[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:21

Haha, ja, maar ik heb wel één en ander te regelen ( hier en ginder) eer ik zou kunnen verkassen plus een bende dieren mee te nemen. Die krijg ik nooit in een valies :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:26

Ik bedoelde met mijn opmerking eigenlijk niet eens perse emigreren of zo.
Maar meer in het algemeen. Zoveel mensen laten zich beperken door angsten die heel vaak ongegrond zijn. Uiteraard zit je altijd met bepaalde beperkingen, dat pasrd aan huis gaat hier ook niet gebeuren.

Soms is ook simpelweg iets als een andere baan zoeken als je ergens ongelukkig bent. Er zijn mensen die al 10 jaar zitten te klagen maar geen teen verroeren.

TS had na haar Canada avontuur ook in een hoekje kunnen gaan zitten siplippen dat het plan niet gelukt was, maar in plaats daarvan hebben ze gekeken wat wél haalbaar is en waar ze gelukkig kunnen zijn.
Ik vind dat echt een super instelling.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 19-06-22 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:28

Alles kan :+ .

Toen ik vertrok was het me&myself, recht uit de studiebanken, no attachments.
Paar maanden later m'n katten gaan halen. Die katten en hun opvolgers sleep ik altijd mee, paard kar ik ook al 7 jaar rond. Ondertussen ook een hond erbij.
Echt, dieren meeslepen is een pak makkelijker dan een wederhelft/relatie die niet wil/kan verhuizen :+ .

Maar ben het met je eens dat het nomadebestaan past bij een bepaalde leeftijd, wil je niet eeuwig blijven doen (ik toch niet).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:42

Oh op die fiets Sizzle :)* Ja, dat zie/hoor ik hier ook wel vaak. Mensen blijven vastgeroest in hun gewoonten, of ze gelukkig zijn of niet.

Thioro ja inderdaad, op die leeftijd gaat alles iets gemakkelijker en ongeremd :D
Al had het mij 15 jaar geleden met mijn man ook wel goed afgegaan denk ik. Dan ben je ook met 2 om zaken te bespreken en te regelen, wat het hele gedoe toch net iets eenvoudiger maakt. Zowel hier als op de nieuwe locatie.

Misschien eindig ik wel in Benidorm met een rollator ofzo :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:56

Bij mijn ouders is het omgekeerd. Mijn moeder wil al 20 jaar dichter bij haar familie wonen, mijn vader wil niet verhuizen. Daar is de relatie juist een bepaalde beperking. Dat is normaal dat je grenzen hebt, maar het hoogst haalbare geluk (niet perse bezit) binnen je grenzen nastreven is al iets wat heel veel mensen niet doen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:19

Pandora2 schreef:
Oh op die fiets Sizzle :)* Ja, dat zie/hoor ik hier ook wel vaak. Mensen blijven vastgeroest in hun gewoonten, of ze gelukkig zijn of niet.

Thioro ja inderdaad, op die leeftijd gaat alles iets gemakkelijker en ongeremd :D
Al had het mij 15 jaar geleden met mijn man ook wel goed afgegaan denk ik. Dan ben je ook met 2 om zaken te bespreken en te regelen, wat het hele gedoe toch net iets eenvoudiger maakt. Zowel hier als op de nieuwe locatie.

Misschien eindig ik wel in Benidorm met een rollator ofzo :')

Benidorm Bastards :') .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:26

:j _O-
Ik zie 't helemaal zitten 8-)

Monique1963

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 20:58

Het hard rijden op binnenweggetjes valt wel mee. Je mag 80 en dat lijkt gewoon erg hard op die smalle weggetjes, maar beetje doortuffen is wel fijn. Overigens hebben wij het eigenlijk veel anders meegemaakt, dat de oude boertjes in de Corrèze met hun witte bestelautootjes, zo verschrikkelijk langzaam reden en dan ook nog uitgebreid met elkaar gaan staan l**llen als ze elkaar tegenkomen en niet boeien dat er mensen staan te wachten, die het kennelijk ook niet boeit dat ze moeten wachten. Boeien ;-)
De afstanden zijn in fr zo veel groter dat ik zelf ook wel het gevoel heb als ik een beetje harder doorrijd dat het dan meer opschiet. Ben nog geen wegpiraat, dat niet. Gelukkig komt 90 weer steeds meer terug. Dat scheelt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:44

80 vind ik normaal.
100-120 op een smal landweggetje niet en dat is wel mijn wederkerende ervaring met Fransen in de Elsass :+
Net als gevaarlijk rijden na de lunch (alcohol).
Mijn man is 1x van zijn fiets gereden in Frankrijk. Het trieste daaraan is dat ik nog gezegd had: ga nou niet direct na de lunch in Frankrijk fietsen, dat is gevaarlijk, en jawel boem, voorwiel krom.
Die man wilde heel klassiek vooral geen politie en zijn vrouw mocht het ook niet weten, hij zou alles betalen (deed hij ook).
Uiteraard geldt dat niet voor alle, maar het is frappant hoe verschillend gewoontes kunnen zijn zo dicht aan 2 kanten van een grens.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 07:20

Op de weg merk ik eigenlijk weinig geks. Ja je hebt altijd een paar stumpers maar het gros van de idiote rijders zijn de zondagsrijders op een motor.
En ja na onze eerste keer huizenjacht lagen er op onze terugweg van 5,5 uur 3 auto's in de sloot :') daar kunnen we alleen maar smakelijk om lachen, dat was duidelijk allemaal de avond ervoor gebeurd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:05

Wij zijn vandaag naar een heel erg leuk huisje gaan kijken en wilden ook een bod gaan uitbrengen, maar blijkbaar werd er een selectie gemaakt wie er een bod mocht uitbrengen en wij hoorden daar niet bij. Hebben jullie daar wel eens mee te maken gehad of van gehoord?

Als we dat nou van tevoren hadden geweten had het waarschijnlijk 6 uur reistijd bespaard en een hoop Diesel :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:10

Wij hebben dat in feite ook gehad. Wel kon iedereen bieden maar ze hebben op specifieke eissen geselecteerd. Mensen zonder kinderen of oudere mensen hebben ze vrijwel direct afgewezen.
Er zit voor de verkoper soms natuurlijk ook een stukje emotie achter.
In ons geval hadden we geluk :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:15

Ik snap niet dat ze dat dan niet vooraf al kenbaar gemaakt hadden. Had ons een hoop moeite bespaard. Heb dat ook terug gemaild... Niet dat dat nut heeft natuurlijk maar moest het even kwijt :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:17

Ja, ik snap dat je daar van baalt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:53

Dat is niet leuk, had er nog nooit van gehoord eigenlijk, maar zal dus blijkbaar niet eenmalig zijn?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 10:54

Wat ontzettend naar Prairy. Was dat het enige huis wat jullie hebben bezichtigd?

Wij hebben daar geen ervaring mee.
Huis 1 waar we op geboden hebben waren we sowieso de enige. (Staat overigens nog steeds te koop, hahaha.)
Huis 2 wat we nu aan het kopen zijn was er geen sprake van biedingen. Vraagprijs en anders hoefde je niet van je te laten horen. En onder die kijkers hebben ze wel gekeken wie ze willen hebben. Wij waren het enige jonge stel dus daarom hebben ze ons gekozen. Ze zitten niet te wachten op alleenstaanden (die al met pensioen zijn) of mensen die een tweede huis kopen. Die vakantiehuizen staan vaak 11 maanden per jaar leeg en dat is niet wat de Fransen willen. Terecht ook, het dorp hier was ook net ghost-town afgelopen winter.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:12

Citaat:
Ze zitten niet te wachten op alleenstaanden (die al met pensioen zijn)

Dat belooft niet veel goeds voor mij in de toekomst... :=
Misschien willen ze rekening houden met mijn diertjes. Meteen kroostrijk gezin :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 18:14

Schrik niet hoor, dit is alleen voor onze locatie niet zo handig ;)
Risico op insneeuwen enzo haha!

Ik neem aan dat het op een iets toegankelijkere locatie geen probleem moet zijn!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:18

Ha ! Dat stelt mij gerust :D
En ergens wel te begrijpen in die regio's... een krasse 70 jarige zal nog wel met de sneeuwscooter boodschappen kunnen doen, maar de meesten zal het toch niet meer gegeven zijn :))

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 18:43

Nou dat inderdaad. En vooral als je iemand niet kent, dan is het risico helemaal groot natuurlijk :)
Met ons kan net zo goed iets gebeuren, maar de kans is kleiner vanwege leeftijd, en we zijn met twee waardoor we ons altijd wel zullen redden op papier.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:51

Wat leuk dat jullie ondertussen jullie eigen plekje in Frankrijk hebben gevonden! Ik heb altijd mee gelezen tot jullie in Frankrijk aan kwamen. Toen het topic uit het oog verloren.
Heeft Frankrijk jullie verwachtingen waar kunnen maken?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 09:15

Ja, eigenlijk wel! Het bevalt ons hier ontzettend goed.
We hebben hier echt ons thuis gevonden, dat gevoel is er in Canada nooit geweest.
Toen bleven we altijd naar de toekomst kijken, terwijl we nu ook genieten van de tijdelijke huurlocaties.

En tuurlijk, er zijn altijd dingen die niet zo gaan zoals gepland/verwacht/gewenst, maar dat is overal. Het eerste land zonder struggles moet ik nog tegenkomen, die bestaat gewoon niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 11:35

Ik heb zojuist onze Franse kentekenplaten voor de auto ontvangen! Nu nog even wachten tot de verzekering ook rond is en dan mogen we weer rijden.
En ja, er staat al 15 van Cantal :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:37

Hey gefeliciteerd! Goed gedaan.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 11:59

Verzekering heeft een beetje vertraging, want Judith moest haar blonde haarkleur bewijzen en heeft dus een wel redelijk essentiële fout gemaakt bij de aanvraag. Dat ging over hoe lang ik eerder als primaire chauffeur geregistreerd heb gestaan. Ik had alleen over het woord 'primair' heen gelezen waardoor mijn antwoord dus helemaal niet klopt :')
Ze weten ervan, ik verwacht dat het vandaag en anders morgen rechtgezet gaat worden. Ik hoef voor eind van de week toch nog nergens heen, dat scheelt.