Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:59

Ik ben in Paphos geweest, vond het leuk. Maar niet idyllisch.

Wij zijn aan het kijken voor het voorjaar. Vanwege mijn gezondheid heb ik de voorkeur voor pakketreis, maat schrik van de prijzen.
En vind ook het aanbod niet zo groot.
Ben ik te enthousiast/ te vroeg?

We overwegen Karpathos, alleen twijfel ik of 2 weken dan niet te lang is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 19:09

Raket, hetzelfde viel mij ook al op. Het lijkt wel alsof nog niet alles erop staat. En duur zeker!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:18

Nou dat vinden wij ook.

Wij gaan voor 1600€ pp naar Curaçao in een luxe huis.
Maar voor Griekenland betaal je al bijna 1000€ voor een gemiddeld appartement

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:23

Het is dat jullie het zeggen maar ik zat van de week te kijken. Wat is het duur zeg... -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:25

raket schreef:
Ik ben in Paphos geweest, vond het leuk. Maar niet idyllisch.

Wij zijn aan het kijken voor het voorjaar. Vanwege mijn gezondheid heb ik de voorkeur voor pakketreis, maat schrik van de prijzen.
En vind ook het aanbod niet zo groot.
Ben ik te enthousiast/ te vroeg?

We overwegen Karpathos, alleen twijfel ik of 2 weken dan niet te lang is.

Ik ben dit jaar half mei naar Karpathos geweest.
Ik vond het erg rustig.
Als je van avontuur, uitgaan, cultuur, shoppen houdt, is dit niet het juiste eiland.
Als je vooral van zonnen houdt, een beetje wandelen en hier en daar wat eten, is het perfect.

Ik was een beetje bang dat het heel erg veel zou waaien, dat is erg meegevallen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:46

Ik ben ooit 11 dagen op Karpathos geweest en dat was prima. Maar 2 weken kan ook nog wel hoor. Ik vind die wind daar wel het nadeel. Als het heel warm is niet maar ik hou niet zo van wind.

Zeker het aanbod op kleiner eilanden is slecht eigenlijk. Zo kan je bv helemaal niet meer naar chios met een pakketreis via de grotere organisaties.
Ik wil graag een luxe hotel maar bv met tui is er maar 1 op heel samos. En dan moet ik in mijn eentje 2500 euro neertellen voor een kamer zonder balkon. Tja.
Daarom aankomend jaar uitgeweken naar Corendon

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:30

Ik vind TUI sowieso duur en karig voor Griekenland.

Kijken ook naar Kreta omgeving Chania of het zuiden. Daar zijn we nog niet geweest.
Pinksteren valt dit jaar ook in mijn gewone vakantieperiode.
Maar mijn collega's vinden het volgens mij best als in in de kindervakantie werk.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:55

Ik schop het topic even omhoog, met deze druilerige dagen kijk ik nu al uit naar onze vakantie! Vorig jaar waren we in juli in Lefkas, echt heel fijn gehad en hart een beetje verloren aan Griekenland. We hebben veel rondgescooterd, omgeving bekeken, wat activiteiten gedaan. We waren er 10 dagen.

In 2025 willen we weer graag naar Griekenland, iemand leuke suggesties voor een bestemming waar we bovenstaande goed kunnen doen? Waar je, je 12 dagen goed kan vermaken en mooie gebieden/natuur? We hoeven geen strakke zandstranden ofzo. We willen begin juli gaan. Op mijn lijst staat nu Samos en Kefalonie en daar twijfel ik ook erg tussen. Kreta trekt me niet echt en Zakynthos lijkt me iets te klein voor 12 dagen. Corfu moet je op.de goede plek zitten hoorde ik.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:48

Kefalonia en Samos vond ik allebei heerlijk. Op Samos zijn hele mooie wandelingen ook te maken.

Kreta is leuker dan je denkt.
Wij hebben nu omgeven Chania geboekt, we zitten weer vrij vroeg in het seizoen namelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:08

Ik vind alles in Griekenland leuk!
Maar Rhodos of Kos en Kreta (kant Rethymnon) lijken me heel geschikt.

Ik ga in maart naar Tenerife en in augustus met het hele gezin naar een villa in Spanje.
Mijn man gaat in september zeilen met vrienden in Griekenland, dus ik hoop in juni nog wel een weekje Griekenland te kunnen meepakken met een vriendin ofzo.
Maar moet kijken of dat gaat lukken.
Zou het wel erg vinden, als ik dit jaar niet naar Griekenland ga, dat gebeurt nooit, alleen toen tijdens Corona.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:14

Kefalonia is top, ik ga dit jaar voor het eerst naar Samos. Dus dat weet ik nog niet.
En Kreta is ook prachtig hoor. Zeker als je de rustige stukken op zoekt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 22:21

De westkant van Corfu is erg mooi. Knusse dorpjes , veel bergen en prachtige kleine baaitjes verstopt tussen de rotsen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:15

Wij hebben kefalonia samen met zakynthos gedaan. Voelde als perfecte combi

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:22

Ik ben nog niet in Kefalonia geweest, dus dat weet ik niet.

Maar wel naar Samos.
Dat vond ik zo geweldig dat wij volgend jaar na 2 verre vakanties weer terug gaan naar Samos.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 08:52

Dit jaar ben ik twee weken naar Rhodos geweest en een week naar Kreta.
Ik vond Rhodos echt geweldig en volgens mij past dat prima bij jouw wensen.

In 2025 ga ik niet naar Griekenland. We willen graag in mei en dan vind ik het weer nog niet goed genoeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:09

Mandyy schreef:
Dit jaar ben ik twee weken naar Rhodos geweest en een week naar Kreta.
Ik vond Rhodos echt geweldig en volgens mij past dat prima bij jouw wensen.

In 2025 ga ik niet naar Griekenland. We willen graag in mei en dan vind ik het weer nog niet goed genoeg.

Wij waren dit jaar de laatste 2 weken van mei op Karpathos en hadden heel goed weer.
1 dag grijs en bewolkt en 2 x een uurtje regen, maar verder iedere dag strandweer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:19

Ik heb meestal geen geluk als ik zoiets gok. Afgelopen jaar Kreta (september) was ook de halve vakantie zwaar bewolkt en regen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 09:40

Ligt er ook aan hoe lang je gaat. 2 dagen minder weer bij een week is natuurlijk bijna een derde van ke vakantie.
2 dagen op 2,5 week is al stuk minder vervelend.
We gaan daarom wel bij Chania, kunnen we wat leuks doen in de stad bij minder weer.

Paar vakanties wat minder weer gehad voor paar dagen. Maar omdat we meestal wat langer gaan vermaken we ons toch wel.
Bosbranden, dat is voor mij echt ellende. Dus dan maar kans op een bui.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:02

Mandyy schreef:
Ik heb meestal geen geluk als ik zoiets gok. Afgelopen jaar Kreta (september) was ook de halve vakantie zwaar bewolkt en regen.

Dar heb ik eens gehad op Kos in september. 8 dagen vakantie, 4 dagen zwaar bewolkt en best veel regen, niet heel de dag, maar soms wel een paar uur. Ik weet nog, dat ik van ellende daar een vest heb gekocht, zo koud en nat was ik geregend.

Dit jaar had ik het begin oktober in Portugal, geen strandweer, veel bewolking en ook regen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 11:28

Iemand ervaring met Epiros?
Wij houden van rust, echte Griekse cultuur en mensen, wandelen, natuur en tussendoor lekker op het strand luieren. We houden niet van toerisme :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 11:35

Als je niet naar Parga gaat moet dat goed komen, Tarzan.

Voor wat betreft de keuze tussen Samos en Kefalonia, dat vind ik een lastige. Het zijn beiden mooie eilanden. Kefalonia is wel een stuk groter dus daar heb je meer tijd voor nodig. Ik zou misschien in jouw geval naar Samos gaan omdat je Lefkas al gehad hebt en Kefalonia maar één eiland zuidelijker is.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 12:04

Wij gaan in januari 3,5 week naar Kreta. Het is er nu koud, met veel regen en sinds 26 december ook sneeuw in de bergen. Dus deze zomer waarschijnlijk geen watercrisis :)
De luchtvochtigheid valt ondanks het natte weer nog steeds mee. Afbeelding
Over 3 weken kan het weer totaal anders zijn. We hebben in januari ook weleens een paar dagen overdag 20 graden gehad, maar de nachten zijn altijd koud. Dus 's avonds de houtkachel aan of de airco's op verwarmen en lekker slapen onder de dikke deken :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:28

Dankjewel Fitzroy, klinkt goed dan!
En een middagje naar Parga zullen we wel maken, maar we willen niet midden in de toerisme zitten, we zijn gehecht aan de Griekse rust :D

Iemand enig idee hoe het weer is in juni aan de kant van Epiros?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 10:59

Nog 15 dagen en dan vliegen we naar Cyprus! Wel vreemd om in de winter te gaan. Ook aan het aan het nadenken wat ik qua kleding mee moet nemen. Is daar tussen de 17-20 graden. Vorig jaar om dezelfde tijd in Athene geweest en daar op terras gezeten met tshirt. Gelukkig een hotel met ook een binnen zwembad. Dus badpak gaat zeker mee. Zijn er onder jullie die daar al eens zijn geweest. En tips, we verblijven in Paphos. Maar gaan zeker nog een paar dagen een auto huren.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 11:05

Ja ik, maar wel in de zomer _O-

Ik vond Paphos hartstikke leuk!