USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:16

Mooi hé... Ik was maar al te blij dat ik mn goede camera mee had genomen maar moest eerst echt goed kijken en bedacht me toen pas dat ik n camera om mn nek had hangen :D

Gelukkig doet ons hondje echt helemaal niets en volgens mij was die net zo gefascineerd als ik was.... Verder zit hier echt veel wildlife, zo heb ik al n vogel gezien die ik niet ken (en die ik nog eens op zal moeten zoeken want ben van huis af opgegroeid met vogels), n grijze squirell gezien en n hertje langs de snelweg (en toen reden wij dus op de snelweg ;)) en dan gisteren deze beauty's tegenkomen en ook nog zo dichtbij! Er liep echt een hele kudde in het hoge gras rond maar die hoorde je alleen en zag je dus echt niet. Tot nu toe bevalt het me hier prima! Gelukkig ben ik dan ook nog eens een hobby fotograaf dus denk dat ik me hier echt prima ga vermaken.

Douraque

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:20

Echt zooo mooi. Maar ook waar je komt te wonen, ziet er goed uit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:30

Fijn dat het tot nu toe goed voelt CubaLibre!! En wat een sneeuw nog steeds, een lange winter.

Zoals meestal in Amerika hebben jullie op het terrein van jullie appartement vast ook een mooi zwembad, fitnessruimte ed :D.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:33

Thanks! Hopelijk kunnen we er morgen intrekken (en dan te bedenken dat we nu pas een week hier zijn ;)) en dan volgen er wel meer foto's van ons optrekje....

@Grit: Er ligt nog steeds behoorlijk wat sneeuw maar het valt me echt wel mee hoor.... Ik ben helemaal niet van de sneeuw omdat het meestal in NL dan ook nog eens extreem ijzig aanvoelt, hier is dat dus helemaal niet het geval en geniet ik er met volle teugen van. Maar kijk ook wel uit naar het voorjaar en de zomer want die schijnen hier echt heel erg goed te zijn :D

We hebben inderdaad op het terrein n heel mooi zwembad, een fitnessruimte, een bioscoopzaal (die we af kunnen huren), een mooi groot wandelpark (en een kinderspeeltuin) en zelfs een speciaal hondenpark dus ik klaag niet ;)

SSN eind vorige week aangevraagd en als alles goed gaat hebben we die volgende week ook al binnen, volgende stap is om dan een bankrekening te openen en credit op te gaan bouwen bij bijv sears oid.
Daarna gaan we beide ons rijbewijs hier halen en dan heeft manlief zijn nieuwe lease auto hopelijk al (hij krijgt een Ford Escape) en gaan we op zoek naar een auto voor mij (wss ook een Ford want daarop krijgen we korting vanuit het bedrijf van mijn man :D).

Verder ben ik nu aan het kijken naar een leuke stal in de omgeving waar ik kan gaan rijden (western want engels ken ik al te goed ;)) en zodra het weer het toelaat zal ik ook wel vaak op de renbaan te vinden zijn (ligt ongeveer 1,5km hier vandaan).

Zo, nu ga ik maar eens even aan de wandel met de hond.... :evaw: :evaw:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:49

CubaLibre schreef:
@Grit: Er ligt nog steeds behoorlijk wat sneeuw maar het valt me echt wel mee hoor.... Ik ben helemaal niet van de sneeuw omdat het meestal in NL dan ook nog eens extreem ijzig aanvoelt, hier is dat dus helemaal niet het geval en geniet ik er met volle teugen van. Maar kijk ook wel uit naar het voorjaar en de zomer want die schijnen hier echt heel erg goed te zijn :D
Mijn broer woont iets onder Boston en is helemaaaaaaal klaar met de sneeuw en de lange winter :brr: . Daar ligt ook nog een 30 cm ijzige sneeuwpak. Zijn vrouw komt uit California en is nog meer klaar met de kou :D

CubaLibre schreef:
Verder ben ik nu aan het kijken naar een leuke stal in de omgeving waar ik kan gaan rijden (western want engels ken ik al te goed ;)) en zodra het weer het toelaat zal ik ook wel vaak op de renbaan te vinden zijn (ligt ongeveer 1,5km hier vandaan)
Leuk :))

Mocht je ooit in het Green Mountain National Forest komen, dan hoor ik graag of het de moeite waard is :j
Dat is voor ons maar een uurtje of 3 rijden vanuit Franklin.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:40

Ziet er prachtig uit CubaLibre! Hoe vond je de Social Security Office? Ik vond het namelijk een hele aparte ervaring :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:59

@Grit: Schijnbaar zijn alle Amerikanen wel klaar met de sneeuw.... Iedereen klaagt hier en ik heb echt zoiets van: Oke, er ligt sneeuw maar de temp is prima om in n dik vest buiten te lopen en in de zon is het echt prima te doen.... Als je dat zegt kijken ze je hier in het hotel echt raar aan maar komen ze n half uur later toch even melden dat t wel lekker is in de zon :Y)

Zal het Green Mountain National Forest zo eens opzoeken, we willen sowieso wel een heleboel plaatsen gaan bekijken.... Dus als we daarheen gaan zal ik het je laten weten of het de moeite waard is om heen te gaan.

@Lara_: Hm, inderdaad heel erg apart maar moet ook wel zeggen dat de mevrouw die mij moest helpen lichtelijk blond overkwam (10x vragen naar mijn cell Phone number terwijl die er gewoon netjes stond en ik al had uitgelegd dat ik momenteel nog een Nederlands nummer heb) en dan ook nog 3x zeggen dat onze huwelijksakte niet de juiste was omdat die niet internationaal was (Uhm, staat er anders toch echt in 4 talen...).

Laten we het dus maar op apart houden :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 18:02

Wat ziet dat er gaaf uit CL!
Leuk dat jullie een leuk plekje gevonden hebben om te wonen. En leuk om western te gaan rijden, dan leer je gelijk wat mensen kennen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:31

Moet zeggen dat ik al wat mensen hier kende (voornamelijk collega's van mijn man) en nu ook echt heel erg goed en fijn contact heb met enkele personeelsleden hier in het hotel (waarvan ik sowieso graag met eentje contact wil blijven houden omdat zij ook dierengek is en graag alles wil leren over paarden :D), we zullen wel zien hoe het allemaal zal lopen. Zal wel blij zijn om strakjes in ons eigen stekkie te zitten want hotel is fijn voor even maar niet voor al te lang.....

Western leren rijden heeft altijd al wel op mijn lijstje gestaan en tja, nu ben ik in het land waar het vandaan komt dus die kans laat ik niet schieten :D. Zijn genoeg stallen in de omgeving maar valt me op dat er echt veel zijn die engels rijden en wat eventing erbij hebben maar weinig western gericht. Ach, ik ga lekker verder zoeken en dan vind ik vanzelf een leuke stal en waarschijnlijk ook wel een stel leuke paardenmensen :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:41

Je kan als het goed is wel al een bankrekening openen hoor. :)

Dat heb ik gedaan zonder SSN. Hetzelfde geldt voor opgaan voor je rijbewijs.
Bank of America, TD, Wells Fargo kun je zeker weten zonder SSN doen. :)

Verder ziet het er gaaf uit. Voor jou is de sneeuw nog 'nieuw' daarom geniet je er vast van.
Wij zijn er toch goed klaar mee. :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:46

Alles schijnt makkelijker te zijn als je eenmaal je SSN hebt dus we wachten nog een weekje geduldig af ;)
We willen ook een telefoon (+plan) hier aanschaffen en dan moet je wel een SSN, een bankrek etc hebben (kan ook wel zonder als het moet maar goed).

Snap ook best dat jullie er al goed klaar mee zijn, hoor al van diverse mensen dat het dit jaar echt erg is en dat ze dit al jaren niet meer hebben gehad.... Ach, nog even geduld en dan komen de betere temperaturen eraan en dan ben je al deze sneeuw ellende weer snel vergeten (hoop ik iig!).

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:00

Zonder SSN zijn bepaalde dingen idd nogal lastig. Bij het aanschaffen van een telefoon zul je waarschijnlijk een aanbetaling moeten maken omdat je nog geen credit hebt opgebouwd. Ook het halen van je rijbewijs is een stuk makkelijker met SSN. Toen ik nog geen SSN had heb ik echt op mijn kop moeten staan om mijn rijbewijs te mogen halen. Terwijl er toen nog op hen website stond dat een SSN niet nodig was. Aangezien mijn rijbewijs was verlopen moest ik het opnieuw halen en deze keer heb ik maar gelijk een SSN aangevraagd want ik geen zin in weer een gevecht met de DMV. En ze hadden tegen mij gezegd dat als je in aanmerking komt voor een SSN dat je die aan moet vragen om je rijbewijs te halen. Je mag alleen je rijbewijs halen zonder SSN als je niet in aanmerking komt voor een SSN. Met je credit moet je ook even opletten dat je geen kaarten neemt van grote winkels, zoals Macy's, Nordstrom etc. Die proberen ze je altijd aan te smeren maar dat is slecht voor je credit score.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:35

Wauw, wat een prachtige woonplaats hebben jullie, CubaLibre! En fijn om te horen dat de overgang zo vlot gaat, dat is toch altijd bemoedigend aan het begin van zo'n avontuur :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:43

Tot nu toe hebben we nog nergens kaarten van aangenomen al zeggen mensen die ons voor zijn gegaan wel dat een kaart van Sears wel een geode optie is om credit op te bouwen maar weet dus niet of dat ook werkelijk zo is...

We konden het slechter hebben getroffen denk ik Yasmine ;), klagen ook niet want zijn erg blij met ons as app... Maar waar we al wel bang voor waren is net even werkelijkheid geworden, we zouden eigenlijk morgen in kunnen trekken en dan.... Juist ja, krijg je net een mail in je mailbox dat t toch nog wat dagen gaat duren. Tja, we hadden het al wel verwacht dus verblijven we gewoon nog wat langer in het hotel.

Ik ga iig maar weer eens even aan de wandel met de hond want die vind de sneeuw geweldig en wil niets liever dan buiten spelen.... En dat voor een bijna 12 jarige, das best even wennen!!!

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:50

Ons is toen verteld dat 1 kaart niet een heel groot probleem is maar meerdere kaarten werd sterk afgeraden. Het stomme is trouwens dat om zo'n kaart aan te vragen je ook weer een goede credit score moet hebben :') Allemaal lekker logisch dus :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:14

Ik doe daar ook niet aan.
Bij target kun je er bijv. eentje krijgen om dan altijd 5% korting te krijgen.
En dan heb je BJ's, Giant, Safeway.. allerlei supermarkten. Ik vind dat maar niets.

@Lara, de regels zullen per staat dan wel weer verschillen. Hier in Virginia was het allemaal niet zo'n probleem zonder SSN.
En ach, DMV sucks wherever you are.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:59

CL, mooie foto's en een mooi appartementencomplex. Hebben jullie wel een balkon? Het valt mij in de VS altijd op dat die complexen vaak geen balkons hebben. Lijkt mij niets als je niet even bij je eigen huis buiten kan zitten.
Ik kan me goed voorstellen dat ze die sneeuw meer dan zat zijn, dat heb ik al na een week :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:11

We hebben een patio bij ons app.... Ieder app heeft een patio of een balkon dus in dit complex is daar wel goed over nagedacht.

Ik heb vandaag mn 1e smakker in the states gemaakt.... Hond uitlaten is 1 ding, ijs dat er uitziet als asfalt is een ander iets, met als gevolg dat mn rechterbeen onder mn lichaam weggleed en ik dus op het asfalt op mn kont eindigde. Gelukkig niet al te erg bezeerd maar wel n sneetje in mn handpalm die ik nu maar braaf 3x per dag insmeer met triple AB en een pleister erop. Zegt mijn man poeslief via de mail: Hm, Lonneke valt en ik ben er niet bij..... Das nou jammer!!!! En bedankt... van je man moet je het hebben, dus ik terug gemaild: Dat is maar goed ook want anders weet ik zeker dat je er een foto van gemaakt had en die op FB gegooid zou hebben :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:17

Super om te lezen dat het je tot nu toe allemaal meevalt CL. Appartement ziet er prachtig uit.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:32

Klinkt allemaal super voor elkaar CL, goed om te horen!

Mijn bankpas kon ik ook gebruiken als creditcard, was wel makkelijk.

SSN was wel een aparte ervaring inderdaad "in welk land ligt Nederland?" :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:33

@macavityl: _O-

Het enige wat Amerikanen tegen ons zeiden: ohhh Amsterdam, ja daar mag je legaal joints roken en naar de prutsmutsen :')

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:08

Ik heb mijn route west amerika redelijk compleet misschien hebben jullie nog goede tips?

AMS - LA
LA - Zion national park
Zion national park
Zion national park (dagje naar bryce canyon heen en weer)
Zion national park
Zion national park - monument valley (onderweg stop bij antelope canyon)
Monument valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Las vegas (onderweg stop hoover dam)
Las Vegas - Mono lake (door death valley)
Mono Lake - Yosemite (over de tioga pass)
Yosemite
Yosemite - San francisco
SF
SF
SF
SF - Santa barbara
Santa barbara - LA
LA
LA
LA
LA - AMS

Voor monument valley zoeken we eigenlijk sowieso nog een goede betaalbare slaaplocatie en voor Mono lake heb ik nog niet veel kunnen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:33

Wij slapen in Bisshop, een vrij simpel motel. Is dat geen optie? Het ligt op onze route vanuit Las Vegas.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:43

Ziet er fantastisch uit CubaLibre! :j
Kan je je Nederlandse rijbewijs niet gewoon omruilen voor een Amerikaanse of moet je echt weer examen doen? Mijn vriend moest hier idd alles opnieuw doen (terwijl hij al langer reed dan zijn instructrice := ), maar wist niet dat het andersom ook moest. Of is dat alleen voor sommige staten?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:10

Ik moest een theorie examen doen en een rondje rijden.
Dat rondje rijden stelt niets voor. :')

Leuk feitje is dat in elke staat je rijbewijs halen verschillend kost.
Zo is het in Californië zo'n 120 dollar geloof ik.. en daarmee het duurst.
In DC kost het echter 7$, in Virginia heb ik geloof ik 32 betaald. :')

Gaat nergens over.