USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:26

Ik vind het ook allemaal belachelijk duur in verhouding tot een aantal jaren geleden. Suuszels je kunt bij MV ook naar Mexican Hat,, dat ligt er vlakbij. http://Www.sanjuaninn.net , daar zit je voorminder dan $ 100,- per nacht.

Suuszels

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:32

Die heb ik gemaild maar zitten vol..je hebt ook nog de hat rock inn die ga ik ook maar eens mailen.. Die in kayenta is 150 euro! Pffff!
Ik heb idd het idee dat toen ik met me ouders er was 6/7 jaar terug alles veel goedkoper was!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:34

Mijn vriendin en ik gaan dit weekend bij elkaar zitten om alle hotels te bespreken :D . Ik heb al vanalles gevonden en denk ook wel welke we zullen nemen, maar misschien wil mijn vriendin liever wat anders, dus gaan we alles eens doorlopen. Monument Valley is inderdaad lastig, het goedkoopste wat ik gevonden heb is 169 dollar.

Sloffiee, hoe heb je het gehad?? Ik ben benieuwd naar je fotos!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:27

Hoogseizoen begint ongeveer al na Memorial Day (laatste Maandag in mei) dus in Juni betaal je meestal al extra. Toevallig viel het ons net op dat het lijkt alsof ze het hoogseizoen een beetje uitgerekt hebben; normaal gaan we altijd de 2e week van Augustus naar het strand, maar nu begint het laagseizoen bij veel plaatsen op het eiland waar we altijd naar toe gaan pas de week daarna. :(

FOG, in SF zaten we bij het Golden Gate Hotel. Dat was jaren geleden, maar toen erg redelijk geprijst en een erg gezellig sfeer. In LA blijven we altijd in Santa Monica; rustige veilige buurt met het strand op loopafstand. Mijn favo hotel daar is helaas best duur dus daar heb je denk ik niks aan.

Voor goedkope, luxe hotels kan je het beste via Hotwire en/of Priceline boeken. Zo hebben we in Las Vegas een keer spotgoedkope een mooie kamer in het Palazzo (superluxe) gewonnen, maar ook een keer voor $27 het Imperial Palace (niet luxe, maar dat was ook niet de bedoeling) gewonnen waar we zomaar een gigantische suite kregen. Gewoon goed opletten dat je snapt hoe het werkt voordat je bied en dan kan het bijna niet mis gaan. Zelfs buiten de grote steden hebben we op die manier ontzettende fijne hotels bemachtigd.

Suuszels, je hebt hier ook gewoon kleding/schoenenbakken. Anders kan je ze als donatie achterlaten bij Goodwill of Salvation Army. Goed vakantie idee trouwens! _/-\o_

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:17

Goede tips Guinevere! Van de kleren ook trouwens! Alleen zit ik eerst 6 weken op de campus van Berkeley, dan wil ik er wel goed uitzien hihi!

Even over Hotwire, dat ziet er wel heel goed uit, alleen kan je steeds de hotels niet zien! Vind ik wel wat eng! Maar wel echt goede deals. Is dat het proberen waard, als de reviews gewoon goed zijn? Ook wel spannend haha, je ziet alleen de wijk en de facilities.. Ik zal Priceline ook even checken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:52

Ja, daarom kunnen ze de hotels ook zo goedkoop aanbieden. De hotels willen graag van hun ongeboekte kamers af, maar mogen kamers niet beneden een bepaalde prijs adverteren of zelf verkopen, dus Hotwire biedt die kamers tegen gereduceerd tarief aan, maar je weet vooraf vaak niet welk hotel je krijgt.

Bij Priceline is het risico nog groter omdat je niet eens weet wat voor ammenities een hotel heeft, alleen de wijk en het sterren niveau.

Lees voordat je begint eerst dit topic op het AA-forum.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:04

woehoe! Heb net een afspraak gemaakt bij het consulaat voor mn visum. Gelukkig kon ik er 10 april al terecht, want ik ga in juni al weg! Het gaat zo snel ineens!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:48

Ik zit te twijfelen over priceline.. Vind het toch wel eng maar bijna iedereen is er enthousiast over..
Op dat Wimdu kan ik niks goedkoops vinden trouwens!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:09

sloffiee schreef:
I`m Back in town !! :D ff in 1 woord.... WAUWW !!!!!!!!
New york is top.... ik ben nu bezig met foto`s aan het uploaden en dan maak ik even een verslagje erbij.. ben kapot !! 5 dagen lopen lopen lopen,, en ook nog een nacht over geslagen :)

Maak je een blog of een topic? Wel een link plaatsen hè!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:19

Jeej, heb waarschijnlijk een motel in Mexican Hat, de mexican hat lodge. was 88 dollar voor een nacht, dus nog een nette prijs. Hotel ziet er alleen een beetje vervallen uit, maar ik durf het aan :Y)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 12:23

Nog even over een hotel in LA. Ik zou niet specifiek zoeken in een bepaalde wijk. Die stad is zo verschrikkelijk groot, je zult toch alles met de auto moeten bezoeken. Als je echter in een gezellig/druk stukje van LA wilt zitten dan kun je natuurlijk wel in Santa Monica of zo zoeken. Dan ben je iig op loopafstand van de winkels/restaurantjes en het strand.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:15

Kunnen jullie me leuke steden aanbevelen voor tripjes?

Ik ben in Vegas, Boston en Chicago geweest. Niagara Falls/Toronto, en Washington DC staan al op m'n lijstje. San Francisco/LA ook, maar voor later (omdat dat liever voor een vakantie langs de parken oid doe). Vriendinnetje kwam met New Orleans, maar heb geen idee wat ik daar van moet verwachten.

Ben benieuwd! :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:16

Of iets verder weg uit de buurt van Mexican Hat zoeken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 01:12

Waarom steden Macavity? Zoek je iets voor korte reisjes, of iets wat je zonder auto kan doen, of gewoon omdat je van steden houdt?

Ben zelf nog niet in NOLA geweest, maar hoor er niets dan goede verhalen over.

En, nog heel leuk nieuws; ik heb morgen mijn eerst boktmeeting! *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 01:18

Dit is inderdaad voor korte reisjes - (lang) weekend oid. Het hoeven niet per se steden te zijn, maar weet niet precies wat voor andere opties er zijn voor een korte trip? Ik ben geen kampeerder en niet megasportief :D

Met de auto kan ook, heb vriendinnetjes die kunnen (en het leuk vinden) om te rijden.

Boktmeeting is leuk! Waar? Mocht je weer eens in NYC zijn - gezellig! :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 04:16

We gaan naar Great Falls en Manassas Battlefield. Twee van mijn favoriete plaatsen hier in de buurt en dan kan ik weer eens mijn Nederland oefenen haha. :o

Boktmeeting in NY lijkt me leuk! Hoe lang ben je daar nog?

Voor steden is Williamsburg misschien nog een leuk idee? Wel een eindje van NY, maar heel mooi coloniaals stadje met renbaan, outlet malls en pretpark in de buurt dus zeker genoeg om je een paar dagen te vermaken.

Texas heeft ook een aantal leuke steden (San Antonio, Houston, Austin, etc), maar die zou je net als LA/SF waarschijnlijk beter in een langere reis kunnen bezoeken.

Als je van pret- en amusementsparken houdt natuurlijk Orlando. Of een paar dagen Key West verkennen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:37

Guinevere schreef:
We gaan naar Great Falls en Manassas Battlefield. Twee van mijn favoriete plaatsen hier in de buurt en dan kan ik weer eens mijn Nederland oefenen haha. :o

Helpt het niet al voor een groot deel dat je hier Nederlandse berichten typt? Gewoon nieuwsgierg hoor ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:12

MacavityL, ik vond New Orleans super :j Er is heel veel te doen, je kan evt. wat buiten de stad gaan om plantations te gaan bezoeken (Laura Plantation en Oak Alley heb ik toen gedaan). Je kan gaan jazz luisteren, winkelen, andere dingen bezoeken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:31

Guinevere schreef:

Voor steden is Williamsburg misschien nog een leuk idee? Wel een eindje van NY, maar heel mooi coloniaals stadje met renbaan, outlet malls en pretpark in de buurt dus zeker genoeg om je een paar dagen te vermaken.

Texas heeft ook een aantal leuke steden (San Antonio, Houston, Austin, etc), maar die zou je net als LA/SF waarschijnlijk beter in een langere reis kunnen bezoeken.

Als je van pret- en amusementsparken houdt natuurlijk Orlando. Of een paar dagen Key West verkennen.

Ben hier nog tot zeker februari volgend jaar :D

Williamsburg klinkt leuk, zal eens kijken! Miami/Key west ga ik mss plannen als vakantie wanneer m'n zusje langskomst, heb er nu al zin in!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:32

Yasmine schreef:
MacavityL, ik vond New Orleans super :j Er is heel veel te doen, je kan evt. wat buiten de stad gaan om plantations te gaan bezoeken (Laura Plantation en Oak Alley heb ik toen gedaan). Je kan gaan jazz luisteren, winkelen, andere dingen bezoeken.

Oh, dat klinkt goed, thanks! Had namelijk helemaal geen beeld bij New Orleans!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:49

Ben weer terug! Ik vond het echt hartstikke gezellig, maar ook een best moeilijk om zo lang Nederlands te praten hihi. Had eigenlijk verwacht dat het na een tijdje vanzelf makkelijker zou gaan, maar ik zat aan het eind nog net zo erg te stuntelen. :))

Eva, op internet kan ik overal lang over nadenken en als ik even een woord niet weet dan gebruik ik gewoon een ander woord. Mijn schrijfstijl is nu ook heel anders (veel simpeler, met domme fouten, rare zinsbouw en vaak een beetje oubollig), maar tenzij iemand er echt op let klinkt het meestal nog vrij normaal, terwijl ik in gesprek vaak vastloop of per ongeluk Engelse woorden gebruik. Zo kon ik vandaag bijv. ineens niet op het woord hindernis komen .... en heel veel andere woorden :')

En wat ook grappig was was dat ik me met mijn geboortenaam voorstelde, terwijl ik die hier echt nooit gebruik (behalve op officiele papieren natuurlijk). Ik dacht echt "waar komt dat nou ineens vandaan?" maar blijkbaar zit dat als ik Nederlands praat er helemaal ingestampt. :=

Macavity, dan gaan we zeker een keer een boktmeeting doen! :D

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:57

@Cat: Ik vond je nederlands anders erg goed!! Haha veel beter dan mijn engels!!
Maarehm, ik heb het ook super leuk gehad ;)..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:59

Mag ik mij hier ook melden? :) Ik heb plannen om ongeveer 3 maanden naar USA te gaan om een werkvakantie te doen op een ranch. Het enige waar het van af hangt is mijn rijbewijs en het geld...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:02

Guinevere schreef:

En dat gaan jullie nu pas plannen :P Had me toen ook best gezellig geleken haha

René , Leuk ! weet je al welke kant je op wil ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:05

Jup, Kansas is de bedoeling :j Maar eerst moet ik dus weten hoe het er voor staat met geld... Ik heb mijn rijbewijs net aan afbetaald, dus kan gaan sparen voor de ticket en extra geld zodat ik in ieder geval ook wat dingen kan kopen daar. Probleem is dat ik mijn proeftijd niet heb gehaald dus straks weer zonder werk zit...