Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mignonne2403 schreef:Poeh ik krijg behoorlijke stress van alle verhalen van gemiste vliegtuigen op Facebook, gelukkig valt het hier zo te lezen mee.
Wij vliegen zaterdag 12.50 naar LA (overstap voor Costa Rica), hebben wel ruimbagage (wel geprobeerd te minderen maar is niet echt te doen voor 5 weken...). Ben heel benieuwd hoe druk het gaat zijn..
Liezel1 schreef:Mijn kinderen vliegen met m'n moeder volgende week zondag vanaf Eindhoven.
Daar is het nu ook drama begreep ik wel... ze hebben ruimbagage bijgeboekt, maar als ik het goed begrijp moet je dan 2x in de rij staan?
Gisteren besloten dat we gaan proberen om alles in de handbagage te krijgen. Ze vliegen met Transavia en dat is helaas maar 10kg. En de ruimbagage annuleren kan dus niet eens meer.... dan maar gewoon geen koffer inleveren en toch betalen....
Liezel1 schreef:Mijn kinderen vliegen met m'n moeder volgende week zondag vanaf Eindhoven.
Daar is het nu ook drama begreep ik wel... ze hebben ruimbagage bijgeboekt, maar als ik het goed begrijp moet je dan 2x in de rij staan?
Gisteren besloten dat we gaan proberen om alles in de handbagage te krijgen. Ze vliegen met Transavia en dat is helaas maar 10kg. En de ruimbagage annuleren kan dus niet eens meer.... dan maar gewoon geen koffer inleveren en toch betalen....
laura1987 schreef:Liezel1 schreef:Mijn kinderen vliegen met m'n moeder volgende week zondag vanaf Eindhoven.
Het kan ook dat als er teveel handbagage is dat ze het alsnog in het ruim doen hè.
Nessie schreef:Ik vloog met alleen handbagage met Transavia en mocht alsnog in de rij voor de balie. Online alleen stoel kunnen reserveren, rest moest op de luchthaven. Dan is je voordeel van alleen handbagage ook weg.
Als de handbagage bij te veel koffertjes toch in het ruim moet, doen ze dat aan de gate.
Paardenfan25 schreef:Nessie schreef:Ik vloog met alleen handbagage met Transavia en mocht alsnog in de rij voor de balie. Online alleen stoel kunnen reserveren, rest moest op de luchthaven. Dan is je voordeel van alleen handbagage ook weg.
Als de handbagage bij te veel koffertjes toch in het ruim moet, doen ze dat aan de gate.
Is dat standaard Nessie? Of lukte het online inchecken technisch niet?
Liezel1 schreef:Ik hoop dat de kinderen hun handbagage mogen houden. Dat zijn trunki koffertjes en daar zitten ze ook op als het lang wachten is of als ze moe zijn.
ynskek schreef:Liezel1 schreef:Ik hoop dat de kinderen hun handbagage mogen houden. Dat zijn trunki koffertjes en daar zitten ze ook op als het lang wachten is of als ze moe zijn.
Voorzover ik weet mogen ze je alleen vragen om je handbagage in te leveren als ruim bagage. Dit kunnen ze je volgens mij niet verplichten.
Maar t kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb
Liezel1 schreef:Ik hoop dat de kinderen hun handbagage mogen houden. Dat zijn trunki koffertjes en daar zitten ze ook op als het lang wachten is of als ze moe zijn.
germie schreef:Mijn handbagage kan en mag gewoon niet in het ruim. Flitsers en camera en li-ion accus. Dat is precies een koffertje vol.
Ik snap dat ze dan koffertjes met spullen die wel in het ruim mogen in willen checken, maar bepaalde handbagage gaat niet voor niets mee als handbagage.