Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:41

Wat leuk, een Disneylandtopic! Hopelijk kunnen jullie bokkers me een beetje helpen :)
We (vriend&ik) willen in november graag een combinatie van Disneyland en Parijs doen, van maandag t/m vrijdag. Ik ben zelf 3x in Disneyland geweest, maar alweer heel wat jaren geleden (toen ik 8 was, op m'n 15e met een vriendin en 1 dagje als examenuitje van de middelbare school).

Mijn voornaamste vraag is of beide parken samen in 1 dag te doen zijn. Wat vriend betreft is 1 dag prima, en wat mij betreft ook, mits we dan wel het overgrote deel van de parken hebben kunnen zien. Afhankelijk van of we 1 dag of 2 dagen gaan, wordt het dan een Disneyhotel of een hotelletje net buiten Parijs.

Parijs zijn we beiden nog nooit geweest, en wil ik ook graag goed bekijken. We gaan sowieso met de auto, dus hebben de vrijheid om vrijdagochtend flink op tijd weg te gaan en maandagavond laat weer naar huis te rijden.

Wat raden jullie aan wat betreft dagen in het park en in Parijs zelf? En tips wat betreft hotel (bij Parijs, of juist een Disneyhotel)? :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:42

Of je 2 parken in 1 dag gaat redden hangt ook af van de drukte.... als er weinig rijen zijn, zal het makkelijker te doen zijn om 2 parken in 1 dag te halen. Maar is het druk.... dan is het al lastig om 1 park in 1 dag te doen :)

En als je toch een aantal dagen naar Parijs gaat, waarom dan niet een hotel buiten Disney zodat je de hele tijd in 1 hotel kunt doorbrengen. Je kunt makkelijk vanuit Parijs in Disney komen met het OV.

En wil je van ma t/m vrijdag of van vrij t/m maandag, je noemt namelijk beiden in je verhaal....

Wij merkten groot verschil in drukte tussen de woensdag/donderdag en de vrijdag. Waar we op woensdag en donderdag bijna overal zo door konden lopen, werd het op vrijdag al heel snel heel erg druk!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:46

Dat verschil merkte wij ook :j

Wij vonden ook als je na 19.00 uur weer het park ging doen dat de drukte ook al aardig
was afnomen en sommige atracties zo in konden zonder lang te wachten.

Als je een dagje Disney gaat doen zou ik gewoon een hotel net/of in Parijs gaan zoeken dichtbij
openbaar vervoer en je auto laten staan bij het hotel.
Openbaar vervoer is in Parijs goed geregeld .

Mijn foto´s via webprint zijn mooi geworden en ik ben te vreden!
Wij hebben gister 1 foto van de hema en 1 van webprint van de zelfde foto bij elkaar gehouden en je ziet echt
duidelijk het verschil van scherpte en papierkwaliteit.

Heb net de Hema en niet zo´n prettige mail gestuurd met het verzoek waar ik mijn foto´s
kan terug sturen en mijn geld terug wil. }:)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:49

Ben benieuwd wat de Hema gaat zeggen :j

ik ga ook eens kijken voor mijn foto's bij webprint, tnx! :D

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:53

Je moet wel engelen geduld hebben bij die site maar het resultaat mag er wezen :+
JA ik ben ook benieuwd, ik heb gelukkig nu vergelijking materiaal.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:26

De foto's moeten 1 voor 1 ingevoegd worden? ik kan niet de hele bups selecteren en erin gooien?
hmmmmm ruim 600 foto's :oo

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 06:02

Ja :o
Dat vond ik het vervelendste ervan, en daarna kan je het aantal aanpassen en uploaden wat ook
weer een tijdje duurt :z

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:08

hmmmm dan ga ik nog even verder kijken :=
daar heb ik geen geduld voor hahaha

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:28

Pfoei, met 600 foto's zou ik dat ook niet hebben :=

Om nog even terug te komen op mijn eerdere bericht, het zou dan gaan om vrijdag t/m maandag, zie nu pas dat ik het verkeerd heb getypt! Werk in het onderwijs en het is helaas niet mogelijk voor mij om doordeweeks een aantal dagen op te nemen, een vrijdag en maandag wil nog wel eens lukken :j

Zoals het er nu naar uitziet, gaan we naar Hotel Kyriad, via Peter Langhout. Dan hebben we sowieso 2 dagen Disneyland, zodat we zeker genoeg tijd hebben. Bovendien is het een leuke aanbieding omdat het hotel én toegang is, en normaal gesproken zouden we voor een 2dagenkaart als €122 euro p.p. kwijt zijn, en nu €149 mét 3 overnachtingen!

Wie heeft er trouwens ervaring met kerstsfeer in het park?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:40

In het weekend is het sowieso wel een stuk drukker volgens mij. Als jullie doordeweeks waren gegaan, dan had je een heel eind gekomen met 1 dagje. In die ene dag wil je wel (te) veel doen en mijn ervaring is dan dat je meer achter je zelf aan loop te rennen.
Maar je hebt nu iets anders bedacht lees.

Klinkt wel als een mooie aanbieding. Hotel Kyriad is prima, eenvoudig maar goed te doen. En deze aanbieding is dan wel met eigen vervoer?

Wij zijn er in 2009 met "kerst" geweest. Het park is mooi versierd en vooral 's avonds komt de kerstsfeer echt naar voren. Vooral het aansteken van de lichtjes van het kasteel is heel mooi.
Wij waren alleen begin november, in de eerste week van de kerstperiode. En toen was het wel een beetje een overgang. Het duurt dan nog erg voordat het echt kerst is.

In de studio's was er niet zo heel veel van te merken.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:51

Oh, goed om te horen dat de eerste week van de kerstperiode nog een beetje een overgang was. Dan gaan we gewoon een weekje later, 7 nov. begint de kerstsfeer en we wilden 11 nov gaan, maar neem dan liever het zekere voor het onzekere en gaan dan 18 nov :j

Het liefst zou ik inderdaad ook doordeweeks gaan, maar dit is helaas niet mogelijk. Jammer ook dat je bij Peter Langhout op vaste dagen vertrekt, terwijl het toch met eigen vervoer is. Anders had ik evt. zaterdag t/m dinsdag kunnen doen, en dan zo&ma in het park en de overige dagen Parijs.

Helaas, we hopen maar dat het niet ál te druk is, en zo wel, dan hebben we in ieder geval 2 dagen de tijd :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:01

Nou, de eerste week is het al goed kerst in het park. De overgang is denk ik al een week daarvoor geweest volgens mij. Alles deed het in ieder geval.
Maar het is sowieso misschien beter om niet de 11e te gaan. Dat is een nationale feestdag in Frankrijk, dus alles is vrij. Dus dit jaar is het een extra lang weekend voor de fransen. Grote kans dus dat het dat weekend extra druk is.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:12

Goed om te weten, dan gaan we zeker de 11e niet inderdaad!
Ik ben nu even aan het kijken naar de mogelijkheid om toch ma&di het park in te gaan en dan za&zo naar Parijs. Helaas wordt het dan echt een stuk duurder (> €200!), bizar dat dat zo verschilt per aanbieder!

Overweeg nu om zaterdag en zondagnacht een hotelletje in Parijs te boeken en maandagnacht in Disneyland. Het feit dat we dan 1x moeten veranderen van hotel vind ik niet zo'n probleem, aangezien we dan Parijs gehad hebben en maandag&dinsdag in Disneyland zijn en van daaruit naar huis kunnen rijden.

Als we 3 nachten bij Disneyland zouden slapen, zouden we toch ook 2 dagen de metro/auto moeten pakken terug naar Parijs, is een stuk meer heen-en-weer reizen.

Ga me er nog maar eens even goed over buigen :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:32

Dat zou mij ook leuker lijken. Dan zit je wat meer in Parijs en vlakbij Disney is wel wat te vinden. Misschien via kras of oad?
Altijd best wel een uitzoekklus. Maar als je er de tijd voor hebt, ook wel leuk.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:39

Zeker, is toch een beetje voorpret, al dat zoeken en kijken :))
En heb nog een week vakantie, dus alle tijd!

Heb nu via Disneyland zelf de goedkoopste optie gevonden, en het gaat dan zelfs om een Disneyhotel, van maandag op dinsdag. Santa Fé (ben ik toen ik klein was met m'n ouders geweest) of Cheyenne, iemand ervaringen met 1 van beide hotels?

En iemand nog tips wbt Parijs zelf? Wat is een leuke wijk om te zitten, of zelfs specifieke hoteltips?

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:55

Ik ben in november 2009 ook de eerste week geweest dat het park in kerstsfeer was. Vond het echt supergaaf en mochten we weer gaan dan ook zeker weer in de 'kerstperiode'.
Wij zijn van zondag t/m dinsdag geweest. Zondag was redelijk druk, maandag en dinsdag helemaal niet. Beide parken op 1 dag zou ik niet doen, vind ik nogal zonde want dan ren je echt heen en weer om alles maar gezien en gedaan te hebben.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:52

Wij hebben in Cheyenne gezeten. De sfeer van Cheyenne trok mij iets meer aan dan Santa Fe. Cheyenne is mooi opgezet, echt een cowboydorp. Vooral voor kinderen is dat erg leuk, alhoewel ik het ook leuk vond hi hi. De kamer was eenvoudig en vooral de badkamer kon wel een opknapbeurt gebruiken, maar ik vond het al met al prima te doen. Bed is niet al te groot, maar ik heb er erg lekker geslapen. Ontbijt is ook eenvoudig, maar ook daar kon ik prima mee uit de voeten.

Kort gezegt vond ik het prima en ik zou er zo weer in gaan. Mijn vriend vond het een stuk minder. Wij gaan in september weer. Met een 48-uurs stuntverkoop kon ik 50% korting krijgen en zitte we nu in Hotel New York. Ben erg benieuwd of dat zoveel beter is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:53

Ik ben m'n foto's nu bij foto.com aan het uploaden, daar kon ik de hele bups selecteren en dat scheelt een hoop.... het uploaden zelf gaat nog wel even duren denk ik...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:18

Ik heb antwoord gehad van de Hema :+
Moet met de foto´s naar de Hema gaan en daar gaan ze het bekijken. :roll:

En is het nog gelukt Marley?

Ik wil volgende keer als we naar Disney gaan in Newport Bayclub, dat Hotel lijkt mij
ook gaaf.

Ik denk alleen dat ik me vriend niet zo gek krijg om weer te gaan tussen nu en een jaar. O:)

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:16

Ik zat in Sequoia Lodge, ook zeker een aanrader!
Een volgende x wil ik ook graag naar New Port Bay :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:52

Mae schreef:
Goed om te weten, dan gaan we zeker de 11e niet inderdaad!
Ik ben nu even aan het kijken naar de mogelijkheid om toch ma&di het park in te gaan en dan za&zo naar Parijs. Helaas wordt het dan echt een stuk duurder (> €200!), bizar dat dat zo verschilt per aanbieder!

Overweeg nu om zaterdag en zondagnacht een hotelletje in Parijs te boeken en maandagnacht in Disneyland. Het feit dat we dan 1x moeten veranderen van hotel vind ik niet zo'n probleem, aangezien we dan Parijs gehad hebben en maandag&dinsdag in Disneyland zijn en van daaruit naar huis kunnen rijden.

Als we 3 nachten bij Disneyland zouden slapen, zouden we toch ook 2 dagen de metro/auto moeten pakken terug naar Parijs, is een stuk meer heen-en-weer reizen.

Ga me er nog maar eens even goed over buigen :P

een tip: ga niet op een zaterdag naar euro disney. Dan is het de drukste dag van de week. Ga die dag dus naar Parijs!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:17

Foto's zijn besteld paddington dus ben benieuwd :-)
Ik zou ook een paar foto's van die andere site meenemen als ik jou was. Dan kun je goed het verschil laten zien. Hopelijk doen ze er iets mee : j

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:12

Ben ook benieuwd Marley en idd was ik wel van plan om ze mee te nemen.

Alleen kijken of ik deze week er tijd voor heb aangezien ik vanaf morgen de zorg voor mijn zus, neefje en hond
op me heb genomen omdat ze morgen aan haar gal wordt geopereerd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:50

Wij zijn vorig jaar begin september van zondag tot en met dinsdag geweest. Dit was echt ideaal. Wij zaten in het newport bay hotel en denk dat we per persoon iets van een 200euro betaald hebben. Met 3 dagen heb je zat tijd voor een eerste keer en 2 parken, in 1 dag had ik het zowiezo voor een eerste keer niet gered.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:16

Ik ben weer aan het uitrekenen wat voor mij het 'goedkoopst' is...

Wil het liefst begin oktober zo ongeveer.. Anders begin november (kan vanaf oktober pas vakantie nemen en ga eind oktober al naar Europapark)
Dan wil ik het liefst 3/4 dagen Disney waarvan sowieso 2 volledige dagen en evt 1 of 2 halve... (liefst 2 natuurlijk)

Mijn abonnement is al een tijdje verlopen, dus moet weer een nieuwe keuze maken.

Of... een goedkoop hotelletje in de buurt boeken (zou dan waarsch weer Residhome prestige worden, netjes en niet duur!), en dan een Fantasy abonnement a 139 kopen. (voor mijn vriend dan ook?!)
Of.... 3 nachten in een Disney hotel, waar kaartjes bij in zitten..
Had gekeken voor Sequoia Lodge, de goedkoopste kamers. En dan nog was ik 20/30 p.p. duurder uit, als dat ik een abonnement zou kopen.... :\

Maar goed, dan is het alleen de moeite om dus 3 nachten/4 dagen te gaan, anders is losse kaartjes/hotel arrangement goedkoper...