USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:57

Guinevere schreef:
Wat gaaf dat je de set gezien hebt! Waar is dat precies? Dan ga ik volgende keer ook even kijken. :D

Ze filmen veel op locatie, dus het was een verrassing! Ze waren nu op 5th avenue rond 84th street (vlakbij het Metropolitan Museum of Art).

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:02

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:49

Ah, je moet dus een beetje geluk hebben. Hmmm volgens keer toch beter mijn ogen openhouden dan. :D

MontyRulezz, ik heb al de mijne bij blogspot. Vind het zelf erg makkelijk om mee te werken. :j

Laura_

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:37

Ik ga binnen half uurtje/3 kwartier richting vliegveld! 4,5 dagen LA en dan daarna nog eens 4,5 dag SF!! Zin in haha

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:48

Heel veel plezier!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:52

Heel veel plezier Laura! California is zo gaaf ... dat gaat vast een geweldige vakantie worden. *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:15

Guinevere schreef:
MontyRulezz, ik heb al de mijne bij blogspot. Vind het zelf erg makkelijk om mee te werken. :j

:o Ik snap er nog niet zoveel van. Ik heb even op jouw blog gespiekt en dat ziet er leuk uit!!! Ik moet me er als leek eens goed in verdiepen want ik wil ook een leuke originele blog maken :D .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:28

Ik gebruik zelf altijd een template, meestal van http://btemplates.com/. Je kan ze zelf nog een beetje (of heel veel -- maar dat is moeilijker) aanpassen. De rest is vrij makkelijk, zeker als je het vaker doet. ;)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:19

Ok thanks, daar kan ik wat mee :D !

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:52

Weet iemand toevallig hoe het zit met cruise control op auto's op Amerika? als ik kijk op usareisen.de staat het er pas vanaf de midsize SUV bij maar ik heb ook gehoord dat bijna alle auto's daar tegenwoordig wel cruise control hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:58

Wij hadden een minivan en daarna een kleine Chevvy Impala en die hadden allebei cruise control. Hangt er vanaf hoe "nieuw" je auto is, maar ik zou er wel van uitgaan dat je het hebt.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:59

Nog even een vraagje voor de mensen die in Monument Valley zijn geweest. Waar hebben jullie overnacht?
Ik ben nu aan het kijken bij Goulding's Lodge & Campground, en dat ziet er wel prima uit. Zijn er nog andere mogelijkheden in die prijsklasse? Enne, er is keuze tussen een tent (€18) en een cabin (€60). Kamperen in dat gebied lijkt me niet echt ideaal, dus ik neig naar zo'n cabin. Wat zijn jullie ervaringen met cabins/tenten? Er is toch nog wel redelijk wat prijsverschil, dus als jullie zegen: tent is prima, dan ga ik dat ook nog overwegen. We zitten er wel in augustus, dus ik weet t niet.. Cabin's hebben Airco enzo!

En.. waar hebben jullie overnacht in Zion NP? Ik ben nog steeds niet uit of ik twee nachten wil doorbrengen in A) Bryce Canyon (ligt alleen niet zo goed op de route,wel betere camping) B) Zion NP (beter op de route, campings zonder douche etc.) of C) Grand Canyon North Rim (niet op route, GC al gezien vanaf south, maar betere camping). Welke zouden jullie nemen? Ik neig dus naar Zion, maar ik wil graag wel op een camping (aangezien ik in MV, de stop hiervoor, in een cabin ga). Die in Zion schijnen geen douches te hebben en weinig schaduw, dus dat klinkt niet heel fijn. Zijn er nog andere goedkopere mogelijkheden nabij Zion? wat ik al heb bekeken: Days Inn of Travellodge in Hurricane. Evt. in Springdale, maar die zijn direct veel duurder. Iemand die in Springdale een motelletje weet voor beneden de €100 voor 2 nachten?

Alvast bedankt!

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:11

Oke, dan nog een vraag. Ik kom via allesamerika terecht op de site http://www.wimdu.nl , daar bieden locals appartementen aan tegen hele fijne prijzen. Iemand daar ervaringen mee? Klinkt wel heel goed, maar vind het wel wat eng om zoiets te boeken..

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:29

Hoi FOG, wij hebben bij Goulding's in een cabin gezeten en dat was een van mijn favoriete overnachtingen van onze reis. Heerlijk ruim opgezette cabins van alle gemakken voorzien, vlakbij het park en nog voor een mooie prijs ook. Hier een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Wij hadden een leuk goedkoop motel in Zion, het Zion Park Motel. Kijk of ze de "adjoining queen room - 1 queen bed" nog hebben, die gaat voor $59pn, maar niet altijd beschikbaar. Dichtbij het park en je loopt zo naar de busstop. En je kan in de buurt heel lekker ontbijten bij Oscar's Cafe. Je hebt ook een mooi uitzicht vanaf de parkeerplaats. Hurricane is al een eindje uit de buurt, dus ik zou toch iets in Springdale zoeken ... het is sowieso een leuk plaatsje.

By Bryce zaten we in een heel schattige, ruime log cabin ($85 pn) met gratis ontbijt. Ligt aan een hele rustige straat waar aan het ene end een grote kudde paarden staat. Ze hebben ook goedkopere kamers in een ander gebouw maar daar heb ik geen ervaring mee.

De meeste mensen raden aan om 2 nachten in Zion te doen en 1 nacht in Bryce, omdat Zion veel uitgestrekter is met meer wandel mogelijkheden. Als je maar 2 nachten hebt zou ik ze gewoon verdelen, dus 1 Zion en 1 Bryce. North Rim ben ik nooit geweest dus daar kan ik geen advies over geven.

Die site ken ik niet, maar ik heb zelf wel via een soortgelijke site (VRBO) geboekt en dat is ontzettend goed bevallen. We zaten bij een superlief echtpaar in hun prachtige huis die elke ochtend uitgebreide ontbijten voor ons klaar zetten, allerlei spullen uitleenden en reisadvies gaven voor een prijs waarvan je nog geen hotelkamer kon krijgen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 05:09

Bedankt voor de tip ;)

Wij gaan er over een paar weken heen en dat lijkt me wel wat. Nu eerst nog even een paar dagen Hawaii :) Hier hebben we trouwens een jeep met cruise control, volgens mij is dat bijna standaard hier. Was echt de goedkoopste auto hier!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:28

Via VRBO hebben wij wel eens een prachtig huis met zwembad in Florida gehuurd, dat is ook goed bevallen.

Guinevere, wat mij opvalt is dat in juni al heel veel vol zit. Klopt het dat het dan voor de Amerikanen ook al hoogseizoen is?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:25

Oehh ik heb vanmorgen mijn eerste hotels geboekt! Curry Village (Yosemite) en the Red Feather Lodge (Grand Canyon)
Voor San Francisco moet ik nog even bedenken waar ik wil zitten..
@Guinevre, die is wel leuk! Ik moet ook nog een overnachting bij MV.. Liefst onder de 100 euro -O- Gouldings zit al vol.. Of we moeten in een tent maar er schijnen daar een beetje scorpioenen en slangen te zitten dus dat vind ik een beetje eng :o

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:48

I`m Back in town !! :D ff in 1 woord.... WAUWW !!!!!!!!
New york is top.... ik ben nu bezig met foto`s aan het uploaden en dan maak ik even een verslagje erbij.. ben kapot !! 5 dagen lopen lopen lopen,, en ook nog een nacht over geslagen :)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:39

Suuszels, jammer dat Goulding´s al vol zit! Ik heb nu maar snel geboekt vast, want onze datum was net nog wel vrij. In die omgeving was Goulding´s voor mij wel een van de weinige opties qua prijs etc. Kamperen leek mij ook niet zo´n goed idee :P
Misschien hier even kijken: http://www.tripadvisor.nl/Hotels-g57072 ... otels.html

Heeft iemand verder nog tips voor hotels in San Francisco en Los Angeles? De meeste zijn zo duur!
Misschien wil ik ook wel te veel voor te weinig, maar goed.
En in Los Angeles, welke wijk is goed om te zitten? Wat we van plan zijn om te doen: 1 dagje venice beach (of evt. andere beach), 1 dagje Getty Center en één dagje downtown LA, Beverly Hills, hollywood etc.
Welke wijk zou een goede uitvalsbasis zijn en is ook nog een beetje veilig?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:43

suuszels heb je die kamer in las vagas al geboekt met jacuzzi in je kamer?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:45

Nee nog niet! Ga ik ook vandaag of morgen doen.. Straks samen met vriendje een hotel in san francisco uitzoeken :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:55

suus die moet je boeken hoor, dalijk is die vol!!!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:07

Dan zijn er in vegas nog ruim genoeg alternatieven haha

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:11

Mocht je een goede hebben gevonden, laat je t dan weten? Waarom moeten alle hotels zo duur zijn :( ik wil gewoon vette luxe voor heel weinig geld, is dat te veel gevraagd :+

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:18

Moet je eens op i4vegas.com kijken.. Daar heb je een suite met spa in het mgm grand voor 76 euro! of was het nou dollar? ( zit op me telefoon dus kan het nu niet nakijken)

Weet iemand of er kledingbakken zijn in de vs? Vroeger namen we altijd een beetje oude kleding mee droegen het 1x en gooiden het dan weg.. Maar ik doe het liever in zo'n bak dat het iig naar een goed doel gaat!