Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:52

Aah oke, i'm sorry

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:55

Hahah maakt niet uit hoor :D tis ook wel verwarrend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:15

Ik ben niet zo goed meer ter been helaas.. en als ik de trein van 18:34 moet hebben naar Bilthoven, die ik normaal heel goed haal op Utrecht, moet ik 5 voor half inchecken. Dan sta ik tussen de stressende mensen terwijl ik dat eigenlijk ook niet goed meer kan, en het kost me erg veel pijn om de trein dan alsnog te halen. :\

Voor dit abbonement had ik voordeeluren.. maar omdat ik daar dus een half jaar een kaart van kantoor tussendoor heb gehad mocht ik die niet meer verlengen..

MarrieLeen

Berichten: 11571
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:18

Ah balen man, dan zit je dus nog in de spits volgens die kaart.. En losse kaartjes geen optie?

Nayomie
Berichten: 32854
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:20

Ik ben helaas niet met de trein geweest. Maar met de auto. Maar dat mag de pret niet drukken. Plus dat ik minder lang onderweg was :j

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:25

Nope want je mag geen kortingskaartje kopen omdat je met de nieuwe abbonementen op je chip moet reizen.. alleen als je naar het buitenland gaat mag je een kaartje omdat je die via HiSpeed koopt..

MarrieLeen

Berichten: 11571
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:31

Pff, waardeloos zeg.. :\

Courses

Berichten: 10027
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Tokyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:12

1234 schreef:
Het leek lange tijd goed te gaan qua treinen (geen storingen enzo op mijn traject),
maar vanochtend reed mijn trein richting Zwolle niet := (van Putten naar Harderwijk) (geen idee waarom, werd niet vermeld)
volgende trein ging pas half uur later. Gelukkig was ik nog wel op tijd voor stage O:)
En op de terugweg reed de trein naar Zwolle weer niet door technische problemen (vanaf Harderwijk). Gelukkig moest ik toen de andere kant op :P Voor dat klein rot stukje (10 minuutjes, 2 haltes) ben k toch afhankelijk van de trein :=


Sein en wisselstoring was er vanmorgen :)

simodi

Berichten: 8610
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:29

Het valt me op dat niet alle treinen airco hebben en dat is echt waardeloos met dit weer! Intercitys wel, maar sprinters blijkbaar niet (sprinter Zwolle -Utrecht). >;)

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:32

Dat is eigenlijk ook geen sprnter.. Sprinters hebben airco, die oude dubbeldekkers dus niet :=

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:33

ik heb trouwens de laatste tijd 3 verschillende treinen gehad als sprinter richting zwolle/utrecht :))
oude sprinters (http://digi-kerkhof.deds.nl/abeelsfotoh ... ermeer.bmp) , nieuwe sprinters (die zie k vooral in de randstad) (http://ijsselnieuws.nl/wp-content/uploa ... rinter.jpg) , of de 'intercity' met wifi die zich voordoet als ''sprinter'' (http://www.snowstone.com/blog/images/intercity.jpg) :P
Terwijl ze hetzelfde traject afleggen en allemaal 'sprinter' genoemd worden op de borden. Hoe zit dat nou? Zijn die namen veranderd qua betekenis?

Courses

Berichten: 10027
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Tokyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:36

simodi schreef:
Het valt me op dat niet alle treinen airco hebben en dat is echt waardeloos met dit weer! Intercitys wel, maar sprinters blijkbaar niet (sprinter Zwolle -Utrecht). >;)


Mijn sprinter bij Rotterdam CS - Dordrecht wel eergister!
Die van mijn normale traject weet ik eigenlijk niet.
Dubbeldekkers zijn toch hoge-snelheids treinen en sprinters die blauwe?

Afbeelding

Die heeft wel airco!
Maar ik bedenk me net, de 'Sprinter' tussen Zwolle - Utrecht is 9 van de 10x een stoptrein, dat zijn die oude :P
Je hebt 2 verschillende dubbeldekkers ook, die 'IC dubbeldekkers' weet ik eigenlijk niet of die airco hebben :+

Afbeelding
Die, hebben die airco? :+

Courses

Berichten: 10027
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Tokyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:38

1234 schreef:
ik heb trouwens de laatste tijd 3 verschillende treinen gehad als sprinter richting zwolle/utrecht :))
oude sprinters (http://digi-kerkhof.deds.nl/abeelsfotoh ... ermeer.bmp) , nieuwe sprinters (die zie k vooral in de randstad) (http://ijsselnieuws.nl/wp-content/uploa ... rinter.jpg) , of de 'intercity' met wifi die zich voordoet als ''sprinter'' (http://www.snowstone.com/blog/images/intercity.jpg) :P
Terwijl ze hetzelfde traject afleggen en allemaal 'sprinter' genoemd worden op de borden. Hoe zit dat nou? Zijn die namen veranderd qua betekenis?



Die eerste is een verouderde InterCity, die is niet gemaakt als stoptrein naar mijn idee en dit merk je ook heel erg ( trekt slecht op / remt slecht af voor zulke korte stukjes ). Althans, dat is mij altijd verteld :+ De IC word ingezet als er - weer eens - materiaal te kort is wat vaak in de winter het geval is. De nieuwe sprinters rijden echt heeel zelden maar op dat traject helaas, want die vind ik wel een stuk fijner desondanks de weinige zitplekken.
Maar normaal rijd deze op dat traject;

Afbeelding

Maar bijna alle trajecten die eerst 'Stoptrein' waren zijn nu veranderd naar 'Sprinter'. Maar dat hoeft dus niet te betekenen dat er daadwerkelijk een Sprinter op dat traject rijd .... :+ Logica.

simodi

Berichten: 8610
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:43

Jans schreef:
Dat is eigenlijk ook geen sprnter.. Sprinters hebben airco, die oude dubbeldekkers dus niet :=

Oh, dan zit ik inderdaad in zo eentje! ;) Erg warm in elk geval ...

MarrieLeen

Berichten: 11571
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:45

Het kost te veel moeite om die borden steeds aan te passen op het treintype. De lijn is een lijn voor een sprinter, maar er rijdt wat er voor materiaal voor handen is. :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:46

@Courses: aha :)) ik heb er geen verstand van xD
Het zou indd wel kunnen dat ik vandaag in die intercity (met wifi) zat omdat er technische problemen waren bij een trein :)) En zondag zat ik in een nieuwe sprinter op dat traject. Die vind ik ook echt veel fijner, hihi

Courses

Berichten: 10027
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Tokyo

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:04

@MarrieLeen, alles is aangepast naar 'Sprinter' want voorheen werd dat traject als 'Stoptrein' aangegeven en nu 'Sprinter' terwijl er alsnog andere treinen rijden. 'Sprinter' trajecten rondom Rotterdam bijvoorbeeld ( die Rotterdam CS - Dordrecht ) rijd altijd als Sprinter, vanaf A'foort Vathorst naar eh, Amsterdam volgens mij rijd ook altijd een Sprinter :)

@1234 't Is echt een but traject, heel vaak gezeur en altijd te weinig materiaal voor de personen die er vervoert moeten worden bluh -_-'

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:41

Courses schreef:
Maar bijna alle trajecten die eerst 'Stoptrein' waren zijn nu veranderd naar 'Sprinter'. Maar dat hoeft dus niet te betekenen dat er daadwerkelijk een Sprinter op dat traject rijd .... :+ Logica.

Uiteindelijk is dat wel de bedoeling :) De oude dubbeldekker die je als plaatje laat zien (de DDAR) wordt nu omgebouwd tot nieuwe intercity: de DDZ. Echt een prachtige trein! Er rijden er al een paar tussen Amsterdam en Den Haag. Maar het zal nog een hele tijd duren voordat deze allemaal zijn omgebouwd.

Edit: een impressie van de nieuwe DDZ'jes :D http://www.youtube.com/watch?v=JPiRmtXL ... ata_player

In Zeeland reed tot vorige week nog een Mat64 als stoptrein *\o/* Afgelopen week heb ik alleen maar nieuwe sprinters gezien, dus eindelijk wordt het platteland ook opgeknapt ;)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:19

oliebol man, er wordt gezegd dat er tussen nijkerk en nunspeet geen treinen rijden en putten en harderwijk liggen zegmaar daartussen := Door een aanrijding met een persoon :(
Dan rijden daar dus ook geen treinen?
Ik denk dat ik maar gewoon om 8:02 ga kijken op station putten dan staat er vanzelf wel bij of ze rijden of niet. Anders kan ik niet op stage komen voor half 11 :=

*edit* nee volgens NS rijden er daar geen treinen :\ dan proberen om stopbussen te nemen, maar geen idee waar die stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 09:49

Courses schreef:
Die eerste is een verouderde InterCity, die is niet gemaakt als stoptrein naar mijn idee en dit merk je ook heel erg ( trekt slecht op / remt slecht af voor zulke korte stukjes ). Althans, dat is mij altijd verteld :+ De IC word ingezet als er - weer eens - materiaal te kort is wat vaak in de winter het geval is. De nieuwe sprinters rijden echt heeel zelden maar op dat traject helaas, want die vind ik wel een stuk fijner desondanks de weinige zitplekken.
Maar normaal rijd deze op dat traject;

[ Afbeelding ]

Maar bijna alle trajecten die eerst 'Stoptrein' waren zijn nu veranderd naar 'Sprinter'. Maar dat hoeft dus niet te betekenen dat er daadwerkelijk een Sprinter op dat traject rijd .... :+ Logica.



Ook fout :)
Die eerste is een Citypendel, die zijn allemaal omgesausd en zien er nu uit als op de tweede foto van 1234, zelfde model maar dan in de witblauwgele kleurstelling. Deze worden ook SGMm genoemd en zijn absoluut niet bedoeld voor de intercitydienst. Zijn echte stoptreinen en zo ook bedoeld.

De nieuwe sprinter, de SLeT http://www.reisthijs.nl/afb/02-2009/7335-SLT.jpg zie je steeds meer, samen met de SGMm.

De VIRM, de moderne dubbeldeks treinen zijn intercities. Net als de ICMm. Dat zijn de koplopers.

Dan heb je nog de DDAR, welke nu als zowel stoptrein als intercity ingezet worden. DDAR = DubbelDeks AggloRegio deze zijn officieel bedoeld als stoptrein maar worden nu compleet gereviseerd en krijgen hierbij de technieken om als intercity door te gaan. Dan gaan ze DDZ heten.

En dan is er nog Mat64 - Plan V maar dit rijdt bijna niet meer. Dit zijn de oude dikneus stoptreinen.

En dit is allemaal op wikipedia terug te vinden :j

Muurp

Berichten: 15282
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:14

Help! :=

Ik heb in Februari mijn studentenov stopgezet, maar kan hem nu bij DUO niet meer activeren?
Betekent dat dat ik het weekabbonnement gewoon kan ophalen bij de automaat? Of moet ik deze eerst weer bij NS (want bij DUO kan het dus niet) aanvragen?

En daarbij; mijn stufi start weer in September, heb ik dan in Augustus al recht op OV?

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:15

ik kon hem wel via duo weer activeren. Heb je je stufi al aangevraagd?

Muurp

Berichten: 15282
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:16

Heb ik aangevraagd maar is nog niet verwerkt. Kan dat het zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:16

Je hebt dan per 1 septemnber ook weer recht op OV :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:17

Muurp schreef:
Heb ik aangevraagd maar is nog niet verwerkt. Kan dat het zijn?


Volgens mij kon ik het beide tegelijk wijzigen.