Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:34

quera schreef:
Nathalie schreef:
In oktober is het gelukkig goed te betalen, en niet al te heet wat wel fijn is met kleine kids!
Was het eten enzo ook goed? Verwacht er ook echt niets slecht van, is volgens mij vrij luxe en groot of niet?

Het eten vond ik toen erg goed maar mij maak je al blij met een hamburger/pizza of patat. was toen nog een stuk jonger.
Het is heel groot en heel erg luxe en voor de kids een waar paradijs met het aquapark ernaast

Klinkt top! Heb er al helemaal zin in! :D
Zou t ook voor kleintjes leuk zijn? Ik las wat over een babyworld? Mijn dochter is 1,5 dus vrij jong.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:44

In oktober is het gelukkig goed te betalen, en niet al te heet wat wel fijn is met kleine kids!
Was het eten enzo ook goed? Verwacht er ook echt niets slecht van, is volgens mij vrij luxe en groot of niet?
[/quote]
Het eten vond ik toen erg goed maar mij maak je al blij met een hamburger/pizza of patat. was toen nog een stuk jonger.
Het is heel groot en heel erg luxe en voor de kids een waar paradijs met het aquapark ernaast[/quote]

Klinkt top! Heb er al helemaal zin in! :D
Zou t ook voor kleintjes leuk zijn? Ik las wat over een babyworld? Mijn dochter is 1,5 dus vrij jong.[/quote]
Je had toen der tijd ook de wat kleinere glijbanen dus echt van 0 tot 4 jaar

Theake

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:21

Net terug van 10 dagen Bodrum, Wow Bodrum Resort, was echt super!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:58

Leuk Theake!
Heb je lekker weer gehad?

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:58

zalig :j

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:08

Ik ben weer terug in ons koude kikkerlandje. Brrrr
Van 26-07 tot 02-08 naar Alanya geweest. In hotel kleopatra bebek. De kamer stelde niet veel voor, maar daar hadden we ons ook niet op ingesteld voor de lage prijs die we betaald hadden en we waren er toch alleen om te slapen. We hadden logies+ontbijt. Ontbijten kon daar tussen 08.00 en 10.00. 1e dag braaf opgestaan daarvoor terwijl we maar 3 uurtjes hadden geslapen. En gelijk besloten dat het de laatste keer was dat we daarvoor de wekker gingen zetten. Ontbijt was namelijk niet te eten..

Voor de rest hebben we echt een heerlijke vakantie gehad. Temperaturen van 45 graden en gevoelstemperatuur 50 graden! Strand lag aan de overkant van de straat, dus ideaal. Was een mooi zandstrand trouwens en schitterend blauwe zee!
Elke avond lekker bij restaurants gegeten Als je een keer hollands wil eten is bistro Floyd een aanrader. Je kunt daar heel gevarieerd en super lekker eten. Ook betaalbaar: €12,50 p.p voor een 3 gangen diner.
Wbt uitgaan hebben we ons ook goed vermaakt bij Queens garden, Beach club bellman, Murphy's, Havana club en nog andere clubs waarvan ik de naam niet meer weet.

We hebben vanwege de hitte niet heel veel trips gemaakt. We hadden een boottocht gemaakt incl. lunch €35,- p.p had achteraf goedkoper gekund als we het in de stad geboekt hadden, maar het was zeker de moeite waard!
En we zijn naar de Hamam geweest voor 15,- p.p. deze wel in de stad geboekt (Harem heette deze Hamam). Was ook zeker de moeite waard en je kreeg echt waar voor je geld. We waren 3 uur onder de pannen daar en kregen zoutkabine, sauna, ijskabine, afkoelbad, mintstoomkabine, bubbelbad, modderbad, scrub, schuimmassage en oliemassage!

Voor mij was het de eerste keer turkije, maar zeker voor herhaling vatbaar! Heb nu al heimwee naar de warmte :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:09

Die hamam klinkt heerlijk! Het was ook lekker warm zo te horen. :D
Jammer dat het ontbijt tegen viel, wat was er mis mee?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:11

iwayalover schreef:
Ik ben weer terug in ons koude kikkerlandje. Brrrr
Van 26-07 tot 02-08 naar Alanya geweest. In hotel kleopatra bebek. De kamer stelde niet veel voor, maar daar hadden we ons ook niet op ingesteld voor de lage prijs die we betaald hadden en we waren er toch alleen om te slapen. We hadden logies+ontbijt. Ontbijten kon daar tussen 08.00 en 10.00. 1e dag braaf opgestaan daarvoor terwijl we maar 3 uurtjes hadden geslapen. En gelijk besloten dat het de laatste keer was dat we daarvoor de wekker gingen zetten. Ontbijt was namelijk niet te eten..

Voor de rest hebben we echt een heerlijke vakantie gehad. Temperaturen van 45 graden en gevoelstemperatuur 50 graden! Strand lag aan de overkant van de straat, dus ideaal. Was een mooi zandstrand trouwens en schitterend blauwe zee!
Elke avond lekker bij restaurants gegeten Als je een keer hollands wil eten is bistro Floyd een aanrader. Je kunt daar heel gevarieerd en super lekker eten. Ook betaalbaar: €12,50 p.p voor een 3 gangen diner.
Wbt uitgaan hebben we ons ook goed vermaakt bij Queens garden, Beach club bellman, Murphy's, Havana club en nog andere clubs waarvan ik de naam niet meer weet.

We hebben vanwege de hitte niet heel veel trips gemaakt. We hadden een boottocht gemaakt incl. lunch €35,- p.p had achteraf goedkoper gekund als we het in de stad geboekt hadden, maar het was zeker de moeite waard!
En we zijn naar de Hamam geweest voor 15,- p.p. deze wel in de stad geboekt (Harem heette deze Hamam). Was ook zeker de moeite waard en je kreeg echt waar voor je geld. We waren 3 uur onder de pannen daar en kregen zoutkabine, sauna, ijskabine, afkoelbad, mintstoomkabine, bubbelbad, modderbad, scrub, schuimmassage en oliemassage!

Voor mij was het de eerste keer turkije, maar zeker voor herhaling vatbaar! Heb nu al heimwee naar de warmte :D

Ik ga dus naar hetzelfde hotel, leuk om te lezen!
Wij verwachten idd qua prijs ook niet al te veel, maar ach, je leeft toch veel buiten!
hoe waren de kosten qua terrasje,souvernirs etc?

en: hoe lang duurde de transfer?

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:15

Het ontbijt was gewoon niet lekker. Brood zat een vieze bij-smaak aan, de tomaat en komkommer lag er verlept bij en de feta en kaas lag erbij alsof ie al een keer gegeten was.
Alleen de gekookte eieren en watermeloen waren goed te eten.
Je zou zeggen dat het een kwestie van smaak was, maar dat was niet zo helaas want veel andere hotelgasten deelden dezelfde mening en zijn elders gaan ontbijten.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:25

@wildgirl: Op het terras vallen de prijzen nog wel mee, 3á4 lira voor frisdrank. In de discotheken betaal je meer en zeker voor een cocktail kun je daar 20/25 lira neertellen, dus alcohol drinken niet te veel doen als je 't niet te duur wil maken :P Ik heb het zowiezo vanwege de warmte al op water gehouden. Dat smaakt dan het beste! Flesje water van 0.5 liter kost bij het hotel 1 lira en op het strand ook. In uitgaansgelegenheden weer duurder.
Prijzen van souvernirs daar moet je gewoon over onderhandelen. Ze durven zomaar de hoofdprijs te vragen. Bij een vriendin van me vroegen ze 49 lira voor een nep rayban zonnebril en ze heeft 'm voor 20 lira meegenomen.

Transfer was wel lang. Vliegtuig vertrok om 15.50 u nl tijd op schiphol en landde om 20.45 turkse tijd. Bus vertrok om half 10 naar Alanya en we hebben denk ik een kwartier pauze gehad onderweg. Om half 1 s'nachts kwamen we aan bij het hotel. We waren namelijk de een na laatste die af werden gezet en voor ons moesten ze nog bij 6 hotels stoppen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:36

Jammer is dat iwayalover!
Flesjes water kosten idd niks, heb er wel eens omgerekend € 0,20 voor betaald. Ik vraag me altijd af hoe ze voor dat geld een flesje water kunnen maken. :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:38

Iwayalover bedoel je Harem Hamam in Konakli?

Haha maar je moet geen water op het vliegveld kopen. Dan betaal je 2 euro 8)7

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:34

@ iwayalover Hoe vond je Queens garden? En wat was het dan warm in turkije haha

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:44

Wij kregen vandaag mail van subweb : het is bijna zover, wij hebben er zin in , jij ook?
Jaaaaaaaa.
Nog 2 weken! En nog 8 werkdagen te gaan.
De tijd gaat zo traag, aargh!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:12

ik ben dinsdag avond weergekomen van Turkije (antalya, lara)
een super vakantie gemaakt, ze weten het echt naar je zin te maken! :D

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 07:49

@ angelalala in welk hotel heb jij gezeten in lara , wij in baya lara .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:56

wij hebben onze reisdocumenten binnen!
heenreis vliegen om 5.55 uur.
terug reis om 22.20 uur
:D
(hebben we de vluchten ook wel op uitgezocht haha)

en er staat in dat documentje van sunweb dat als je een app hebt geboekt dat je dan t beste theedoeken/blikopener/afwasborstel/afwasmiddel/enz kan meenemen.
maar dat lijkt me zo'n onzin.. ik bedoel.. ze hebben in zo'n turks supermarktje toch wel een afwasborstel te koop?
theedoek en blikopener is nog wel handig om mee te nemen maar de rest..
moet ik mn eigen eten ook nog meenemen of dat dan weer net niet? :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:15

Dat soort dingen kun je daar inderdaad best kopen hoor. :)

Relaxte vluchttijden trouwens!

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:38

Ik wil in November een paar dagen 3 of 4 naar Istanbul , iemand tips ??
Waar zou ik de voordeligste vlucht + hotel kan boeken ??
Welk hotel is zeker een aanrader ??

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:31

@Ikkuh15: Geen idee hoe de plaats heette. Het heette idd Harem hamam en was ongeveer een kwartier rijden met een busje van Alanya Kleopatra waar wij zaten af. Ben je daar ook geweest dan?

@Lisantjuhh: Queens garden was wel leuk. Lekker in de open air en leuke muziek. Ziijn daar alleen niet heel lang geweest omdat we met wat mensen bij bellmann hadden afgesproken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:46

De vliegtickets blijven helaas 'duur'... Ga dan toch maar kijken naar een weekendje weg denk ik. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:47

Met deze klote zomer stijgen sommige prijzen zelfs.... Ook hotelprijzen jammer genoeg.
Zo was er weken terug een hotel dat ik had gezien 460 euro pp voor 8 dagen all in, en nu is die al 600 pp... balen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:06

Dat zou heel goed kunnen ja... Wat een prijsverschil zeg!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:25

Ja, ik vind het echt balen. Nahja het is niet anders. Wel logisch opzich, veel mensen gaan toch nog maar ff een weekje naar de zon nu.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:53

Als ik niet al 4 weken weg was geweest dit jaar dan had ik dat ook gedaan!
Gelukkig hoef ik geen hotel te boeken, dus ik kijk nog even hoe het gaat lopen met de tickets...