USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:32

Mijn ouders wonen vlakbij schiphol en brengen ons altijd. Als we geland zijn sms ik altijd even en dan komen we meestal tegelijk in de aankomst hal aan.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:41

Ik zit e.e.a. te lezen over het meenemen van eten, en hier staat dat je al het eten moet aangeven? Het eten dat ik mee wil nemen valt onder 'algemeen' (kaas, jam, koekjes) en moet geen probleem opleveren (commercieel verpakt), maar blijkbaar moet ik dat dan wel aangeven?

Nu raak ik in de war. %)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:36

Nadir schreef:
Leuk Monique! In welke omgeving mag je rondsnuffelen?

Het is hun eerste keer USA, gezin met drie kinderen van 19, 16 en 13. Volgens eigen zeggen vooral stadsmensen, maar een snuifje natuur mag. Ha, en toch liever het Zuidwesten dan bijvoorbeeld Florida, want één pretpark vinden ze genoeg. Florida was ik trouwens niet aan begonnen, dat is niet mijn ding.

Omdat ze niet elke dag willen verplaatsen, hebben we (manlief denkt mee) gekozen om Yosemite eruit te laten (voor sommigen is dat een doodzonde, voor ons niet).

Idee tot nu toe:

3 nachten San Francisco
1 nacht Monterey (inkopen doen in Gilory, Aquarium, evt. Whale watchen)
1 nacht Morro Bay (Highway 1 met zeeleeuwen, Hearst Castle)
3 nachten Los Angeles (onderweg via Solvang en Santa Barbara, 1 dag Universal of Disney, Hollywood, Walk of Fame, dagje Santa Monica of Venice Beach)
2 nachten San Diego (evt. Seaworld, ZOO, Bilbao Park, Corona Island, vliegdekschip, Old Town Trolley Tour)
1 nacht Lake Havasu City (puur overnachtingsplek, wat dobberen in het water om af te koelen aan het meer)
2 nachten Williams (via Oatman, Seligman, Route 66) vanuit Williams arrangement The Train into the Grand Canyon inclusief 2 overnachtingen, 2 x diner, 2 x ontbijt (hebben we zelf ooit gedaan, vonden kids geweldig)
2 nachten Page (evt. via Monument Valley of zouden jullie kiezen voor 1 nacht MV en 1 nacht Page?) (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
1 nacht Bryce
1 nacht Zion
3 nachten Las Vegas en weer naar huis

Ideeën, vooral voor de tieners, zijn van harte welkom!

@ Annash: eten altijd aangeven op het formulier (ik schrijf er altijd bij wat het is)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 14:06

Dat is een hele mooie route! Heb geen tips voor tieners, denk dat er genoeg leuks voor hun tussen zit!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:23

Ja, ik moest aangeven of ik kaas ed ging invoeren. Dus ik zou dat niet meenemen. Verder vragen ze of je met vee in aanraking geweest bent e.d. Er lopen in washington honden om groenten, vleeswaren en fruit op te sporen.

Geen idee nog wat ik vandaag ga doen. Ben al tijden wakker omdat mn bioritme zegt dat het al middag is terwijl ik aan het ontbijt zit.
Maar ben klaar voor het avontuur.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:23

Kaas mag wel hoor, maar je moet het aangeven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:03

Dat is gewoon het formulier wat je in het vliegtuig krijgt, neem ik aan? :)

Ik denk dat ik het koekjes, kaas, jam & chocola meeneem. Dat is wel allemaal netjes (commercieel) verpakt zoals ze aangeven online, dus moet wel goedkomen denk ik. En dan zal ik dat ook op het formulier aangeven. Als ze dan besluiten dat iets niet mag, moeten ze het maar weg doen. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:32

Ik heb voorverpakt eten, maar dan heb ik het over sultana ed nooit aangegeven.

Monique, ik zou zeker 1 nacht MV doen! Rijden ze ook paard toevallig ? Want ik vond dat toch wel wel een ultieme belevenis, paardrijden bij de Indianen in MV.
Er past geen nacht meer bij in Capitol Reef? Dan kun je ze de twee mooiste wegen van Utah laten rijden, de 95 en de 12 terug naar Bryce.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:39

Tja, ik ken natuurlijk de Utah 12 en de 95, maar dan komen we weer bij het onvermijdelijke probleem van tijd. Ze willen meer tijd in de steden en ik moet dan ergens een nacht afsnoepen voor Monument Valley. En nee, het zijn geen paardenmensen.

Wil ik ze dan ook nog via Capitol Reef laten rijden (Moki Dugway, Muley Point) dan komen er ook veel rij-uren bij, waar ze ook weer niet happig op zijn. Een rit van 4 uur vinden ze al erg lang en tot nu toe kan ik die vrij beperkt houden.

Overigens vond ik zelf de route van Page via Kanab naar Bryce ook wel erg mooi hoor!

Het is echt keuzes maken en luisteren naar hun eigen wensen. Watersport is er wel zo één, vandaar dus twee nachten Page.

Van mij zou heel Las Vegas niet hoeven, maar ja, ik maak de reis niet voor mezelf :-) Weet je dan ik hem niet eens op AA plaats omdat ik nu al weet dat Yosemite er absoluut in moet, dat 2 nachten Zion minimaal is, etc. Nou ja, je kent het wel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:45

Ja precies, dat zou daar vloeken in de kerk zijn. Maar zo is het toch ook een prima route?
Hoewel ik de zonsondergang en opkomst in MV toch wel uniek vind. ;)
Ik denk dat jij beter in kunt schatten of deze tieners dat kunnen waarderen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:51

Ik ga het er vanavond nog eens over hebben. Het kan natuurlijk makkelijk, nachtje minder in Page en het is opgelost.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:01

Wij nemen een hoop baby voeding mee. Ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan :) zou goed moeten gaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 16:41

MoniqueT schreef:
Nadir schreef:
Leuk Monique! In welke omgeving mag je rondsnuffelen?

Het is hun eerste keer USA, gezin met drie kinderen van 19, 16 en 13. Volgens eigen zeggen vooral stadsmensen, maar een snuifje natuur mag. Ha, en toch liever het Zuidwesten dan bijvoorbeeld Florida, want één pretpark vinden ze genoeg. Florida was ik trouwens niet aan begonnen, dat is niet mijn ding.

Omdat ze niet elke dag willen verplaatsen, hebben we (manlief denkt mee) gekozen om Yosemite eruit te laten (voor sommigen is dat een doodzonde, voor ons niet).

Idee tot nu toe:

3 nachten San Francisco
1 nacht Monterey (inkopen doen in Gilory, Aquarium, evt. Whale watchen)
1 nacht Morro Bay (Highway 1 met zeeleeuwen, Hearst Castle)
3 nachten Los Angeles (onderweg via Solvang en Santa Barbara, 1 dag Universal of Disney, Hollywood, Walk of Fame, dagje Santa Monica of Venice Beach)
2 nachten San Diego (evt. Seaworld, ZOO, Bilbao Park, Corona Island, vliegdekschip, Old Town Trolley Tour)
1 nacht Lake Havasu City (puur overnachtingsplek, wat dobberen in het water om af te koelen aan het meer)
2 nachten Williams (via Oatman, Seligman, Route 66) vanuit Williams arrangement The Train into the Grand Canyon inclusief 2 overnachtingen, 2 x diner, 2 x ontbijt (hebben we zelf ooit gedaan, vonden kids geweldig)
2 nachten Page (evt. via Monument Valley of zouden jullie kiezen voor 1 nacht MV en 1 nacht Page?) (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
1 nacht Bryce
1 nacht Zion
3 nachten Las Vegas en weer naar huis

Ideeën, vooral voor de tieners, zijn van harte welkom!

@ Annash: eten altijd aangeven op het formulier (ik schrijf er altijd bij wat het is)

Kleine tip; vliegdek schip in San Diego is groter dan je denkt :+ neem daar echt de tijd voor. Wel supergaaf voor tieners!
Page is best supersuf als plaatsje ( hoewel de hele straat met iets van 15 kerken naast elkaar best hilarisch was :') ) maar de dingen eromheen zijn wel tof.
Ik zou zeker Antilope Canyon meepakken en horseshoe bend. Voor de nodige ontspanning is lake Powell waaaanzinnig, vooral als jullie kunnen kamperen. Weet niet wanneer je exact gaat, maar ergens in september hebben ze een of ander feest daar in de omgeving dat je met archeologen de dinosaurus opgraaf plekken mag bezichtigen. Je moet ervan houden,maar dat leek mij echt heeeeeeeeeeel cool toen wij er waren.
In zion zou ik met tieners absoluut de hike doen dat je door het water die canyon inloopt, dat was echt heel leuk om te doen en erg gaaf vanwege de omgeving.
Los Angeles is trouwens Universal denk ik het meest leuk voor tieners, die identificeren zich prima met de attracties en films die volledig up zo date zijn.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:00

Iemand enig idee hoeveel het kost ong om tickets om te boeken? Heb wat problemen met m'n gezondheid helaas en wil liefst zsm naar huis... Ik vlieg met American airlines/finnair. Vlieg vanaf SF, zelfde als geboekt, maar wil eerder terug.

Maar hoop snel weer te gaan, wat goedkoop is merkkleding hier, calvin klein jeans voor maar $20 en Tommy Hilfiger Polo voor maar $25. Maar eten en hotels zijn wel duurder...

De bus was erg fijn, mooi om de omgeving te zien, beter dan met het vliegtuig, dan zie je niet zoveel...

Santa Monica en venice is hetzelfde bijna, ligt tegen elkaar aan, dacht eerst dat het ver uit elkaar lag :P Ik vond LA niet zo heel leuk, beetje verpaupert ?overal zwervers, ruikt naar pies. Alleen Beverly hills/west Hollywood was wel net. Als ik terug wil, zeker naar Florida en meer het platteland, nouja plat is het niet, maar liever niet de grote steden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:07

Platteland in Florida is echt wel plat ;)
Kun je je ticket niet wijzigen? Wel jammer dat je eerder naar huis wilt, dat hoor je niet vaak ban mensen die in de USA zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:49

Van die prijs voor het omboeken valt niks te zeggen. Dat hangt van heel veel factoren af. Bel American Airlines of vraag het via hun Twitter of Facebook.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:08

Ik had is een paar jaar geleden een situatie waarin ik om wou boeken en toen zou dat geintje me over de 500 kosten.. Ik zei laat maar zitten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:17

Kun je je dan niet op de stand-by lijst laten zetten? Ik heb deze situatie nog nooit meegemaakt. Wel dat m'n vader en ik problemen hadden met de lijst op de terugweg van NY. we konden toen kosteloos met een eerdere vlucht mee. Was wel met KLM

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:16

He wat naar voor je zeg Gucci! Omboeken verschilt erg per route en hoe meegaand een maatschappij. Als het je te duur is zou je kunnen kijken of je voor minder dan dat bedrag een one way via skyskanner kunt vinden. Je zou ook even contact met je reisverzekering kunnen opnemen, die kunnen je misschien wel helpen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:17

Heerlijk warm hier. Vriendelijke mensen. Maar alles gaat wel enorm traag. Net als in zuid europa zeg maar. Of men alles een stap langzamer doet. Enige waar men snel is, is in restaurants, maar in de gemiddelde winkel niet. De vooroordelen over de vlag in de tuin, grote autos, grote porties eten en gratis refills zijn waar. Ik verveel me nog niet.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:18

Wat vervelend Gucci :(:) Ik zou inderdaad je luchtvaarmaatschappij en je reisverzekering even contacten.
Hopelijk kun je nog wel genieten van de dagen die je nog hebt daar

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:34

OH JEETJE! Vorig jaar met Orlando had ik alle dagen zon... maar nu is een ander cluppie daar naartoe... ohjee... krijg bijna medelijden met ze...

Afbeelding
Verzopen vakantie daar aan de andere kant van de oceaan... Sunshine State? My backside! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:07

Afbeelding
Dan is de mijne toch beter :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:23

Ik zit momenteel in Pennsylvania en het is echt prachtig hier! Gisteren naar Philadelphia geweest en vandaag in de Jeep rondgetourd en naar het strand in New Jersey geweest. Heerlijk weertje. We zijn nu op de weg terug.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:34

HorseyDude schreef:
OH JEETJE! Vorig jaar met Orlando had ik alle dagen zon... maar nu is een ander cluppie daar naartoe... ohjee... krijg bijna medelijden met ze...

[ [url=m/NF1CbJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verzopen vakantie daar aan de andere kant van de oceaan... Sunshine State? My backside! :D

Nee hoor. Dit betekent dat het prima weer is met in de avond een buitje. Het is er prachtig weer :) ;)