Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwitsal schreef:Eigenlijk past dit meer in een griekenland 2015 topic. Maar ach. Dit topic vind ik gezelliger haha.
Hier worden onze plannen voor de zomervakantie volgend jaar steeds een beetje concreter.
2 weken zeilen rondom de ionische eilanden eind juli/begin aug. Met zo mogelijk vooraf nog een dag of 2/3 om alvast te aclimatiseren, uit te rusten, inkopen te doen enz.
We zijn nu aan het kijken naar wat ons het beste uitkomt met vliegen.
Lefkas lijkt het handigste vertrek en aankomst eiland, maar de vliegdagen zijn niet altijd handig.
Iemand van jullie bijv ervaring met de bustocht tussen athene en lefkas?
En is athene een dagje sightseeing waard of kun je het maar beter gewoon overslaan?
Ondertussen net ook ipv the greek waters pilot het boekje 'the ionian' besteld. Met gedetailleerde info over de havens etc in dit gebied.
We hebben er al zin in en de voorpret is al volop begonnen!!
Zwitsal schreef:Oh en hoe is de 'oversteek' naar zakynthos? Dat is meer open water natuurlijk..
Fitzroy schreef:Ach, ieder het zijne. Ik zie genoeg Grieken, voer leuke gesprekjes met hen in het Grieks en aan buitenlanders en Nederlanders heb ik geen behoefte op vakantie. Niets vind ik zo erg als van die buitenlanders cq Nederlanders die 's avonds in de taverna over elkaars tafeltje hangen om de dag door te nemen en helemaal blij zijn als ze aanspraak hebben. Horror![]()
De locals, dat vind ik leuk
Fitzroy schreef:Ach, ieder het zijne. Ik zie genoeg Grieken, voer leuke gesprekjes met hen in het Grieks en aan buitenlanders en Nederlanders heb ik geen behoefte op vakantie. Niets vind ik zo erg als van die buitenlanders cq Nederlanders die 's avonds in de taverna over elkaars tafeltje hangen om de dag door te nemen en helemaal blij zijn als ze aanspraak hebben. Horror![]()
De locals, dat vind ik leuk
Wieldop schreef:Hier nog zo'n een! En als jij dan rustig op je balkonnetje zit in de avondzon, dat de Nederlanders samen trekken en dan niet snappen dat sommige Nederlanders geen behoefte hebben aan een gesprek.