Pretparken & uitjes.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:42

Ik wil heel graag een keer in Bell Rock slapen.
Hebben er al wel eens gegeten (Captains Finest), en heeft (wat mij betreft) de beste hotelbar.

Eerder wel geslapen in Colosseo en Krønasår. Was beide erg goed, ontbijt ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:45

De hotelbar in el andaluz is ook wel gezellig. Wat krap met de rolstoel maar wel ok. Die bij bell rock heb je ook mooi uitzicht en een enorm terras.

Colosseo was vol en kronasar is duur en veel te ver uit de richting en voor mij niet praktisch met het park bezoeken. De eerste keer was echt gaaf. De keren erop noodgedwongen is op zich ook ok maar dan heb je toch een andere ervaring omdat je veel geld betaald voor overnachtingen die je liever niet had. :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:24

_Marjon_ schreef:
Ik wil heel graag een keer in Bell Rock slapen.
Hebben er al wel eens gegeten (Captains Finest), en heeft (wat mij betreft) de beste hotelbar.

Eerder wel geslapen in Colosseo en Krønasår. Was beide erg goed, ontbijt ook.

Wij hebben laatst in Bell Rock geslapen. Vond het echt een meerwaarde. Een minpuntje, zwembad was ijskoud.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:29

Toen wij er waren was het lekker warm. Het zwembad in het coloseummwas toen ijskoud, brrr

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:56

Ik schrok best van die prijzen. Je bent minimaal 1400 kwijt voor 4 nachten in een van de hotels. En dan heb je de meest goedkope simpele kamer.
We zijn nu aan het kijken naar het camp resort. Dan heb je een eigen bungalow voor het slapen, wel een gedeeld sanitair. maar dat scheelt 50% in prijs. Is voor ons wel de moeite waard.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:17

Voor de geïnteresseerde, hierbij mijn prijs overzicht met de mogelijkheden.
Uitgegaan van Camp resort, inclusief toegangstickets.
Zonder toegangsticksts is het resort; €716.80 bij direct betalen.

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:35

De geruchten waren waar, Kingda Ka permanent gesloten en wordt verwijderd om ruimte te maken voor een nieuwe achtbaan |(

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:46

Wij hebben nog nooit in een ander hotel dan Bell Rock geslapen, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. We zijn iedere keer wel weer enorm blij met Bell Rock. Ik ben niet helemaal gezond, dus ik moet tussen de middag rusten. Ons schema is altijd 10-12.00/13.00 uur park. 12.00/13.00-15.00/16.00 uur rusten, waarvan eerst een uurtje aan het zwembad en daarna nog even slapen op de hotelkamer en dan vanaf een uur of 16.00 tot sluit weer het park op. Mijn man en zoon vinden het ook heerlijk om tussendoor te relaxen en aan het zwembad daar heb je weer een heel andere vakantiebeleving dan op het park, dus voor ons de perfecte combinatie.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:45

Nou, wij hebben gisteren geboekt - het is toch camp resort geworden. De Bungelow welke we wilde waren niet meer beschikbaar. Dus we hebben een upgrade gemaakt naar de honeymoon suite :Y) met 2 stellen. Ooh wat zullen ze daar wel niet denken :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:58

Hanneke137 schreef:
Nou, wij hebben gisteren geboekt - het is toch camp resort geworden. De Bungelow welke we wilde waren niet meer beschikbaar. Dus we hebben een upgrade gemaakt naar de honeymoon suite :Y) met 2 stellen. Ooh wat zullen ze daar wel niet denken :')

Ach, wat maakt jullie het uit! Toen wij gingen boeken helaas al uitverkocht waarna naar Bell Rock zijn gegaan maar vond het anders een prima optie!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:19

Gaaf toch Hanneke :D

Net even gekeken op de site, dat is een ehm... hele rustieke kamer. :P
Laatst bijgewerkt door JoT op 20-11-24 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:28

haha ja maakt ons verder ook niet uit hoor. Wij zien daar de humor wel van in.
De hotels vonden wij echt nog wel een stap duurder, dus camp resort is inderdaad wat rustieker, maar voor ons meer dan prima.
We hadden ook nog voor een huifkar gekeken, dat is al helemaal apart :')

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:53

Wij gaan vrijdag naar de Efteling toe en ik wil voor het eerst een fotopas kopen. Ik snap dat als je zo'n pas koopt, je alle actiefoto's de hele dag door op de app kan zetten. Maar als je de actiefoto leuk vindt en je hem dus wil opslaan, betaal je dan nog een bedrag extra? Iemand ervaring mee?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 13:14

Heb nog nooit een fotopas gekocht maar heel de dag in de app zetten kan altijd al. Dus mij lijkt het dat als je betaalt, je ze op kan slaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:31

Volgens mij mag ik gewoon niet meer naar Europapark :') afgelopen twee keer geannuleerd vanwege hele slechte weersvoorspelling en dat was volgens mij eind mei en begin september. Nu keek ik naar dit voorjaar en staat er bij de camping dat er verbouwingswerkzaamheden zijn, je kan dan wel komen maar mogelijk geluidsoverlast vanaf 6.30... daar zit ook niet op te wachten.

Een andere camping zou een optie zijn, maar bij Europapark kun je gratis annuleren en bij anderen denk ik niet, die zitten dan tegen die tijd dat je het weer kan zien misschien wel volgeboekt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:28

Balen, ze gaan daar groots verbouwen. En ik kan me de herrie goed voorstellen. Veel campings zijn er ook niet in de buurt -O-

Voor mij geen europapark meer helaas. |( We kwamen er pas achter dat de rolstoelregels grondig veranderd zijn daar. Ik zou nu minimaal 44 euro maar mogelijk veel meer moeten betalen afhankelijk hoe ze me inschalen bij gebrek aan persoonlijke % kaart. Terwijl ik eigenlijk nergens in kan (alleen die waterbanden en dat omhoog ga ding en twee ernaast zit dingen en een enkele show). -O- Dat kan ik niet betalen helaas.

Ook schijnt er nu ipv aan de achterkant naar binnen een virtuele wachtrij met app te zijn voor die attracties die je lang laat wachten. Even ergens anders heen is ivm de afstanden ook niet te doen. Dan betaal ik de hoofdprijs voor wachten en toekijken. Echt zo jammer. Ze hebben naar de efteling gekeken daarin kwa nagenoeg geen korting meer. Het bezoekersaantal gehandicapten is zeer fors gedaald. Echt zonde

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:44

Morgen is het zover ver! Dan stap ik op het vliegtuig naar alle Aziatische Disney parken *\o/*

Voor wie het leuk vindt; ik ga de reis bijhouden via Polarsteps :j https://www.polarsteps.com/BrittSchiks

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:45

Oh wauw! Dat is gaaf, hoeveel parken moet je dan af?
Klinkt als een hele onderneming.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 13:52

4 parken in totaal :) Eerst Shanghai, daarna Hong Kong en daarna Tokyo (2 parken)

En tussendoor nog lekker vrije tijd met excursies

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 16:33

Gaaf Ghostattack! Ik heb zojuist een volgverzoek gedaan :) Ben heel benieuwd naar hoe je het daar gaat hebben, heel veel plezier alvast!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:11

Wij willen graag op ‘pretpark’ vakantie naar Engeland. Ik ben heel benieuwd of er tips zijn vanuit jullie. Welke parken zijn aanraders? Hotel etc.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:29

Alton Towers en Blackpool Pleasure Beach sowieso meepakken dan!

Wij verbleven in een Holiday Inn in Stoke-on-Trent, vanaf daar was het zon 30 mij naar AT en 1,5 uur naar BPB.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:56

Ghostattack schreef:
Alton Towers en Blackpool Pleasure Beach sowieso meepakken dan!

Wij verbleven in een Holiday Inn in Stoke-on-Trent, vanaf daar was het zon 30 mij naar AT en 1,5 uur naar BPB.

Dank je! Ben je met de auto gegaan?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:37

Ja! Leaseauto dus kon toch gratis tanken _O- Maar is heel goed bevallen, lekker met je eigen auto rond crossen. Links rijden is appeltje eitje en Engeland is hartstikke tof om rond te rijden. Mooie omgevingen :j