Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:38

Hoi,

We zijn aan het kijken voor volgend jaar. Nu hadden we samos op het oog, wat is leuker kokkari of pythagorion?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 20:03

Love_myhorse schreef:
Hoi,

We zijn aan het kijken voor volgend jaar. Nu hadden we samos op het oog, wat is leuker kokkari of pythagorion?

Pythagorion is iets groter en je hebt iets meer een echte haven.

Ik zelf vond Kokkari leuker.
Iets schattiger en knusser.
Ook een leuke boulevard met veel keuze aan restaurants en je hebt er ook restaurants aan het strand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:31

Groetjes uit de Sporades.
Onweer vandaag dus we blijven in de haven.(Alonissos)

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 14:19

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:46

daantjuhhh schreef:
Love_myhorse schreef:
Hoi,

Pythagorion is iets groter en je hebt iets meer een echte haven.

Ik zelf vond Kokkari leuker.
Iets schattiger en knusser.
Ook een leuke boulevard met veel keuze aan restaurants en je hebt er ook restaurants aan het strand.

Dankje, voorkeur voor nu is ook kokkari.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:37

Mail van Transavia gehad dat onze vlucht is gewijzigd. We vertrekken wel vanaf Eindhoven. Maar komen terug op Amsterdam. Niet handig met de auto. Nu geregeld dat onze zoon ons wegbrengt en ophaalt. Maar wel veel meer kilometers maken. Iemand ervaring wat je kan declareren? Heb in de mail wel gezien dat je extra kosten bij hun mag claimen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:13

Bonnelover schreef:
Mail van Transavia gehad dat onze vlucht is gewijzigd. We vertrekken wel vanaf Eindhoven. Maar komen terug op Amsterdam. Niet handig met de auto. Nu geregeld dat onze zoon ons wegbrengt en ophaalt. Maar wel veel meer kilometers maken. Iemand ervaring wat je kan declareren? Heb in de mail wel gezien dat je extra kosten bij hun mag claimen.

Transavia is wel lekker bezig de laatste tijd zeg.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:18

Wat balen bonnelover. Volgens mij mag je 23ct per km declareren. Dat zag ik deze week bij de vakantieman bij max voorbijkomen.

Wij vliegen volgende week vrijdag met transavia naar Corfu. Ik hou mijn hart vast. Vooral voor onze oudste zoon, want hij vliegt een week later alleen naar ons..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:29

Wij vertrokken van Amsterdam en 3 dagen voor vertrek kwam er bericht dat we terugvlogen op Brussel. Er was een bus geregeld, maar we kwamen dan langs mijn woonplaats. Dus we zijn weggebracht en opgehaald.

Ik heb net even gecheckt wie de vlucht voor ons uitvoerd, gelukkig Corendon zelf.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:02

Nog een paar dagen en dan is het zo ver. Dan vertrekken we met 3 tieners naar Corfu. Althans de oudste sluit een weekje later aan.

We gaan 2 weken en hurenvoor één week een auto en hopen de rest met het ov te kunnen doen.

Wat moeten we echt gezien en gedaan hebben? Het reisbureau heeft de geikte uitjes; dagtrip Albanië, blue lagoon, jeepsafari, aquapark, fietstocht

Ik ben benieuwd, wat moeten we komende 2 weken echt doen en zien..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:05

Leuk, welke plaats zitten jullie?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:25

Corfu stad!

Naar de pantokrator.

Strandjes in het noorden zijn ook heel mooi.

Canal d'amour vond ik ook leuk om ff te zien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:36

Ik ben heel ziek geworden op Corfu dus helaas niet veel van kunnen zien. Maar Corfu stad vond ik wel erg leuk

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:37

Canal D'amour moet je alleen mazzel hebben want het is daar vaak strontdruk haha. Blijk lekker weg bij Sidari, vreselijk toeristisch :=

Dit is een leuk strand met leuk uitzichtpunt om even te vertoeven!
https://maps.app.goo.gl/GBSrT8AizqzBDjjJ6

Dit is by far ons favoriet strandje. Wel een beetje op tijd komen, dan is er plek zat.
https://maps.app.goo.gl/YzVsMdevbSDHbNct7
Je kunt hier parkeren:
Afbeelding
En dan bij de busstop naar beneden. Dit is wel een pittig pad dus doe voorzichtig :P

Dit is ook heel gaaf om te zitten, je kunt hier ook tof zwemmen.
https://maps.app.goo.gl/3uzbac5eaXkgvnFK7

En als je de dag dan wilt afsluiten in een wat sjieker maar heel goed restaurant:
https://maps.app.goo.gl/LZ1ZEVDi2WV3KiPB6
Wel even reserveren vooraf :)
Als je minder luxe wilt is Nereids hier boven op de kaart ook heel leuk.

Heel veel plezier!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 23:34

Earth schreef:
Leuk, welke plaats zitten jullie?

Wij gaan naar Argios Markos.

Wat een toffe tips, ik zie ons al lekker vertoeven bij Grutto bar

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 00:32

Onze Transavia vlucht was ook gewijzigd, duurde vervolgens ook nog bijna een volle week voor ik contact met ze wist te krijgen. Echt heel slecht. Het voorstel was in eerste instantie een terugvlucht anderhalve dag eerder dan de oorspronkelijke vlucht... Eh nee :+

Uiteindelijk nu heen en terug van/naar Schiphol ipv Eindhoven, tijden redelijk hetzelfde. Vind ik prima, is dichterbij, maar het hele gedoe was heel vervelend.

Nou ja nog een paar weekjes :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:17

Ik vond dat huis van Sissi op corfu ook heel mooi om te zien.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 11:38

Eulogy schreef:
Onze Transavia vlucht was ook gewijzigd, duurde vervolgens ook nog bijna een volle week voor ik contact met ze wist te krijgen. Echt heel slecht. Het voorstel was in eerste instantie een terugvlucht anderhalve dag eerder dan de oorspronkelijke vlucht... Eh nee :+

Uiteindelijk nu heen en terug van/naar Schiphol ipv Eindhoven, tijden redelijk hetzelfde. Vind ik prima, is dichterbij, maar het hele gedoe was heel vervelend.

Nou ja nog een paar weekjes :D

Wanneer ga je? Bij onze schoondochter ook de heen en terugvlucht een dag vervroegd. Heb gebeld en kon zo worden omgeboekt naar de juiste dagen. Nu vliegen we met zijn 5en weer terug.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:52

Bonnelover schreef:

Ja hoor, hoeveel uur is er vertraging?
Werk in een reisbureau en kreeg pas voor klanten alles vergoed
1 dag eerder op vakantie (de vlucht) en we hebben de extra nacht accommodatie van in de dik 600 euro vergoed gekregen en de huurauto die we eerder moesten ophalen!

Als je flexibel belt kan je dat ook vragen

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:52

Ik ga 30 augustus met een vriendin een weekje naar Zakynthos….. echt toe aan wat zon.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 17:39

cocktailtime schreef:
Bonnelover schreef:

Ja hoor, hoeveel uur is er vertraging?
Werk in een reisbureau en kreeg pas voor klanten alles vergoed
1 dag eerder op vakantie (de vlucht) en we hebben de extra nacht accommodatie van in de dik 600 euro vergoed gekregen en de huurauto die we eerder moesten ophalen!

Als je flexibel belt kan je dat ook vragen

Heenreis blijft het zelfde maar terugreis is naar ander vliegveld. We vliegen terug ook 7 uur eerder. Wilde de laatste dag Athene nog bezoeken. Maar dat gaat nu helaas niet lukken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:18

Heel apart. Normaal vlieg ik comfort klasse in het vliegtuig. Maar ik was te vroeg met boeken en kon toen nog niet kiezen. En kwam er later achter dat ik gewoon economy had. Dus gebeld. Toen kon ik alleen de terugvlucht nog comfort maken. Heen niet. Zat vol.
Comfort zijn vaak de eerste paar rijen in het vliegtuig.
Ga ik vanmorgen mijn stoel reserveren. Kan ik gewoon zowel heen als terug stoel 1A weer kiezen.
Het enige wat ik kan bedenken dat er helemaal geen comfort mogelijk was op de heenvlucht.
Anders is het raar dat je meer moet betalen voor comfort.
Nou ja ik ben blij met weer 1A heen en terug.
Nog 30 dgn geduld dus

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:41

Wat fijn! Aftellen nu!

Wij zijn net een paar weken terug (Rhodos) en gaan binnenkort nog een weekje naar Kreta. :):)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:24

Wij zijn net terug gekomen van 10 dagen Samos. Was voor mij de eerste keer Griekenland maar wat ben ik verliefd op het Eiland Samos <3

Echt prachtig

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 19:33

Leuk! Ik ga binnenkort