Disneyland Parijs deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:16

Moet je eigenlijk langs veel tolwegen betalen of valt dat wel mee?
En wat zijn meestal de kosten? wil dat denk ik ook van mijn disneypotje gaan betalen. 8-)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:16

leuk ik wist niet dat er een topic over was ....
ik ga 20 tot 23 december !

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:17

vwmissy schreef:

Welkom bij de groep!!! :D

vwmissy

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:18

thanx... ik ga met mijn zoontje van 6
we wilde al eerder gaan maar iedereen die ik sprak zei dat die kleine nog te klein was en nergens in kon , dat vanaf 6 het leuker voor hem zou zijn .. is dat zo ???

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:19

Het was ook een beetje flauw van mij :+ Doom

Maar inmiddels heb ik je vraag al beantwoord denk ik. Er is 1 tolweg, een hele lange, en wat die precies kost, ben ik nog niet achter. Maar het was zo rond de 14 euro.

Ik heb een niet al te zuinige benzine auto en ik heb zo'n 2,5 tank gebruikt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:25

vwmissy schreef:

Welkom. Leuke tijd om te gaan denk ik, zo vlak voor kerst. Dan ben je tussen de oren ook echt met kerst bezig. Mijn vriend en ik zijn 9 november geweest. Toen was alles ook al in kerstsfeer, maar ik zelf nog niet echt.

Zelf hebben we geen kinderen, dus ik kan daar niet echt over oordelen, maar ik denk ook dat het leuker is voor de kinderen zelf als ze rond die tijd heen gaan.
Maar het denk ik ook erg afhankelijk hoe leuk je het zelf vindt en hoe vaak je heen gaat. Sommigen gaan minsten 1 x in het jaar. Dan is het voor een jonger kindje ook al leuk.
Als het echt een reis is die eens in de zoveel jaren doet, is jonger dan 6 misschien wel wat erg jong.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:41

doom schreef:
Loesje88 schreef:
wij zijn om 5 uur s morgens vertrokken, wij wilden voor 6/half 7 voorbij rotterdam zijn, dat is echt ellende 's morgens! En dat is goed gelukt!

Wij hebben nergens in de file gestaan, maar wij gingen in februari, en toen we in frankrijk op de tolweg reden begon het te sneeuwen. dus de halve tolweg hebben we maar 80 kunnen rijden.

En hoelaat kwam jij aan ?
Mbkaatje@ ik neem ook een tom tom mee hoor, vraag me alleen af hoe hij je stuurt? ga je door limburg of steek je ergens over in brabant?

11:30 uur, maar we hadden rokers in de auto (die niet in de auto mogen roken, dus waar we voor moesten stoppen) en maar 1 iemand die reed, dus die kon dan ook even de benen strekken.

en we hebben door de sneeuw een stuk 80 gereden, waar je normaal 130 kan rijden.

1 Tolweg en die was in Feb €14,- en op de terugweg nog een keer dus.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:54

mbkaatje- dit is geen uitstapje wat we jaarlijks gaan doen dus ja dan moet het met kerst want dan schijnt het allemaal nog net even wat mooier te zijn..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:27

Ben benieuwd hoe je zoontje het vindt.
Het park is prachtig hoor, maar zoals gezegd, ik zat met m'n hoofd nog niet bij kerst. We gingen er die periode heen omdat mijn vriend z'n 50ste verjaardag wilde ontlopen.
Of het nou kerst was of niet, ik vond het sowieso schitterend. En ik kom er ook zeker niet eens in het jaar.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:46

nou ik zal het je zeker laten weten hoor...
en klopt het dat alles zo verschrikkelijk duur is in het park ? en ben je nog in parijs zelf geweest (tips?)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:56

Je geld gaat zeker snel op. Wij zijn geen veelvraten, tenminste we moeten wat eten (lunch en avondeten), verder hebben we weinig tussendoortjes genomen (niet express hoor). Maar het is allemaal vrij prijzig.
En ja, je komt er voor het eerst, dus je wilt ook wat souvenirs. Dat loopt ook gauw op.

De kleinere snackjes zou ik proberen zoveel mogelijk zelf mee te nemen. Dat scheelt weer.

Wij zijn ook een dag naar Parijs geweest. Voor ik dacht € 26,- (voor 2 pers.) konden we de hele dag in Parijs reizen. Dit deden we eigenlijk omdat het die dag een nationale feestdag en het heel erg druk was in de parken. Anders hadden we het niet gedaan. Ik ben al een paar keer in de stad geweest en vind het nu niet echt heel erg bijzonder. Mooi hoor, daar niet van, maar de sfeer pakt mij persoonlijk gewoon niet zo.

Als wij nog eens naar Disney gaan, doen we dat niet weer. Het was wel heel makkelijk te doen hoor. Op het park stap je in de trein / metro en je stapt uit waar je wilt. Het is heel duidelijk aangegeven allemaal.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:09

ok , ja ik wilde zowieso al wat kleine snacks meenemen , kids hebben altijd honger he.. :P en ach we gaan er voor het eerst heen en daar blijft het waarschijnlijk ook bij want ik hou er helemaal niet van om ergens een paar keer naar toe te gaan dus dan moeten we maar niet bezuinigen :D ...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:12

Precies, dat hebben wij ook niet gedaan.

Ik zou er graag nog eens heen gaan, als het aan mij zou liggen en ik heb het geld ervoor, dan zou ik denk ik een keer in het jaar ofzo gaan. Misschien 1 x in de twee jaar.
Niet meer hoor, want dan gaat het me denk ik vervelen of tegenstaan. Dat zou zonde zijn.

Ben jij er al eerder geweest?

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:31

Ik denk dat het per kind verschild op welke leefdtijd je moet gaan,mijn dochtertje was toen we de eerste keer gingen net 4 jaar!Ze vondt het helemaal geweldig,we gaan sinsdien minimaal 3keer per jaar,sommige vinden dit belachelijk maar wij vinden het nu eenmaal leuk!
Nu gaan we 14 december weer !Ondertussen hebben we elk hotel wel gehad(mede dankzij mijn zusje die bij een reisburo werkte)

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:32

nee nog nooit..

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:32

ik hoorde dat er weinig te doen is voor de kleintjes zeg maar...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:45

Hangt een beetje af hoe je zoontje is, maar als hij alles leuk vindt al best stoer is, is er volgens mij meer dan genoeg te doen.

Peter Pan, Pinokkio, de draaiende theekopjes, It's a small world, Buzz Lightyear, Alice in wonderland Labyrinth, zijn zo wat atracties die ik in 1 keer bedenk. Verder zijn er wel wat draaimolens enzo. En er lopen Disneyfiguren rond waar je mee op de foto kan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:47

xRONINIx schreef:
Ik denk dat het per kind verschild op welke leefdtijd je moet gaan,mijn dochtertje was toen we de eerste keer gingen net 4 jaar!Ze vondt het helemaal geweldig,we gaan sinsdien minimaal 3keer per jaar,sommige vinden dit belachelijk maar wij vinden het nu eenmaal leuk!
Nu gaan we 14 december weer !Ondertussen hebben we elk hotel wel gehad(mede dankzij mijn zusje die bij een reisburo werkte)

Dat moet iedereen voor zich weten, jullie vinden het geweldig. Met niemand anders iets te maken toch!

Wat vond je nu het leukste hotel?

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:50

oh genoeg te doen voor de kleintjes dus ....
wij gaan logeren in het radisson blu..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 14:02

Ja, zat. Ik bedenk nu nog een paar atracties die kunnen.

Is trouwens allemaal ook leuk voor volwassenen hoor, tenminste wij vonden het allemaal leuk.

We vonden alleen de darkrides van pinokkio en sneeuwwitje wel heeeeeel hard gaan, een beetje te snel.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:01

vwmissy schreef:
nou ik zal het je zeker laten weten hoor...
en klopt het dat alles zo verschrikkelijk duur is in het park ? en ben je nog in parijs zelf geweest (tips?)

Wij zijn ook een dag naar Parijs geweest. Hebben toen de metro gepakt in Disney Village. We waren €5,60 p.p. kwijt aan een dagkaartje voor de metro. Is heel erg goedkoop dus om een dag naar Parijs te gaan! En goed te doen met de metro!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:37

Ik ga ook op 11,12 en 13 december met mijn vriend. We hebben een busreis geboekt omdat ik te schijterig ben om te rijden :+ . Ben zoo bang dat ik verdwaal, ook al heb ik een Tomtom := .

De 1e dag komen we weetikveelhoelaat aan maar is het op de trein stations wel makkelijk (en belangrijk: in het Engels) aangegeven? Ik zou dan graag mijn vriend de Eiffeltoren laten zien :j . Ben er zelf al eens geweest dus mij maakt het niet zoveel uit.

Enne, we zijn 2 dagen in de parken.. Vinden jullie de Studios het bezichten waardig of zouden jullie gewoon 2 dagen in het park ravotten?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:42

Nee de studios zeker niet overslaan. Daar staan ook een aantal toppers zoals Tower of Terror, Crush' Coaster, Rock 'n Rollercoaster, Animagique en Stitch Live. Dat is ook gewoon een park op zich.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:20

Inderdaad, níet de studios overslaan, krijg je spijt van :j

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:26

Oke dan gaan we de 1e dag in het park tot 22:00 en de 2e dag in het Studios. Heb er al helemaal zin in :D . Ben er vorig jaar al eens geweest in de zomer maar die kerstsfeer lijkt me helemaal geweldig!