Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:12

Ik verlang ook naar Griekenland 2015. Ik overweeg Kefalonia.

Fitzroy

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 21:53

Kefalonia is leuk! Wij gaan er volgend jaar weer heen, zo goed is het bevallen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:22

Dat klinkt goed. Wat vond je zo leuk en wat zijn leuke plaatsen om een hotel te boeken?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:32

Ik vond het eiland erg mooi, leuke plaatsen, mooie stranden en toevallig waar wij zaten de lekkerste taverna waar we in al die jaren ooit gegeten hebben. :o
Verder is het een groot eiland waar je genoeg kunt doen en zien. Na 2 weken zijn we nog lang niet uitgekeken.
Wij hebben altijd een villa met privé zwembad dus van hotels geen verstand. Als dorpje kwam Skala op mij gezellig over. Lixouri is ook een heel leuk stadje.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:07

Wij zijn ook zeker van plan kefalonia aan te doen!
Maar hoe/wat/waar zien we tzt wel.
Eerst maar eens tickets en een boot haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:17

Leuk hoor, Zwitsal. Echter, voor ons luxebeestjes te primitief :o
Ik vind het toch veel van kamperen weghebben en als ik ergens een hekel aan heb....
Maar je ziet wel veel leuke plaatsjes en mooie stranden en kunt op veel plaatsen komen. Daarom wil ik volgend jaar wel een motorbootje huren voor een dag.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:28

Haha oh ik hou ookvan kamperen!
Heerlijk. In een apartement of hotel zit je op de een of andere manier toch meer binnen. En in een tent wen ik sneller aan de temperatuur. Af en toe een nacht te warm en dan slaap je slecht, maar overdag vind ik het wel beter te doen dan.
In appartementen heb ik eigenlijk ook nooit meer de airco aan. Of ik zet m op 30 graden voor een beetje 'wind' oid als de deuren om wat voor reden niet open kunnen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:36

Nou, dat binnen zitten vind ik wel meevallen. Wij ontbijten al direct 's morgens buiten, lunchen buiten, eten 's avonds buiten en tussendoor ben je ook buiten bij het zwembad, het strand of op pad. Dus eigenlijk zijn wij alleen binnen om te slapen en te douchen. Maar fijn en eigen sanitair en airco om te slapen vind ik wel onmisbaar eigenlijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:46

Ben idd nooit binnen.......nou ja nooit.......... als het regent wel _O- Dus dat is soms best vaak, maar dan ook fijn hahahaha.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:49

Zwitsal schreef:
Eigenlijk past dit meer in een griekenland 2015 topic. Maar ach. Dit topic vind ik gezelliger haha.

Hier worden onze plannen voor de zomervakantie volgend jaar steeds een beetje concreter.
2 weken zeilen rondom de ionische eilanden eind juli/begin aug. Met zo mogelijk vooraf nog een dag of 2/3 om alvast te aclimatiseren, uit te rusten, inkopen te doen enz.

We zijn nu aan het kijken naar wat ons het beste uitkomt met vliegen.
Lefkas lijkt het handigste vertrek en aankomst eiland, maar de vliegdagen zijn niet altijd handig.
Iemand van jullie bijv ervaring met de bustocht tussen athene en lefkas?
En is athene een dagje sightseeing waard of kun je het maar beter gewoon overslaan?

Ondertussen net ook ipv the greek waters pilot het boekje 'the ionian' besteld. Met gedetailleerde info over de havens etc in dit gebied.
We hebben er al zin in en de voorpret is al volop begonnen!!

Nou, wie weet komen we elkaar tegen :D

Is the Ionian ook van Rod Heikel?

Want dat zijn toch echt de beste hoor.
Al ligt er op iedere boot ook wel een exemplaar van the Greek Waters pilot.

Wil je een aantal aanraders qua eilanden of ben je al bekend.

In Lefkas is het overigens goed bootschappen doen voor op de boot. Diverse supermarkten bezorgen tot op de boot.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:52

Ik hou overigens zeer beslist niet van camperen. Op een boot is het voor ons alles behalve camperen.
Alle spulletjes netjes in de kasten en alles bij de hand. Een fatsoenliijk bed en een eigen douche.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:09

The ionian is ook van Rod ja :j
En aanraders zijn zeker welkom!! (Vooral ook kwa havens. Las ergens een reisverslag van iemand die in een mega drukke haven lag en constant in de dieselwolken van grote ferrys zat, zelfs snachts. Bah)
Ben hele bakken info aan t lezen maar nog niets aan t opschrijven dus nu duizelt het een beetje haha.
Heb van internet ergens wat 2 weekse vaarroutes gedownload zodat je een beetje een visueel beeld hebt bij wat je in 2 weken kunt doen, dat helpt in ieder geval al iets.

Wanneer gaan jullie natasja? En ook dat gebied?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:14

Mij lijkt dan een privé-villa erg saai. Ik zie/ontmoet graag mensen :D
Op Syros komen veel buitenlanders op vakantie van Griekse afkomst. Vorig jaar Grieken uit Zuid-Afrika, Boston, Canada en Duitsland ontmoet. Gewoon ff een gesprekje na het ontbijt of 's avonds voordat we naar de stad gaan.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:16

Ik vind andere mensen ontmoeten ook leuk!
Zal dit jaar wel iets minder worden met een groep van 5.
Afgelopen jaren alleen met mn beste vriendinnetje op vakantie geweest en als 2 jonge meiden natuurlijk ook wel veel aanspraak dus dan ontmoet je wel makkelijk mensen om een paar avonden mee te gaan stappen en uiteten enz

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:25

@Zwitsal We gaan rond dezelfde tijd en we weten nu nog niet waarheen.
Stiekum heb ik wel weer zin in de Ionian <3

Aanraders zijn:
Kastos, en dan eten in The Windmill barr...vroeg ankeren anders geen plek. Waanzinnig uitzicht over de zee.
Assos op Kefalonia...mooier en rustiger kan niet erg goede reastaurants en Taverna's,...staat in onze Griekenland top 10
Kioni op Ithaca,...begin augustus een Grieks Volksfeest waar je gewoon aan mee kan doen. Met echte Griekse muziek en dans.
Fiskardho op kefalonia...Vroeg(!!!) binnen zijn (uiterlijk 15:00 max) en dan een koude Mythos pakken met pistache nootjes en dan te gaan kijken hoe heel erg veel andere bootjes binnen komen en wanhopig een plekje

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:38

Oh leuk! Griekse volksfeesten haha, daar moeten we bij zijn!
En mythos jaa. De retsina is overigens minder mijn ding haha. En al die lekkere hapjes en tzatziki en gyros en moussaka en lamsvlees jamm.
Waarom duurt t nou nog zo lang? :(

Ik zag net in een filmpje een briljant idee: een hangmat meenemen voor op de boot!

(De ionian is trouwens maar 25 euro, betere prijs dan the greek waters pilot)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:40

Oh en hoe is de 'oversteek' naar zakynthos? Dat is meer open water natuurlijk..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 08:21

Ach, ieder het zijne. Ik zie genoeg Grieken, voer leuke gesprekjes met hen in het Grieks en aan buitenlanders en Nederlanders heb ik geen behoefte op vakantie. Niets vind ik zo erg als van die buitenlanders cq Nederlanders die 's avonds in de taverna over elkaars tafeltje hangen om de dag door te nemen en helemaal blij zijn als ze aanspraak hebben. Horror :r
De locals, dat vind ik leuk :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:49

Zwitsal schreef:
Oh en hoe is de 'oversteek' naar zakynthos? Dat is meer open water natuurlijk..

Geloof me dat is daar geen ding die oversteek. :D

Je kan iets meer deining hebben maar het valt in de ionische zee allemaal erg mee qua golfslag en wind.

The Greek Waters Pilot gaat over alle Griekse eilanden. Dat was voor ons voordeliger dan alle delen los kopen.
The Greek Water Pilot kan je nu voor 49,95 kopen via bol.com.
Denk dat er weer een nieuwe uitkomt want normaal was ie 79,95.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:55

Fitzroy schreef:
Ach, ieder het zijne. Ik zie genoeg Grieken, voer leuke gesprekjes met hen in het Grieks en aan buitenlanders en Nederlanders heb ik geen behoefte op vakantie. Niets vind ik zo erg als van die buitenlanders cq Nederlanders die 's avonds in de taverna over elkaars tafeltje hangen om de dag door te nemen en helemaal blij zijn als ze aanspraak hebben. Horror :r

Vind ik ook leuker hoor. :j

Ik spreek helaas geen Grieks maar het is erg leuk om juist aan de Grieken te vragen waar de leuke plekjes zijn om te bezoeken en wat er gebeurt in Griekenland.

Vond het heel ontluisterend om te horen hoe zij de crisis hebben ervaren bijvoorbeeld. Echt van zeer schrijnende gevallen gehoord.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:59

Fitzroy schreef:

Hier nog zo'n een! En als jij dan rustig op je balkonnetje zit in de avondzon, dat de Nederlanders samen trekken en dan niet snappen dat sommige Nederlanders geen behoefte hebben aan een gesprek. Wat heb ik aan de info dat het hun niet lukt om een huis te kopen? :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:02

Wieldop schreef:
Hier nog zo'n een! En als jij dan rustig op je balkonnetje zit in de avondzon, dat de Nederlanders samen trekken en dan niet snappen dat sommige Nederlanders geen behoefte hebben aan een gesprek. :))

Of ook een leuke....samen te gaan eten.

Gelukkig zitten wij met onze kinderen aan tafel....das minder uitnodigend. :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:20

Ik maak meestal wel een praatje, maar heb nog nooit afgesproken met andere mensen. Lijkt me ook niks. Ik zie er blijkbaar griekt uit, want wordt vaak in het Grieks aangesproken.
Ik blijf graag uit de drukte om te eten, liefst een Griekse taverna waar ook Grieken komen eten.
Vaak vraag ik daar ook tips en uitjes boek ik nooit via een reisorganisatie. Ik vraag gewoon aan een Griek waar ik moet zijn.
Of als je in een hotel zit van een familie bijvoorbeeld. Vaak is het zo geregeld. En tegen een beter tarief ook.

Afgelopen jaar in het restaurant gevraagd wat zijn advies was voor het eten en er werd van alles op tafel getoverd wat niet op de kaart stond. Van sommige dingen dacht ik:klinkt smerig maar echt heerlijk gegeten. Dat vind ik zo leuk van vakantie. Gewoon dingen proberen.
niet dat het altijd goed uitpakt. In Lissabon had ik een kabeljauw worst. En dat is nog 10 x smeriger dan het klinkt. ....

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:32

O brr ja vreselijk, t liefst kom ik helemaal geen nederlanders tegen op vakantie haha.

Maar bijv 2 jaar geleden tijdens het eilandhoppen, kwamen we aan op een nieuw eiland, in de haven een hotel eigenaar gevonden die ook nog 2 australiers mee nam naar het hotel waar het wel mee klikte. Toen zijn we savonds met die 2 het stadje in gelopen en een leuk restaurantje gezocht en de volgende dag ging gewoon ieder weer zn eigen weg.
Zo iets vind ik dan wel leuk :j
Of bij de bushalte naar de andere kant van t eiland 2 spaanse jongens ontmoet die naar hetzelfde onderweg waren en dan besluiten om met zn 4en te gaan (konden we ook voordelig met de taxi terug haha).

De grieken dachten 2 jaar geleden trouwens allemaal dat nederland t zelfde is als duitsland en dat we allemaal vriendinnen zijn met Angela (merkel :p)
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 05-11-14 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:33

En er komt eind 2014 inderdaad een nieuwe greek waters pilot uit :) goed ingeschat haha.