Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:05

Dadels kun je hier ook gewoon krijgen hoor! :P
Wij hebben hier in de koelkast dadels uit Mekka liggen... Ik lust alleen geen dadels.

Verder ben ik niet zo gek op turks eten. Al zal t in de restaurants wel net wat anders gemaakt worden dan bij de mensen thuis denk ik zo. :j

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:06

Ik ben ook echt fan van turks eten,kan toch wel zeggen dat ik dat de beste keuken vind!
Ik ben echt helemaal gek op de koude gemarineerde aubergine maar geen idee hoe ze die maken...

Gozleme met suiker is zo lekker!Krijg je een klein warm caramellaagje erin..

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:34

Nadir schreef:
Joceline schreef:
Nou niet zo zeer dat ik het niet fijn heb gehad maar ik heb niet echt de drang om weer terug te gaan. Misschien wel ergens anders in Turkije. Helaas was het hotel een tegenvaller (lukullus) en het eten echt niet lekker. Ik ben geen zeur met eten en we hebben dan ook alles geproefd, toch was het niet lekker. Gelukkig konden we in restaurants heerlijk eten. De 'te' toeristische sfeer was heel drukkend dus ik zou liever de volgende keer dieper het land in willen gaan. Zo weet je wel dat we eigenlijk heel verwend zijn in Nederland met alle supermarkten, kraampjes e.d. Het strandleven was heel lekker maar niet zozeer Turks natuurlijk. Buiten dat ben ik ook een hopper, ik wil zo veel mogelijk van elk land wat zien. Ik mag niet klagen want ik ga nog 3 weekjes kamperen. Wel dicht bij huis (belgie/frankrijk).

Jammer dat het hotel tegen viel, Hotel Lukullus staat namelijk helemaal niet slecht bekend! Altijd lastig met eten, maar als je het niet lust dan houdt het inderdaad op.

Als ik jou was zou ik wel even goed uitzoeken wat je dan precies wil doen in het binnenland. De temperatuur ligt daar veel hoger, de mensen spreken er minder goed Engels en soms zelfs helemaal niet. Je treft er veel minder restaurants aan en zie de weg maar eens te vinden. Het is niet onmogelijk, maar zoek van te voren goed uit wat je wilt en of alles ook mogelijk is. :)

Daar heb je gelijk in! Het eten wat op deze laatste pagina's voorbij komt heb ik niet gevonden. Jammer want ik ben gek op kebap, doner en de rest wat wordt genoemd lijkt me heel erg lekker. Ik eet eigenlijk in elk land alles, op zuurkool na. Ik probeer zoiezo alles en vind het vaak lekker. Hotel was prima inderdaad, hoewel de omwonenden verbaast waren dat we in dat russen-hotel verbleven. Maar was keurig netjes, schoon, vriendelijke mensen. Alleen het eten wat gewoon wat vreemd. Ik zocht echt naar iets van stukjes/stukken vlees, maar het enige wat er in de bakken zat waren soort stoofvleesschotels. Alles was een soort dikke saus met groenten erin welke wij in nederland over rijst of pasta gooien. Daar was het de bedoeling dat je het zo at en er stond dan ook niets bij waar het overheen moest. Verder wel brood en watermeloen om te eten. In de restaurant was er wel goed eten! Heb geen bakkerij kunnen vinden in het centrum met iets van kebap/doner. Vaak wel schotels met spiezen kebap. We hebben best goed rondgekeken, maar kan zijn dat we het totaal gemist hebben! ;)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:28

Dat zullen inderdaad die stoofschotels zijn geweest.
Die hoef je ook nergens overheen te doen,is vaak lekker met alleen wat rijst erbij.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:32

Als je dat niet lekker vond raad ik je af om naar het binnenland te gaan Joceline. :D
Daar heb je bijna alleen maar traditioneel Turks eten, lamachun en döner kebab is daar moeilijker te vinden. Dan moet je echt de weg weten.

Ik lust het ook niet hoor! :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:12

Zijn er ook mensen die pas in september gaan? en wat is de temperatuur dan? Titanic Resort is ergggg mooi maar wel ook erg prijzig..

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:47

Ik ga dit jaar denk ik ook nog een keer in september naar Turkije en was vorig jaar ook in september geweest.
Heerlijke temperaturen overdag, gewoon nog lekker warm, zo tussen de 25 en 31 graden.
Tot 17.00 uur/17.30 uur lagen wij altijd nog bij het zwembad!
's Avonds koelt het wel af (word altijd wel snel donker) en moet je zeker wel een vest of iets bij je hebben.
September is dus een perfecte maand om te gaan :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:18

Wij gaan ook in september. :j Juist omdat het dan wat beter te doen is, aangezien wij met kleine daarheen gaan. Idd overdag nog heerlijk weer en niet bloedheet, en 's avonds lekker wat koeler.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:53

Ik ben in de herfstvakantie nog naar Kemer geweest. Toen was het nog ruim 25 graden. We hebben iig heerlijk in de zon gelegen en gezwommen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:43

Wij gaan in oktober, dan is het ook nog tussen de 22 en 28 graden. Persoonlijk kan het mij niet heet genoeg zijn, ik heb liever rond de 35 -40 graden. Maar als het dan in Nederland rond de 10 graden is vind ik dit ook wel lekker. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:43

De tijd vliegt echt... :oo Ik ga al bijna :oo

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:45

jaaa ik ook! *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:07

Ook niet onbelangrijk voor mij: Zijn er ook vlinders? :o

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:00

Ik ben jaloers op jullie, jullie mogen nog gaan! Ik ben alweer bijna een maand terug.
Ga het liefst vandaag nog terug. :D Heb het daar echt naar mn zin gehad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:01

Waar zat je? :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:43

Kun je eigenlijk het beste vroeg boeken ( rond februari ofso ) of nu? sommige hotels worden duurder, die waren in feb bijvoorbeeld 700 p.p en nu 850. En sommige worden hoe later je boekt hoe goedkoper of ze maken er aanbiedingen van.. Wat kun je eigenlijk het beste doen? hoe later je boekt des te minder keus er is.. Maar er is eigenlijk nog veel vrij. Eigenlijk alle hotels wel alleen bepaalde datums dan weer niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:04

Bij sommige reisbureaus heb je vroegboekkorting, maar dat is meestal in december - januari al. De prijzen gaan in de loop van het jaar gewoon fors omhoog (maart - mei) en dan krijg je de last minutes. Maar of het nou allemaal echt zo veel geld scheelt betwijfel ik...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:07

Vaak ben je t goedkoopst uit met vroegboekkorting volgens mij.
Of écht last minute, dus dezelfde dag/een dag van te voren boeken.
Al heb ik dat bij ons hotel vorig jaar in de gaten gehouden en dat scheelde niets in de prijs toen.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:19

Nathalie schreef:
Vaak ben je t goedkoopst uit met vroegboekkorting volgens mij.
Of écht last minute, dus dezelfde dag/een dag van te voren boeken.
Al heb ik dat bij ons hotel vorig jaar in de gaten gehouden en dat scheelde niets in de prijs toen.

Ja dat idee heb ik ook. Wel zie ik nu prijzen bijvoorbeeld geel gemarkeerd staan met erbij lastminute prijzen.. maar ik heb dus geen idee of dat dat ook echt goedkopere prijzen zijn, daarvoor had je moeten kunnen vergelijken met december/ januari prijzen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:20

Wij hebben 2 jaar geleden last minute geboekt en dat was wel goedkoper dan als we eerder geboekt hadden.
Vorig jaar ook last minute maar 6 weken van te voren en daarna werd eht ineens duurder. (scheelde een paar tientjes maar, maar toch!) Vlak voor vertrek was het weer net zo duur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 17:34

Hoi allemaal,

mijn moeder heeft een heeeele belangrijke vraag:
Mag je ook kaas mee in je bagage?????

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:58

Volgens mij mag dat wel Janine, maar waarom zou je dat doen?
Zulke producten overleven de vliegreis al niet eens, en als ze dat wel doen sneuvelen ze wel zodra je het vliegtuig uitstapt en tegen een warme muur aan loopt...

Eet gewoon een weekje geen kaas maar geniet van de Turkse gerechten en gewoonten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:07

Jaaa, m'n moeder en kaas... :+ Je kan bijna nergens goede kaas krijgen, dus dan wil ze kaas van thuis mee...

Nou, we wilden het in de gewone bagage doen, dat in het ruim komt. Vacüum verpakt denk ik dat ze bedoelt.
We hebben het geloof ik ook eens in m'n oom z'n bagage gedaan toen die over was uit Canada, daar naartoe mogen dergelijke dingen niet (zelfmaaktompoezen hebben we ook er in gestopt), door vertraging is dat wel overgekomen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:16

Bij de grotere Migrossen kun je ook Nederlandse kaas kopen. :)
Kaas mee nemen kan wel hoor, ik nam het ook altijd mee als ik in Nederland geweest was.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:24

Ja, dat dacht ik ook wel Nathalie. Aangezien wij vorig jaar in Spanje zelfs Mora, en Goudse kaas konden krijgen :') In Frankrijk hebben ze het alleen niet gevonden, dus ja dan is het wel aannemelijk. Tsjechië geloof ik ook niet echt....