USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:29

Hier in Ny is het dus ook zo dat je theorie examen moet doen, n 5u durende cursus moet volgen (en alleen aanwezig zijn is al goed word er me verteld) en dan een rondje af moet rijden (rondje is 5 min).

Normaal kan je ook vaak rondrijden met een international rijbewijs maar dat geldt dus niet voor NY en dus mogen we weer gezellig aan het lessen slaan :P
Heb geen idee wat het hier kost maar was iig niet heel erg veel en ik wil mn Nederlandse rijbewijs liever niet inleveren ivm het feit dat mijn beste vriendin dat in Canada heeft gedaan (en daar werdt gezegd dat ze m terug zou krijgen als ze terug naar NL zou gaan) en ze mag nu dus in NL opnieuw op voor haar rijbewijs want er is geen samenwerkingsverband met Canada...

Goed, dat risico wil ik echt niet gaan lopen dus nu op zoek naar een manier om zowel mijn Nederlandse rijbewijs te houden als mijn Amerikaanse te halen :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:33

Wow, what!?
Een 5 uur durende cursus? Haha verschrikkelijk _O-

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:36

Dat is zwaar balen voor je vriendin!
Mijn vriend heeft ook zijn Amerikaanse rijbewijs gehouden, daarmee mag hij ook motorrijden (altijd zijn lust en leven geweest). Ik wilde absoluut niet dat hij zijn Amerikaanse rijbewijs inleverde (hoefde gelukkig ook niet) en ook zijn paspoort moet hij gewoon houden. Hij is een Amerikaan en zal altijd Amerikaan blijven, net zoals ik -als ik ooit emigreer- gewoon een Nederlandse zal blijven. Dubbel paspoort als het kan, maar sowieso het Nederlandse paspoort. Altijd makkelijk als ik ooit weer terug zou willen, lijkt mij. :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:50

Ik snap het niet helemaal. Moet je opnieuw je rijbewijs halen? Maar je kan voor een vakantie toch ook een auto huren en met je Nederlandse rijbewijs rijden?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:54

Ik zit ook niet echt op een 5u durende cursus te wachten maar ja, wat moet dat moet hé....

Ik wil dus ook mijn Nederlandse rijbewijs houden en straks ook mijn Amerikaanse want dat kan nooit kwaad. En aangezien we nu een visum hebben voor 3 jaar zou het zomaar kunnen dat we of langer hier gaan blijven of binnen 3 jaar hier nog eens naar terug zullen gaan om te reizen en vrienden te bezoeken (want die gaan we hier net zo goed krijgen als dat we ze in NL hebben).

Ach, ik zie het allemaal wel... Belangrijkste voor nu is ons eigen stekkie, dan kijken voor een auto voor mij (want mag 60 of 90 dagen met NL rijbewijs rijden hier) en dan Am. rijbewijs gaan halen. De rest komt allemaal wel op zijn pootjes terecht denk ik zo....

Vanavond maar eens een Am. cellphone and nr aanschaffen want dat is wel rete makkelijk ipv mijn Nederlandse nummer (die het nog wel doet maar waar ik niet bereikbaar op ben omdat dat echt teveel geld gaat kosten).

Overigens is er hier weer een nieuw laagje drap gevallen (sort van hagel alleen noemen ze dat hier echt anders :D)....

@Margee: Zie mijn antwoord hierboven ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:15

Margee: Je mag, afhankelijk van de staat, ongeveer 90 dagen op een internationaal rijbewijs rijden.

Van je NL-se rijbewijs inleveren heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd.
Lijkt me ook een vreemde zaak. Wat zouden zij met je pasje moeten.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:44

Ik ga eens even op zoek naar Bisshop! Zit nu af te wachten tot mn vriendinnetje weet wanneer we kunnen gaan dan kan ik eindelijk vliegtickets boeken. Nou ben ik nog geen 25, wat is een veilige maatschappij om te huren met goede verzekering?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:03

Volgens mij is het dan nu inleveren om m straks bij vertrek uit the states m weer terug om te wisselen maar ja, dat wil ik dus liever niet (heb liever mn NL-se in mn tas zitten).

Hoe is het weer trouwens in Washington DC Nagini? Is dat net zo erg als hier in NY? ;)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:28

Op mijn L2 visum moesten wij toen de tijd binnen 10 dagen een Amerikaans rijbewijs halen. Niet echt haalbaar als je net bent aangekomen... Deze keer was het geloof ik binnen twee maanden. Theorie hoefde ik dit keer maar 18 vragen te beantwoorden omdat ik al eerder een Cali rijbewijs hebt gehad. En omdat het goot van de regen en iedereen in LA dan dood nerveus is met rijden heb ik een rondje van 10 minuten gereden _O- niet achteruit rijden, geen file parkeren, en niet de snelweg op. De keer daarvoor moest ik dan iig nog achteruit rijden haha. In 2008 heb ik $25 betaald voor theorie en praktijk. Dit keer $35, kost dus nog steeds niks :)

Wat apart dat je je NL rijbewijs in moet leveren CL. Dat heb ik beide keren niet hoeven doen. Willen ze niet gewoon een kopie maken? Of kan je ze anders geen kopie geven?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:37

Ik ga dit jaar voor het eerst van mijn leven naar de USA, en wel naar Texas.
Dit omdat mijn dochter is geselecteerd om met het nederlands jeugdteam van de Dutch Paint Horse Club, deel te nemen aan de World Youth Games in Fort Worth, samen met nog 4 andere meiden.
Heel spannend allemaal.
Verheug me er nu al op!
Ben nog niet verder geweest als Turkije, hahahaa

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:58

Stephanie_M schreef:
Ik heb mijn route west amerika redelijk compleet misschien hebben jullie nog goede tips?

AMS - LA
LA - Zion national park
Zion national park
Zion national park (dagje naar bryce canyon heen en weer)
Zion national park
Zion national park - monument valley (onderweg stop bij antelope canyon)
Monument valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Las vegas (onderweg stop hoover dam)
Las Vegas - Mono lake (door death valley)
Mono Lake - Yosemite (over de tioga pass)
Yosemite
Yosemite - San francisco
SF
SF
SF
SF - Santa barbara
Santa barbara - LA
LA
LA
LA
LA - AMS

Voor monument valley zoeken we eigenlijk sowieso nog een goede betaalbare slaaplocatie en voor Mono lake heb ik nog niet veel kunnen vinden.

Voor Monument Valley zou je in Mexican Hat kunnen kijken, de San Juan Inn is betaalbaar.

Wanneer ga je en is het zeker dat de Tioga pas open is?

Verder vind ik dat je vrij lang in Zion verblijft terwijl je MV en de GC afraffelt. Persoonlijk vind ik Zion een minder park maar ik weet idd dat er mensen zijn die het wel mooi vinden.
Volgens mij is LA -Zion op 1 dag sowieso niet haalbaar, daar moet je echt nog wel een overnachting tussen in plannen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:02

Nog 5 weken en ik vertrek ook naar Amerika! Echt zoveel zin in!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 19:18

Ik dacht precies hetzelfde idd.

Daarbij vind ik je route nogal onlogisch. Je wilt van LA rechtstreeks naar Zion rijden en passeert daarbij Las Vegas om later weer om te draaien..? Ik ben zo brutaal geweest om een andere route voor je te maken:

Amsterdam - Los Angeles
Los Angeles - Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley -Lake Powell (het is te ver om in 1x door te rijden naar Bryce)
Lake Powell- Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion NP
Zion NP
Zion NP - Death Valley NP
Death Valley NP - via Mono Lake naar Yosemite
Yosemite NP
Yosemite NP - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Santa Barbara
Santa Brabara - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

Zo heb je een logischere route, ik heb hetzelfde aantal dagen aangehouden :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:24

Nadir schreef:
Ik dacht precies hetzelfde idd.

Daarbij vind ik je route nogal onlogisch. Je wilt van LA rechtstreeks naar Zion rijden en passeert daarbij Las Vegas om later weer om te draaien..? Ik ben zo brutaal geweest om een andere route voor je te maken:

Amsterdam - Los Angeles
Los Angeles - Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley -Lake Powell (het is te ver om in 1x door te rijden naar Bryce)
Lake Powell- Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion NP
Zion NP
Zion NP - Death Valley NP
Death Valley NP - via Mono Lake naar Yosemite
Yosemite NP
Yosemite NP - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Santa Barbara
Santa Brabara - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

Zo heb je een logischere route, ik heb hetzelfde aantal dagen aangehouden :)

LA - zion is ong 6/6,5 uur rijden, de rede dat ik daar een dag extra had was omdat we wouden proberen daar in de buurt een stal/ranch te zoeken om een keer te rijden. ga wel even kijken naar wat jij zegt eerst LV en dan rondje andersom misschien ook wel goed idee!:)

Tioga pass is open trouwens! Ik ga eind juni/begin juli.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:42

andersom is die indd ook niet verkeerd stoppen in death valley. we zijn nu ook nog aan t kijken om san diego erbij te doen maar dan moeten we even kijken of zij 2 dagen langer weg kan. (we vinden elke keer wat nieuws om erbij te doen haha)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:43

Klopt, als alles mee zit, met een beetje pech ben je iets langer bezig om LA uit te komen...
Je hebt nog niks geboekt toch? Dan kun je nog alle kanten op. ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:45

Stephanie_M schreef:
andersom is die indd ook niet verkeerd stoppen in death valley. we zijn nu ook nog aan t kijken om san diego erbij te doen maar dan moeten we even kijken of zij 2 dagen langer weg kan. (we vinden elke keer wat nieuws om erbij te doen haha)

Ja en dan moet je je route weer aanpassen want vanuit San Diego naar Las Vegas is een behoorlijk stuk rijden! Ik zou het lekker overslaan :o

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:47

Haha ik heb nog niet geboekt, ze is nu aan het kijken wanneer ze kan vertrekken dan boeken we zo snel mogelijk! Als we San diego nog doen pakken we die aan het eind. Of vanuit santa barbara naar san diego terug naar LA (is toch niet zo ver) of santa barbara - LA - san diego en vanaf san diego terug vliegen dan hebben we alleen een extra tussenstop met de vlucht wss.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:56

Als je San Diego erbij wilt pakken zou ik SB -> LA -> SD doen. Qua kilometers is het wel te rijden vanaf SB naar SD maar je komt bij LA gegarandeerd in de file te staan en dan duurt het heel lang. Je zou ook kunnen overwegen om te stoppen in Anaheim en dan een dagje Disney doen. Maar goed dat moet je natuurlijk net leuk vinden :p

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:59

Haha ja ik had in mn dagen LA eigenlijk wel een dagje pretpark ingepland!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:59

Verkijk je ook niet op de hitte eind juni/begin juli ;-)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:02

is t trouwens niet heel heet in juli in disney?

Haha wou het precies vragen! want anders wordt t gewoon strand ofzo hihi

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:23

Ik ga vaak naar Disney in die periode en ik heb er eigenlijk nooit last van. Ik ga heel vroeg het park in. Dan 's middags wordt het vaak drukker en warmer dus dan nemen wij altijd even een break. Dan gaan we daarna het park weer in tot 12 uur 's nachts.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:33

Ik was er drie/vier jaar terug in juli/augustus en toen was het niet zo heel warm, 's ochtends hadden we een vestje nodig :) 's Avonds ook trouwens :brr:

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:35

@CL, het heeft maandag nog gesneeuwd en vandaag is het weer 15 graden. Er is geen touw aan vast te knopen hier.

Ik ga morgen op vakantie dus als ik terug kom moet het klaar zijn met de sneeuw. En daarmee uit. :')
Tijd voor lente.