Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:26

carina schreef:
Vraagje voor de ervaren Samos gangers :) Is het eind mei/ begin juni al warm genoeg voor een lekkere zon strand vakantie?

En hebben jullie aanraders voor hotel?

Ik ga naar samian mare hotel resort en spa.
Maar voor het eerst dus kan je er niks over vertellen

Bonnelover

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:55

Hier waarschijnlijk dit jaar maar 1x naar Griekenland. Wel in januari op Cyprus geweest. We hebben een camper gebouwd en gaan eerst paar weekenden weg in Nederland. In juni 1,5 week naar Denemarken. En in september dan, eindelijk, naar Griekenland.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:56

Ik zou er nu heel autistisch voor kunnen kiezen om weer naar Paleo te gaan op Corfu, maar misschien willen we ook wel wat anders bezoeken... :')
Ik zoek groen, niet te druk, prachtige stranden en sfeervol stadje. Eiland liefst wel per vliegtuig bereikbaar.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:09

Wij hebben ook maar even Samos nog geboekt.
We hebben eind vorig jaar en begin dit jaar een reis buiten Europa gemaakt.
Maar helemaal geen Griekenland kon toch niet. Dus eind augustus toch nog even een weekje er op uit.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:13

Ik heb erg genoten van Samos vorig jaar.

Ik vind Samos, Kefalonia erg mooi.
Maar alle eilanden met vliegvelden zijn natuurlijk toeristisch.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 21:17

Leuk, Daantjuhh.
Ik ga dit najaar ook naar Samos. (En in juni dit jaar ook buiten Europa)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:22

Ik ga over 3 weken naar Tenerife (deze vakantie is verplaatst, omdat mijn vader is overleden).
Daarna met kinderen en kleinkinderen een lang weekeind Parijs/Eurovisie.
In augustus gaan we met kinderen en kleinkinderen een keer naar Spanje.
We hebben een villa met zwembad enz gehuurd met de hele familie.
Mijn man gaat midden september met 10 man zeilen in Griekenland en misschien ga ik dan in september nog een weekje naar Griekenland met een vriendin ofzo.
Maar dat moet wel uitkomen met mijn werk, later wil ik niet.
Dan ga ik misschien later in het jaar ergens naar de zon.

Ik ben wel afgelopen weekeind naar Düsseldorf geweest, naar een concert van één van de populairste Griekse zangers. Lekker Grieks gegeten en die Grieken blijven niet zitten, 7500 man de hele avond zingen en dansen, geweldig!
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 03-04-25 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:23

Fitzroy schreef:
Leuk, Daantjuhh.
Ik ga dit najaar ook naar Samos. (En in juni dit jaar ook buiten Europa)

Heerlijk.

Ik leef er altijd erg naar toe.

@Raket ja Samos is mijn favoriet.
Het is echt een fijne plek.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 07:18

Ook ik heb dit jaar twee andere vakantiebestemmingen (Amerika en Schotland).

Omdat een jaar zonder Griekenland toch ook niet kon, gaan we in de herfstvakantie nog een weekje naar de Peloponnesos :) (luxeproblemen...)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:58

Ik wil mogelijk last minut naar Kreta, eind mei. Afhankelijk van hoe werk loopt komende maand. Slaapplek heb ik al, dus het gaat alleen om de vlucht.

Tot nu toe heb ik Transavia gevonden die direct vliegt (Chania of Heraklion).
Zijn er nog andere maatschappijen die vliegen van af Amsterdam of Rotterdam?
Of vliegt er iets wat leuker geprijst is vanaf Brussel?
1x overstappen vind ik ook prima.

Met skyscanner kom ik niet heel veel verder, maar er moet toch wel meer op vliegen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:44

kosseh schreef:
Ik wil mogelijk last minut naar Kreta, eind mei. Afhankelijk van hoe werk loopt komende maand. Slaapplek heb ik al, dus het gaat alleen om de vlucht.

Tot nu toe heb ik Transavia gevonden die direct vliegt (Chania of Heraklion).
Zijn er nog andere maatschappijen die vliegen van af Amsterdam of Rotterdam?
Of vliegt er iets wat leuker geprijst is vanaf Brussel?
1x overstappen vind ik ook prima.

Met skyscanner kom ik niet heel veel verder, maar er moet toch wel meer op vliegen.

Ervaring van vorig jaar:
Rechtstreeks met Transavia, Corendon, TUI en met overstap Aegean en Olympic

Ik zie dat TUI pas later deze maand begint. Misschien geldt dat voor meer aanbieders. Dan houd je Transavia over :)
Wij vliegen morgen ook met Transavia naar Kreta. Lekker rechtstreeks.
In jan/feb vlogen we met tussenstop met Aegean. Dat heeft wel als voordeel dat je nog eten en drinken krijgt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 13:51

Volgende maand ga ik naar Kreta. We verblijven bij Stalis. Nu willen we graag de Samaria kloof gaan lopen. Het is 3 uur rijden vanaf ons hotel. Is dit het waard om zover te rijden en weer terug? Ik ben zelf ergens bang dat het te zwaar is maar lijkt me wel heel mooi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:01

xxxmh schreef:
Volgende maand ga ik naar Kreta. We verblijven bij Stalis. Nu willen we graag de Samaria kloof gaan lopen. Het is 3 uur rijden vanaf ons hotel. Is dit het waard om zover te rijden en weer terug? Ik ben zelf ergens bang dat het te zwaar is maar lijkt me wel heel mooi.

Dat lijkt mij wel krap.
3 uur heen en 3 uur terug met de auto.
En dan 5-8 uur wandelen ?

Er zijn ook andere kloven, die minder lang zijn, zoals de Imbroskloof.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:06

1 van de meiden van de groep wilt er persee heen vanwege familie dus we gaan wel. We denken dat rond 6 uur te gaan rijden in de ochtend. En we zijn allemaal rond de 30 dus we verwachten er niet 8 uur over te doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:07

Ik ben ook al aan het aftellen.
Ik ben er aan toe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:08

xxxmh schreef:
1 van de meiden van de groep wilt er persee heen vanwege familie dus we gaan wel. We denken dat rond 6 uur te gaan rijden in de ochtend. En we zijn allemaal rond de 30 dus we verwachten er niet 8 uur over te doen.

Dat zou je nog best kunnen tegenvallen, het is een pittige wandeling. Zorg in ieder geval voor voldoende water en wat energierepen ofzo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:13

raket schreef:
Ik ben er aan toe.

Heerlijk!

Ik ben net terug van een week Tenerife en een lang weekeind omgeving Parijs.

In augustus 2 weken naar Moirara (Spanje).
Ik ben nog aan het kijken of ik ergens tussendoor nog naar Griekenland kan gaan, maar dat gaat niet lukken, ben ik bang.
Mijn man gaat nog lekker zeilen in Griekenland in september met 12 vrienden, daar ben ik echt jaloers op. Helaas mag ik niet mee -:(-

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:32

Electra63 schreef:
xxxmh schreef:

Dat zou je nog best kunnen tegenvallen, het is een pittige wandeling. Zorg in ieder geval voor voldoende water en wat energierepen ofzo.

Heb petra in Jordanië ook met een mini ontbijtje een paar uur gewandeld en geklommen, als het warm is dan eet ik nog zo veel dus denk dat dat wel goed moet komen haha

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:41

Electra63 schreef:
raket schreef:
Ik ben er aan toe.

Heerlijk!

Ik ben net terug van een week Tenerife en een lang weekeind omgeving Parijs.

In augustus 2 weken naar Moirara (Spanje).
Ik ben nog aan het kijken of ik ergens tussendoor nog naar Griekenland kan gaan, maar dat gaat niet lukken, ben ik bang.
Mijn man gaat nog lekker zeilen in Griekenland in september met 12 vrienden, daar ben ik echt jaloers op. Helaas mag ik niet mee -:(-

Haha, de mijne gaat om het jaar met zijn jaarclub ook zeilen in Griekenland. Mag ik ook niet mee...

We willen september eilandhoppen.
Maar ik ben nog niet fit genoeg. Maar er is hoop. Dus we hebben ook nog niet naar alternatieven gezocht.
Ik zou graag van Samos naar Kos willen, of andersom en dan wat leuke kleine eilandjes tussendoor meepakken.
Ik vond die paar dagen Nissyros zó leuk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:49

Samos vond ik echt mooi! Kos ook, vooral het pauwenbos (al zijn ze wel eng)

Ik moet tot maandag middag wachten op het verlossende mailtje (examen uitslag)of ik kan boeken voor eind mei. Als ik die moet herkansen heb ik te weinig tijd voor andere onderdelen die ik nog moet doen voor de opleiding als ik ook nog op vakantie ga.
Als ik het examen heb gehaald red ik het wel en kan ik lekker op vakantie.
Nog een paar dagen duimen en hopelijk kan ik maandag avond de vliegtickets boeken, anders is het een jaar zonder Griekenland |(

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:41

Ben op Samos en Kos geweest. Vond beiden op hun manier erg leuk.

Zal extra voor je duimen!

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:56

Samariakloof vanuit Malia zou ik niet doen. Er zijn zoveel andere mooie kloven en trails op Kreta!
En als het persé de Samariakloof moet zijn, dan zou ik daar in de buurt een overnachting boeken. Dan kun je er uitgerust aan beginnen ;)

Het lijkt erop dat de zomer begonnen is op Kreta! Het is op dit moment (even voor 18.00 uur) 27 graden en ook nog eens vrijwel windstil in Zuid-Kreta.

Neem voldoende water mee en doe een pet of hoed op.
https://samaria-gorge.gr/Live-camera.html

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:14

Albertina71 schreef:
Samariakloof vanuit Malia zou ik niet doen. Er zijn zoveel andere mooie kloven en trails op Kreta!
En als het persé de Samariakloof moet zijn, dan zou ik daar in de buurt een overnachting boeken. Dan kun je er uitgerust aan beginnen ;)

Het lijkt erop dat de zomer begonnen is op Kreta! Het is op dit moment (even voor 18.00 uur) 27 graden en ook nog eens vrijwel windstil in Zuid-Kreta.

Welke kloven kun je aanraden? We verblijven eind mei in Koutouloufari. Graag niet langer dan een uur of 3 wandelen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:01

Albertina71 schreef:

Is ook zonde van het hotel waar we al slapen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:43

carina schreef:
Albertina71 schreef:

Welke kloven kun je aanraden? We verblijven eind mei in Koutouloufari. Graag niet langer dan een uur of 3 wandelen.

Wij hebben eens de Imbros-kloof gelopen, maar zaten toen in Rethymnon. Deze is wel een stuk korter dan de Samaria-kloof.
Dat is voor jullie ook te ver, denk ik.

https://www.grieksegids.nl/griekenland- ... l-1050.php

Er zijn volgens mij 6 of 7 kloven op Kreta.