USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:19

Lowara schreef:
Ze pakken idd als je een huur auto hebt gewoon automatisch de boel. Bij ons wel in ieder geval. Wij finaal in paniek bij de tolbrug bij San Fransisco, overal borden met 100 dollar fine. Even bellen en voila, dat soort tolwegen gaat idd dat je er naderhand een rekening voor krijgt ivm die domme buitenlanders die er geen hol van snappen :+

Hier net de rekening daarvan binnen gekregen en zaten over de hele reis op 30 dollar tolwegen.

F*ck! Heb ik me daar een uur op een gare IPad zitten klooien om die rit over de Golden Gate vooruit te betalen zodat we geen boete kregen! -:(-

germie

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 01:44

Tijd gaat snel hier. Al weer bijna naar huis. De laatste week vooral veel gedoken, en dat is ook waar ik voor gekomen ben. Morgen nog een scooterduik in Ginnie Springs/Devils Eye cave system.

Hier een paar foto's om een idee te krijgen van wat ik dus hier doe :D Internet is hier zo traag dat ik amper wat kan uploaden, deze paar foto's kosten een uur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 08:56

Brrr, lijkt mij doodeng germie! :D
Maar wel mooie foto's! Jammer dat het er alweer bijna op zit.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:18

Welkom thuis Purny en Shanna!

Germie wat een gave foto's zeg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:35

Dank je knabbelgirl. Ik zal morgen eens kijken of ik wat foto's kan zetten hier

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:40

Mooi germie,ik dacht mij te herinneren dat jij diegene was die allemaal duikspullen mee moest :D

Is het normaal dat de jetlag wat later komt? De eerste dagen dat ik net thuis was sliep ik gewoon 9 uren op een dag. Nu al om 21.00 op bed en pas de volgende ochtend om 10u wakker en 's middags weer moe en slapen...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 23:54

Ik heb geen idee wanneer de jetlag komt, naar azie heb ik er alleen last van bij thuiskomst en duurt wel 3 weken. Nu naar florida leef ik nog steeds een beetje in Nederlandse tijd. Ik hoop dat het bij thuiskomst meevalt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:04

Eergisteren ben ik om 19.30 naar bed gegaan. Ik slaap nu wel meer vanwege m'n been. Maar verder niet echt last meer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:36

Wij kunnen goed slapen sinds de vakantie maar de jetlag is wel over.
Gups lijkt er nog wel last van te hebben. Maar groeit ook hoektandjes en kiezen dus kan ook daar van komen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:48

Iemand tips voor een offline navigatie app? Wij rijden door California, Arizona, Kauai (Hawaii) en Oahu (Hawaii).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:01

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:07

Als ik op die site staat zie ik bij Navigation Android only staan, ik heb een iphone. Klopt het dat dat inderdaad niet werkt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 11:32

Geen idee, wij hebben samsung telefoons :+
Maar zie dat hij ook in de apple store staat, dus zou ook op een apple moeten kunnen draaien toch

edit, zie inderdaad dat navigatie android only is. Ach ja het is gratis en je kan het altijd proberen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:22

Nessie dat klinkt onwijs gaaf! Via marktplaats worden volgens mij wel veel TomTom's verhuurd voor een tientje per week oid. Misschien is dat een optie?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:53

Bedankt voor de tip :) Zal eens gaan kijken. In Florida hebben we vorig jaar van Miami naar de Keys naar Orlando terug zonder navigatie gereden (beetje blond, we dachten omdat de maatschappij 15 dollar per dag rekende voor (losse) navigatie dat ze ons dat zouden naberekenen wanneer we het hadden gebruikt). Dus we zijn wel handig geworden om op borden te rijden, maar een navigatie is toch altijd makkelijker.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:54

Jullie hadden nog een reisverslag van mij tegoed :)

Onze reis hebben wij deels via een reisbureau (vluchten, auto en huis bij Orlando) geboekt en de rest zelf (hotels bij Ft Myers en Key Largo). Reisduur 2 weken. Deelnemers: mijn man, onze 14 maanden oude zoon en ik.

Voor alle vluchten hadden we voor Gups een stoel/ticket geboekt en in NL hadden we een autostoeltje gehuurd dat mee mocht in het vliegtuig. Dan hadden we daar ook gelijk een autostoeltje. De vluchten waren: Amsterdam -> Atlanta -> Orlando en Miami -> Atlanta -> Amsterdam.

Met een kindje mag je pre-boarden, dus konden we fijn het stoeltje installeren en onze handbagage wegleggen bij onze stoelen voor de hele meute het vliegtuig in kwam.
Wel wat angstige gezichten gezien: "Hopelijk zit ik niet hier in de buurt" en ook wat lieve glimlachjes gekregen van mensen.
Tijdens de vlucht zijn er veel mensen naar ons toe gekomen om te zeggen dat wij zo'n lief kindje hadden en dat hij het zo goed deed. Bij het verlaten van het vliegtuig kreeg hij high fives van alle mensen om ons heen en een hoop aaien over zijn bol. Hij heeft hooguit 5/10 minuutjes gemoppert onderweg.

De immigratie en douane was een tijdrovend proces dit keer en we waren blij met onze vrij lange overstap. Uiteindelijk donderdag rond 19.00 lokale tijd geland op Orlando.
Daar hebben we bij Hertz onze Chevrolet Impala LE opgehaald en zijn we naar het makelaarskantoor gereden om het adres van het huis op te halen en de code/sleutel.
Op weg naar het huis hebben we bij de Walmart nog wat boodschappen opgehaald plus onze reeds betaalde bestelling: het babybedje. Gelukkig, want deze hadden ze daar niet op voorraad en was ook niet aanwezig in het huis.
Toen naar het huis gereden. Een wijkje langs de 27 in Davenport. Keurig huis, 3 slaapkamers, 2 badkamers en een ruime woon/eet/keuken ruimte. In de tuin een zwembad met bubbelbad. En een grote speelkamer in de garage, voor oudere kindjes.
Gups was inmiddels in slaap gevallen dus die hebben we in zijn bedje gelegd in een van de slaapkamers. om 05.00 was hij echter klaarwakker en wilde hij wel even het huis verkennen. Om 06.00 hebben wij hem weer op bed gelegd en hebben we nog eventjes kunnen slapen.

Vrijdag hebben wij ons ingeschreven bij de makelaar en hebben wij de rest van de boodschappen gedaan. Ook hebben wij een van de outlet malls bezocht en verder wat rustig aan gedaan. In de avond zijn we naar Disney Springs gereden om daar wat te eten.
Zaterdag zijn wij naar Tampa gereden. Op de heenweg eesrt naar een oorlogsmuseum, daarna naar het Aquarium en op de terugweg naar huis naar Shootersworld. Diverse dag en heerlijk weer.
Zondag hadden wij weer als rustdag en hebben we wat winkels, malls en Disney Springs overdag gedaan.
Maandag zijn we naar het Kennedy Space Center geweest. Daar dit keer geen extra tour maar het standaard rondje. Op de terugweg zijn we nog naar een vliegtuigmuseum geweest.
Dinsdag weer een rustdag met een fleamarket, een grote mall en wat winkels.
Woensdag zijn we naar Magic Kingdom geweest. Het was fantastisch!

Donderdag hebben we het huis afgesloten en zijn we verder op reis gegaan richting Ft Myers. Rustig aan gedaan en onderweg her en der gestopt voor pauze.
Het hotel was keurig en net gerenoveerd. Vlakbij Jet Blue park maar daar was weinig te beleven omdat ze op dat moment ergens anders wedstrijd hadden. In de avond bij een outlet mall gegeten.
De volgende twee dagen zijn we naar Sanibel en Captiva island geweest. Prachtige witte stranden en een lekker warme blauwe zee. Daar hebben we ook lekker gezwommen met zijn drieen :)
Zondag zijn we gaan rijden richting Key Largo. Via de Everglades. Daar zijn we nog naar een Gatorfarm geweest voor een airboat tour. Super tof!
Hotel op Key Largo was echt een grote teleurstelling. Was oud vies en smerig.
Maandag zijn we naar Ket West gereden. 100 miles in 2.5 uur. Daar een fort bezocht en een rondje stad gedaan. Op de terugweg naar het zeeschildpadden hospital geweest.
Dinsdag zijn we met een glazenbodem boot naar een rif geweest, was ook erg mooi!
Woensdag uitgecheckt en richting Miami gereden en daar weer op het vliegtuig gestapt. Ook op de terugreis heeft Gups zich keurig gedragen en veel vriendjes gemaakt en heerlijk geslapen.

We hebben enorm veel wilde dieren gezien, in het wild :) Een gordeldier bij het Kennedy Space. Alligators en schildpadden in de Everglades (buiten de gatorfarm om) Pelikanen en een dolfijn op Sanibel island. Leguanen en zeeschildpadden op Marathon island en haaien en een pijlstaartrog op het koraalrif :)

Nu allemaal weer terug in ons normale ritme, al is dat erg moeilijk als baby :(:)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:18

Shootersworld?!

(Ja, dat is het enige dat echt is blijven hangen) :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:21

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:43

Keet schreef:
Ja :+ http://www.shootersworld.com/ :+
Iets met een man met een hobby

Ah! 2 weken geleden voor het eerst pistool geschoten (22mm). Vet gaaf en sindsdien vertel ik mezelf dagelijks: Nee, je hebt hier geen tijd voor! Niet gaan doen! Niet gaan doen!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:27

Klinkt goed keet :)

Wij zijn nu in Tucson, ongeveer op de helft van onze reis. Viel ons vandaag op dat de boodschappen hier een stuk goedkoper zijn, SF, Santa Cruz, LA en Santa Monica waren hartstikke duur met eten. Zowel avond eten (uit eten/ fastfood) als gewoon een simpel brood met plakje ham was amper te betalen daar!
Vandaag zijn we op een ranch, dus morgen ochtend gaan we paardrijden en dan door richting sedona

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:16

Afbeelding
Eilandje langs de weg richting Sanibel
Afbeelding
Strand op Key West

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:20

Nessie schreef:
Iemand tips voor een offline navigatie app? Wij rijden door California, Arizona, Kauai (Hawaii) en Oahu (Hawaii).

Je kunt google maps offline downloaden. Hebben we ook voor africa gedaan. Op Hawai zijn over het algemeen niet zo veel wegen, daar kom je met een kaart van het autoverhuurbedrijf heel ver!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:20

Helaas weer in Nederland, ben nu op weg naar huis. Maar ben nu wel de eerste ccr cave instructeur in Nederland. :Y) :+ :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding