USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:56

knabbelgirl schreef:
9/11 memorial museum is echt mijn aanrader! En als je een view from above wilt, Top of the Rock!

Daar willen we de dag na aankomst al meteen heen, ben benieuwd!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:59

Yasmine schreef:
Ik maak me ook geen zorgen om mezelf, want ik woon er niet meer, maar wel om zoveel mensen in Amerika. Immigranten, African Americans, Latino's, homo's/lesbiennes, transgenders, vrouwen, moslims en daarbij zowat iedere minderheid... Zoveel mensen lopen het risico om de weinige rechten die ze al hebben weer kwijt te raken. Denk aan het homohuwelijk dat met zoveel bloed, zweet en tranen verworven is, of de bathroom law die transgenders het leven zuur maakt en ervan weerhoudt om gebruik te maken van het gepaste toilet.

-O- -O- -O-

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:06

Tja, en dit zou zo maar ook in Europa kunnen gebeuren als mensen steeds maar commentaar blijven hebben op partijen als van Wilders, Le Pen.
Ik heb echt een bloedhekel aan Trump maar kom op, Hillary was nou ook geen ideale kandidaat. Ik denk dat heel veel mensen anti Hillary hebben gestemd en niet voor Trump.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:12

Ik kan er moeilijk een oordeel over geven, maar van de mensen die ik ken was het soms dat ze zeiden we kiezen uit 2 kwaden, en dan kiezen we de minst kwade. Anderen hopen dat Trump veel zal doen voor de middle class. Ik ken ook een paar Hillary stemmers, maar die waren het ook met beiden niet eens.
Op basis wat de media ons voorschotelt kan ik niet echt een oordeel vormen, ik heb het daarvoor te weinig gevolgd.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:15

germie schreef:
Ik kan er moeilijk een oordeel over geven, maar van de mensen die ik ken was het soms dat ze zeiden we kiezen uit 2 kwaden, en dan kiezen we de minst kwade. Anderen hopen dat Trump veel zal doen voor de middle class. Ik ken ook een paar Hillary stemmers, maar die waren het ook met beiden niet eens.
Op basis wat de media ons voorschotelt kan ik niet echt een oordeel vormen, ik heb het daarvoor te weinig gevolgd.

Check Trump z'n Twitter account, dat zegt al heel veel...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:22

Er is een speciaal topic hierover. Zullen we het hier gewoon over reizen naar de USA houden? :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:22

Los van Trumps standpunten, hoe kan je in godsnaam zo'n figuur als je president willen? Hij praat over aanranding van vrouwen alsof het niets is, heeft 0,0 respect voor minderheden, beledigt Jan en alleman. Daarbij heeft hij zo ontzettend weinig kennis van de onderwerpen. Toen hij tijdens het tweede debat gevraagd werd naar zijn aanpak voor het Midden-Oosten en hoe hij dit samen met zijn vicepresident zou aanpakken, zei hij dat hij deze issues nog niet eens met de vicepresidentskandidaat had besproken. Hoe kan je nou zó ondoordacht en slecht voorbereid zijn?

Ik blijf het apart vinden dat mensen zo'n onbeschofte, ondoordachte, seksistische man als hun leider willen. Een president - zeker de president van Amerika - heeft een voorbeeldfunctie en met iemand die op Twitter mensen uitmaakt voor dom, lelijk, en nog heel wat andere dingen zou geen land mogen leiden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:40

Ik ben het helemaal met je eens Yasmine, maar we zullen het ermee moeten doen en er het beste van moeten maken. Geen hertellingen, net als met de Brexit, heeft de goedgelovige massa uit ontevredenheid met de huidige situatie in het land (en de armoe is groot!) gestemd op degene die beloftes heeft gedaan die hij waarschijnlijk niet waar kan maken. En erger, met plannen die een gevaar voor de internationale betrekkingen zijn.

En ja, er is een uitgebreid topic wat de hele nacht gelopen heeft. Misschien daar verder discussiëren?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:54

Kom maar op met je Amerikaanse paspoort Yasmine, ik neem je aanbod aan :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 16:16

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 18:26

Wat is het stil hier, heeft niemand meer USA plannen sinds de verkiezingen? :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:39

Ha, wij niet, maar dat heeft niet met de verkiezingen te maken. We gaan camperen in Noorwegen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:42

Hier helaas ook geen nieuwe plannen, zou best weer willen trouwens :D wel kwam mijn vader vanochtend terug van een zakenreis ( USA-Japan- nog een ver land :+ ) en die had heel lief uit de USA cookies meegenomen voor mij. Onder het mom van ; je hebt vast heimwee :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:50

Ik wel! 17-28 januari rondje Florida :D Vriend en ik zijn er beiden al geweest, maar we wouden een zonnige break in januari dus we gaan met een cabrio door Florida cruisen :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:05

Ik ga waarschijnlijk in februari weer, 9 dagen dit keer.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:25

Ah, dat klinkt ook heel vervelend Monique :D

Lief van je paps Lowara! <3

Heerlijk Yasmine, dat is een super onderbreking van de winter!

Leuk germie! Waar ga jij ook alweer naar toe?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:28

Florida, cave country :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:41

Vervelend hoor!! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:41

Volgend jaar september waarschijnlijk weer richting NY naar m'n oudtante. Het plan kan weer opgestart worden nu ik vandaag een vast contract heb gehad

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:50

Wij blijven komend jaar in de buurt. Zwitserland en misschien Scandinavie.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:04

Leuke vakantie plannen allemaal weer.

Ik heb nog een vraagje, mag je vitaminepillen meenemen vanuit de VS? En zo ja, moeten ze dan in de handbagage of in de koffer?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 21:23

Tuurlijk mag je dat meenemen :)
Neem aan dat er op staat wat het is dus dan kan het gewoon in je handbagage.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 21:37

Wij hebben dit jaar een hele voorraad magnesiumtabletten en vitaminepillen meegenomen. Dat nog naast de standaard voorraad Neosporin (antibioticazalf) en nog wat antihistaminezalf. Gaat bij ons gewoon allemaal in de koffer, nooit problemen mee gehad.

Trouwens, wij gaan donderdag voor 2 maanden naar Nederland, dat is voor ons ook vakantie, heerlijk. Lekker wat kerstspullen snuffelen, genieten van ons appartementje, met vrienden dingen ondernemen, met de kinderen bijkletsen. Gaat een bak met medicijnen mee, echt niet normaal en zo ziek zijn we nu ook weer niet. Dan zie je pas wat je toch allemaal gebruikt. Ben blij dat we met de auto gaan, denk dat security op het vliegveld raar zou kijken :-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:57

Misschien Canada. Ik heb in elk geval al het speelschema van de Toronto Blue Jays voor 2017.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:07

Wij nemen ook altijd een hele voorraad supplementen en medicijnen vanuit de States, net een apotheek :o

Wij weten nog niet of we volgend jaar gaan. In principe staat eind vd winter Florida op het programma maar het is wel afhankelijk van de president elect.