USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:45

Purny heeft genadeloos toegeslagen in de winkels..... _O- +:)+

Selka

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:56

Ja China Town blijft een beleving op zichzelf.

Ohhh Oreo Mint Thins <3 <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:13

Cowboy55 schreef:
xFioon schreef:
Klinkt goed keet :)

Wij zijn nu in Tucson, ongeveer op de helft van onze reis. Viel ons vandaag op dat de boodschappen hier een stuk goedkoper zijn, SF, Santa Cruz, LA en Santa Monica waren hartstikke duur met eten. Zowel avond eten (uit eten/ fastfood) als gewoon een simpel brood met plakje ham was amper te betalen daar!
Vandaag zijn we op een ranch, dus morgen ochtend gaan we paardrijden en dan door richting sedona

Ik heb er een paar dagen over zitten peinzen......en toch herken ik het niet, dat van die prijzen.

Ja, CA is als regel iets duurder dan (bijvoorbeeld) FL, maar als je goedkoop en goed wil eten zou dat toch ook in CA moeten lukken. Ik gebruik Tripadvisor en ik moet toegeven, ik steek ook wel een half uurtje per dag in het vinden van een goed en goedkoop restaurant, maar dan lukt dat ook wel.

Bovendien vind ik het leuk om een echte 'hole in the wall' te vinden. Zoals deze in Carmel https://www.tripadvisor.com/Restaurant_ ... ornia.html .....met 15 zitplaatsen ECHT een hole in the wall :D maar uitstekend eten voor minder dan $15 p.p. inclusief drank en tip. Carmel is wel een tourist trap, dus het is vrij eenvoudig om daar een kapitaal achter te laten. Des te leuker als je dat dan niet doet en geweldig lekker eet.....

Ik dus ook niet, dacht al dat ik zoveel geluk had gehad haha. NYC vond ik veel duurder, al helemaal voor boodschappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:21

Wij hebben maar een keer bij McDonalds gegeten (we wouden heeeeel graag een keer naar de Amerikaanse Mac :') ), verder wel veel ketens opgezocht maar toch de echte 'Amerikaanse' die je hier in Nederland niet hebt. Wij waren bijvoorbeeld erg fan van Ruby Tuesdays.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:21

Nessie schreef:
Cowboy55 schreef:

Even nieuwsgierig: vlieg je van daaruit verder?

Niet direct vanuit LA, we blijven eerst daar vervolgens gaan we naar de Grand Canyon (bij GC Village), daarna naar Las Vegas en vanuit San Diego vliegen we naar Kauai. Vervolgens naar Oahu terug op Oakland en via San Francisco met de auto terug naar LA.

Leuk! Veel plezier :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:02

Emmaa_ schreef:
Wij hebben maar een keer bij McDonalds gegeten (we wouden heeeeel graag een keer naar de Amerikaanse Mac :') )<KNIP>

Heb ik ook eens gedaan om dezelfde reden. Was een bijzondere ervaring in die zin dat wij eindigden bij een Mac in de buurt van Roxbury, de 'zwarte' wijk van Boston. Best raar als je de enige 'witten' bent in de Mac.......

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:31

De gratis ketchup/saus daar vind ik wel een plus trouwens :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-16 16:38

Als je bijv bij een Olive Garden gaat eten in een klein plaatsje of de vestiging op Times Square dan loop je echt wel tegen een behoorlijk prijsverschil aan. Voor hetzelfde eten. Maar goed, dat is ook logisch. Het viel ons wel op destijds, dus ik begrijp wat ze bedoelt.

Mooie vangst Purny :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:19

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Wij hebben maar een keer bij McDonalds gegeten (we wouden heeeeel graag een keer naar de Amerikaanse Mac :') )<KNIP>

Heb ik ook eens gedaan om dezelfde reden. Was een bijzondere ervaring in die zin dat wij eindigden bij een Mac in de buurt van Roxbury, de 'zwarte' wijk van Boston. Best raar als je de enige 'witten' bent in de Mac.......

Ik ben in 'mijn wijk' de afgelopen drie weken nog maar drie andere blanken tegen gekomen :+

Heb van de week ook die Oreo's met citroensmaak geprobeerd.. Heerlijk!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:08

Nadir schreef:
Als je bijv bij een Olive Garden gaat eten in een klein plaatsje of de vestiging op Times Square dan loop je echt wel tegen een behoorlijk prijsverschil aan. Voor hetzelfde eten. Maar goed, dat is ook logisch. Het viel ons wel op destijds, dus ik begrijp wat ze bedoelt.

Mooie vangst Purny :)

Olive Garden heeft in Lake City voor 12 dollar onbeperkt Soup and Salad. Ze vullen de salade continu aan en je mag uit 4 soorten soep kiezen en ook afwisselen. Dat hebben wij wel gedaan. Is officieel een voorgerecht, maar je kunt je volvreten. En is gezond ook. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:12

Ik ben dol op ketens zoals Outback, TGI, en Ruby Tuesday, daarvan vind ik de saladbar erbij top. Verder nog Applebees als goedkoper alternatief.
Maar de Cheesecake Factory blijft nr. 1, heeeerlijk!
Mac doen we een enkele keer, maar Five Guys is een goed alternatief.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:29

IHOP (international house of pancakes) voor het ontbijt, LOL

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 21:35

Wij hebben heel veel zelf gekookt tijdens onze reis (kamperen), alleen als we een hotel namen hebben we restaurantjes gezocht. Op zich was gezond eten wel te vinden, iets duurder dan hier maar goed te doen. Bij de restaurants ook steeds goed gegeten. Één keer bij de Mac, voor de ervaring :+
Ook veel fruit gekocht, die prijzen vielen ons erg mee.
Meestal stopten we onderweg bij een Walmart, meteen een pauze, zodat we bij aankomst gewoon konden koken. Dat werkte goed.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:58

Maar ook qua ontbijt merkten wij verschil, waar je in SF voor een pakje ham zo $10 kon betalen, hebben we ze hier in het binnenland voor hetzelfde merk voor $3 gehaald, zelfde voor brood, water enz. De grote steden langs de kust waren daar wel duur in vond ik.

Avond eten verschilt ook wel. Vanavond liepen we in las Vegas langs de Subway, en waren 1,5 keer de prijzen van die in tucson ;)
We proberen het een beetje af te wisselen. De ene dag bij een restaurant of steakhouse, andere keer weer een pizza/ Mac/ burger king/ Subway. Rubys ook een keer geweest, was ook leuk en ook lekkere salades, niet alleen hamburgers. M'n ouders willen graag nog een keer naar Denny's of Wendy's. Morgen death Valley, maar eens zien of we daar veel keuze hebben...?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:59

Wendy's vond ik zo'n teleurstelling 2 jaar terug dat we daar maar niet meer terug zijn gegaan. Net als de IHOP trouwens.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:08

Ihop stond als tip in onze reisgids, maar ik heb er nog geen een gezien :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:09

Meestal herkenbaar aan een hemelsblauw dak :+
Wij hebben het 3 jaar terug geprobeert en beide maar de helft opgekregen met veel moeite :+ niets voor ons :n

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:27

Ach, ieder zijn ding.

Als ik een grote stad ben dan ga ik liever naar restaurants die ik in NL niet/nauwelijks tegen kom: Ecuadoriaans, Libanees, Afghaans, Burmees, Cajun & Creole, Peruviaans, etc.. Dat zijn per definitie geen ketens en zij moeten hun prijzen aanpassen aan de lokale concurrentie.....dan ben je meestal goedkoper uit, ook al omdat ze geen corporate headquarters hoeven te financieren.

Overigens een tip: als je politie-agenten een restaurant ziet binnen lopen, ga daar gerust ook eten. Bijna gegarandeerd goed en goedkoop.....tenzij ze net reageren op een gijzelingsactie in dat restaurant, then you're f*cked..... :+
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-10-16 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:37

Ben nogal picky en als ik een restaurant er dubieus uit vind zien, gaan we er niet eten :+ Wil niet 2 dagen ziek worden van het eten op vakantie :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:22

Keet schreef:
Ben nogal picky en als ik een restaurant er dubieus uit vind zien, gaan we er niet eten :+ Wil niet 2 dagen ziek worden van het eten op vakantie :)

Kleine zelfstandige restaurants in de VS zien er (aan de buitenkant) nogal snel dubieus uit (vind ik). Ik heb me ook wel eens op de drempel omgedraaid ondanks de reviews op Tripadvisor. Maar dan op basis van: shabby look, weinig en/of oude reviews, geen klanten binnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:23

Als er geen volk binnen zit, dan gaan wij ook niet.
Als er een hoop loacals heen gaan willen we het nog wel eens proberen.

Maar kan vrij snel iets van buikloop oplopen, dus ben er voorzichtig mee. En lust vrij weinig dus hele vreemde buitenlandse keuken ben ik erg moeilijk mee :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:27

Ik kwam een zaakje tegen waar best wel veel volk aan de bar stond. Ik dacht dat het toen wel goed eten zou zijn. Uiteindelijk was ik de enige klant boven in het restaurant gedeelte. Eten smaakte best vond ik. Maar dat was misschien ook wel omdat ik vrij vroeg was

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:30

Ik vond Zoe's kitchen erg lekker voor (gezond) 'fast' food. :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:37

purny schreef:
Ik kwam een zaakje tegen waar best wel veel volk aan de bar stond. Ik dacht dat het toen wel goed eten zou zijn. Uiteindelijk was ik de enige klant boven in het restaurant gedeelte. Eten smaakte best vond ik. Maar dat was misschien ook wel omdat ik vrij vroeg was

Ik zat eens in een Mexicaanse tent in Venice, FL (Chicano's, maar daar wil je nu niet meer zijn) tussen de bijna 100% mannelijke hispanic locals toen ik ineens zoiets had van: dragen die gasten nou gang colors?! Hebben we maar geen toetje meer gepakt..... :wave:

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:40

Joehoeee, 17-28 januari Florida geboekt! Tickets aan €260 gevonden voor Brussel-Miami, heerlijk :D