Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:02

Ik hoop niet dat er verhalen komen waar het nog erger is.. waar het echt mis gegaan is..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:13

Moderatoropmerking:
Er wordt nu wel erg gespeculeerd over persoonlijke zaken, dat is NIET de bedoeling.
We houden dit topic nog steeds open omdat ons bekend is dat nog meer betrokkenen hun verhaal willen doen. Houd het dus netjes, en speculeer niet. Herhalingen van wat al ettelijke keren is gezegd voegen ook niet veel meer toe.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:16

Ibbel schreef:
Jiwa schreef:
Ik ben nog erg benieuwd wat bokt hier achter de schermen mee doet..

In ieder geval bespreken of het mogelijk is iets aan de advertenties te doen - want dat doen we normaalgesproken niet.

Normaal als iemand is opgelicht via bokt, plaatsen jullie op FZ een post met de oproep of er nog meer personen nare ervaringen hebben met.....

Misschien nu ook doen. Er zijn wss (hopelijk niet) meer meiden waar het verhaal té ernstig is om het hier te delen. Zou sowieso als team in het HK topic van B links zetten naar deze topics.

Zomaar een duw in de goede richting !!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:19

Slim van jou, Slimmerik :j

Ik vind dat wat Slimmerik oppert een heel goed idee...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:29

Die waarschuwingen en slechte ervaringen zijn altijd financiele - niet betalen, niet versturen na betalen, niet ruilen/terugnemen en terugbetalen bij tegenvallen.

In principe hebben we geen mening over kwaliteit. Om de hele simpele reden dat we die niet kunnen beoordelen, dan zou je van alles wat verkocht wordt een proefzending moeten opvragen en een recensie moeten schrijven oid. We doen dus niets met meldingen: er staat een paard te koop met een gebrek en de verkoper meldt dat niet, of er wordt een zadel met een gebroken boom aangeboden en de verkoper zegt dat niet.

En hier in dit geval gaat het dus om kwaliteit.

Maar ik snap ook heel goed - heb ik al eerder geschreven - dat het hier wel om iets anders lijkt te gaan dan een slecht zadel of een paard met verzwegen gebreken. Dus, we gaan kijken wat er kan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:30

Is er geen mogelijkheid om voor alle slachtoffers/benadeelden het bedrijf op de een of andere manier aansprakelijk te stellen voor geleden emotionele en financiele schade?
Dan geef je in ieder een signaal af naar buiten en waarschuw je op die manier nog meer mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:30

Met enorme verbazing en afschuw heb ik dit topic en het andere gelezen.
Meiden, knap dat jullie je verhaal hier doen en veel sterkte met de verwerking.

Bedouin: dit kun je toch niet meer goedpraten? En hoeveel de meiden ook zelf uitgelokt zouden hebben in jullie ogen...nee is NEE! Iedereen is baas over eigen lichaam. Ik neem aan dat dat ook in Tunesië geldt! Bovendien: dat iemand iets uit zou lokken is geen reden om er ook op in te gaan, als eigenaar van een bedrijf hoor je dat al helemaal niet te doen met je gasten/werknemers/vrijwilligers!

Wat normen en waarden betreft in andere culturen: ja, als je naar een vreemd land gaat, hoor je je te verdiepen in de cultuur daar en je te houden aan leefregels daar. Maar...Bedouin: jij krijgt heel veel gasten uit Nederland (en andere landen?), dat betekent veel Westerse mensen over de vloer met Westerse culturen, dat betekent dat op jouw bedrijf men ook rekening moet houden met de cultuur van de gasten en vrijwilligers! En daarnaast hoort er respect te zijn voor iedereen, ongeacht geslacht! Kan dat niet, dan moet je geen vakantiebestemming willen zijn! En in mijn ogen, na het lezen van alle verhalen, lijkt het er echt op dat jullie dus geen vakantiebestemming moeten willen zijn...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 07-08-12 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:33

Ibbel, B vermeld niet in haar advertentie dat er een kerel rond loopt die zijn poten niet thuis kan houden of dat je er amper eten krijgt. Dus haar advertenties zijn zeker misleidend.

En ik vind het toch van een iets ander gehalte...... het grootst menselijk goed wordt daar aangetast. Hoop dat jullie hier een passende oplossing voor vinden.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:35

Ibbel schreef:

kwaliteit?
mij lijkt het meer op (poging) tot aanranding, aantasting van de eerbaarheid... agressie, dronkenschap, ...
in de hand gewerkt door een ontzettende geslepen persoon..

je brengt mensen in een vorm van isolement en vervolgens ga je doen alsof je neus bloedt..
als een verhaal van 1 persoon komt kan er nog wrok bestaan.. als het van 2 personen komt zou het nog om een samenzwering kunnen gaan.. maar dit gaat veel verder...

maar dat is mijn mening natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 07-08-12 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:36

Kan me voorstellen dat het team hier ontzettend mee in de maag zit. Geef ze even tijd ........

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:37

slimmerik schreef:
Kan me voorstellen dat het team hier ontzettend mee in de maag zit. Geef ze even tijd ........

Ja ik ook wel.. :j

Ik ben blij dat ik hier geen knoop hoef door te hakken..

Kom op Bokt team!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:37

Ibbel schreef:

.

Goed dat jullie verder gaan kijken, want dit gaat niet over kwaliteit. Dit gaat over intimidatie, geweld, ongewenste sexueel gedrag en wellicht nog wel meer. Gezien de relatief lage leeftijd en daardoor ook een kwetsbare doelgroep op Bokt en de mogelijkheid van dit bedrijf om hier te adverteren, moet Bokt hier mijns inziens wel wat van vinden. Op Marktplaats en Facebook kan er ook besloten worden om bepaalde reclames of bedrijven te verwijderen als daarvoor reden is.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:38

het is idd niet niks voor het team aangezien dit denk ik nog nooit gebeurd is en ze ook geen standaard regeling hebben hoe dit aan te pakken

Geef ze wat tijd en er zal vast wel een oplossing komen hoe ze dit aan gaan pakken aangezien er vrijwel altijd een oplossing komt

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:40

wat een verhaal. ik ben pas bij blz 5 maar zit nu al vol verbazing te lezen

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:41

Weet je wat mij opvalt aan alle reactie van Bedouin?

Dat ze nergens zegt dat ze het zo erg vind voor de meiden dat dit zo is gebeurd en dat ZIJ dit zo hebben beleefd..

Als jij je echt ergens niet van bewust bent zou je je schamen en zou je duizendmaal je excuses voor dit gebeuren en het gedrag van jou man aanbieden!

Je geeft hier geen enkele reactie op het enige dat je doet is heel hard roepen dat het of niet waar is of heel anders in elkaar zit..

Triest. '

Meiden heel veel sterkte en succes hier mee!

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:48

Hier hoeft Bokt imo niet mee in de maag te zitten, als zij B nog de kans geven om hier te adverteren zijn zij imo mede schuldig als er nog iemand daar aangerand of erger word. Dus Bokt, neem je verantwoordelijkheid ten op zichte van alle Bokkers. Dit moet per direct gestopt worden. Voor alle slachtoffers van B en A heel veel sterkte. Ook zou ik als ik julie was kijken of jullie met je verhaal niet bij de ambassade oid terecht kunnen zodat er ook van die kant wat gedaan kan worden, dit bedrijf mag wat mij betreft meteen op slot en de namen van beide registreren zodat zij nooit meer een poot aan de grond krijgen om een bedrijf in deze vorm te kunnen beginnen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:51

Had al in het andere topic gereageerd, maar wat gaat m'n haar ervan de lucht in om dit te lezen. Ik dank God dat het in mijn geval tot het onderbroekenincident is gebleven :oo

Had nog wel een kleine vraag naar Sandra (TS) toe, wil wel eens weten hoeveel je uiteindelijk kwijt was voor de taxirit naar Djerba? Was dat ook 90 euro?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:51

Shellyke: we zijn hier in NL. Dat betekent dat we hier een rechtssysteem hebben en mensen niet veroordeeld worden zonder rechtspraak, en onschuldig zijn tot hun schuld is bewezen. Er worden hier ervaringen gedeeld, maar het is hier geen strafhof, en er kan dus ook niet veroordeeld worden, wat jij nu wel doet.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:53

Ibbel schreef:
Jiwa schreef:
Ik ben nog erg benieuwd wat bokt hier achter de schermen mee doet..

In ieder geval bespreken of het mogelijk is iets aan de advertenties te doen - want dat doen we normaalgesproken niet.

Verder hebben we dit topic juist vanwege de ernst open gelaten en ook omdat er over het algemeen heel netje wordt gediscussieerd. Nogmaals hulde daarvoor. Dit topic had inderdaad ook heel makkelijk kunnen escaleren, maar er is heel netjes door vrijwel iedereen bijgestuurd.

+:)+ Super, hulde ook aan het boktteam.

Ik wil de meiden allemaal heel erg veel sterkte wensen, de verhalen en nare gebeurtenissen blijven maar komen. Ik hoop dat jullie de kracht vinden om dit achter je te laten, en Bedouin: Kom op, meid. Denk goed na. Dit kan zo niet...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:57

Ik vond de reactie van B over die "30-jarige, die op zoek was/uitgelokt had" al zo'n vreemde reactie. Zo'n soort reactie is wel het laatste wat ik zou verwachten van een westerse vrouw. Het is typisch een reactie van iemand met totaal verkeerde bedoelingen (leek me meer iets wat een foute vent gezegd zou hebben).
Ik wens in ieder geval alle slachtoffers veel sterkte.

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 10:04

Myour: 90 euro (180 Dinar) de heenreis. Dat heb jij ook betaald of een ander bedrag?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:06

Sa_ndraaT schreef:
Myour: 90 euro (180 Dinar) de heenreis. Dat heb jij ook betaald of een ander bedrag?

Ze bedoelt de terugweg :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:06

Ibbel schreef:
Shellyke: we zijn hier in NL. Dat betekent dat we hier een rechtssysteem hebben en mensen niet veroordeeld worden zonder rechtspraak, en onschuldig zijn tot hun schuld is bewezen. Er worden hier ervaringen gedeeld, maar het is hier geen strafhof, en er kan dus ook niet veroordeeld worden, wat jij nu wel doet.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is inderdaad, en Bokt heeft geen eigen rechtspraak (zoals ik al zei ;) ), dat is een feit.
In de praktijk vind ik dat het echter wel belangrijker is dat Bokt zich als groot forum onmiddelijk distantieert van mogelijke wanpraktijken. Met al deze verklaringen nu van onafhankelijke personen (het gaat niet om één vriendengroepje dat B even zwart wil maken ofzo) vind ik het niet meer dan normaal dat haar advertenties mogelijk verborgen worden nu.
Wat nu, als iemand hier vertelt dat ie zadels verkoopt, en dan komt er 5 man zeggen dat het toch echt wel over wapens, of drugs gaat, zouden jullie dat dan ook zomaar laten openstaan? Denk dat het belangrijk is dat Bokt het zekere voor het onzekere neemt en zich niet gaat verbinden met zo'n toestanden. De vergelijking met georganiseerde misdaad is misschien vergezocht, maar 't is beiden illegaal dus ergens ook weer helemaal niet, toch?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:07

Kinke schreef:
Ik vond de reactie van B over die "30-jarige, die op zoek was/uitgelokt had" al zo'n vreemde reactie. Zo'n soort reactie is wel het laatste wat ik zou verwachten van een westerse vrouw. Het is typisch een reactie van iemand met totaal verkeerde bedoelingen (leek me meer iets wat een foute vent gezegd zou hebben).
Ik wens in ieder geval alle slachtoffers veel sterkte.

En ook zou dat al zo zijn, nee is nee en stop is stop... daarbij als bedrijf geef je nooit de andere de schuld.

Bedouin was eerlijk geweest als ze vrijwilligers letterlijk verteld had dat haar partner zijn handen niet thuis kan houden, ervoor gezorgd had dat de vrijwilligers/gasten nooit alleen met haar partner gelaten werd. Juist om dit te voorkomen.
Daarbij lijkt het me toch niet dat haar partner volkomen debiel is en ook begrijpt dat hij met zijn handen van gasten afblijft.....
Dat de dorpelingen/stedelingen in haar woonplaats de handen niet thuis kunnen houden en als geprovoceerd zijn, daar kan ze niets anders aan doen dan vrijwilligers/gasten uitleggen en laten zien hoe te gedragen in het openbaar.
Maar je mag toch als gast/vrijwilliger verwachten dat je veilig bent en je veilig kunt voelen bij je gastheer/vrouw.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:14

Ibbel schreef:

Dat doet iedereen hier. Dit komt tot het einde der tijden uit Google gerold, en straft Bedouin met het hebben van geen inkomen. Ze zal onder die naam, die van de ranch of onder die van haar man nooit meer iets zakelijk wat via het internet loopt kunnen realiseren zo lang dit op deze manier op bokt blijft staan. Ook niet binnen vijf of tien jaar.

Ik vind persoonlijk dat het beleid daar ook eens heel goed over moet nadenken. Dat zijn verstrekkende gevolgen op basis van wat hier 'ervaringen' genoemd wordt, maar wat in de praktijk eigenlijk iemand zonder proces publiekelijk aan de schandpaal nagelen is. Dat hoort niet in een rechtstaat, en daar is ook wetgeving rond.

Verder vind ik dat een hoop reacties de grens met smaad overschrijden en dat hier veel strenger gemodereerd moet worden.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 07-08-12 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt