Pretparken & uitjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:27

Leuk, veel plezier! Je komt op de route waarschijnlijk langs Phantasialand en Holiday Park. Dus mocht je nog een pretpark willen doen :P Tripsdrill ligt er ook niet ver vandaan maar is net buiten de route.

Gaan jullie ook naar Rulantica?

Edit; Mijn volgende reis is ook al geboekt! Februari 2026 ga ik naar Dubai en Abu Dhabi :)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:40

Ghostattack schreef:
Leuk, veel plezier! Je komt op de route waarschijnlijk langs Phantasialand en Holiday Park. Dus mocht je nog een pretpark willen doen :P Tripsdrill ligt er ook niet ver vandaan maar is net buiten de route.

Edit; Mijn volgende reis is ook al geboekt! Februari 2026 ga ik naar Dubai en Abu Dhabi :)

Dank je . Wij gaan alleen 2 dagen naar europapark zelf. Ben niet zo van het water.
Extra pretpark onderweg is wat te veel van het goede. We gaan morgen pas om 9 uur rijden, want ik moet daarvoor de hond nog wegbrengen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 22:00

Ghostattack schreef:

Heel benieuwd wat je daar van gaan vinden. Wij zijn vorig jaar geweest.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:37

janneke584 schreef:
Ghostattack schreef:

Dank je . Wij gaan alleen 2 dagen naar europapark zelf. Ben niet zo van het water.
Extra pretpark onderweg is wat te veel van het goede. We gaan morgen pas om 9 uur rijden, want ik moet daarvoor de hond nog wegbrengen

Misschien te laat, maar stoppen bij Moseltal. Is een rust/parkeerplaats langs de A61 en heeft mooi uitzicht op de Moezel.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:13

Zo, wij zijn terug van een week Europa-park.
Wat was dat gaaf, ik had niet zo heel veel verwachtingen, maar het park heeft alle verwachtingen en meer overtroffen.

De achtbanen zijn echt super vet, niet zo'n korte ritjes als wat ik van de Efteling gewend ben.
Het park zelf is mooi opgezet en wordt super goed onderhouden.
We hebben op het camp resort geslapen, dit was ook hartstikke leuk en fijn onderhouden. Ook de shows welke ze daar geven zijn zeker de moeite waard om te bezoeken.

De vrijdag hebben we afsgesloten in het waterpark, ik hou totaal niet van zwemmen. Maar wat heb ik genoten in het waterpark. Onverstelbaar wat ze daar allemaal hebben. We zijn er van 09.30 tot 16.30 geweest. Toen toch maar naar huis want we moesten nog 6 uur rijden.

Al met al een hele geslaagde vakantie, en ik ben echt zeer positief verast.

En we hadden natuurlijk mega geluk met het weer en het gebrek aan drukte. We hebben nergens langer dan 35 minuten hoeven wachten. Dat vind ik ook zo goed aan het park, ze starten gewoon meteen met 2 of 3 wagens. Niet moeilijk doen, gewoon gas geven!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:26

Kun je vertellen hoe het nu was op campresort? Veel overlast van de verbouwingen?

Hanneke137

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:08

Nee wij hebben daar totaal geen hinder van gehad.
Ze waren vooral aan het schilderen, en het klussen was aan de andere kant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:55

Hanneke137 schreef:
Nee wij hebben daar totaal geen hinder van gehad.
Ze waren vooral aan het schilderen, en het klussen was aan de andere kant.

Goed om te horen, wij willen met de tent gaan namelijk :D het grote klussen is denk ik meer bij de ingang? Ik heb echt super veel zin om weer te gaan. Ik heb er eigenlijk ook nooit echt lange wachtrijen gezien.

Hoe was het qua drukte in het waterpark? Daar ben ik nog niet geweest

_Marjon_

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 20:58

Ja capaciteit draaien weten ze wel hoe dat moet daar.

Wel heftig hoor, na rulantica nog terug rijden. Ik vind persoonlijk een dagje rulantica veel pittiger dan een dag Europa-park. Mega spierpijn ook de dagen erna :+.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 21:03

Als ik twee uur zwem wil ik patat en slapen :')

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 13:36

Oh nou daar hadden wij ons eigenlijk ook op voorbereid, helemaal gaar na een dag zwemmen. Maar dat viel reuze mee, want we hadden nog in de optie zitten om een overnachting onderweg te pakken.
Ik vond Rulantica ook heel gaaf, had dat niet willen missen. Je hebt daar ook wachtrijen, 25 minuten bij de hele polulaire glijbanen. Maar je kan ook daar de wachttijden inzien, en de andere minder populaire glijbanen waren zo beschikbaar. Dus ook daar mochten we niet klagen.
Enige wat ik na het waterpark had was blauwe knieën }:0

De werkzaamheden waren vooral rond de parkeerplaats bij het camp resort en rond het restaurant wat daar zit, maar ze waren ook bezig aan de achterkant van het park, leek wel een uitbreiding van het resort. Ik weet niet precies waar het tenten stukje is, dus kan niet zeggen of je daar hinder van zal hebben.