USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:06

Bijzonder Germie!

En gave foto's purny!

germie

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:56

Wat een hoogbouw Purny, leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:22

Ja ik vind de Observatory ook echt een prachtig iets. Het moment dat ik uitkeek over de stad was geweldig. Nu weer bijkomen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 18:25

Leuke foto's (en verslag) Keet en Purny!

Klopt, zijn idd behoorlijke prijsverschillen he xFioon.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:36

xFioon schreef:
Klinkt goed keet :)

Wij zijn nu in Tucson, ongeveer op de helft van onze reis. Viel ons vandaag op dat de boodschappen hier een stuk goedkoper zijn, SF, Santa Cruz, LA en Santa Monica waren hartstikke duur met eten. Zowel avond eten (uit eten/ fastfood) als gewoon een simpel brood met plakje ham was amper te betalen daar!
Vandaag zijn we op een ranch, dus morgen ochtend gaan we paardrijden en dan door richting sedona

Ik schrok ook van de prijzen, alleen al een ijsje 5,50, blij dat ik nu weer gewoon thuis kan eten :D

Leuke foto's komen er voorbij :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:21

Waar ik vooral over verbaasde was de afweging tussen gezond en fastfood. Fastfood was vele malen goedkoper dan gezond eten. Betaalde bij m'n hotel aan de overkant m'n eten per gewicht. Zo kwam ik een keer uit op 12 dollar voor yoghurt met fruit en nog gewoon fruit.
Ook vond ik dat er vergeleken met jaren terug veel meer gezette Amerikanen rondliepen. Maar het valt me op dat hier in Nederland ook de mensen steeds voller worden
Ik heb ook maar 1 echt persoon gezien die anti trump is. En een mooie button gekocht van hem

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 11:05

xFioon schreef:
Klinkt goed keet :)

Wij zijn nu in Tucson, ongeveer op de helft van onze reis. Viel ons vandaag op dat de boodschappen hier een stuk goedkoper zijn, SF, Santa Cruz, LA en Santa Monica waren hartstikke duur met eten. Zowel avond eten (uit eten/ fastfood) als gewoon een simpel brood met plakje ham was amper te betalen daar!
Vandaag zijn we op een ranch, dus morgen ochtend gaan we paardrijden en dan door richting sedona

Ik heb er een paar dagen over zitten peinzen......en toch herken ik het niet, dat van die prijzen.

Ja, CA is als regel iets duurder dan (bijvoorbeeld) FL, maar als je goedkoop en goed wil eten zou dat toch ook in CA moeten lukken. Ik gebruik Tripadvisor en ik moet toegeven, ik steek ook wel een half uurtje per dag in het vinden van een goed en goedkoop restaurant, maar dan lukt dat ook wel.

Bovendien vind ik het leuk om een echte 'hole in the wall' te vinden. Zoals deze in Carmel https://www.tripadvisor.com/Restaurant_ ... ornia.html .....met 15 zitplaatsen ECHT een hole in the wall :D maar uitstekend eten voor minder dan $15 p.p. inclusief drank en tip. Carmel is wel een tourist trap, dus het is vrij eenvoudig om daar een kapitaal achter te laten. Des te leuker als je dat dan niet doet en geweldig lekker eet.....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:10

Ik herken het dure eten ook niet zo, maar ik zat dan ook op andere plekken, misschien is dat het. Ik vond het juist een stuk goedkoper dan in Nederland.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:14

Duur eten valt wel mee, zeker met de free refills :) de fooi er bovenop maakt het dan wel weer duurder in restaurants.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:17

Dat maakt voor ons dan weer niet zoveel uit, want we geven in Nederland ook altijd fooi. Naja ... tenzij de bediening gewoon echt slecht was of het eten, maar dat hebben we eigenlijk nog niet meegemaakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:19

Ik geef in Nederland bijna nooit fooi tenzij de service uitzonderlijk is.
In USA geven wij bij bediende restaurants wel fooi.

Maar heb dan ook het idee dat ze daar meer hun best doen voor de fooien. In NL hebben wij altijd het gevoel of ze alleen voor hun salaris werken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:26

Wij vonden het eten ook drama in amerika. Vooral omdat we met de auto rondreisden hadden we geen mogelijkheid tot zelf koken, en kwamen we vaak pas heel laat in de avond overal aan.

TripAdvisor heeft ons wel enkele malen geholpen aan min of meer goede maaltijden, maar we kregen het zelfs voor elkaar om bij een luxe italiaan lasagna te krijgen waar het vet letterlijk lepel voor lepel af te halen was := bleg...

Meestal probeerden we een soort Denny's te pakken, dat was geloof ik het meest neutrale wat we onderweg vonden wat nog enigzins 'huiselijk eten' was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:37

Ik ben normaal een fan van Hard Rock café maar heb daar maar 3 keer gegeten. Vond het eten daar niet zo lekker deze keer. Verder bij de Trump Grill geluncht wat mij voor 3 gangen 25 dollar kostte en een grote steak van 285 gram. Soms had ik niet eens trek in avond eten maar dronk ik een drankje van Naked. Dat voedde echt wel.
In m'n hotel had ik na 2 dagen geen bekertjes meer op m'n kamer. Dat vond ik wel tegenvallen. Heb overigens wel altijd fooi gegeven in restaurants

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:55

Lowara schreef:
TripAdvisor heeft ons wel enkele malen geholpen aan min of meer goede maaltijden, maar we kregen het zelfs voor elkaar om bij een luxe italiaan lasagna te krijgen waar het vet letterlijk lepel voor lepel af te halen was := bleg...

Beetje off topic, maar ik had dat met een Italiaan hier in een dorp verderop. We hebben er diverse keren wat afgehaald (2x pizza, 1x Lasagna en 1x zo'n dubbelgevouwen pizza), maar mijn eten was echt elke keer een teleurstelling. Maar die lasagna ... die sloeg echt alles. Was meer gesmolten kaas dan tomatensaus en echt zo vreselijk vet ... getverdemme. Het was eigenlijk alleen maar een plas gesmolten kaas. :=
Tja, daar durf ik echt niets meer te bestellen, zo jammer want een goede Italiaan was erg welkom geweest.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:06

Wij zijn opzich wel fastfood liefhebbers dat scheelt aardig in de kosten. Nu hebben we ook een aantal air bnbs en zullen dan ook zelf wat ovengerechten en sandwiches maken. We vertrekken morgen rond een uur of 03.30 naar Dusseldorf, goed bijtijds. De eerste stop zal Los Angeles worden :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:08

Wij hebben een keer bij Outbacks gegeten :+: heerlijk! Verder vaak iets van een burger restaurant. Op Key Largo met Mrs. Mac Kitchen en dat was ook erg lekker. En een keer of wat pizza.
Maar hadden in de avond vaak geen trek dus haalden we iets van een broodje of yoghurt bij de supermarkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:11

Lowara schreef:
<KNIP>

Meestal probeerden we een soort Denny's te pakken, dat was geloof ik het meest neutrale wat we onderweg vonden wat nog enigzins 'huiselijk eten' was.

Die ketenrestaurants, daar krijg ik mijn familie dus niet meer naar binnen.....dat viel me de laatste keer ook het meest tegen aan Orlando.....dat is in vergelijking met 10 jaar geleden echt bijna 100% corporate America geworden qua restaurants.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:19

Nessie schreef:
Wij zijn opzich wel fastfood liefhebbers dat scheelt aardig in de kosten. Nu hebben we ook een aantal air bnbs en zullen dan ook zelf wat ovengerechten en sandwiches maken. We vertrekken morgen rond een uur of 03.30 naar Dusseldorf, goed bijtijds. De eerste stop zal Los Angeles worden :)

Even nieuwsgierig: vlieg je van daaruit verder?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:23

Wij geven veel geld uit aan eten maar dat vinden we leuk :D Ik ga echt niet naar de MCD op vakantie. Dat kan hier ook. Lekker ontbijten en dineren. Vaak geen lunch omdat de Amerikaanse portie echt te groot zijn. Dan gewoon tussendoor fruit of yoghurt uit de koelbox. Het is maar net wat je leuk vindt.

Wij hebben een keer een tussenstop gehad op LAX Cowboy. Vanuit daar naar SF gegaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:28

Selka schreef:
<KNIP>
Wij hebben een keer een tussenstop gehad op LAX Cowboy. Vanuit daar naar SF gegaan.

Wij ook, maar dan pas de volgende ochtend omdat ik niet na DUS-LAX en nog een layover van 3-4 uur gesloopt in SF aan wilde komen.

Voordeel: de volgende ochtend in een hotel bij LAX de beste Huevos Rancheros EVER gehad.

Nadeel: de rit van het vliegveld in SF naar Union Square (waar ons hotel was) werd een langdurige affaire, omdat het centrum was afgezet wegens Gay Pride festiviteiten. Als ik de avond daarvoor was doorgevlogen was me dat niet gebeurd. Het eergste was nog: tegen de tijd dat we bij ons hotel waren ingecheckt waren de festiviteiten gvd ook nog afgelopen! -:(-
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 03-10-16 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:31

Oh wij hadden een 1 1/2 uur en die hadden we ook echt nodig.

Dat is wel heel erg balen ja. Wij zaten in China Town en waren daar zo met de taxi.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:35

Selka schreef:
Oh wij hadden een 1 1/2 uur en die hadden we ook echt nodig.

Dat is wel heel erg balen ja. Wij zaten in China Town en waren daar zo met de taxi.

China Town.... +:)+ +:)+ +:)+ Zo maf om in een winkel te zijn waar je maar 1 ding kunt 'lezen': $$$ en waar je je bij 70% van de produkten afvraagt: Wat zou het zijn? Groente? Paddestoelen? Boomwortels? Een gedroogd beest?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:36

Mijn man heeft er lol in daar iets uit het koek/snoep schap te trekken en dat thuis aan zijn collega's te voeren :+
Dit keer heeft hij redvines voor ze meegenomen ((als die niet onderweg al gesneuveld zijn :+ )

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:40

Cowboy55 schreef:
Nessie schreef:

Even nieuwsgierig: vlieg je van daaruit verder?

Niet direct vanuit LA, we blijven eerst daar vervolgens gaan we naar de Grand Canyon (bij GC Village), daarna naar Las Vegas en vanuit San Diego vliegen we naar Kauai. Vervolgens naar Oahu terug op Oakland en via San Francisco met de auto terug naar LA.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:41

Afbeelding
Mijn oogst uit new york. Oreo koekjes met citroen en pepermunt, Starbucks koffie en Hershey's cookies and Cream.
Heenreis naar hotel heb ik er ongeveer 3,5 uur over gedaan. Door een meeting bij de VN waren er straten afgesloten. Terugreis ben ik gewoon met de E train gegaan. Stuk makkelijker en sneller. Behalve het zeulen met de koffers