Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 20:49

Mag ik vragen waarom je voor Tunesië gaat? Ik hoor toch wat tegenvallende berichten van mensen die er zijn geweest.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:10

WenK schreef:
Wat heerlijk Paddington, een paar keer korter weg vind ik zelf zo veel fijner dan 1 keer groot, wat extra pauzemomentjes. En cool, de F1!

Wij zijn op 1 week na (ook de UK) vorig jaar niet weg geweest omdat mijn vader in Maart overleed en we een huis moesten leeghalen en moesten opknappen voor de verkoop.

Maar het weekendje F1 kost mij op voorhand al meer dan 2 weken UK :+

Mijn zoon is een grote F1 fan en hij heeft mij goed geholpen met het huis vorig jaar dat ik hem dit kado heb gegeven.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 07:59

Earth schreef:
Mag ik vragen waarom je voor Tunesië gaat? Ik hoor toch wat tegenvallende berichten van mensen die er zijn geweest.

Omdat het binnen het budget valt, het aansprak, de reisadviseur aangaf dat het echt een fijne bestemming is en ook de reviews op TripAdvisor etc zijn goed. Wat voor berichten hoor je als ik vragen mag? Ben wel benieuwd.

Wat een fantastisch cadeau dan voor je zoon Paddington, F1 is duur ja.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:18

Ik zit nog te twijfelen of we na Europark door zullen gaan naar Zwitserland of Oostenrijk of toch Zuid Duitsland. Zwitserland is zo ontzettend mooi, maar ook wel erg duur, Oostenrijk zijn we nog niet geweest, Zuid Duitsland is minder ver terugrijden :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:29

WenK, o echt? Ik ben 2 jaar terug de laatste week van september in Zweden geweest. Regio Dalarna. Prima weer gehad. Zon, soms wat spetters. Een nacht de eerste nachtvorst, maar prima te doen. Ook een goede periode voor het noorderlicht(vaak wel al wat noordelijker) en geen muggen meer :D

Vorig jaar in mei naar Noorwegen en Zweden geweest, dat vonden veel ook te vroeg zeker in een tentje. Snachts is het op een berg waar nog
sneeuw lag niet heel warm, maar met een goede slaapzak prima te doen.
En heel mooi!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een All-in vakantie trekt mij niet meer, zeker niet alleen.

Leuk Fitzroy! Vaar je lang meerdere eilanden?

Paddington, o leuk! Spa staat ook nog op mijn lijstje. Maar na 2x een thuis feestje in Zandvoort, wordt het nu eerst de Redbullring :D. Een race op een circuit is heel anders dan via de Tv, maar wel echt heel leuk! Veel plezier!

Moonsparkle, leuk! Europapark wil ik ook nog een keertje heen. Oostenrijk is ook erg mooi, net als Zwitserland. En wat goedkoper :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:55

Kosseh waar in Zweden zat je? Ik wil volgend jaar naar Noorwegen, maar twijfel in welke periode te gaan, het echte hoogseizoen lijkt me qua drukte niet zo, maar ik kan ook niet goed tegen kou :') ik denk aan juni of laatste week augustus en dan tot in september.

Wat waren jullie ervaringen met kosten voor een roadtrip? Ik lees steeds dat het zo duur is, maar je kunt natuurlijk wel wild kamperen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:49

Moonsparkle, wij zijn in '22 met de auto door DK, NO, SE geweest. De kosten vielen op zich mee, niet duurder dan andere vakanties alles bij elkaar. Wij zijn vanaf 10 augustus geweest, maar hebben het als totaal niet druk ervaren (moesten in Nederland ook echt weer wennen). Het rondje wat wij deden was Skaerbaek, Kyrkekvarn, Skei (bij Lillehammer), Idre, Orsa, Hillerød in ruim 2 weken. Alle accomodaties los via Scanbrit geboekt, de hond was mee.

Wat ons toen qua weer aangegeven was, was dat het prima goed weer kan zijn in september, maar dat het meeste sluit na het hoogseizoen en je dan echt wel kans op flink koud weer hebt (hoewel het dus net zo goed 25 graden kan zijn). Wij hebben zelf 2 dagen echt wel koud weer gehad, rond de 7 graden overdag. Maar ook heel warm; 30+. Ik kan je ook echt aanraden om laagjes kleding mee te nemen.

Als je meer wil weten over onze route, de kosten etc moet ik er even verder induiken weer, laat maar weten in dat geval, dan kijk ik even.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:56

Dus al ga je in het hoogseizoen is het eigenlijk alsnog helemaal niet druk? Scranbit had ik nog niet van gehoord, een soort booking.com? Ik heb altijd veel laagjes mee, het koudst voor mij was 4 graden in de tent in de nacht, maar ik ben heel blij als het overdag wel warmer is zodat ik in ieder geval op warm :') ik zou er denk ik ongeveer 3 weken voor uittrekken maar ik hou er ook niet van om ongeveer elke dag van plek naar plek te gaan, het moet ook wel als vakantie voelen met genoeg rust :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:03

Naar onze ervaring niet. Ik vermoed dat als je echt naar bijvoorbeeld Preikestolen gaat dat je dan hoogseizoen wel wat meer drukte treft.
Scanbrit is een reisorganisatie, biedt rondreizen en accomodaties in Scandinavië en Engeland etc.
Wij zijn 2 nachten in Skaerbaek gebleven, 2 in Kyrkekvarn, 3 in Skei, 3 in Idre, 4 in Orsa en 2 in Hillerød.
Ik weet niet of het voor jou van toepassing is, maar ook voor evt meelezers; als je met de hond reist let op tijdig ontwormen. Noorwegen is daar erg streng in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:45

@WenK: een vriendin van mij was ook naar Tunesië geweest en vond het vreselijk. De mensen en hoe je behandeld werd als vrouw.
Er zijn ook maar weinig hotels met goede reviews.

Vwb een cruise: ik zou niet snel een cruise boeken met grotendeels zeedagen. Het fijne van een cruise is juist dat je veel plaatsen aandoet zonder te hoeven reizen. Je zit toch al op de boot. Ik heb bv nu 1 zeedag en verder ga ik naar Istanbul, Mykonos, Kreta, Bodrum en Santorini. Stel dat je dat allemaal in 1 vakantie zou willen bezoeken, dan ben je normaal gesproken kapot. Nu neem ik een rugzak mee met water en wat spulletjes en eind van de dag douche je lekker in je eigen hut. Ik moet wel zeggen dat ik een balkonhut neem. Dan kun je lekker buiten zitten. Ik vind het bv heerlijk om de dag te beginnen op mijn balkon met een cappuccino erbij.
Verder wordt er natuurlijk super veel georganiseerd op zo ‘n schip. Quizzen, danswedstrijden, silent disco, je kan het zo gek niet verzinnen. Of je duikt lekker de jacuzzi in of het zwembad.. Nu ik het erover heb, krijg ik alweer helemaal zin haha

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:57

We gaan het beleven in Tunesië. Qua reviews moet ik zeggen dat het hotel wat we nu geboekt hebben een 4,5 uit 5 krijgt op TripAdvisor en Google reviews en op de Tui-site een 8.1. Als t niet bevalt zijn we met 8 dagen en een ervaring rijker weer thuis.

Ah en met zo'n cruise vaar je dan snachts naar je volgende bestemming ofzo? Je ziet, ik heb er echt geen kaas van gegeten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:02

Ja, klopt. Het schip vertrekt ‘s avonds en komt meestal rond 8 uur ‘s morgens op de volgende bestemming aan.

8,1 is inderdaad prima. Ik zag ook veel hotels met een 5 of 6. Ik heb wel naar Tunesië gekeken maar ik ben toch een echte Griekenland-liefhebber.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:26

Moonsparkle, het was verassend genoeg goedkoper dan NL. Bezine een stuk goedkoper en boodschappen iets goedkoper. Gunstige stand van de Kroon, voor ons dan.

We waren voor bijna 3 weken ongeveer €1000 euro per persoon kwijt inclusief boot. We hebben een aantal nachten wild gekampeerd, maar ook op een camping gestaan en airb&b. Heen met de boot van Duitsland naar Götenburg gegaan, terug vanaf Noorwegen naar Groningen (al was die veranderd naar net over de grens in Duitsland).

Ik stuur je via pb de polarsteps link, dan kan je de route zien.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:04

Voor de F1 hebben we eerst naar Zandvoort gekeken maar die is net voor onze vakantie naar de UK dus dat vond ik niet zo handig.

Ik zelf wou graag naar Silverstone maar dan moesten wij meer vrije dagen op nemen en dat lukt bij ons moeilijk i.v.m personeel te kort.

Mijn zoon werkt op dezelfde afdeling als mij dus samen vrij nemen is momenteel lastiger.

Daarom voor Spa gekozen maar we zitten wel wat luxer omdat zoals de staan plaatsen door mijn ziekte geen optie is.

Alleen het hotel zoeken was nog wel een dingetje want die zijn echt overprijst.. vlak bij het circuit was een hotel voor 2 nachten €18.000.

Zit nu op 30 minuten rijden voor een normale prijs.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:46

Die lage cijfers hebben wij idd ook gezien Fitzroy, maar die laten wij mooi links liggen.

Hmm, wellicht dat een cruise ooit wel interessant gaat zijn (niet met een peuter iig).

F1 staat op ons lijstje voor als Smurf (nu bijna 2,5) groter is... Maar die prijzen idd...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:51

Hotels zijn echt duur idd. Als ik hier in de omgeving (ik woon zelf in Zandvoort) kijk dan is het ook niet te betalen in het F1 weekend.

Zou er bijna zelf m'n huis voor verhuren.

In Oosterijk zitten we op de camping. Die prijzen vielen nog wel mee. Een weekend ticket en camping plek bij elkaar was goedkoper dan een weekend ticket voor Zandvoort.

Spa is volgens mij wel een leuke race om naar toe te gaan. Silverstoon lijkt mij ook leuk. Wie weet volgend jaar.

WenK, kinderen zijn gelukkig wel goedkoper. Maar denk dat het pas vanaf een jaar of 12 echt leuk is.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:22

kosseh schreef:
Hotels zijn echt duur idd. Als ik hier in de omgeving (ik woon zelf in Zandvoort) kijk dan is het ook niet te betalen in het F1 weekend.

Zou er bijna zelf m'n huis voor verhuren.

In Oosterijk zitten we op de camping. Die prijzen vielen nog wel mee. Een weekend ticket en camping plek bij elkaar was goedkoper dan een weekend ticket voor Zandvoort.

Spa is volgens mij wel een leuke race om naar toe te gaan. Silverstoon lijkt mij ook leuk. Wie weet volgend jaar.

WenK, kinderen zijn gelukkig wel goedkoper. Maar denk dat het pas vanaf een jaar of 12 echt leuk is.

De F1 camping in Spa was (zo even uit mijn hoofd) ook nog iets van €1200 voor 4 nachten excl. Parkeren.

Wij zitten nu in een hotel voor €300.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:13

Wij hebben ook 2 kaartjes voor de staanplaatsen voor de grand prix in spa (brons) voor 210 euro via vakantieveilingen.
Voor mij is het maar 1,5 uur rijden!

En 30 augustus 1 week naar Zakynthos

(Ik werk in een reisbureau, dus kom allemaal leuke aanbiedingen tegen)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 17:36

Ik vind Spa niks. Ben er nog nooit geweest, maar de verhalen word ik niet vrolijk van. Voor de staplaatsen, als je een beetje fatsoenlijk op het duin wil zitten moet je om 6 uur voor het hek staan om een plek te claimen. En ik weet niet hoe het nu ziet, maar als vrouw moet je aardig geluk hebben met toiletten. Soms raken ze buiten werking en ben je zo een kwartier aan het lopen voor de volgende, en vervolgens sta je nog een uur in de rij := En dan moet je hopen op mooi weer.
Nee mij niet gezien. Ik betaal dan liever meer voor een baan waar ze de faciliteiten beter voor elkaar hebben met een overdekte tribune :=

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:47

Earth schreef:
Ik vind Spa niks. Ben er nog nooit geweest, maar de verhalen word ik niet vrolijk van. Voor de staplaatsen, als je een beetje fatsoenlijk op het duin wil zitten moet je om 6 uur voor het hek staan om een plek te claimen. En ik weet niet hoe het nu ziet, maar als vrouw moet je aardig geluk hebben met toiletten. Soms raken ze buiten werking en ben je zo een kwartier aan het lopen voor de volgende, en vervolgens sta je nog een uur in de rij := En dan moet je hopen op mooi weer.
Nee mij niet gezien. Ik betaal dan liever meer voor een baan waar ze de faciliteiten beter voor elkaar hebben met een overdekte tribune :=

Die ervaring heb ik niet. Plaats genoeg!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:49

Earth schreef:

Ik vind ook de staplaatsen ook niets en vooral niet voor 3 dagen die wij gaan.

Daarom zitten we ook op de tribune bij de start-finish lijn en idd kost iets meer maar dat heb ik er wel voor over.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:04

cocktailtime schreef:
Wij hebben ook 2 kaartjes voor de staanplaatsen voor de grand prix in spa (brons) voor 210 euro via vakantieveilingen.

Wij maken er een weekendje weg van want voor ons is het ongeveer 3.5 uur rijden en het hotel us 25 minuten rijden.

Al schijnt het verkeer daar een drama te zijn.

De kaartjes waren in December ook niet duur voor de staanplaatsen maar ik kan en wil niet 3 dagen uren staan door mijn ziekte.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:29

paddington schreef:
cocktailtime schreef:

Wij maken er een weekendje weg van want voor ons is het ongeveer 3.5 uur rijden en het hotel us 25 minuten rijden.

Al schijnt het verkeer daar een drama te zijn.

De kaartjes waren in December ook niet duur voor de staanplaatsen maar ik kan en wil niet 3 dagen uren staan door mijn ziekte.

Kun je geen vouwfietsen meenemen? Zodra de file begint ergens parkeren en verder fietsen?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:44

Ik heb geen idee of dat daar mogelijk is?
Zal van het weekend eens er naar gaan kijken. :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:18

Spa is echt verschrikkelijk op het moment, verschillende gasten van ons hebben tijdens het FIA WEC in april vanaf het welcome centre nog 2 uur reistijd naar het circuit gehad. Ter info: dit is 7 km en doe je normaal 10 minuten over :=
Er zijn heel veel werkzaamheden rondom het circuit en die zijn volgende maand nog niet klaar dus check echt goed hoe of wat als je gaat want dit is niet leuk.