USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:52

Nee, ongeveer 2 maanden van tevoren maar de vorige keer was het wel langer dan 3 maanden van tevoren geloof ik.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:15

purny schreef:
Even een andere vraag. Ik zou graag op mijn vlucht heen een stoel willen boeken met extra beenruimte. Omdat ik natuurlijk pas 3 maanden van te voren mijn stoel kan reserveren zou ik het eigenlijk al eerder willen doen. Is dit nu al mogelijk ook als ik een pakket via het reisbureau heb geboekt?

Als je een pakket via het reisbureau hebt geboekt is het toch juist makkelijk om hun even een belletje te geven met deze vraag? Wie weet kunnen ze gelijk wat voor je regelen!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:17

_Anneke_ schreef:
Volgens mij kan je eventueel ook nog wel een internationale simkaart kopen in het vliegtuig of op het vliegveld, maar dat is alleen handig als je veel daar moet zijn. Verder valt 1 smsje en verder wifi in kosten echt wel mee!

Zelf is hier de inpakstress begonnen hoor := ik weet zooo zeker dat ik dingen ga vergeten :') En zit ook nog even in de dubio of ik heel hard ga proppen en alles in 1 koffer doe (als dat uberhaupt past) of er gewoon maar twee mee ga nemen. Verder heb ik morgen ook nog een examen dus even rustig voorbereiden op mijn reis zit er echt niet in, vlieg dinsdag om 8 uur 's ochtends al.. :+

Gewoon 2 koffers meenemen, is even sjouwen maar wel de moeite waard (ben ook steeds met 2 koffers heen & weer verhuisd).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:26

Ik ben zenuwachtig :):) over een weekje vlieg ik ook naar Amerika.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:38

Leuk!

Ik wil ook weer, maar heb nog niets staan ;(

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:52

Hoe streng wordt er gecontroleerd op handbagage tegenwoordig? Ik zie dat het maximale gewicht van handbagage plus accessoire 12 kilo is, daar kom ik waarschijnlijk wel overheen met mijn koffertje plus goed gevulde laptoptas..

_Anneke_

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:59

Ik ben nog nooit tegengehouden en twee weken geleden vloog ik als groom mee naar LA, en heb toch ook alleen handbagage meegenomen. Was ook erg zwaar maar heeft niemand naar om gekeken. En ik zie soms hutkoffers voorbij komen als handbagage... :=

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:02

Gelden er als groom andere regels? Hoe werkt dat eigenlijk, waar staan de paarden in een vliegtuig?

Vorig jaar is bij 1 vlucht met Lufthansa mijn handbagage koffertje wel gewogen... en tijdens een andere vlucht vanaf Chicago O'Hare werd er gecontroleerd of we maar twee stuks hadden. Ik hou me braaf aan de twee stuks maar o, dat gewicht...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:11

Mijn handbagage is nog nooit gewogen. Gewoonlijk letten ze meer op grootte (moet in de overhead compartments passen) dan op gewicht als het op handbagage aankomt.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:14

Heb wel gezien dat ze op 2 stuks controleren, of kijken of de afmetingen juist zijn (door ze in zo'n vak te zetten), maar nog nooit dat ze gewogen worden om te kijken of ze te zwaar zijn (die van mij is ook standaard te zwaar).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:34

Ik heb besloten om de stoel maar niet te reserveren. Dit gaat mij tussen de 90 en 120 euro enkele reis extra kosten. Geld kan ik beter ergens anders in doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:43

Ze waarschuwden zaterdag op Schiphol dat de KLM streng controleert op het maximale gewicht van de handbagage. Geen idee of dat ook echt zo is.

Super dag gehad in NY. Fantstisch weer, super veel gezien en lekkere dingen gegeten. We hadden ook een top hotel via Priceline.
En dankzij de super aardige crew van KLM kwamen we ook nog netjes thuis vanmorgen. Personeel op JFK had ons het leven nogal zuur gemaakt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:56

O vertel Katja? Ze zijn inderdaad niet altijd even vriendelijk...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 16:58

Klinkt geslaagd Katja! Wat heb je allemaal gedaan?
Vlieg je terug dan eigenlijk gewoon Economy class?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:08

Je vliegt waar er plek is. Ik vloog uiteindelijk economy comfort en vriendinnetje zat bij de cockpit.
Ze flikken iedere keer hetzelfde kunstje dat ze zeggen dat je niet op de lijst staat terwijl dat wel zo is. Dan moet je midden in de nacht naar Amsterdam gaan bellen en dan weer zeiken voor je een stand by boarding pass krijgt. KLM had ons de hoogste prioriteit gegeven om terug te vliegen en ze hebben ons daar weer onderaan de lijst gezet. De manager heeft jaren geleden een enorme aanvaring met een groom gehad en sindsdien zijn alles grooms de Sjaak.
We hebben dus de gezagvoerder aangesproken of hij ons kon helpen en die had al een plek in de cockpit gegeven en de purser heeft uiteindelijk voor mij een plek geregeld.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 17:49

Ja hoor, wat idioot! :?
Heb je dat al vaker mee gemaakt of was dit de eerste keer? Wel fijn dat jullie uiteindelijk mee konden, je zit er niet op te wachten dat je urenlang op JFK moet doorbrengen...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:11

Deijs schreef:
Beste mede-bokkers :D

Mijn zus en ik willen gaan kijken voor een vakantie in Amerika waarbij je kunt paardrijden(zo'n ranch idee)
alleen via welke sites kun je dat het beste bekijken, en hebben jullie ervaring met zo'n vakantie? hoeveel ben je er ongeveer voor kwijt?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen:D

iemand? :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:33

Daar heb ik geen ervaring mee.

Het is een bekend probleem Nadir, maar daar heb je helaas niets aan op zo'n moment.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:25

Ook geen ervaring mee Deijs..

Wat naar Katja, kunnn jullie daar niet een keer een klacht over indienen?

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:40

@MissCharlie: De paarden gaan meestal op een combivlucht (tenzij ze martinair vliegen, maar dan kan je niet zomaar als groom mee). Je zit tijdens de vlucht dan achterin het passagiersruim en kunt dan via een deur naar het vrachtgedeelte waar de paarden staan. Je ben tijdens het opstijgen en landen bij de paarden en gedurende de vlucht nog een aantal keer om te kijken hoe het gaat en ze water te geven :)

Ik ben inmiddels aan het inpakken geslagen, en wordt alleen hiervan al verschikkelijk blij :)
Afbeelding

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:42

Deijs schreef:

Mijn zus en ik willen gaan kijken voor een vakantie in Amerika waarbij je kunt paardrijden(zo'n ranch idee)
alleen via welke sites kun je dat het beste bekijken, en hebben jullie ervaring met zo'n vakantie? hoeveel ben je er ongeveer voor kwijt?

Een vriendin van mij heeft dit gedaan! Wat ik ervan weet is dat het best veel geld kost, maar zeker weten de moeite waard is!
Ik wil het ook eens doen :D!

Jehoeee over 2 weken zit ik NY en zojuist zijn ook de WICKED kaartjes besteld!
Zie ik Willemijn Verkaik ook nog eens in NY voor de laatste Elphaba (wickedrol) keer :D

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:50

Deijs schreef:

Hoi!
Ik werk deze hele zomer dus op een ranch in Colorado! Waar ik werk ligt alleen wel buiten budget voor de meeste mensen (ik zou het er niet voor uit kunnen/willen geven in ieder geval) dus kan je verder niet echt iets aanraden verder! Ik vond zelf de ranchvakanties echt de beste van mijn leven, dus mocht je de kans krijgen moet je zeker gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:53

Tof! Ik vertrek de 24ste naar New York en de 25ste ga ik ook naar Wicked! Jij Charmaiineee?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:56

En Anneke en Charmaine, waar moet ik denken aan ''buiten budget?'' :)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:07