In willekeurige volgorde een paar voorbeelden, want ik ken Noord-Kreta niet zo goed en heb ook niet naar de afstand gekeken: De Roza Gorge, de Kounaviano Gorge, de Patsos Gorge, de Mili Gorge, enz. enz.
Kreta stikt van de kloven, grotten en ravijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:carina schreef:
Welke kloven kun je aanraden? We verblijven eind mei in Koutouloufari. Graag niet langer dan een uur of 3 wandelen.
Wij hebben eens de Imbros-kloof gelopen, maar zaten toen in Rethymnon. Deze is wel een stuk korter dan de Samaria-kloof.
Dat is voor jullie ook te ver, denk ik.
https://www.grieksegids.nl/griekenland- ... l-1050.php
Er zijn volgens mij 6 of 7 kloven op Kreta.
xxxmh schreef:Electra63 schreef:
Dat zou je nog best kunnen tegenvallen, het is een pittige wandeling. Zorg in ieder geval voor voldoende water en wat energierepen ofzo.
Heb petra in Jordanië ook met een mini ontbijtje een paar uur gewandeld en geklommen, als het warm is dan eet ik nog zo veel dus denk dat dat wel goed moet komen haha
Jester_ schreef:Tsvili is een leuk rustig plaatsje met genoeg lekkere plekjes om te eten. Laganas is echt wel flink groter en touristischer
xxxmh schreef:Volgende maand ga ik naar Kreta. We verblijven bij Stalis. Nu willen we graag de Samaria kloof gaan lopen. Het is 3 uur rijden vanaf ons hotel. Is dit het waard om zover te rijden en weer terug? Ik ben zelf ergens bang dat het te zwaar is maar lijkt me wel heel mooi.
Cowgirl schreef:xxxmh schreef:Volgende maand ga ik naar Kreta. We verblijven bij Stalis. Nu willen we graag de Samaria kloof gaan lopen. Het is 3 uur rijden vanaf ons hotel. Is dit het waard om zover te rijden en weer terug? Ik ben zelf ergens bang dat het te zwaar is maar lijkt me wel heel mooi.
ik zat 3 jaar geleden ook in stalis en heb toen via een excursie de Samaria kloof geboekt.
Was niet eens zo gek duur en beviel uitermate goed. Het is toch een stuk rijden en in de bus kun je nog slapen. De gids liep achter ons aan maar zag hem pas weer bij de boot. Je bent helemaal opjezelf. Zeker op de terug weg was ik blij met de bus.
Het is een hele lange dag en over de kloof had ik 5,5 uur gedaan. Was best goed getraint maar heb 2 dagen mega veel spierpijn gehad. Ik zou hem daarom de volgende keer een beetje aan het eind van de vakantie doen ipv aan het begin
welmoedz schreef:Jester_ schreef:Tsvili is een leuk rustig plaatsje met genoeg lekkere plekjes om te eten. Laganas is echt wel flink groter en touristischer
Dankjulliewel! Ik heb nu een mooie accomodatie in Tsvili geboekt! We gaan dan denk ik misschien 2 daagjes maar Kefalonie vanaf Zakynthos, zijn we er toch geweest!