Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:17

Ik heb geluk met mijn husky, ja ze gaat soms wel eens maar hazen negeert ze nu, herten is wat moeilijker nu zien wij die gelukkig niet elke dag :+

Maar het heeft bloed, zweet en tranen gekost om haar zo ver te krijgen := ik moet wel zeggen toen ze 6 maanden was kreeg ik mijn collie, dat motiveerde haar erg (competitie voor aandacht, ik heb daar wel misbruik van gemaakt :P)

Mijn husky doet aan weightpulling en van de werk husky's die ik ken, als het warm is gaan ze ook vaak in de nacht trainen :j

edit: ik ga dus zelf ook gerust om 2 uur in de nacht trainen, vaak joggen met de honden of Weightpulling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:58

Ik zou wel kiezen om de hond dan aan het paard vast te maken dmv tuig of iets dergelijks. Of ik kan 'm inspannen naast 1 van mijn mini's van 80 hoog :')

Nee grapje, voor er een hond komt wordt alles eerst goed uitgeplozen en overlopen. Feit wat vast staat is dat het geen onopgevoed projectiel wordt zoals de JR van mijn schoonouders. Die vliegt zonder pardon of reden je tenen aan als je van ee bank wil opstaan, mag aan tafel zitten, krijgt na hun dan eten op een vorkje of bordje aan tafel aangeboden, likken is kusjes geven, lachen als ie tanden boot gromt "kijk hij lacht!"...
Krijg er spontaan koude rillingen van als ik daaraan denk.

Ik hou van karakter, maar mijn wil is wet. Zelfs mijn katten hebben genoeg aan 1 woord, die weten heel goed wanneer het menens is.

Goed, orde van de dag: fotospam :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Deze beklimmen we morgen trouwens)

Sill_Monster

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:56

<3 mooi

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 10:35

Een fotospam is in dit topic altijd goed !!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:09

Vandaag even wat gewandeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Husqvarna fabriek door de bomen:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:48

Afbeelding
Way up

Afbeelding
Way down :')

Vanaf de top
Afbeelding

Andere delen van de tocht van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:49

Wat een kale rotsen zeg! Dat is Noorwegen toch?

Wij zijn vandaag aanbeland in Finland na een prachtige ferry tocht door de archipelago, wat een mooi gebied is dat zeg! Finland is ook erg mooi, erg gelijk aan Zweden maar nóg leger. Het lijkt vergelijkbaar met het noorden van Zweden zeggen mijn reisgenoten. Foto's volgen later nog, of anders even een kijkje nemen op m'n instagram die in m'n onderschrift gelinkt staat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:08

Dit is nog net Finland, we zitten in Kilpisjärvi vlak naast de Saana. Het drielandenpunt ligt hier niet zo ver vandaan. Vanaf de berg kan je het zien liggen (als je goed kijkt).
De top van de Saana is 1053m en kan je helemaal tot boven beklimmen. Ik krijg nog stalen billen van deze reis als het zo doorgaat :))

Morgen reizen we door naar Karasjok, dus de grens over naar Noorwegen :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:07

Zijn een heleboel Nederlanders in het hoge noorden nu, Baltic Sea Circle http://www.balticrally.nl/

Mijn broer doet eraan mee, dus mochten jullie een rode motor en een zwarte Volvo 850 zien met grote bijenstickers en het cijfer 026 erop... Ze zijn nu op de Noordkaap en gaan richting Finland.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:16

Ah ok Varekaj! Het zag er zo bergachtig en Noors uit haha, maar ik heb het idee dat helemaal in het noorden alledrie de landen best op elkaar lijken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:42

Ik zal er naar uitkijken gabyfedde :D volgens het reglement mogen ze geen highway nemen, maar waar wij zitten heb je bijna enkel dat... dus acht de kans klein.

Wij hebben nu regen en wind. Zondag zou droog zijn (gaan we naar Noordkaap) en de rest van de vakantie weer regen. Gelukkig zijn we er wel op voorzien qua jassen en ook onze rugzakken hebben een regenhoes.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:08

Op onze route was ook enkel nog regen voorspeld... -O- En aangezien ik altijd heel hard roep dat ik juist wél van suiker gemaakt ben zijn wij vanaf Geiranger dwars door Noorwegen aan het crossen richting Zweden, daar zijn de vooruitzichten wat gunstiger. :o

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:17

Wij zijn er net zo blij mee. :))
Eindelijk beetje water!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:38

De regen valt nog goed mee tot nu toe. Normaal stoppen we in Hetta om een trail van 4km te doen maar geen idee of mijn benen daar wel akkoord mee zijn. De 14km en de klim van gisteren voel ik nog redelijk.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:51

Mooie foto's weer.

Hier gisteren regen. Het gras leeft weer helemaal op :)
Nu weer mooi weer, nog wel wat fris.

Boemklatsch, houdt er rekening mee dat de regen heel lokaal kan zijn.

Varekaj, als je niet gewend bent te klimmen, dan kun je dat best voelen.
Wat was het hoogteverschil?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:00

Wij heb gisteren echt gigantisch veel regen gehad := de wegen stonden echt blank.

Vannacht hebben wij een nachtje overnacht bij de Gaustatoppen waar het gevroren heeft :wow: vanmorgen wel kraakheldere lucht en ook wij gaan nu door richting Zweden :) vakantie zit er bijna op hier.

Afbeelding

Quir kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. Nog branden geweest?

Ben benieuw naar de foto’s van de Noordkaap Varekja!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:18

Gelukkig is nu alles hier in de omgeving uit, dit was de grote brand hier:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1498455238
Deze Facebook pagina heeft ook twee video's van de brand naast het spoor, dat was ook hier heel dichtbij (iets minder dichtbij dan de grote brand).

Mooie foto! Jammer dat de vakantie er bijna op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:28

De top lag op 1029m hoogte en het pad erheen was vanaf ons hotel 4km. Er zaten best stijle stukken tussen, afwisselend losser grind/zand en steen/rots. Ik had 'm niet willen doen in de regen ivm glijden.

Net een korte trail gedaan in Hetta, ook aanrader!

Afbeelding

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:02

Lekker gewandeld dus !
Vanmorgen was het bij ons ook heel lekker weer maar we moesten helaas door dus geen hike meer gedaan.

Wij hebben vandaag flink om moeten rijden omdat de oslofjordtunnel vanmiddag afgesloten was _-:( en als klap op de vuurpijl komen we net voorbij een hooks winkel en wil mijn man niet voor me stoppen := grrr :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:17

Gut nog niet eens aan gedacht :))

Ik heb iig besloten geen fles absorbine mee te nemen. Familie van vriend werkt bij de douane en heeft dat gelijk fiks afgeraden. Zelfs met ruimbagage is er kans op controle en aangezien het in België ook verboden is voor verkoop zou zelfs op 1 fles al een giga boete kunnen staan tot max. 10x aankoopprijs. En nee, bij verboden middelen doet hij geen goed woordje, dan ist ie zijn job kwijt.

Dan maar eens kijken als we nog een keer naar Frankrijk gaan. Volgend jaar ofzo. Dan gaan we met de wagen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:19

Mijn ging het om een hoofdstel. Dat durf ik wel in te voeren :)) :P

Maar helaas geen verjaardagscadeau van hooks voor mij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:17

Ik vrees dat wij daarvoor veel te afgelegen zitten :)) Een hoofdstel zou ik idd ook nog zonder problemen doen.

Heel erg fijn hotel nu! De reisorganisatie heeft zich vergist in data voor ons verblijf hier, maar werd zonder pardon opgelost door het hotel en we kregen ter compensatie zelfs een upgrade van hen voor onze 3 nachten :D
Het hele hotel is uit hout en heeft de zalige warmte van vb een sauna. Ik kan wel wennen hier :Y)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:59

Echt nog nooit problemen mee gehad met fles ultrashield, zelfs bij controle niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:08

Maar jij woont er :P dat geeft blijkbaar minder reden tot controle dan andersom.

Ik heb iig zonet 2 hele aardige Lappen gezien, ik ga niet klagen over de mannelijke Noorse bevolking als ze allemaal zo zijn :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 20:20

Euh, foto ? Hihi