Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:58

Vreselijk ieder jaar die bosbranden.
Wij hebben dat 2 x van heel dichtbij meegemaakt.
1 x op Rhodos en 1 x bij Athene, daar zagen we toen niet eens meer de zon door al het as.
Was heel surrealistisch en vreselijk triest voor de plaatselijke bewoners.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:48

Brand is zo ontzettend naar.
En ook de reden dat ik in het voor of naseizoen boek.

En de reden dat ik niet durf te emigreren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:16

Electra63 schreef:
Is er nog iemand nu op Kos?
Daar zijn hevige bosbranden.
Gisteren ook heftige brand op Zakynthos en op verschillende plekken op het vasteland.

Gisteren hadden wij een boottocht bij Zakynthos . Best indrukwekkend de blus vliegtuigen waren best dichtbij over het water aan het bijladen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:28

Ah gianti kefalonia verruild voor Zakynthos.
Waar zit je op Zakynthos?
Wat vond je van kefalonia?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 14:59

Afbeelding
Vandaag aangekomen op Rhodos. Boodschappen gedaan en lig nu bij het zwembad. Straks voetbal kijken in Faliraki. Ik vind het nu al top <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:04

Heerlijk! Hopelijk tref je een plekje met de voetbal waarbij jou terras niet achterloopt.

Wij hadden vorig jaar een wedstrijd Griekenland - Nederland waarbij ons terras enorm voor liep op het terras naast ons.

Die mensen waren pisst dat wij vet hard juichten bij een doelpunt wat hun pas 2 minuten later zagen _O-

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 15:59

Haha, dat hadden wij ook. Er was een hele hippe tent waar alle Nederlanders zaten
Maar wij zaten bij een taverna en wij liepen voor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 12:24

baudyh schreef:
Ah gianti kefalonia verruild voor Zakynthos.
Waar zit je op Zakynthos?
Wat vond je van kefalonia?

Nu helaas weer thuis!

Kefalonia vonden wij echt geweldig!! Het eiland zelf was echt prachtig. Zijn er 3 nachten geweest en 2 dagen met auto rond gereden. Onze ogen uitgekeken.

Afbeelding

Afbeelding

De ferry naar Zakynthos was een ramp :’) we zouden rechtstreeks gaan en deze werd zeer lastminute geannuleerd. 0.0 communicatie en je moest maar zelf uitzoeken hoe of wat. Uiteindelijk via via erachter gekomen dat we vanuit een andere haven nog eentje naar kyllini ging en vandaar naar Zakynthos. Dus wij daarheen.. bleek onze eerste ferry iets vertraging te hebben, maar de tweede zou op ons wachten, hoefde niet ‘te rennen’ werd ons meerdere malen gezegd. Ik kan je zeggen… we hebben met 50 man gerend voor onze leven naar de andere ferry en daar ons er op moeten banketstaaf omdat voetgangersbrug al dicht was.. _O- waren uiteindelijk 6 uur later in Zakynthos :’)

Zakynthos zelf vonden wij erg tegenvallen :o enorm toeristisch. Werden niet gemotiveerd om ons prachtige hotel te verlaten (wat aanvoelde als klein Grieks dorpje op zich), hadden voor 3 dagen auto gehuurd maar bij beide pogingen gelijk omgedraaid en terug naar hotel gereden _O-. Wel een 8 uurs boot tour gedaan wat echt enorm mooi en gaaf was! Inclusief zwemmen met schildpadden

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:18

Normaal gaat de gewone ferry toch 2 x per dag van Pesada , kefalonia naar Agios Nicolaos Zakynthos
De oude ferry van Terschelling.

Volgens mij had je beter kunnen vliegen. 25 min . Ha Ha

Ik heb hetzelfde met Zakynthos, geweldig eiland maar al die toeristen. Vind het er veel te druk.
Ben er in 2020 geweest tijdens corona toen was het top. Maar toen ik in 2022 terug kwam schrok ik.
Geef mij Maar kefalonia.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 13:58

baudyh schreef:
Normaal gaat de gewone ferry toch 2 x per dag van Pesada , kefalonia naar Agios Nicolaos Zakynthos
De oude ferry van Terschelling.

Volgens mij had je beter kunnen vliegen. 25 min . Ha Ha

Ik heb hetzelfde met Zakynthos, geweldig eiland maar al die toeristen. Vind het er veel te druk.
Ben er in 2020 geweest tijdens corona toen was het top. Maar toen ik in 2022 terug kwam schrok ik.
Geef mij Maar kefalonia.

We hadden de ferry van 16.30 vanuit sami en zijn uiteindelijk naar Poros gegaan om vanuit daar de ferry naar kylini te pakken. Vooral door gebrek aan communicatie voelde het als gigantische puzzel :’) alles was sneller geweest dan wij gedaan hebben

Wij vonden zelfs Santorini veel meer karakter hebben dan Zakynthos :o je merkt het ook zo erg aan type bars en restaurants (het moment dat er foto’s in de menukaart erbij staat) wat voor type toerist er veel komen en dat is gewoon niet wat wij zoeken hahaha. Wij zijn ook super vroeg vertrokken met de boot trip. Daardoor zaten we bij veel plekken zoals de blue caves en her schipswrak alleen. Tussendoor ook even heerlijk gezwommen met niemand anders in de buurt in geweldige blauwe water!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:02

Prachtige fotos Gianti!

Wij vonden Zakynthos ook minder dan verwacht. De mensen waren er niet zo vriendelijk als we gewend zijn etc.
Nou dachten wij mss dat het lag omdat het einde seizoen was en de mensen gewoon moe waren ofzo iets, maar geen idee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:24

Wij waren in 2010 op Zakynthos.... dus dat zal niet meer vergelijkbaar zijn. Vond het een van de leukere eilanden waar we zijn geweest.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:29

Ik ben enorm benieuwd naar de eilanden die jullie dan zo mooi vinden. Zakynthos zelf vond ik prachtig, de huurauto vond ik fantastisch om alle mooie plekjes mee te verkennen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:41

Op Zakynthos zijn echt wel mooie plakjes te vinden. Ik vond de White caves veel mooier dan de blue cafés, Keri was erg mooi. We zijn in prachtige baaitjes geweest.

Heerlijk gegeten bij bijvoorbeeld scloublous waar ook veel Grieken zaten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:45

Ja wij zijn toen idd ook naar kleine baaitjes gereden en ik vond het educatie centre over de schildpadden leuk om te zien. Was toen bij het strand ook een team bezig om de nieuwe nesten af te zetten en in te meten en registreren. Leuk om mee te maken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 14:56

Zakynthos heeft zeker veel moois maar gewoon te veel mensen
. Afbeelding
Dit vind ik nog steeds een magisch mooie plek bv.
Het hotel was ook top, dus ga ooit nog wel terug hoor

Maar voor nu word ik blijer van kefalonia

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:20

Oh nou ik ben in zakynthos geweest en vond het er prachtig, ondanks dat we normaal naar minder toeristische eilanden gaan en ik bang was dat het ging tegenvallen maar het viel mij reuze mee.

Wij zaten wel niet in de toerisme en hadden een heerlijke rustige studio tussen de olijfbomen. Ook de mensen in het dorpje waren mega vriendelijk en na een paar Griekse woordjes waren ze helemaal om haha!

Ook de kleine bergdorpjes die we onderweg tegenkwamen vond ik ze allemaal even vriendelijk en echt Grieks.

Ook heerlijk gegeten bij de echt Griekse tavernes, we hadden dan wel ook tips gekregen van de mensen waar we de studio huurden.

Al met al vond ik zakynthos echt meevallen qua toerisme als je het niet opzoekt :D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 15:39

baudyh schreef:
Zakynthos heeft zeker veel moois maar gewoon te veel mensen
. [ [url=m/Lzn8Ak.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit vind ik nog steeds een magisch mooie plek bv.
Het hotel was ook top, dus ga ooit nog wel terug hoor

Maar voor nu word ik blijer van kefalonia

Dat is bij Keri.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 17:10

Ik ben meerdere keren naar Zakynthos geweest, maar altijd begin juni of eind september, en het was nooit erg druk.
Ik vind het een fijn eiland voor ff een weekje zon.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:32

Sinds gisteren is het ineens heel warm op Rhodos. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd maar waren vandaag al snel terug bij het hotel. Het is niet te doen iets te bezoeken zo . :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:07

Mandyy schreef:
Sinds gisteren is het ineens heel warm op Rhodos. We hebben voor 4 dagen een auto gehuurd maar waren vandaag al snel terug bij het hotel. Het is niet te doen iets te bezoeken zo . :=

Een kennisje was aan het kijken voor een last-minute. Maar zij hebben een baby van een half jaar en vinden het inderdaad nu te warm.

Ik zag dat er gisteren 2 lichte aardbevingen waren in de buurt van Zakynthos.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:43

Hier zitten vast kenners die mij en mijn zusje op weg kunnen helpen! We willen volgende zomer voor het eerst naar een Grieks eiland. Het idee is om een week lekker aan het strand te liggen (of een zwembad, maar we houden wel echt van strand), ‘s avonds lekker een stadje in om wat te eten en drinken.

We hebben nu Zakynthos en Corfu op ons lijstje staan, maar misschien missen we nu wel briljante ideeën. Op welke eilanden kan je ook zonder auto lekker rondhangen en dus van een hotel zo een stadje in lopen?

Onze enige eisen zijn dat we het liefst direct vanuit Nederland willen kunnen vliegen (een overstap is geen directe afknapper maar een boot wel, ivm onze korte vakantie) dat het begin juni zeker weten zonnig is en dus dat er iets te beleven is in een stadje. We hoeven niet per se te stappen, maar iets met een beetje leven in de brouwerij kunnen we wel waarderen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:56

Rhodos (Faliraki) ben ik nu en voldoet aan je eisen. Je kunt er veel doen met het openbaar vervoer. Wij hebben 1x pech gehad dat we er 3 uur over deden om in Rhodos te komen (normaal is dat 20 min) maar verder werkt het top.

Wij gingen vanochtend met de bus naar Lindos. Ben ik daar op een trap door m’n enkel gegaan en later zo duizelig geworden dat ik niets meer zag en heel beroerd werd. Heb een tijdje in de schaduw op de grond gelegen. Mensen kwamen water en een waaier brengen om te helpen. Super lief.
Ben blij dat ik nu weer bij het hotel ben. :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:14

Rhodos inderdaad Faliraki, Kos-Stad, kant van Lambistrand of Zakynthos en dan Tsilivi, Kalamaki of Laganas.
Allemaal zandstrand en winkeltjes, barren en restaurants op loopafstand.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:22

Ik denk dat je dat op alle meer toeristische Griekse eilanden prima kan vinden als je naar de wat bekendere toeristen plekken gaat.