Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:01

Argghh onze vluchttijden zijn aangepast. We zouden om 06.20 heen vliegen en 11.40 terug. Nu vliegen we heen pas om 18.50 en terug pas om 22.30... dus erg vervelend want aan de eerste en laatste dag heb je helemaal niets. We hebben zelfs betaald om voor een specifieke vlucht te boeken met Transavia ipv Pegasus en dan dit. Jammer weer...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:31

Pegasus is een prima maatschappij hoor, je tijden zijn indd wel wat minder.
Maar anderzijds is het ook niet fijn om al om 4u 's nachts op schiphol te staan, dus zo is er altijd wel wat.
Als jullie bijbetaald hebben om een andere vlucht te selecteren zou ik proberen dat terug te krijgen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:08

Nou, 4 uur 's nachts op Schiphol maakt me niet uit. Ik slaap wel bij.

Ik had, net als het hotel, ook de ervaringen met Pegasus gecheckt. Had daar echt niet mee gevlogen.
Ze zeggen dat het gewoon een vlucht als ieder ander is en dan we alleen betalen voor het wisselen van maatschappij en niet voor gunstigere vluchttijden (wat in het geval van Transavia vs Pegasus zo was ook)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:12

Ik heb net van Ams - Istanbul, Istanbul - Dalaman en Antalya - Ams met pegasus gevlogen.
Helemaal niks mis mee, vond wel de stoelen wat rechtop zitten, maar dat is met transavia precies zo.
Dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:50

Oke, dat valt dan mee. Maar op www.turbulentie.nl kun je per maatschappij ervaringen lezen. Daar staat best veel op wat niet echt positief is...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:59

Mensen met positieve ervaringen zijn nooit zo geneigd daar iets over te schrijven, en mensen die geirriteerd zijn zijn juist erg geneigd hun verhalen te spuien. Das toch altijd zo, varierend van zwangerschappen tot vliegtuigmaatschappijen ;)

Toegegeven is KLM veeeel fijner dan transavia, easyjet of wat dan ook, maar daar hangt meestal ook een hoger prijskaartje aan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:12

Pegasus is idd een prima maatschappij. En ik zou persoonlijk liever die nieuwe tijden hebben dan de oude, nu heb je de gehele laatste dag nog.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:16

Mij maakt het nooit zoveel uit waar ik mee vlieg binnen Europa, als de prijs en tijd maar oke is. Die paar uurtjes zijn wel te overzien. De een heeft goede ervaringen met maatschappij X en de ander met maatschappij Y. Het verschilt toch per vlucht en wat je wel/niet prettig vindt is iets heel persoonlijks. ;)

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:19

Ik ben vannacht teruggekomen van een weekje Bodrum. Hebben het heerlijk gehad!!
Jeepsafari gedaan, paardgereden (:+ was best ruig en heb een beste zere kont nu haha), hamam gedaan en een fotoshoot... :P we hebben echt genoten, maar vond het animatieteam enorm irritant, dat vond ik in Marmaris niet. En ik vond sowieso de Turken nogal een stukje vervelender dan daar.

2 dagen suikerfeest meegemaakt, kon je niet meer normaal door de straatjes van Bodrum lopen, zo druk!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:22

Er is niets mis met pegasus. Ik heb er zo vaak mee gevlogen. Ik ben met deze maatschappij gevlogen op directe vluchten als op vluchten met over stap op Istanbul. Altijd goed gegaan. Mensen die goede ervaringen hebben zetten dit vaak niet op het internet, mensen met negatieve ervaringen vaak wel. Er zal best wel eens wat mis gaan maar het gaat ook vaak goed. Jammer dat je dat alleen niet terug leest.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:37

Nathalie schreef:
Pegasus is idd een prima maatschappij. En ik zou persoonlijk liever die nieuwe tijden hebben dan de oude, nu heb je de gehele laatste dag nog.

@Nathalie, we hebben niets aan die laatste dag. We kunnen niet meer in onze hotelkamer of moeten daarvoor 85 euro pp bijbetalen. Dat betekend dat je niet even kunt douchen, slapen of bij je spullen kunt en je dus aangewezen bent om vanaf 11.00 uur je in het hotel etc te vermaken.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:40

Wij vlogen ook pas savonds. Hadden een paar mensen ontmoet waar we onze koffer in de kamer mochten zetten, en waar we ook nog even mochten douchen.
Maar vaak heeft het hotel ook wel gelegenheid om even ergens te douchen. Ideaal is het niet, maar je kunt je wel even redden. En dan kun je overdag gewoon lekker aan het zwembad liggen, etc.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:54

Ach, dat hebben wij ook zo vaak gehad. Koffers in t hok zetten en lekker de hele dag bij het zwembad blijven. Einde van de dag kleed je je om in het hok en stap je zo het vliegtuig in. De reis duurt niet lang, thuis lekker douchen. Wij hadden dit oa op Hawaii, toen moesten we nog 24u reizen. :+

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:33

Idd Nadir, probeer er gewoon het beste van te maken. Ik zou persoonlijk liever zo hebben dan vroeg weg de laatste dag.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:43

Nog paar daagjes en dan gaan wij ook eindelijk...kijk er zo naar uit!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:45

Nathalie schreef:
LTB is turks van origine, dus je vind veel winkels in grotere steden.

oooh dan kan ik mijn lol op =)

Droomster schreef:
Nep vans genoeg in Marmaris in allerlei kleuren! En ik vind het toch best duidelijk dat ze nep zijn. Over de kwaliteit durf ik niets te zeggen.

Ik kijk wel even, het is vooral voor mijn kleine nichtje van 6 maand dus een kado :)

marionnnn schreef:
Ik ben vannacht teruggekomen van een weekje Bodrum. Hebben het heerlijk gehad!!
Jeepsafari gedaan, paardgereden (:+ was best ruig en heb een beste zere kont nu haha), hamam gedaan en een fotoshoot... :P we hebben echt genoten, maar vond het animatieteam enorm irritant, dat vond ik in Marmaris niet. En ik vond sowieso de Turken nogal een stukje vervelender dan daar.

2 dagen suikerfeest meegemaakt, kon je niet meer normaal door de straatjes van Bodrum lopen, zo druk!

ooh wat een vette excursies

Wij vliegen overmorgen en ben nu al mega zenuwachtig. Wat zijn de dingen die ik echt niet moet vergeten?
En hoeveel zakgeld nemen jullie mee?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:50

Je paspoort en ticket, de rest kun je daar kopen. ;)

Hoeveel geld je mee moet nemen hangt af van je verblijf. Als je all incluisive hebt geboekt neem je minder mee dan als je alleen voor een bed betaalt...

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:52

We hebben all inclusive :)

LiiszleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:56

zo, vanochtend terug gekomen van 9 dagen een super vakantie in Alanya!
we hebben heerlijk genoten! het hotel was simpel maar prima, eten goed en voor ieder wat wils, het weer was prima uit te houden en de zee was perfect!

vlucht ging ook voorspoedig, zelfs iets eerder geland dan gepland. 5 uur geland, en was 6 uur thuis! ideaal!ã

LiiszleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:01

Caesar schreef:
Nathalie schreef:

@Nathalie, we hebben niets aan die laatste dag. We kunnen niet meer in onze hotelkamer of moeten daarvoor 85 euro pp bijbetalen. Dat betekend dat je niet even kunt douchen, slapen of bij je spullen kunt en je dus aangewezen bent om vanaf 11.00 uur je in het hotel etc te vermaken.

wij moesten ook om 12 uur uitchecken, maar vlogen pas om 2 uur snachts. zijn gewoon tot 3 uur aan het strand geweest, spullen bij de balie gelaten, zijn om half 4 naar de hamam gegaan, daar lekker gedouched en om gekleed, savonds in het hotel gegeten en daarna koffers gepakt. totaal geen last gehad van het feit dat ik mijn kamer niet meer had.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:33

Ik heb vorig jaar in Marmaris gewoon de kamer bij geboekt, vlogen pas om 22.00 terug. Waren 20 euro pp kwijt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:01

Caesar schreef:
Nathalie schreef:

Ik quote even mezelf. Ik heb gisteren contact gehad met het reisbureau, nu schijnt dat bij het uitchecken van je kamer, tussen 10.00 - 12.00 uur ook alle voorzieningen stoppen. Dus geen eten meer etc. Ben echt heel boos geworden, boek 8 dagen all inclusive waarvan we er dus 2 niet eens gebruik van kunnen maken. Weet iemand hoe dit zit?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:44

Ja dat is altijd zo, maar vaak kun je een klein bedrag betalen om alsnog de hele dag te kunnen eten en drinken. Zou dit gewoon aan de receptie van het hotel vragen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:47

Je hotel kan daar ook niet zoveel aan doen, je reisbureau plant het zo in (goedkoopste vlucht en maakt niet uit of dat nu fijn aansluit of niet). Het hotel heeft gewoon je laatste nacht en dan is het normaal dat het stopt na uitchecken.

Maar de meeste hoteleigenaren zijn soepel en willen je wel tegemoet komen, iig met koffer bewaken enzo.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:49

ik meld me ook, wij gaan over 3 weekjes naar Kusadasi