Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:41

Ik hoop echt zo dat de treinen morgen een beetje mee werken hoor :j. Ik vrees voor een chaos... :\

RelarDevi

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:44

Bonbon, het schijnt dat het gaat dooien de komende dagen daar.. Ik denk dat Enkhuizen-Haarlem best goed te doen is.... Wel balen als je de aansluiting zou missen in hoorn..
Moet vanavond ook richting Enkhuizen vanuit Amsterdam.. Ga er gewoon van uit dat het lukt :P

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:06

SimoneDV schreef:
TouchAndGo schreef:
Hihi ja laatst met die brand op Utrecht Centraal was er ook een hele aardig meneer die me zomaar mee naar huis nam haha :=

:P

Ik heb bij een oud vrouwtje op m'n vader met de auto gewacht :D Dat durfde ik nog wel aan :P

Hahaha ja ik was met een vriendin anders had ik het ook nooit gedaan. Maar hij zou ons naar een andere station brengen maar op dat moment reden er helemaal geen treinen meer dus had ie ons mee genomen naar zn huis in Bodegraven en daar zijn we uiteindelijk opgehaald.

Kun je nagaan hoe erg ik uit de route was! Want ik moet vanuit Deurne, via eindhoven utrecht zwolle naar Heerenveen en uit eindelijk beland je bij mensen in Bodegraven hahaha! Ik was toen om half 2 in de middag weg gegaan en om half 1 snachts was ik thuis!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:23

Ik vrees het ergste voor morgenochtend. Ik zit nog heel hard te twijfelen of ik wel of niet moet gaan. Aan de ene kant is alles verplicht, maar andere andere kant is het OV hopeloos en ik heb geen zin om weer 5u onderweg te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:37

Ik ga morgneochtend wel.. een uur eerder dan normaal :j

Kom als het goed is toch wel voldoende collega's tegen op Utrecht :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:41

Ik ga het morgen ook proberen en zorg dat ik anders de stoptrein kan nemen in plaats van de IC. Als ik er maar kom heb nog een belangrijke afspraak 's middags en nog een deadline voor de kerst, waar ik van uit huis helaas weinig aan kan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:43

Ja.. ik moet ook gewoon naar kantoor voor de servers met gegevens.. hetgene wat ik thuis zou kunnen werken heb ik al gedaan vrijdag nadat ik thuis ben gekomen :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:10

Weet iemand of er vanavond in Utrecht bussen rijden???

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:11

http://www.connexxion.nl/winter

Regio Utrecht
Het GVU gaat de gehele dag niet meer uitrijden tot einde dienst. Connexxionlijnen vanuit de vestigingen Nieuwegein, Zeist, Wijk bij Duurstede en Woerden worden vandaag tot einde dienst niet gereden. DIt zijn de lijnen van het BRU en de provincie Utrecht lijnen. De sneltram rijdt wel tot einde dienst.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 20:12

:+

Kon ik niet met de auto naar huis omdat de accu plat is, reden alle treinen en miste ik geen enkele aansluiting!

Soms is het ook goed te doen ondanks de sneeuw. :):)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:03

Verschrikkelijk vandaag. Tot zutphen ging het goed (hulde aan syntus :P)
Maar toen begon het. Aansluiting gehaald, maar trein ging weer terug naar Zwolle schijnbaar, stond auto op de rails bij Dieren, dus hij ging weer terug. Dus ik ging maar over Apeldoorn, Amersfoort en dan stoptrein richting Ede/Wageningen.
Dat liep aardig, maar op Ede/Centrum ging de trein niet meer verder, storing met de deuren. Machinist zei niks wat ie ging doen, dus ja, daar zit je dan. Uiteindelijk maar gaan lopen naar Ede/Wageningen en daar stond gelukkig een bus klaar (ivm tentamens hadden ze bussen geregeld...).
Dik 4 uur later en toen was ik op plaats van bestemming. Verschrikkelijk.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:24

Ahw, das echt naar!
Ben heel benieuwd of ik morgen gewoon in Zelhem aan kom! ;)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:22

toch ook even een paar positieve zinnen :D

Ik ging dit weekend bij een vriendin in Hoogezand-sappemeer op bezoek. Lang getwijfeld of ik zou gaan maar uiteindelijk besloten gewoon te gaan en als ik niet voorbij Utrecht kwam ik weer terug zou gaan.
Planner goed in de gaten gehouden en mijn trein zou gewoon rijden. maar bleek in Utrecht te stoppen maar een andere trein stond al netjes klaar alleen super druk. Zelfs 2e klas staan kon niet dus werd het 1e klas zitten met 9 mensen in een 6 persoons cabine :D Maar goed had uiteindelijk maar 15 minuten vertraging van Rotterdam-Hoogezand.

Daar in Groningen was het wel heel koud maar heel mooi weer. Amper sneeuw en ook niets bijgevallen. Schrok dus ook wel toen ik las dat er niets naar utrecht reed en toen ik op buienradar de buien in t zuiden zag :D
Terugweg reed de trein amar tot Zwolle en daar voor de route via nijmegen gekozen. De trein Zwolle-Roosendaal reed helemaal en zonder enige vertraging! In Den Bosch overgestapt en daar sneeuwde het echt hard en toch waren er geen enorme vertragingen en reed in elke richting wel wat, ookal naar utrecht alleen nog de stoptrein. In Den Boshc moest ik wel 15 min langer wachten dan normaal omdat er wat intericty's uitvielen maar ik kwam uiteindelijk 30 min later dan normaal en 15 min later dan de winterplanning aan in een besneeuwd Eindhoven. En dat viel me echt alles mee!!! Dus ik vind wel dat ze van vorig jaar geleerd hebben. Het is vervelend als er een trien uitvalt maar het was geen enorme chaos behalve dan bij utrecht helaas.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 01:17

Ik zei net dat ik vanuit ging dat het goed zou gaan... Niet helemaal, trein kwam wel maar reed toch niet, volgende trein pas na half uur (heb uiteindelijk zeker 50 minuten gewacht op Amsterdam CS)....Ach ik ben nu thuis en beetje opgewarmd.....

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:14

Ik ga zo een poging wagen om naar mijn werk te komen...
veel succes voor alle anderen die dat ook doen. Het is MIN ACHT hier. Heb zo geen zin in wachten op een nietkomende trein op een koud perron.
*gaat oorwarmers en dikke sjaal aandoen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 08:15

Ik ga over tien minuten naar de trein.. Iedereen in huis heeft vakantie.. Behalve ik :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:38

Mij is het gelukt om zonder al te veel gedoe naar Hilversum te komen. De weg van huis naar het station was wel erg, ben maar op de straat gaan lopen, daar was de sneeuw tenminste doorloopbaar. De trein naar Utrecht reed keurig op tijd en was ook volgens zijn gewone dienstregeling op Utrecht. Daar moest ik nu wel iets langer wachten dan normaal (10 minuten) maar met een gratis bakkie thee was dat ook wel te doen. De stoptrein naar Hilversum had uiteindelijk ook maar 5 minuten vertraging.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:50

Ik ben aangekomen in Utrecht. Ik had echt meest hopeloze verwacht na al die storingen rondom Utrecht. Maar ik ben gewoon netjes op tijd aangekomen op Utrecht CS. Alleen de bussen van GVU hadden nog weinig haast, ze begonnen net te rijden. En dan moet ik zeggen dat het in utrecht nog redelijk te doen is, geen ijsbanen. Bij mij in dorp is het meeste 1 ijsbaan, de N wegen zijn te doen, maar verder is het hopeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 09:55

Ik ga morgen terug naar Antwerpen, echt geen zin om vandaag te gaan staan koukleumen. Hier rijden -aldus site- wel bussen, maar niet volgens dienstregeling. Ik heb al 2 dagen niks gezien of gehoord en de straten zien er nog steeds niet uit. En ik ga echt geen uur bij de halte staan!

NS vertrouw ik al helemaal niet, die roepen dat het de wissels zijn en prorail roept dat het kapotte treinen zijn als iets niet rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:03

mij niet.. Ben een uur eerder de deur uit gegaan in nieuwerkerk.. Ben nu twee uur verder en nu pas in woerden..
daffieduck83 schreef:
Mij is het gelukt om zonder al te veel gedoe naar Hilversum te komen. De weg van huis naar het station was wel erg, ben maar op de straat gaan lopen, daar was de sneeuw tenminste doorloopbaar. De trein naar Utrecht reed keurig op tijd en was ook volgens zijn gewone dienstregeling op Utrecht. Daar moest ik nu wel iets langer wachten dan normaal (10 minuten) maar met een gratis bakkie thee was dat ook wel te doen. De stoptrein naar Hilversum had uiteindelijk ook maar 5 minuten vertraging.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 23:57

Jemig Jans, nog op bestemming aangekomen vanochtend?

Mijn vriendin is vandaag weer naar huis gegaan (Almelo) en die heeft er drie kwartier langer over gedaan dan normaal, valt nog mee op een stuk van 1.45u. :j
Ik ga morgen hetzelfde stuk doen, hopelijk doe ik er minder lang over, maar liever in ieder geval niet langer. :+

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:02

Ik heb gisterenavond maar 5/10 minuten vertraging gehad! Hopelijk kan ik vanavond weer goed terug..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:02

Vanochtend met een half uur vertraging op mijn bestemming aan gekomen. Bij Gouda was het wel een zooitje, maar met de stopper naar Utrecht gegaan, die ging gewoon. De trein van Utrecht naar Hilversum had geen machinist maar kon in elk geval warm in de trein wachten. Je spreekt zo wel een keer je medereizigers.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 10:53

Nou inderdaad, geeft een beetje verbroedering. :+
Ik ga zo ook maar gewoon naar het station, kijken wat er rijdt. NS site kan je ook niet altijd van op aan volgens mij.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:57

Vanmorgen stond er tussen Deventer en Rijssen een kapotte goederentrein, op dat stuk was dus even geen treinverkeer mogelijk. Gelukkig was ik gisteravond in Deventer gebleven, anders was ik alsnog met de auto naar Zutphen gegaan.

Gisteravond in de spits was het allemaal wat minder, gelukkig reed mijn trein met nog geen tien minuten vertraging, dit in tegenstelling tot andere treinen. Maar ik mag tot nu toe echt niet klagen, op die uitval van een week geleden in Utrecht na (en dat kwam nog niet eens door sneeuw).