Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:04

Max en moritz is er ook nog :')

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:56

Oh ja, die wil ik ook nog uitproberen. Die gaat ook niet hard. Alleen de rij vond ik te lang voor dit keer.

Als het goed is ga ik over een paar jaar vaker, want dan kan ik het op de fiets redden of met de bus ipv nu een reis van minimaal 2uur.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:00

Max en Moritz word ik dan weer relatief misselijk in, omdat je van die hoekige bochten maakt.

Ik was er gisteren ook! Als test weer even in de Villa Volta gezeten maar dat resulteerde in een rit lang naar mijn voeten kijken :') daar word ik anders toch te ziek van.

Ik heb overigens hetzelfde met het schommelschip helaas.. En een beetje bij de Python.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:54

Douce schreef:
Max en Moritz word ik dan weer relatief misselijk in, omdat je van die hoekige bochten maakt.

Ik was er gisteren ook! Als test weer even in de Villa Volta gezeten maar dat resulteerde in een rit lang naar mijn voeten kijken :') daar word ik anders toch te ziek van.

Ik heb overigens hetzelfde met het schommelschip helaas.. En een beetje bij de Python.

Ik heb dan daarintegen totaal geen last van de Villa. Sterker nog, ik vind het altijd grappig om tegenover iemand te zitten die er niet goed tegen kan. _O- liefst mensen die voor de eerste keer gaan en niet weten wat ze meemaken

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:05

Haha ja wij zaten tegenover middelbare scholieren die er overduidelijk nog nooit in waren geweest. Hun blik aan het eind was de rit alleen al waard, al heb ik dus tussendoor schoenen gekeken :D

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:12

Ik ga dus idd niet in villa, niet in python om die reden..
Schip ook niet en alles wat draait ook niet. Donker gaat ook slecht.
Zo stom. Vroeger nergens last van maar nu....
Ach, genoeg andere dingen haha

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:30

Nog even onze verjaardags gebakjes gaan proeven :D
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 08:15

https://www.ad.nl/binnenland/eerste-bee ... ~a4ad6ea9/

Helaas alweer een attractie die voor fysiek eng liefhebbers houden. Dance macabre heeft ook een vrije val iets erbij en wordt voor 8 jaar en ouder. Gezien de omschrijving ook absoluut ongeschikt voor de niet zo fitte medemens. -O- Jammer er lijken alleen maar "wilde" atracties gebouwd te worden in atractiepark land. Ik had graag eens binnen gekeken maar dat is natuurlijk geen optie, terug kan niet ;(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:17

karuna schreef:

Helaas alweer een attractie die voor fysiek eng liefhebbers houden. Dance macabre heeft ook een vrije val iets erbij en wordt voor 8 jaar en ouder. Gezien de omschrijving ook absoluut ongeschikt voor de niet zo fitte medemens. -O- Jammer er lijken alleen maar "wilde" atracties gebouwd te worden in atractiepark land. Ik had graag eens binnen gekeken maar dat is natuurlijk geen optie, terug kan niet ;(

Zou je niet bij het instappen gewoon kunnen doorlopen? Als je dat aangeeft bij een medewerker? Ik doe dat ook wel eens als ik een achtbaan te spannend vind maar het wel gezellig vind om mee te gaan in een wachtrij :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:23

karuna schreef:

https://mail.efteling.com/optiext/optiextension.dll?ID=B54B9lTT4czF_PYNd9269PVc4x6aYTY%2BytCZKFucyJN6cWaRtFesDsBjF5oRCEVJRN41N_JHtUAqT2ytwXrNlnHgyR8ZV

Ik denk dat ze juist net wel aan iedereen denken. Daarbij is de laatste achtbaan Max/motitz geweest met daarvoor fabula en symbolica en daarvoor in 2015 baron. Met nog een boel speeltuinen er tussen door. Dus enkel wilde attracties bouwen zie ik niet helemaal daar?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:28

Ik heb niet zo veel aan een speeltuin helaas. -O- Baron/max en moritz allemaal we gaan naar beneden dingen en dat lukt niet meer. Maar bv de pagode, de bootjes of dingen die ronddraaien eenvoudige dingen die toch een soort van "actie" hebben worden eigenlijk nergens meer geplaatst. Dat is jammer.

De ellende van doorlopen en rolstoel is eigenlijk altijd onmogelijk. Gewoon jammer. Er zijn parken waar ze een niet meedoe plek hebben. Wel kijken niet de fysieke belasting dat zou vaker moeten zijn :)

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:34

https://www.looopings.nl/weblog/22012/E ... 20bevatten.

Citaat:
Na een tocht langs de Kruysgang, de Kruydentuyn, het Kerkhof en het Huyverwoud komen bezoekers terecht in de kapel van de vervallen abdij. Personen die slecht ter been zijn, zullen een stukje moeten lopen of uit hun rolstoel moeten stappen om plaats te kunnen nemen op één van de banken. Als dat geen optie is, worden ze naar een andere ruimte geleid voor een alternatieve ervaring. "Daar beleven zij de attractie op een eigen manier", aldus de Efteling.

Het lijkt toch juist wel dat de Efteling er rekening mee houdt. Je kan de wachtrij (waar ook al schrikeffecten in lijken te gaan zitten) allemaal meepakken, en daarna meekijken als het niet lukt om in de banken plaats te nemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:39

Ha dat stukje had ik gemist in het artikel van de krant. Dan is er wel een alternatief, fijn. :j

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:50

karuna schreef:
Ha dat stukje had ik gemist in het artikel van de krant. Dan is er wel een alternatief, fijn. :j

Ik dacht ook na het lezen van het stukje in het AD: verdorrie, een helling hoger dan de Python en een vrije val van 3 meter, dat kan mijn hart niet aan, dus helaas weer geen attractie voor mij. Maar toen las ik de nieuwsbrief in mijn mailbox en daarin stond dat het een attractie voor iedereen moest zijn. Dat je samen door de wachtrij gaat en dan ga je ipv de kapel meteen de kelder in. Je moet geloof ik wel de kelder zelf in en uit kunnen lopen. Kijk, daar is ovenagedacht. Ik ben zo benieuwd naar Danse Macabre maar vrije vallen en heel hard naar beneden gaat hier helaas niet. Vliegende Hollander gaat net, dat is een heel kort stukje en niet zo heel hard (vergeleken met Python of Baron)

Verder hoop ik dat mijn man in de banken past. Toen de Python nieuwe stoeltjes kreeg, kwam hij er na anderhalf uur wachtrij achter dat de stoeltjes smaller zijn geworden en hij niet meer paste. Beetje banketstaaf. Beter doen ze een stoel/stukje bank buiten zodat je van te voren kan checken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:51

Voor zover ik weet doet de Efteling er alles aan om iedereen hun attracties zoveel mogelijk te laten beleven, ook als je om wat voor reden dan ook niet in de 'echte' attractie kan. Er is bij de achtbanen bijvoorbeeld ook een 'chicken exit' voor als je wel de wachtrij in wilt maar niet de achtbaan zelf in wilt/kunt/durft :J

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 11:40

Ik ben heel benieuwd naar Danse Macabre. 26 oktober mag ik voor het eerst, spannend!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:14

Wij gaan de 27ste :D

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:23

_Marjon_ schreef:
Ik ben heel benieuwd naar Danse Macabre. 26 oktober mag ik voor het eerst, spannend!

Jaaaa ik ga ook 26 ste eerste tijdslot hihi
Kan nie wachten haha

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 14:38

Ik ben ook heel benieuwd naar Danse Macabre, maar ik zal helaas nog wat langer moeten wachten. Ik ga 14 oktober en vermoed dat het daarna op z'n vroegst volgend voorjaar wordt voor ik weer naar de Efteling ga :(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:00

Ik weet nog niet of ik durf, ik wil denk ik eerst een volledige onride zien _O-

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 15:35

Foaly schreef:

Dat heb ik dus ook, maar mijn zoontje loopt al een hele tijd dat hij er straks wel in wil... Dus ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en dan kijk ik dan wel als we er weer een keer zijn of ik durf :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:51

Foaly schreef:

Hear hear :') zeker na de berichten over de vrije val.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:13

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! :D
Wij gaan pas volgend jaar wanneer de nieuwigheid er vanaf is, denk ik.
Ik kijk nogal op tegen de drukte die er in het begin altijd is bij een nieuwe attractie.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:44

Douce schreef:
Foaly schreef:

Hear hear :') zeker na de berichten over de vrije val.

Precies dat _O- Ik dacht 'oh leuk beetje rondjes draaien en omhoog en omlaag en schuin, een soort Sirocco maar dan op steroïden' maar over die vrije val moet ik nog even nadenken _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 23:02

Ik heb het juist andersom. Die vrije val boeit me niet maar dat draaien.. :')