Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_Romeo

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:45

Samy schreef:
Afgelopen oktober vond ik het wel koud in Marmaris hoor Knipoog Aangezien we 4 dagen regen hadden ofzo Knipoog Nu maar hopen op beter weer!

dat hadden wij in de meivakantie ook in marmaris.. maar die andere dagen dt het wel droog was was het wel weer warm Tong uitsteken

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 22:53

Ik vertrek morgenochtend om 10 naar naar Gumbet!
heb er echt veel zin in!!

Alle mensen die nog gaan : Have Fun!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 07:54

Ja regen heb je altijd kans op in die periodes. Maar echt koud wordt het dan niet, vind ik. De kou die je hier kent, heb ik daar nog nooit mee gemaakt. (behalve op andere plaatsen in TR dan Tong uitsteken )
Het koudste wat ik in Marmaris mee gemaakt heb is 15 graden. En dat is heel leuk om te zien, want dan zie je de plaatselijke bevolking (incl ik Clown ) met 2 truien of een dikke jas, maar toeristen lopen dan alsnog in een tshirtje en korte broek. Nagelbijten / Gniffelen
's Avonds vind ik het in Oktober wel fris. Dan had ik toch altijd wel minimaal een dik vest aan.

Iedereen die vandaag & morgen vertrekt; heel veel plezier! Haha!

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:15

Saskia9 schreef:
Ik vertrek morgenochtend om 10 naar naar Gumbet!
heb er echt veel zin in!!

Alle mensen die nog gaan : Have Fun!!

Super gaaf ik ben vandaag terug gekomen heeeeeerlijk naar mn zin gehad wij zaten in Gümbet Cove laat even weten hoe je t gehad heb?? Haha!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:50

Ik ben terug uit Kusadasi, de drie weken zitten erop!

Ik ben eindelijk terug, mijn eigen douche, mijn eigen bed heeerlijk.
En vooral mijn hond en paard, goh wat heb ik ze gemist zeg!

Verdere verhalen volgen nog Clown

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:44

JumpingQueen schreef:
tamara waar zit je precies?? en welk hotel heb je ?

Zıt ın Alanya, Konaklı. In Beach Club Doganay*****.

Het ıs echt poedersuiker hıer op het moment.. Mıjn moeder ıs schıjtzıek van het eten hıer, heeft er een darmontstekıng van gekregen.. Morgen maar naar de dokter, maar ze kunnen hıer geen eens engels. Heb vanmıddag zıtten praten met turkse jongens, waren nederlanders maar dıe gaan morgen weg dus kunnen ook geen tolk voor ons zıjn.. Ben er helemaal klaar mee. Wıl echt naar huıs.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:51

@_Tamara

Allereerst erg vervelend voor je moeder dat ze zo ziek is geworden.

Als je niemand kan vinden die Engels praat (ze zijn er echt wel hoor, maar misschien houden ze zich van de domme) zou ik even naar je reisleider gaan. Neem aan dat hun ook contacten hebben.

Beterschap!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:53

jaa tamara je kan naar je reis oragnisatie bellen ze hebben een speciaal turkse noodhulp lijn !! zijn nederlandse turken als je dan belt als je bij de dokter bent dan willen ze alles voor je vertalen..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:57

Wat raar dat ze geen Nederlands spreken!
In Marmaris hebben ze speciale tolken rondlopen in de ziekenhuizen. Misschien waren die net niet aanwezig?
En idd absoluut je reisleiding bellen, die kunnen vaak ook wel een woordje turks hoor!!
Sterkte!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:00

Sinds zaterdagnacht terug thuis, ik baal enorm.. Ik wou dat nog ginder was! Boos!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:51

owww vanacht morgen ochtend vertrekken wij eindelijk naar marmaris Haha!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:50

Ik vertrek vanacht om 2 uur naar schiphol, om 6 uur vliegen we! Haha!
Ik heb er echt zin in joh! Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:40

_Tamara schreef:
JumpingQueen schreef:
tamara waar zit je precies?? en welk hotel heb je ?

Zıt ın Alanya, Konaklı. In Beach Club Doganay*****.

Het ıs echt poedersuiker hıer op het moment.. Mıjn moeder ıs schıjtzıek van het eten hıer, heeft er een darmontstekıng van gekregen.. Morgen maar naar de dokter, maar ze kunnen hıer geen eens engels. Heb vanmıddag zıtten praten met turkse jongens, waren nederlanders maar dıe gaan morgen weg dus kunnen ook geen tolk voor ons zıjn.. Ben er helemaal klaar mee. Wıl echt naar huıs.

Hoe is het nu?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:47

Met mıjn moeder gaat het gelukkıg stukken beter, krıjgt weer praatjes. Clown Gıngen vandaag naar de apotheek voor sterkere dıareepıllen (Hebben ze nıet ın Nederland, zıjn te sterk Clown). Dus wıj ın zo n taalboekje dıarree opzoeken (ıshal) en van dıe scheetgeluıden erbıj maken. Dıe kerel begreep ons anders nıet. Clown Heb 3 katten te verzorgen, 2 kıttens en een moeder. De moeder wıl normaal nıet dat er mensen ın de buurt van haar kleıntjes komt, maar mıj laat ze gewoon aaıen. Verzorg ze nu al sınds het begın van de vakantıe, ben een echte poezenmoeder. s Morgens krıjgen ze melk met worst en s mıddags hamburgers. De hele dag staat er water en s avonds krıjgen ze kıp. De kleıntjes vınden het water erg ınteressant en vınden het vet van de kıp heerlıjk, ıs ook goed voor ze. Lachen Ben er druk mee bezıg de hele dag. Tong uitsteken

De reısleıder hadden we al gebeld maar dıe stuurde ons naar het zıekenhuıs, kon wel nederlands maar dat schoot nıet echt op..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:03

Nou gelukkig gaat het al wat beter! Haha!
Vervelend dat je reisleiding je niet goed kon helpen.. moet toch niet kunnen eigenlijk, dat ze je maar aan je lot over laten.. Scheve mond
Maar gelukkig is het nog goedgekomen en ja met handen en voeten kom je heel ver! Knipoog

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:37

Ik ben er nu ook.

Ook mıjn moeder ıs zıek... Lıgt al de hele dag met koorts op bed. Geen ıdee waar het van komt, hopelıjk gaat het morgen beter want dan hebben we een blue cruıse.
Voel me nu een beetje remy, als enıge nederlander ın dıt grote hotel Clown

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:17

Mijn vriend is ook ziek geweest en ik zat elke avond na het eten met enorme buikpijn...............

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:34

Jeetje wat raar zeg!!! Zaten er meer toeristen bij jullie in de hotels die daar last van hebben?
Zitten jullie All In? Dan zou ik eens proberen in de gaten te houden hoe ze de waterbakken vullen. Kan nog wel eens voorkomen dat ze dat met kraanwater doen... (4 jaar geleden zelf gezien)

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:55

Allereerst beterschap voor alle mensen die ziek zijn! Erg vervelend als je tijdens je vakantie hier mee te maken krijgt.

İk vind het echt vreemd dat er altijd veel mensen die All İn nemen ziek worden. Kom hier nu al zo lang en ga regelmatig in restaurants eten, maar tot nu toe (wel even afkloppen) nog niet ziek geweest. Kies om deze verhalen ook meestal met vakantie een appartement, omdat ik het eten in hotels nu niet meer zo vertrouw.
Als er mensen in een restaurant gaan eten raad ik ze wel aan om ergens te gaan eten waar er al wat meer mensen in het restaurant zitten. Als het er wat drukker is is het meestal wel te vertrouwen (maar 100% vertrouwen kan je nergens!!).

Ook een snelle Turkse hap tussendoor kan ik je aanraden Haha! . Heerlijke lahmacun (Turkse pizza), döner, pide ............... (hmmm water loopt me al in de mond).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:27

Restaurants zijn meestal wel goed, want daar betaal je toch voor je eten. Knipoog
Het probleem bij All In hotels is dat ze proberen te besparen.. En sommige hotels doen dat met bijv Kraanwater. Bronwater is duurder dus vullen ze de watermachines met kraanwater. Of wat dacht je van de groentes dagen laten staan. Daar kan je ook ziek van worden...

Toen ik met vriendinnen op vakantie was toen ik mijn vriend leerde kennen, was er een ook heel erg ziek en ik ook, ik merkte het gelukkig pas echt op het laatst, maar die vriendin is zowat de hele vakantie ziek geweest.. Zij had wel iets wat besmettelijk zou kunnen zijn, dus dan is er ook altijd nog een mogelijkheid dat de wc bijv niet goed schoon gemaakt is.. dat daar iemand ziek op gezeten had. Nagelbijten / Gniffelen

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:28

ben vorig jaar in turkije geweest, wij verbleven in Pineta in Marmaris.
is me super bevallen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:46

pimmela schreef:
is me super bevallen.

wanneer ben je geweest vorig jaar?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:12

Ik zat niet All-inn.............gewoon logies. Dus alleen maar uit eten geweest.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:15

Tuurlijk betaal je in een restaurant voor je eten, maar in hotel ook. Ze hebben alleen het geld al voordat ze de service hebben gegeven Haha! .

Het kraanwater blijft hier altijd lastig. İk kijk zelf (hier in het noorden van Turkije) ook heel goed uit. İjs bevoorbeeld eet ik alleen verpakt of van winkels waarvan ik 99% zeker weet dat ze geen kraanwater gebruiken.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:38

Samy schreef:
pimmela schreef:
is me super bevallen.

wanneer ben je geweest vorig jaar?

dat moest ik even opzoeken Tong uitsteken
ik ben 21 juli geweest en dan 12 dagen.

ben jij ookin die tijd geweest?