USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 14:11

germie schreef:
En een internationaal rijbewijs is onzin he? Een gewoon rijbewijs is toch voldoende?

Dit staat er op de site van de ANWB (die heel toevallig ook het internationaal rijbewijs uitgeeft. :+ )
"Het Nederlandse rijbewijs is geldig in de Verenigde Staten, ook bij het huren van een auto.
Omdat verhuurbedrijven in de meeste staten (ondanks het feit dat de staat het Nederlandse rijbewijs erkent) toch een IRB eisen, wordt aangeraden dit document voor de zekerheid mee te nemen. Het IRB is verkrijgbaar bij iedere ANWB-winkel, ook voor niet-leden. Neem het Nederlandse rijbewijs en een recente pasfoto mee. Het IRB is 1 jaar geldig."

Ik had er wel eentje mee op mijn eerste reis naar Michigan, maar niet nodig gehad. De tweede keer, naar o.a. Georgia overigens, niet meegenomen en ook niet nodig gehad. Moet er wel bij zeggen dat ik toen geen auto gehuurd had, maar we alles met mijn vriend z'n auto deden.
Ik neem in ieder geval geen IRB meer mee naar de USA en als dat al problemen zou gaan geven moet mijn vriend maar gaan rijden (wat hij toch het liefste heeft, haha).

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:38

De ANWB geeft de internationale rijbewijzen uit en verdient eraan. Is alleen nodig als je rijbewijs n een afwijkend alfabet is, bijvoorbeeld Chinees of Arabisch.

Een auto huren vanuit Europa is meestal wel goedkoper dan ter plaatse.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:00

Lowara schreef:
Nou.. Een gewoon zwempak was niet te krijgen hier, drama, ruim 3,5 uur ik weet niet hoeveel winkels en shopping malls afgelopen, alleen bikini's.. Drama.. Uiteindelijk naar de waterslide pretpark geweest in bikini met korte broek aan, werkte ook whuhaha!

ook niet bij de walmart? Daar heb ik de mijne toen gekocht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:21

Verhuurbedrijven hebben bij mij nog nooit om een internationaal rijbewijs gevraagd. De ANWB geeft dat echt aan om de eigen kas te spekken.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:31

Haha ... dat is dus precies wat ik ook zeg Fitzroy! :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:44

Fitzroy schreef:
Verhuurbedrijven hebben bij mij nog nooit om een internationaal rijbewijs gevraagd. De ANWB geeft dat echt aan om de eigen kas te spekken.

Bij ons ook nog niet en ik denk zo onderhand in alle werelddelen wel gereden. Lekker verdienen voor de ANWB, ook nog even een geldigheid van een jaartje er maar opzetten...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:07

Is er eigenlijk een walmart in New york te vinden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:26

Www.google.com :+

Wij zijn bij een grote geweest net aan de andere kant van de Hudson.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 04:14

liberty schreef:
Lowara schreef:
Nou.. Een gewoon zwempak was niet te krijgen hier, drama, ruim 3,5 uur ik weet niet hoeveel winkels en shopping malls afgelopen, alleen bikini's.. Drama.. Uiteindelijk naar de waterslide pretpark geweest in bikini met korte broek aan, werkte ook whuhaha!

ook niet bij de walmart? Daar heb ik de mijne toen gekocht.

Konden die nergens vinden op dat moment -O-

Hier dikke lol, gisteren en vandaag flink gereden, gisteren van Flagstaff naar Las Vegas, en vanochtend door naar San Diego. Pfff we zitten nu in twee weken al op ruim 4000 km met de auto! *D nu mooi na alle national parks ( geloof dat we er nu 6 gehad hebben?) de westkust af weer terug naar boven de komende twee weken.

We slapen dus in Air Bnb's en is altijd afwachten waar je terecht komt. We hebben werkelijk alles al meegemaakt qua mensen en plaatsen :') meestal super positief ( denk prive zwembaden, jaccuzi's, complete zakken met wasgoed braaf weggewerkt door de hosts hier)

vandaag zitten we bij Mexianen in een heus trailerpark in zo'n amerikaanse trailer. Echt lollig, zo'n lief mexiaans mama'tje helemaal blij dat we er zijn, en finaal in paniek hoe 'groot' mijn vriend en ik zijn ivm het bed :D we zijn trouwens gewoon 1,78m dus valt mee, maar idd, onze voeten steken uit hier whuhaha 8-)

Maarre... Wel een goede tip voor mensen die wat meer lowbudget willen en niet te ver vooruit willen plannen hoor, we kunnen tot nu toe bij werkelijk elk gat en grote stad zonder problemen slapen voor gemiddeld 28 tot 55 dollar per nacht. Vaak nog met ontbijt ook nog. Meestal trouwens pas een dag of twee van tevoren geregeld, nu ook, na San Diego ( 2 nachten) geen flauw idee hoe en wat nog :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 07:19

Vooral de tweede is een pittige dagtrip. Wilde je niet langer in LV blijven? Vind dat zo'n heerlijke stad!
Heb je nog paardgereden in Monument Valley? Blijft voor mij toch één van de hoogtepunten van een ZW trip.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:26

Ik ben donderdag gearriveerd, woensdag tickets geboekt. Dat ging snel :P en al mijn spullen ingepakt. Gelukkig was de esta in orde en was snel door de border security. Wat een verschil, mensen spreken je gewoon aan op straat, mannen dan, is dat normaal en onweer, lag te trillen in mijn bed :')
Ben nog opzoek naar een app of goede site waar ik binnenlandse vluchten kan boeken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:59

Fijn dat alles goed gegaan is

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:03

Gaaf Lowara! Last minutes AirBnB'szijn mij ook heel goed bevallen inderdaad. Gaf erg vrijheid.

Fijn dat alles goed is gegaan Gucci. Waar ben je naar toe gevlogen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:16

Ik ben niet zo´n last-minute gokker, maar ik vind het wel tof hoe jullie dat doen Lowara!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:32

Toffe foto's Lowara! Nu krijg ik nog meer zin in onze reis haha :P
Had ook al je foto topic gezien en die canyon op ons lijstje gezet ;) veel plezier nog!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:10

Fitzroy schreef:
Vooral de tweede is een pittige dagtrip. Wilde je niet langer in LV blijven? Vind dat zo'n heerlijke stad!
Heb je nog paardgereden in Monument Valley? Blijft voor mij toch één van de hoogtepunten van een ZW trip.

We waren vorige week al 3 dagen in Vegas :j wet and wild gedaan, blue man show gezien, de strip op en in circus circus gelogeerd :j dit was de terugweg vanuit de parken Zion, Bryce canyon, monument valley en grand canyon, dus alleen een handige overnachtigings plek :j paardrijden mag niet van vriendlief, een maand geeeeeen paarden ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:05

Toch nog een kaartje voor The Daily Show bemachtigd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:42

Airbenb, moet je daar lid van zijn?
Ik heb voor andere reizen booking.com en hotels.com gebruikt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:34

purny schreef:
Toch nog een kaartje voor The Daily Show bemachtigd.

Wauw, supervet! Trevor Noah is fantastisch <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:41

Ja idd. Ben benieuwd of je na de opnames met hem op de foto kan. Ga wel een leuk Hollands cadeautje meenemen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:03

Jullie weten vast niet dat in Monument Valley ook het 2e deel van Back to the Future is opgenomen?

Ennuuuhhhh.... dankzij Facebook heb ik weer een foto terug van vakantie! (verloren gewaand...)

Afbeelding
This one! :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:10

germie schreef:
Airbenb, moet je daar lid van zijn?
Ik heb voor andere reizen booking.com en hotels.com gebruikt.

Ja, daar moet je lid van zijn. Je slaapt dan bij mensen thuis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:24

Je kan gewoon registreren op de site van Airbnb. Je kan ook kiezen voor zelfstandige huizen en appartementen. Geloof alleen niet alleen reviews ...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 06:37

Het registreren ging best makkelijk toen :j en de reviews zijn verdomd handig, maakt dat het meestal goed gaat. Wij kiezen bv alleen airbnb's met minimaal 25 positieve reviews. Op de demente irritante oma na ( later bleek dit in eerdere reviews wel te hebben gestaan.. Oeps) altijd goed gegaan nog. Hier morgen en overmorgen naar Universal Studio's! En vandaag naar the walk of fame geweest, beverly hills, de hollywood letters etc :j vriendlief deed 'the Hoff' na trouwens whuhaha!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:20

Ik heb net mijn kadootje voor de persoon waar ik naar toe ga geregeld: miniklompjes, theedoek met molens, handdoek met elfstedenrijder en een mooie replica van een Friesch paard. Hopelijk valt het in de smaak.