Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:39

Ik ga morgen naar Egypte
Ik heb er zo'n zin in, en ik ben echt zo benieuwd naar hoe het daar is! :D

bambi76

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:16

De foto is realistische grootte :D

Wij hadden in Hurghada geen ponden nodig je kon er ook gewoon met euro's betalen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:25

Ben je eigenlijk met euro's niet duurder uit dan ? Ach ik heb er veel zin in :):) !!

Nog 17 dagen :+: !

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:22

Over 48 uur zit ik in het vliegtuig :Y)
Dinsdagmiddag gaan we dus :)

Ben nog steeds bang dat we neerstorten, dat er een aanslag gepleegd wordt, of dat ik wordt opgevreten door een haai... Maargoed, kan nu niet meer terug :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:58

Ik ben gister terug gekomen uit Egypte :). Het was weer heerlijk!! Alleen wel balen van die gekke vulkaan.... Wij hebben zelf gelukkig wel de normale tijden kunnen vliegen, maar er hebben ook echt mensen een week vast gezeten op het vliegveld van Hurghada of in de hotels moeten wachten (en dat laatste was door OAD niet netjes geregeld en koste bij ons hotel 94 euro per nacht per kamer). Op zich niet verkeerd langer in Egypte blijven, maar ja als je elke dag moet checken of je al gaat en ook niet weet of het een week is of nog veel langer en je bent 94 euro per dag kwijt, dan wordt je niet blij :+.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:44

Morgen :D :#

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:07

5 uur vliegen is het toch? (Sharm el Sheik)

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:50

Klopt ja. Ligt eraan of je wind tegen hebt :P Wij vlogen de heenweg volgens mij in 5 uur en de terugweg in 5,5 uur.

Fijne vakantie!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:31

Ik ben de heenweg naar Hurghada 4,5 uur gevlogen en terug 5,5 uur ;).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:29

hoe koud is het 's nachts in de woestijn?
ik slaap 3 nachten in de open lucht! neem een slaapzak mee, maar weet nog niet wat voor kleding/pyjama

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:56

Ik ben een keer 's nachts in de woestijn geweest, maar dat was nog niet zo heel lang na zonsondergang (denk tot max 12 of 1 uur). Was toen niet echt koud, heb er nog lang in t-shirt kunnen zitten. Naderhand wel een vestje aan getrokken.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:05

evdpanne schreef:
Ik ben gister terug gekomen uit Egypte :). Het was weer heerlijk!! Alleen wel balen van die gekke vulkaan.... Wij hebben zelf gelukkig wel de normale tijden kunnen vliegen, maar er hebben ook echt mensen een week vast gezeten op het vliegveld van Hurghada of in de hotels moeten wachten (en dat laatste was door OAD niet netjes geregeld en koste bij ons hotel 94 euro per nacht per kamer). Op zich niet verkeerd langer in Egypte blijven, maar ja als je elke dag moet checken of je al gaat en ook niet weet of het een week is of nog veel langer en je bent 94 euro per dag kwijt, dan wordt je niet blij :+.

Ik ben ook net terug uit Egypte (Sharm El Sheikh). We hebben ook een week langer vakantie gehad i.v.m. de gesloten vliegvelden. Bij ons had OAD het juist allemaal ontzettend goed geregeld! Wij hoefden maar € 72,-- (i.p.v. € 140,--) te betalen voor onze kamer en dat voor een supergoed vijfsterren hotel! We hebben verder ook niets meer hoeven te betalen voor nieuwe tickets voor de terugreis. Wij werden iedere dag door onze reisleidster op de hoogte gehouden over de stand van zaken. Al bij al hebben we een heerlijke extra week in Egypte gehad, mede dankzij OAD. Wij hebben er juist van genoten!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:52

Bij ons zou springtours onderhandeld hebben met het hotel zodat het goedkoper kon.... Mensen naar de receptie krijgen ze daar te horen dat het wel voor andere touroperators gold maar niet voor OAD. Als je ze belde hadden ze het veel te druk... Echt heel slecht dus :P. Vond Neckermann daarin veel beter, die hoefde niks extra te betalen en werden goed op de hoogte gehouden!

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:44

evdpanne schreef:
Bij ons zou springtours onderhandeld hebben met het hotel zodat het goedkoper kon.... Mensen naar de receptie krijgen ze daar te horen dat het wel voor andere touroperators gold maar niet voor OAD. Als je ze belde hadden ze het veel te druk... Echt heel slecht dus :P. Vond Neckermann daarin veel beter, die hoefde niks extra te betalen en werden goed op de hoogte gehouden!

Wat vreemd dat dat dan zo kan verschillen. Bij ons liep het contact ook via Springtours en dat was allemaal heel goed geregeld.
Dat wij voor de kamer moesten betalen, vond ik eigenlijk wel normaal. Het hotel kan er uiteindelijk ook weinig aan doen. En voor € 36,-- p.p. all in hoorde je ons niet klagen ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:42

Ach ja ik vind het ook zo raar dat Touroperators zoals Neckermann en Holland International wel gewoon zelf het hotel betalen en jou niet voor kosten op laten draaien waar je zelf niks aan kunt doen en een OAD zegt betaal het maar zelf (en dan ook nog echt voor een nachtje zeggen, terwijl mensen er gewoon een week langer moesten zitten). Maar ja had al gehoord dat OAD vorig jaar bijna failliet is gegaan en dit had ze waarschijnlijk de kop gekost... Maar ja blijft slecht!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:11

ik vertrek ook bijna! nog 6 nachtjes :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:11

wij gaan misschien deze zomer tijdens de ramadan

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:40

haha nog 7 nachtjes slapen :):) !!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:39

Ohhhh ben zo jaloers op al die mensen die nog moeten! Ik moet weer een jaartje wachten denk... Geloof niet dat ik weer in November ga :P.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:45

Ik hoop volgend jaar maart ergens daar ook heen te gaan om familie op te zoeken en vanalles te gaan bekijken wat ik nog niet heb gezien en luieren uiteraard

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:54

Ben ooit ook in maart geweest, toen was het nog niet echt super lekker op het strand. Maar voor dingen bekijken denk wel super ;).

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:01

Ik ben ooit in mei juli maart en februari geweest.

Nu wil ik rond eind maart begin april gaan ivm de hitte in Luxor.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:12

Ik ga overmorgen *D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:53

Luxor is in april al erg heet idd. Wij zijn toen wel geweest maar wat was het heet zeg!!! In maart vond ik het jammer dat er zoveel wind stond (kwam door wisseling van seizoenen ofzo) en het ook nog zo vroeg donker werd. Meestal waren wel rond 3/4 uur al van strand af :P. Dit jaar april was het zo 5/6 uur dat we zoiets hadden van we gaan maar eens even richting de kamer voor een borrel en douche :D.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:13

ik neem maar genoeg spaghettitopjes mee dus als ik dat zo lees ;)