Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:18

nee oktober, maar dan ken je vast Betty, Ersin, Neshe & Oraz wel Knipoog

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:22

Samy schreef:
nee oktober, maar dan ken je vast Betty, Ersin, Neshe & Oraz wel Knipoog

vast wel, maar wie zijn dat? Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 15:30

die waren van het animatie toen der tijd Knipoog

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:34

Samy schreef:
die waren van het animatie toen der tijd Knipoog

klopt ja,
neshe is nog een keer met ons weze stappe.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 15:39

betty heeft 3 weken in nederland getoeft, neshe is inmiddels getrouwd met een zweed, ersin loopt inmiddels bij Joy Discotheek (bij zn broer, Nathalie) en Oraz loopt er nog wel!

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:41

Samy schreef:
betty heeft 3 weken in nederland getoeft, neshe is inmiddels getrouwd met een zweed, ersin loopt inmiddels bij Joy Discotheek (bij zn broer, Nathalie) en Oraz loopt er nog wel!

heb jij nog steeds contact met hen dan?
mij kennen ze niet meer, komen ook zoveel mensen in een seizoen. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 16:03

Ja zo af en toe, eigenlijk alleen met Ersin het meest.
Oraz was er in oktober niet meer, maar die heb ik in Mei leren kennen toen ik daar weer was.
Betty is toen bij ons een 1,5 week geslapen ofzo en heeft nu nog voornamelijk met mijn ouders contact en Neshe horen we dan zo af en toe via Betty of van haar zelf wat,

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:16

Moeders ıs helemaal opgeknapt. 2 van dıe pıllen en klaar. Lachen Alleen konden we de bıjsluıter nıet lezen dus hebben we een nederlandse turk gevonden dıe toevallıg ook doktersassıstent ıs. Dus dıe heeft het gelezen en ons geholpen. Want het bleeg dat we dıareepıllen en antıbıotıca hadden! Met de antıbıotıca zıjn we gestopt want van deze combınatıes moest dıegene waar we mee optrekken helemaal overgeven en ıs de hele avond doodzıek geweest. En mıjn moeder had er ook al last van.

Voor ıedereen; eet geen vıs!! Daar ıs ıedereen hıer zıek van geworden. En kıjk uıt voor de zon, ık lıg de hele dag ın de schaduw en ga voor het grootste deel alleen zwemmen ın het bınnenzwembad. En ık had helemaal korsten van het verbranden.. Nu gaat het wat beter maar zıt me de hele tıjd te smeren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:23

Toen ik in Turkije was waren er ook een paar Nederlandse meisjes. Zij zaten all-in en vertelden dat ze de waterkannen vulde met kraanwater en de resten van de vorige dag weer aanboden. Zij aten elke avond buiten de deur. Als je een gevoelige huid hebt moet je je insmeren met factor 50 plus. Heb ik ook gedaan, heel goed en niet verbrand (had een zeer witte huid en heb een gevoelige huid). Binnen 10 dagen had ik de fles leeg. Draag ook een petje en/of een zonnebril, dat scheelt ook een hoop.

Ik heb in Turkije ook meerdere malen vis gegeten en nergens last van gehad. Dit is denk ik gewoon allemaal heel persoonlijk Lachen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-08-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:24

Aah oke! Lachen

Het eten hıer wordt ook de volgende dag weer gebruıkt, als het gekoeld wordt ıs het goed maar het wordt helemaal nıet gekoeld.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:25

Ik ga even op zoover en vakantıewıjzer mıjn menıng typen, ga even mıjn vuur uıt spuwen. Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:26

_Tamara schreef:
Aah oke! Lachen

Het eten hıer wordt ook de volgende dag weer gebruıkt, als het gekoeld wordt ıs het goed maar het wordt helemaal nıet gekoeld.

Klopt. Het eten ligt vaak lang buiten de koeling en dan is het nog maar de vraag of het daarna weer in de koeling gestopt wordt.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:29

Ik moet er maar nıet over nadenken want dan eet ık nıets meer. Clown

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:38

Hallo, voor mij is het nog 6 daagjes en dan weg vliegen...

Moet je je echt met zo'n hoge factoor insmeren? Dan word je toch niet meer bruin?? Ik hoop toch ook wel dat ik in het buitenzwwembad kan zwemmen, of is dat niet goed???

Zijn er verder nog tips voor als je naar alanya gaat??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:17

_fenna_ schreef:
Hallo, voor mij is het nog 6 daagjes en dan weg vliegen...

Moet je je echt met zo'n hoge factoor insmeren? Dan word je toch niet meer bruin?? Ik hoop toch ook wel dat ik in het buitenzwwembad kan zwemmen, of is dat niet goed???

Zijn er verder nog tips voor als je naar alanya gaat??

Dat je niet bruin wordt door smeren is reinste onzin. Zonnebrand filtert alleen de schadelijkse stoffen uit de zon zodat je niet verbrand en/of kanker krijgt. Ik heb een zeer gevoelige huid dus had die factor erg nodig. De zon is wel heel sterk in Turkije dus pak in ieder geval wel een hogere factor dan normaal en smeer je regelmatig in. Zoek regelmatig de schaduw en draag een petje voel je het heet worden op je hoofd.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:29

mensen die ik ken zijn naar turkije geweest en hadden 2e graads brandwonden van de zon dus zou maar goed insmeren

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:32

dan kun je ook maar beter een helm opzetten, Haha!
ik heb op de laatste dag een parasol keihard tegen mijn hoofd gehad met als gevolg dat ik snachts nog met spoed naar het ziekenhuis moest omdat het steeds slechter met me ging.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:20

Nog een tip, als je naar het strand gaat en je wilt over het zand doe dan waterschoenen of slippers aan. Het zand is letterlijk kokend heet. Je voeten verbranden echt zonder.

Daarnaast is het in het water ook wel erg handig omdat aan het begin grote stenen liggen. Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:41

Ik verbrand normaal altijd mega snel, maar in Turkije nergens last van gehad.
Vond het vaak toch te heet om echt pal in de zon te liggen, maar ook met rondlopen heb ik alles prima overleefd met factor 12 (alleen de eerste 2 dagen met factor 30).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:42

Toen ik in Turkije woonde gebruikte ik alleen olie met cocao boter en zonder bescherming. Dat is toen altijd goed gegaan.
Laatste keer zat hetzelfde in de planning maar idd, we waren schijnbaar al gewend aan het Nederlandse klimaat want we waren vreselijk verbrand, ook zonder die olie al. Smeren lijkt me dus idd best slim, al zou ik niet zo'n hoge factor nodig hebben. Maar ik ben normaal snel bruin en ga ook wel eens onder de zonnenbank enzo. Mijn huid kan er normaal goed tegen en was dan ook nog nooit verbrand, maar de afgelopen vakantie wel.

Over dat vis eten, dat geld idd niet voor overal.. Welk hotel zit je Tamara? Wie weet gaan er nog bokkers dezelfde kant op, dan kunnen ze uitkijken. Knipoog
Van die groenten klopt idd dat dat vaak niet goed genoeg gekoelt wordt... daarom typte ik ook ergens een heel stuk eerder in dit topic dat je in All In hotels altijd de groenten moet checken of ze wel goed stevig zijn en een goede kleur hebben.

Water drink ik wel altijd gewoon in Turkije maar ik denk dat ik eraan gewend ben. Als je dat niet bent kun je daar nogal flink aan de diarree van raken. Het kraanwater in TR zit veel chloor in tegen de bacteriën en dat is hier niet. Je zult ook wel zien als je een glas vult met kraanwater dat het er wittig uitziet door de chloor. Maar dat verschilt ook weer heel erg per plek.. aan zee is het meestal wel het ergste. Ga je bijv vanuit Marmaris meer het binnenland in, heb je daar al bijna helemaal helder kraanwater.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:29

İk ga vandaag ook op vakantie Haha! (nouwja in eigen land).

Vanavond vertrekken mijn verloofde en ik naar Ankara om morgen richting Antalya te gaan. We gaan naar een plaatsje vlakbij Kemer. Klein plaatsje en blijkt fantastisch mooi te zijn. Heb er erg veel zin in!!

İemand toevallig in die buurt geweest?? Het plaatsje heet Çiralı.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:31

Toen wij vanuit Antalya naar Alanya onderweg waren werden wij door onze reisleidster gewaarschuwd voor de zon. Het beste was om er gewoon uit te blijven en flink te smeren. Ik ben ook zo´n wit kees en ben niet onder mijn parasol vandaan gekomen... Koe En toch wel bruin geworden. Mijn vriendin wel en die is ook flink verbrand. Verder allebij een paar dagen flink ziek geweest. Waar het aan gelegen heeft weten we niet want wij zaten in een appartement en gingen iedere avond uit eten.

Inderdaad slippers aan want dat zand dat verbrand je voeten waar je bij staat Vork .
Samcha veel plezier en geniet ervan!

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:45

Nou bedankt in ieder geval voor de tips, schoentjes voor op het strand had ik dus niet aangedacht, En in nederland smeer ik me alleen maar in met een of ander mengsel van palmbomen en cocos extract, dus die laat ik maar thuis. Me ouders hebban vandaag hoge factoor smeersels gekocht, dus dan moet het wel lukken. Ook neem ik 2 petjes mee,

maar toch hoop ik wel in de ochtend even in de zon te kunnen liggen. Maar wat is dan de gemiddelde temperatuur eind augustus? Op het internet staat 36 graden....

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:24

Ik zıt ook helemaal nıet ın de zon, ga zelfs zwemmen ın het bınnenzwembad. Clown Maar ık heb langs de rand van mıjn bıkını een soort blaar.. En het jeukt en ıs knalrood..

Wıj hebben morgen een excursıe naar Alanya. Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:19

Ik vlieg volgende week donderdag! Eindelijk!
Heb er echt zin in!
Oeeh soort van waterschoenen is idd wel handig! Had ik niet aan gedacht Nagelbijten / Gniffelen
Hoge factor neem ik sowieso mee Ja ook met hoge factor wordt je nog wel bruin Knipoog