Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorith

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:23

Hier ook ervaring dat vroege vluchten langere rijen hebben dan later in de middag. (Schiphol en Dusseldorf)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 16:44

Poeh ik krijg behoorlijke stress van alle verhalen van gemiste vliegtuigen op Facebook, gelukkig valt het hier zo te lezen mee.
Wij vliegen zaterdag 12.50 naar LA (overstap voor Costa Rica), hebben wel ruimbagage (wel geprobeerd te minderen maar is niet echt te doen voor 5 weken...). Ben heel benieuwd hoe druk het gaat zijn..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:23

mignonne2403 schreef:
Poeh ik krijg behoorlijke stress van alle verhalen van gemiste vliegtuigen op Facebook, gelukkig valt het hier zo te lezen mee.
Wij vliegen zaterdag 12.50 naar LA (overstap voor Costa Rica), hebben wel ruimbagage (wel geprobeerd te minderen maar is niet echt te doen voor 5 weken...). Ben heel benieuwd hoe druk het gaat zijn..

Vergeet niet dat het vooral de mensen zijn die hun vlucht missen, die zich op Facebook laten horen :)!

Volgens mij gaat het bij het overgrote deel van de mensen nog gewoon ok....

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:32

Ik denk dat de media hierin ook wel wat dramatiseert, of tenminste, dat hoop ik dan :')
Mensen laten zich op Facebook inelderdaad alleen horen wanneer ze NIET tevreden zijn

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 21:37

Wij vliegen zondag om 13.30 uur met bagage. Begreep wel dat vertrekhal 3 beter te doen is dan 1 en 2. Nou ja we gaan het zien. We zijn iig 4 uur vantevoren aanwezig.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 02:42

Vlieg al jaren via departure 3 en nog nooit heb ik Schiphol zo druk meegemaakt als afgelopen week. Wij waren er ruim 2 uur eerder dan normaal. En deze tijd hadden we ook echt nodig om nog even wat te eten en naar de toilet te gaan

Ben blij dat die lockdownshizzle voorbij is. Maar vond het afgelopen januari wel heerlijk chill

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:53

Mijn kinderen vliegen met m'n moeder volgende week zondag vanaf Eindhoven.
Daar is het nu ook drama begreep ik wel... ze hebben ruimbagage bijgeboekt, maar als ik het goed begrijp moet je dan 2x in de rij staan?
Gisteren besloten dat we gaan proberen om alles in de handbagage te krijgen. Ze vliegen met Transavia en dat is helaas maar 10kg. En de ruimbagage annuleren kan dus niet eens meer.... dan maar gewoon geen koffer inleveren en toch betalen....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:07

Liezel1 schreef:
Daar is het nu ook drama begreep ik wel... ze hebben ruimbagage bijgeboekt, maar als ik het goed begrijp moet je dan 2x in de rij staan?
Gisteren besloten dat we gaan proberen om alles in de handbagage te krijgen. Ze vliegen met Transavia en dat is helaas maar 10kg. En de ruimbagage annuleren kan dus niet eens meer.... dan maar gewoon geen koffer inleveren en toch betalen....

Het kan ook dat als er teveel handbagage is dat ze het alsnog in het ruim doen hè.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:16

Liezel1 schreef:

Wij gaan eind augustus vanuit Eindhoven met Transavia. Wilde ook ruimbagage cancelen (120 euro), maar je krijgt geld niet terug. Echt balen. Gaan nu ook maar alles in handbagage proppen.
Heel benieuwd hoe het met de rijen daar gaat Liezel.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:18

laura1987 schreef:
Liezel1 schreef:

Het kan ook dat als er teveel handbagage is dat ze het alsnog in het ruim doen hè.

Ja, maar dan hoef je niet in rij te staan. Ze nemen het pas in na security volgens mij

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:25

Ik vloog met alleen handbagage met Transavia en mocht alsnog in de rij voor de balie. Online alleen stoel kunnen reserveren, rest moest op de luchthaven. Dan is je voordeel van alleen handbagage ook weg.

Als de handbagage bij te veel koffertjes toch in het ruim moet, doen ze dat aan de gate.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:39

Iemand enig idee hoe het in Charleroi is?

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:46

Nessie schreef:
Ik vloog met alleen handbagage met Transavia en mocht alsnog in de rij voor de balie. Online alleen stoel kunnen reserveren, rest moest op de luchthaven. Dan is je voordeel van alleen handbagage ook weg.

Als de handbagage bij te veel koffertjes toch in het ruim moet, doen ze dat aan de gate.

Is dat standaard Nessie? Of lukte het online inchecken technisch niet?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:50

Paardenfan25 schreef:
Nessie schreef:

Is dat standaard Nessie? Of lukte het online inchecken technisch niet?

Dit was op Schiphol, maar die dag kon niemand in ieder geval online inchecken want iedereen (met alleen handbagage) had er last van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:57

Paardenfan25 schreef:
Ja, maar dan hoef je niet in rij te staan. Ze nemen het pas in na security volgens mij

Dat beslissen ze pas bij de gate. De koffers die dan nog het ruim in gaan worden dan door de stewardessen weggebracht, je hoeft daar niet apart voor nog in te checken ofzo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:16

Ik hoop dat de kinderen hun handbagage mogen houden. Dat zijn trunki koffertjes en daar zitten ze ook op als het lang wachten is of als ze moe zijn.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:19

Liezel1 schreef:
Ik hoop dat de kinderen hun handbagage mogen houden. Dat zijn trunki koffertjes en daar zitten ze ook op als het lang wachten is of als ze moe zijn.

Voorzover ik weet mogen ze je alleen vragen om je handbagage in te leveren als ruim bagage. Dit kunnen ze je volgens mij niet verplichten.

Maar t kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:32

Ik vlieg morgen naar Oslo. Mn eerste vlucht was geannuleerd en nu vlieg ik om 7 uur 's ochtends. Het wordt komende nacht dus een korte nacht maar ik ben al lang blij dat ik toch op vakantie kan. Hopelijk is het morgenochtend te doen met de wachtrijen. Ik heb in ieder geval wel alvast online ingecheckt. Al moet ik alsnog in de rij voor mn ruimbagage. Heb geprobeerd alles in handbagage te doen maar voor 12 dagen noorwegen was dat niet te doen.

Zie dit nu voorbij komen:
https://www.nu.nl/economie/6211889/icel ... iphol.html
Eigenlijk wel erg dat dat nodig is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:39

ynskek schreef:
Liezel1 schreef:

Voorzover ik weet mogen ze je alleen vragen om je handbagage in te leveren als ruim bagage. Dit kunnen ze je volgens mij niet verplichten.

Maar t kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb

Jawel, bij transavia kan je cabin gagarendeerdr tickets kopen. Dan mogen ze sowieso mee. Maar er is maar beperkt aantal beschikbaar, dus sluit je later aan heb je kans dat hij alsnog in het ruim moet. Behalve als je dus zon ticket hebt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:32

Ik had bij transavia tickets gekocht zodat de handbagage gegarandeerd mee kan in de cabine. Kost 32 euro voor 2 personen retour. Was het mij ditmaal waard en je krijgt priority boarding erbij.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:34

Ik vond het vandaag echt meevallen! 4u van te voren aanwezig, maar na 2u door alles heen.. incl koffers!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:44

Liezel1 schreef:

Als bij het boarden je bagage alsnog naar het ruim moet is iets om op te zitten niet zo'n issue meer. Ze hebben wel stoelen in het vliegtuig ;) Alleen vervelend als je bij aankomst lang bij de bagageband moet wachten natuurlijk.

Al snap ik dat je je bagage liever bij je hebt, ik ben er ook nooit blij mee als ik bewust alleen met handbagage vlieg en ik bij aankomst alsnog moet wachten op mijn bagage :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:04

Mijn handbagage kan en mag gewoon niet in het ruim. Flitsers en camera en li-ion accus. Dat is precies een koffertje vol.
Ik snap dat ze dan koffertjes met spullen die wel in het ruim mogen in willen checken, maar bepaalde handbagage gaat niet voor niets mee als handbagage.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:06

germie schreef:
Mijn handbagage kan en mag gewoon niet in het ruim. Flitsers en camera en li-ion accus. Dat is precies een koffertje vol.
Ik snap dat ze dan koffertjes met spullen die wel in het ruim mogen in willen checken, maar bepaalde handbagage gaat niet voor niets mee als handbagage.

Natuurlijk kan jouw camera prima in het ruim.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:20

Maar die lithium accu's niet toch? Of is dat recent veranderd?