Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:14

Ibbel schreef:
Shellyke: we zijn hier in NL. Dat betekent dat we hier een rechtssysteem hebben en mensen niet veroordeeld worden zonder rechtspraak, en onschuldig zijn tot hun schuld is bewezen. Er worden hier ervaringen gedeeld, maar het is hier geen strafhof, en er kan dus ook niet veroordeeld worden, wat jij nu wel doet.

Ibbel, dit is kul en dat weet jij ook. Het is al eerder aangehaald als iemand een zadel oid koopt/verkoopt en de verkoop loopt niet volgens het Boktboekje dan komt er een oproep om meerdere ervaringen en ondertussen is diegene al wel geweerd van Bokt! Dit gaat een heel stuk verder, de veiligheid van mensen staat hier op het spel en dat is een heel groot verschil.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:14

Dat is helemaal waar Alane. Ik bedoelde het meer om aan te geven dat de reactie van B op die situatie al een hele vreemde reactie was. In ieder geval niet passend bij iemand die zelf het boetekleed aantrekt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:18

Na het verhaal van Lalaa gelezen te hebben (meid wat moet jij in angst gezeten hebben, en dit was nog maar op de 1e en 2e dag van jouw verblijf daar...vreselijk...) begin ik nu toch wel (als buitenstaander als dat mag) heel erg boos te worden op Bedouin.

Willens en wetens blijft ze, ondanks diverse ernstige voorvallen met haar man, doorgaan om meiden naar hun ranch te halen. Ze wéét wat er gebeurd is, al zal haar man hele andere versies van de voorvallen aan haar geven. Ik vind dit echt ronduit walgelijk. Echt walgelijk.

Hoe kan je zo gewetenloos zijn Bedouin???

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:18

Lang op mijn handen gezeten, maar zelfs aals 1/5 waar is van deze dames en het zou mijn dochter zijn overkomen, had ik je hier ter plekke in Nederland het onmogelijk gemaakt je bedrijf voort te zetten.
Alle reisinstanties evt tot aan Alberto Stegeman had ik in het werk gezet.
Jonge meiden horen zorgeloos dit te kunnen doen en niet bang te horen zijn...vind ook dat de ouders van de dames zich rustig hebben gehouden, als het mijn dochter was geweest oei oei...

papagroom

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:20

Als iedereen nou eens een linkje naar bijde topics naar Alberto Stegeman stuurt...T zou me niets verbazen als hij er instapt.

http://www.albertostegeman.nl/

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:21

In Nederland is het inderdaad zo dat je pas schuldig bent als er een rechtelijke uitspraak is. Denk toch dat dit belangrijker is dan we met zijn allen denken.
Vooral omdat ik op hun site zie dat ze ook op een Frans en Duits paardenforum "klanten" proberen te werven.
Als Nederland voor hun afvalt als bron van aanvoer dan kunnen ze nog gewoon verder gaan in andere landen. Daarom is het belangrijk op een rechtelijke manier hen aan te pakken.....

Glitter_

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:22

Geef het idd maar is aan bij Alberto. Die gaat er vast werk van maken!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:23

papagroom schreef:
Als iedereen nou eens een linkje naar bijde topics naar Alberto Stegeman stuurt...T zou me niets verbazen als hij er instapt.

http://www.albertostegeman.nl/

Waarom zou iedereen dit moeten doen? Alleen de meiden die iets mee hebben gemaakt zouden dit moeten doen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:24

Bandida schreef:
Ibbel schreef:
Shellyke: we zijn hier in NL. Dat betekent dat we hier een rechtssysteem hebben en mensen niet veroordeeld worden zonder rechtspraak, en onschuldig zijn tot hun schuld is bewezen. Er worden hier ervaringen gedeeld, maar het is hier geen strafhof, en er kan dus ook niet veroordeeld worden, wat jij nu wel doet.

Dat doet iedereen hier. Dit komt tot het einde der tijden uit Google gerold, en straft Bedouin met het hebben van geen inkomen. Ze zal onder die naam, die van de ranch of onder die van haar man nooit meer iets zakelijk wat via het internet loopt kunnen realiseren zo lang dit op deze manier op bokt blijft staan. Ook niet binnen vijf of tien jaar.

Ik vind persoonlijk dat het beleid daar ook eens heel goed over moet nadenken. Dat zijn verstrekkende gevolgen op basis van wat hier 'ervaringen' genoemd wordt, maar wat in de praktijk eigenlijk iemand zonder proces publiekelijk aan de schandpaal nagelen is. Dat hoort niet in een rechtstaat, en daar is ook wetgeving rond.

Verder vind ik dat een hoop reacties de grens met smaad overschrijden en dat hier veel strenger gemodereerd moet worden.

Wat dacht je van de verstrekkende gevolgen van de slachtoffers van dit ''bedrijf" ???
Wat een zegen dat je als je van plan was om leuk op werkvakantie te gaan, op internet kunt lezen hoe het er werkelijk aan toe gaat daar.
Meer dan terecht dat dit tot het einde der tijden uit google gerold komt......
Ik word er kotsmisselijk van

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:24

Denken jullie nu echt dat de meiden die hier slachtoffer van zijn op tv willen bij Alberto Stegeman??
Sensatiezoekers...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:25

Bandida schreef:
Dat doet iedereen hier. Dit komt tot het einde der tijden uit Google gerold, en straft Bedouin met het hebben van geen inkomen. Ze zal onder die naam, die van de ranch of onder die van haar man nooit meer iets zakelijk wat via het internet loopt kunnen realiseren zo lang dit op deze manier op bokt blijft staan. Ook niet binnen vijf of tien jaar.

Ik vind persoonlijk dat het beleid daar ook eens heel goed over moet nadenken. Dat zijn verstrekkende gevolgen op basis van wat hier 'ervaringen' genoemd wordt, maar wat in de praktijk eigenlijk iemand zonder proces publiekelijk aan de schandpaal nagelen is. Dat hoort niet in een rechtstaat, en daar is ook wetgeving rond.

Verder vind ik dat een hoop reacties de grens met smaad overschrijden en dat hier veel strenger gemodereerd moet worden.

Dit vind ik ook.

En ik wil toch even kwijt dat ik het (persoonlijk) niet normaal vind om met je gastheer de woestijn in te duiken 's nachts.
Als ik met het verhaal thuis zou komen dat ik met de hotelmanager in een vreemd land in het bos sterren ben gaan kijken zal ik ook niet overwegend positieve reacties krijgen.

Meiden, het mag dan wel vakantie zijn maar laat a.u.b. je verstand niet thuis!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:26

I smell a mob, bring out the pitchforks!

Begrijp me goed, ik ben geschokt door de ervaringen die ik hier lees, maar jongens, laten we even ademhalen, en het mod-team de tijd geven?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:26

Zo hehe alles gelezen, en heb eigelijk geen juiste woorden om iets te zeggen.Ben gewoon te verbaasd. Alleen heel veel sterkte voor de meiden, en respect dat jullie het hier neer durven te zetten. En dan nog maar te bedenken dat jullie het topje van een ijsberg zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:27

laetitia schreef:
Denken jullie nu echt dat de meiden die hier slachtoffer van zijn op tv willen bij Alberto Stegeman??
Sensatiezoekers...

Nou inderdaad zeg! -O-
Verder vind ik het vreselijk voor de meiden maar Bandida heeft wel gelijk :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:27

Ik lees continue bij, walgelijk dit, echt walgelijk.
Snap ook echt niet waarom mensen keer op keer zeggen dat ze respect hebben voor bedouin hoe kan je nou respect voor haar hebben? Zij is evengoed medeplichtig hoor.. Omgekeerde wereld hier :\ Keer op keer is ze op de hoogte gebracht, ze wist dat er iets gaande was en nog doet ze niets om het te voorkomen, behalve de slachtoffers van te voren al een schuldgevoel aanpraten.
Oke, ik ben blij dat ze nog reageert, maar alsnog steekt ze haar kop in het woestijnzand. Ze wijst alleen, ze neemt nergens ook maar iets de schuld op haar.. Ik snap dat niet, als 1 meisje zegt dat mijn vriend haar lastigvalt, twijfel ik nog, want ik vertrouw mijn vriend 100% en kan mij dat niet voorstellen, maar als er nog een verhaal komt en nog een verhaal gaat er bij mij toch echt een lichtje branden dat er hoogstwaarschijnlijk iets niet klopt, en dan hak ik persoonlijk zijn pik eraf en schaam ik me diep dat ik slachtoffers in die positie gebracht heb. Maargoed that's me. Ik zit gelukkig niet in die situatie :)

Waar ik nog wel echt heel benieuwd naar ben:
- Bedouin, geloof je de slachtoffers? Of geloof je ondanks alles nog steeds 100% je man?
- Waarom heb sandra en de andere 2 vrijwilligers niet het geld teruggegeven?
- Waarom blijf je wijzen?

Hoe geweldig het concept ook moge zijn, ik vind dat er niet verder mee doorgegaan mag worden, ondanks alle goede tips hier die gegeven zijn. Waarom geef je niet ook duidelijk aan bij de vrijwilligers/reizigers dat A. erg handtastelijk kan zijn, tot het intieme toe? Dus waarschuwen voor A. zelf, en niet waarschuwen 'niet te provoceren' dan wijs je weer (al vooraf!) naar je klanten, ipv dat je de schuld bij jullie zelf zoekt.

Alle slachtoffers, dapper dat jullie je verhaal hebben gedaan, sterkte!

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:28

Klopt Slimmerik, ware het niet dat Bokt ook eigen regeltjes heeft mbt het misleiden van kopers ed, dan komt er ook geen rechter aan te pas als iemand een permanente ban krijgt. Dat B overal advertenties plaats was al duidelijk, vandaar dat ik ook vraag of het mogelijk is om dit via de ambassade oid te laten verlopen. Daar zullen de slachtoffers op z'n minst wel hun verhaal moeten vertellen en van daaruit bekijken welke stappen er nog meer nodig zijn om dit bedrijf te stoppen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:29

Heeft niets met sensatie zoeken te maken....wel met een mogelijheid deze tunesiesche toestanden een halt toe te roepen........en in dit soort gevallen geloof ik nooit dat de dames herenbaar in beeld moeten komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:30

Inderdaad Shellyke hanteert bokt haar eigen regels wbt oplichting. Zij kunnen dus inderdaad zonder verantwoording af te leggen de advertenties van B verwijderen en andere maatregelen nemen.

edit: HC ik word een beetje misselijk van je post. Zal ongetwijfeld met je cultuur te maken hebben maar vind het zachtjes gezegd "ongepast"
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 07-08-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:30

Ben het met Laetitia eens. En wat kan hij er nou echt aan veranderen dan?
Nee hoor, dit ligt bij Bedouin, die moet haar verantwoording nemen en ervoor zorgen dat dit stopt!
Mocht zij haar kop in het (Sahara) zand blijven steken, dan zijn er voldoende manieren om mensen hier online voor te waarschuwen.

Overigens vond ik het wel terecht dat iemand hier opmerkte dat de reisorganisaties die met Bedouin samen werken hiervan op de hoogte worden gebracht.

*Knip*

Heb besloten om sommige posts inderdaad maar gewoon te negeren.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 07-08-12 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:39

Ik wil eigenlijk de mensen die niet durven te reageren hier met smerige ervaringen daar, vragen een pb naar het beheer te doen. Trekt hen misschien over de streep. Desnoods maak je een SA aan en pb't hen daarmee.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:45

wauw, heb niet alle 49 pagina's gelezen, maar zit met open mond bepaalde reacties en uiteraard de openingspost van TS te lezen.

Zou TS dit verhaal bewust verdraaien om de persoon uit tunesie zwart te maken?
Ik kan het mij niet voorstellen!!

Overigens 1 van de post van de tegenpartij vond ik een zin over het feit dat haar man in ondergoed in hun kamer stond, met de reactie dat hij zich vergiste in de kamer????? Moeten we dit nu echt geloven?

TS, over de cultuur gewoontes etc ga ik niet op in, maar ik hoop wel dat alles goed gaat met je en dat hier wat mee gedaan wordt!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:51

Nicolletje schreef:
Bandida schreef:

Dit vind ik ook.

Ik vind eigenlijk dat dit zelfs niet op een openbaar deel van Bokt hoort te staan (op de manier waarop dit topic nu gelopen is).
De correcte manier om hier mee om te gaan was voor de slachtoffers geweest om aangifte te doen bij de politie op de luchthaven. Niet om dit vehaal wat nu eentje is van 'zijn woord tegen dat van hen' op het internet te gooien, en daarmee iemand zwaar af te straffen waarvan niet eens duidelijk is (en dat gaan we echt nooit weten) of ze er al dan niet schuld aan heeft. Gezien de kans bestaat dat ze er geen schuld aan heeft is deze openbare heksenjacht m.i. echt verwerpelijk.

Ik wil het Bokt beleid nog eens oproepen om hier een slotje te zetten, eens rustig na te denken, eens de jurist te raadplegen, en vervolgens een paar correcte beslissingen te nemen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:54

Ik vraag me ook af wat ts (maar ook de andere) willen.
Willen ze alleen mensen waarschuwen? Of willen ze ondertussen ook stappen gaan ondernemen?

Adorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:55

Tiffany schreef:
Ik vraag me ook af wat ts (maar ook de andere) willen.
Willen ze alleen mensen waarschuwen? Of willen ze ondertussen ook stappen gaan ondernemen?

in het begin enkel waarschuwen denk ik, maar nu??? geen flauw idee ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:57

Echt stappen ondernemen kunnen alleen de betrokkenen lijkt me. Er is hier al iemand in dit topic die juridische bijstand aanbiedt. Denk dat betrokkenen nog even tijd nodig hebben met beslissen wat hen te doen staat en of ze zover willen en kunnen gaan.....