Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:06

Klinkt wel heel gaaf Fitzroy, met welke organisatie ben je? Is het een heel groot schip?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:20

Mij lijken cruises dus ook echt verschrikkelijk, maar er zijn genoeg mensen die daar wel voor zijn gemaakt :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:25

:Y)
Earth schreef:
Mij lijken cruises dus ook echt verschrikkelijk, maar er zijn genoeg mensen die daar wel voor zijn gemaakt :P

Klopt... Ieder zn ding. Al was het gratis ging ik niet mee :=

Vind van die docu's over grote cruiseschepen wel altijd interessant. Bijzonder hoe zo'n klein dorp organisatorisch werkt achter de schermen.
Laatst bijgewerkt door manzano op 24-06-24 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:28

manzano schreef:
Earth schreef:

Klopt... Ieder zn ding. Al was het gratis ging ik niet mee :=

Je moet mij ook echt geld toe doen hoor _O-
Kijk mijn moeder en stiefvader vinden het leuk maar die gaan richting de 70 en houden van luxe, dus dan is een cruise echt perfect voor ze.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:16

Nee. Een cruise is ook niet mijn ding.
Valt voor mij in dezelfde categorie als all in.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 19:43

Ik denk dat er heel veel vooroordelen bestaan over cruises. Ik dacht ook altijd dat het niets voor me zou zijn maar niets is minder waar. Ik bedoel maar: reizen jullie eens in 6 dagen naar Istanbul, Mykonos, Kreta, Bodrum en Santorini. Dan ben je kapot. Ik slaap heerlijk en zit opeens in Azië :))
Ik ben met Costa cruises, een Italiaanse maatschappij en de gemiddelde leeftijd ligt echt ver onder de 70. Er zijn heel veel jonge Italianen en veel gezinnen. Dus nee, het is echt geen bejaardencruise.
@daffodil, dit schip heeft ongeveer 3000 passagiers. Groter hoeft van mij ook niet. Er zijn inmiddels schepen met 8000 mensen aan boord. Dat heeft weinig meer weg van een schip en lijkt meer op een flatgebouw.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:23

Oh dat zal zeker zo.

Maar ik wil niet ergens 1 dag zijn.
Ik wil langer blijven op plekken die ik mooi vind.
En dat gaat met een cruise lastiger.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:53

Fitzroy schreef:
Ik denk dat er heel veel vooroordelen bestaan over cruises. Ik dacht ook altijd dat het niets voor me zou zijn maar niets is minder waar. Ik bedoel maar: reizen jullie eens in 6 dagen naar Istanbul, Mykonos, Kreta, Bodrum en Santorini. Dan ben je kapot. Ik slaap heerlijk en zit opeens in Azië :))
Ik ben met Costa cruises, een Italiaanse maatschappij en de gemiddelde leeftijd ligt echt ver onder de 70. Er zijn heel veel jonge Italianen en veel gezinnen. Dus nee, het is echt geen bejaardencruise.
@daffodil, dit schip heeft ongeveer 3000 passagiers. Groter hoeft van mij ook niet. Er zijn inmiddels schepen met 8000 mensen aan boord. Dat heeft weinig meer weg van een schip en lijkt meer op een flatgebouw.

Nee maar daar moet ik ook niet aan denken (beiden niet :=)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:05

Ik denk dat ik het strand zal missen en 'avonds slenteren in een dorpje en dan lekker bij een Griekse taverne eten.

Maar ik ben een luie vakantievierder, ik wil vooral lezen op een strandbedje en lekker eten. :D

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:13

Ik zou zo'n cruise wel willen proberen. Het lijkt mij wel handig zo'n rondreis waarbij je hotel en hotelkamer met je meereizen *\o/*
En het slaapt vast heerlijk aan boord :z
Maar ik vind ze best duur. Heb dat geld er niet voor over.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:17

Fitzroy schreef:
Lijkt het jou niets, baudy? Het is echt erg leuk een cruise.

Over 10-15 jaar misschien maar nu nog niet.
Ik hou ook niet van grote hotels.
Nee geloof niet dat ik het wat vind

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:52

Electra63 schreef:
Ik denk dat ik het strand zal missen en 'avonds slenteren in een dorpje en dan lekker bij een Griekse taverne eten.

Maar ik ben een luie vakantievierder, ik wil vooral lezen op een strandbedje en lekker eten. :D

Dit zijn mijn Griekse vakanties inderdaad.
Ik wil ook echt elk hoekje van z’n dorpje gezien hebben dus ik maak vaak 2 x per dag een wandelingetje. Heerlijk om alles te kunnen zien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:09

Albertina71 schreef:
Ik zou zo'n cruise wel willen proberen. Het lijkt mij wel handig zo'n rondreis waarbij je hotel en hotelkamer met je meereizen *\o/*
En het slaapt vast heerlijk aan boord :z
Maar ik vind ze best duur. Heb dat geld er niet voor over.

Nou daar schrok ik ook wel van ja. We zagen dus steeds die cruiseschepen liggen bij Nafplio dus ik vond leuk om ze op te zoeken en ik was benieuwd naar die excursies (we kwamen 1 dag steeds dezelfde groep na ons tegen bij Mycene enzo). Schrok echt van wat dat kost

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:23

daantjuhhh schreef:
Electra63 schreef:

Dit zijn mijn Griekse vakanties inderdaad.
Ik wil ook echt elk hoekje van z’n dorpje gezien hebben dus ik maak vaak 2 x per dag een wandelingetje. Heerlijk om alles te kunnen zien.

Ik heb niet veel vakantiewensen.
Ik ga wel 2 en vaak 3 x per jaar, maar gewoon strandvakanties. En we huren altijd een auto, vooral om strandjes af te gaan en soms een leuk stadje bezoeken.
Maar mijn beide dochters zijn heel bereisd en willen alles zien en hebben een hele bucketlist. Maar dat hebben ze niet van mij. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 07:55

Het valt echt mee, de kosten. Ik weet niet waar wat jullie gekeken hebben maar een cruise voor mij alleen in een balkonhut kost net zoveel als een luxe all inclusive vakantie. Hier wat fotootjes van Mykonos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 07:57

Ik ben nu gearriveerd in Heraklion en ga zo op zoek naar mijn huurauto om Kreta een beetje te verkennen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:35

Leuke plaatjes!
Dan had ik vast een hele dure te pakken. Al doe ik ook niet aan luxe all inclusive hoor. Dat vind ik ook niks aan en zonde van mn geld.

Vandaag laatste dagje in Stoupa. Morgen al weer naar huis helaas.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:38

Wij zijn vandaag vertrokken van Santorini naar Kefalonia. Geweldige ervaring Santorini en vooral de bizar mooie zonsondergangen! Maar kan ook niet wachten om meer van Kefalonia te zien

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:52

Gianti schreef:
Wij zijn vandaag vertrokken van Santorini naar Kefalonia. Geweldige ervaring Santorini en vooral de bizar mooie zonsondergangen! Maar kan ook niet wachten om meer van Kefalonia te zien

Santorini is een vd eilanden waar ik nog nooit ben geweest. Heb ooit een rapportage gezien dat daar nog maar weinig Grieken wonen. Veel vd huizen zijn verkocht aan buitenlanders

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 10:53

Santorini leek mij ook erg mooi. Maar ook erg duur en druk en heeeel veel trappen :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:14

jup, echt heel veel trappen _O-

Denk dat je voor Santorini echt bewust moet kiezen. Wij zijn er 5 nachten geweest en vooral voor mooie zonsondergangen en lekker eten en relaxen. Vind dat zelf dan ook weer genoeg na 5 nachten en vind leuk dat we nu dan verder trekken om iets meer te ondernemen en te ontdekken.

En moesten ook wel lachen om de ‘romantiek’ in Santorini. Tijdens 1 dinner 3 aanzoeken gezien hahahaha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:34

Ik had laatst echt een super goedkope aanbieding voor Santorini te pakken met uitzicht op de zonsondergang. Uiteindelijk toch maar niet gedaan ivm het super toeristische daar. Maar met goed zoeken dus zeker te vinden.
Kefalonia lijkt me erg leuk!!

3 aanzoeken tijdens 1 diner.... Oh dat lijkt me echt erg als je dan nummer 2 of 3 bent :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:46

manzano schreef:
3 aanzoeken tijdens 1 diner.... Oh dat lijkt me echt erg als je dan nummer 2 of 3 bent :')

Dat is exact wat wij zeiden _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:56

Paar keer Santorini gezien uit het vliegtuig maar nooit geweest. Ik kan lichamelijk al die trappen niet.
En mij te druk. Laatst nog een documentaire gezien van die Engelse dame( ben der naam kwijt)
En die liet inderdaad zien hoeveel mensen er naar die zonsondergang stonden te kijken.
Echt mega druk.

Kefalonia is gaaf, benieuwd wat je er van vind

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:33

Ik ben 2 keer in Santorini geweest, geweldig mooi eiland, maar ik miste de echte Grieken, het stikt er van de buitenlanders en de mensen zijn daar heel onvriendelijk en opgejaagd. Ik was daar omdat een toenmalige vriendin daar toen werkte/woonde.

Ik geniet nog even een paar dagen aan het strand van Zakynthos <3
Ik moet zeggen dat ik bang was dat het zou tegenvallen door het vele toerisme, maar ik moet zeggen dat het goed bevalt! We zitten fijn buiten de toeristische plaatsen en hebben wat leuke dorpen bezocht. De Griekse mensen zijn en blijven echt m’n favoriete mensen, geweldig <3

De ijskast in onze studio was opeens kapot en dezelfde avond nog hadden we een andere ijskast daar staan en dag erna was de ijskast weer gemaakt, de eigenaren zijn ook zo ontzettend lief, alleen al voor de mensen in het dorp zou ik terugkeren :D