anoukwendy schreef:Iiewl oude kaas hahah.
Ze hebben wel gouda kaas en edammer kaas maar wij eten geen oude kaas dus geen idee haha
Dat er Gouda en Edammer op staat wil nog niet zeggen dat het op Gouda of Edammer lijkt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Meldt zich!!
Piteå is hier vlakbij.
Ik woon hier nog niet zo lang (sinds begin februari). Wat een echte aanrader is: het IJshotel in Jukkasjärvi (bij Kiruna). Qua paardrijden heb ik het nog niet zo goed verkend hier. Noorderlicht is supergaaf. Eigenlijk is het er bijna altijd wel, maar of het helder is is maar de vraag natuurlijk. Met het blote oog zie je het niet altijd, maar met een goed ingestelde camera wel.
Sneeuwscootertocht is ook een aanrader!!
kirri schreef:Zal het hem eens vragen
ja super leuk dat je weer gaat. Misschien ga ik maar stroopwafels importeren en verkopen
Xyris schreef:@Amies, ik moest smakelijk lachen om de forumcorrectie "banketstaaf" welk Zweedse dorp heeft een geband Nederlands woord als naam?
Old Amsterdam, een acceptabel alternatief maar denk ik wel peperduur ^^. En ik ga de stroopwafels zo missen! Haha. Ik zal de Zweedse kaas eens proberen! Heeft iemand van jullie al eens surstromming geprobeerd?
Fangio schreef:Ik moet nog 2 jaar naar school als ik alles in 1 keer haal
En in België hebben ze de heerlijke regel dat je in het eerste jaar dat je er werkt geen vakantie hebt, omdat je dat nog niet heb opgebouwd... En aangezien ik in april ben begonnen heb ik dus ook pas in januari 2016 voor het eerst recht op vakantiedagen =/
De bus vind ik trouwens soms ook wel een handig vervoersmiddel in Zweden, vooral tussen steden kan het ook nog relatief goedkoop zijn. Binnen de stad is het ronduit duur.
Xyris schreef:Ik snap de theorie dat je het eerste jaar geen vrij hebt, maar vind het echt niet handig :/. NIet echt common sense.
En denk ook dat kaas opsturen goedkoper is, kan het voor een inkoop prijs bij de zaak van mijn ouders vandaan halen ^^. (weten jullie gelijk bij wie je in de toekomst aan moet kloppen voor kaas haha).