Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

00000000

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:21

Waar denk je allemaal heen te gaan??
Wij hebben 2 jaar geleden de kust bij Vancouver gehad en de superpod (85 stuks orca's) gezien

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:24

amaldas schreef:
Wij hebben 2 jaar geleden de kust bij Vancouver gehad en de superpod (85 stuks orca's) gezien

wij ook!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:52

xJasmijn schreef:
amaldas schreef:

wij ook!

Gaaf he?
Dit jaar gaan we naar de Rockies :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:21

amaldas schreef:

Waarschijnlijk wel de meeste grote steden. Vancouver+Vancouver Island, de Rockies, Ottawa, Montreal, Quebéc. Misschien Toronto maar daar hoor ik niet zulke goede verhalen over. Nova Scotia/Labrador lijken me ook gaaf en we willen graag een treinreis van vijf dagen maken van oost naar west of andersom.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 02:53

Ik ben weer terug! Heb een geweldige tijd gehad in Calgary. Zal snel wat foto's plaatsen. Nu nog wel wat last van de jetlag (zie de plaatsingstijd :P). Vlucht terug was wel grappig, werd geupgrade naar Club class door Air Transat dus heb genoten van veel ruimte en heerlijk hapjes! Kan Air Transat zeker aanbevelen, heenweg was ook super! Zou persoonlijk wel de Option Plus minimaal nemen, aangezien je dan lekker je plekje kan kiezen en daarnaast ook wat extra dingen krijgt!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:20

Waarom kreeg je die upgrade? Was het overboekt?
Wij vliegen over 3 weken met Air Transat, en hoor gemengde reakties, blij dat je zo enthousiast bent!!
Hoe was Calgary, daar landen wij ook!
Is het een beetje een gemoedelijke stad?
Of druk en chaotisch? En het vliegveld?

In elk geval fijn dat het zo leuk geweest is, je bent zeker bij de stampede geweest? Of is dat nu nog niet?

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:02

Wij vliegen over een maand met Air Transat, 2 jaar gelden met Air Canada.
Op zich goed maar met de heen vlucht was het een chaos, heel veel mensen konden niet naast elkaar zitten waardoor ik meters van mijn vriend zat dus de heenvlucht was hel..
Ze konden ook niets doen om het te veranderen en wij waren absoluut niet de enigen.
BIj het inchecken in NL zeiden ze dat we het met de overstap in Heatrow wel konden regelen, NOT dus..
Overstappen in Heatrow raad ik niemand aan trouwens..

Was Calgary leuk en wat kun je me aanraden??

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:03

Lekker zo'n upgrade :D
Wij gaan komende vrijdag :):) , ook naar Calgary, maar dan met KLM.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:20

eponine schreef:
Hoe was Calgary, daar landen wij ook!
Is het een beetje een gemoedelijke stad?
Of druk en chaotisch? En het vliegveld?

In elk geval fijn dat het zo leuk geweest is, je bent zeker bij de stampede geweest? Of is dat nu nog niet?

Calgary is niet zoveel bijzonders de binnenstad is wel leuk, maar daar blijft het ook bij. Het is zeker een gemoedelijke stad daar is niets mis mee. Nee,.. als je het vergelijkt met een nederlandse stad dan is Calgaru heel rustig en iedereen houd zich perfect aan de (verkeers)regels (kunnen we wat van leren). Het vliegveld daar moet je geen zorgen over maken. Het is een betrekelijk klein vliegveld gewoon de borden volgen, de douane gaat heel snel en voor je het weet sta je buiten.

De Stampede is net van start gegaan. Dat is een absolute aanrader!!!!!! dat moet je eens meegemaakt hebben.

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:37

Mee eens, ik vind Calgary ook niks bijzonders. Wij gaan er heen voor de Stampede, en daarna rijden we verder.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:52

Wat foto's van onze reis van Vancouver, Sunshine coast, Vancouver Island.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 18:49

Vliegtuig was niet overboekt, eerder onderboekt. Aangezien ik al Option Plus had en er nog plek over was in de Club class, hebben ze me daarheen verplaatst zodat ze nog een gewone stoel lastminute konden verkopen en het vliegtuig konden vullen.
Al met al twee hele prettige vluchten gehad met Air Transat, vriendelijke personeel, netjes op tijd, en snelle afhandeling van alles!
Qua Calgary vind ik het juist buiten de stad veel leuker dan downtown, daar is vrij weinig te beleven op de Calgary Tower en Stampede na (en in het winterseizoen natuurlijk ijshockey in het Saddledome). Stampede vond ik leuk om eens te zien, maar is verder niet veel meer dan een veredelde kermis. Al moet ik zeggen dat ik er op de previewdag was, en niets van de rodeo's of barrelraces gezien heb.
Qua vliegveld had ik vorig jaar trouwens hele andere ervaringen!
Douane heeft me toen echt eeuwen gekost! Kwam toen ook laat op de dag aan, en de medewerkers zaten er behoorlijk chagerijnig bij... Dit keer kwam ik vroeg aan en mocht ik zo doorlopen. Vliegveld is wel betrekkelijk klein inderdaad, maar het kan wel een behoorlijk stukje lopen zijn nog van je aankomstgate naar de douane, zeker als je net 9 uur in het vliegtuig doorgebracht hebt!

Foto's zijn te zien op: http://calgary2010.exqlusive.nl/

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:13

@ Amaldas, gaaf zeg die groep white sided dolphins, zo hoop ik ze ook nog eens te zien!
En die orka! Ohh nu kan ik helemaal niet meer wachten, we gaan dan wel eerst naar Yellowstone, maar hopelijk zien we op de San Juans weer net zoveel orca's als vorig jaar!!

Ik ben benieuwd naar het vliegveld van Calgary, dat van Vancouver heeft de 1e keer zoveel indruk op ons gemaakt, met al die Indiaanse kunst en watervallen, ik hoop dat Calgary ons ook zo verrast en welkom heet!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:31

Alsvast een waarschuwing Calgary airport is verreweg van Vancouver. Maar ze heten je wel Welkom :-).

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:54

Euh Calgary Airport stelt inderdaad 0,0 voor... Ze heten je inderdaad wel welkom... Vrouwtjes van een jaar of 70 met een witte cowboyhoed in golfkarretjes om de minder validen een ritje richting customs te geven ;)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:32

Halifax daarintegen is een ramp.
Misschien voor vakantie niet maar ik heb vrijdag toch goed moeten praten om binnen te komen. Misschien dan ook een beetje ongeloofwaardig dat ik als 17 jarige alleen voor bijna 4 maanden kom voor vakantie? :=

Maargoed ik ben er en alles is goed gegaan.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 01:33

Heb even in je profiel gespiekt en zag dat je gegaan bent voor stage. Dan heb je daar papieren voor toch? Moet niet zo'n probleem zijn lijkt me? Probeer maar eens eerlijk te zijn en uit te leggen dat je voor je vriendin komt en daarna weer eerlijk terug gaat ;). Deze keer gelukkig geen vragen gehad, maar vorige keer had ik de lampen op me staan en kreeg ik een complete ondervraging. 1e customs check, 2e customs check, daarna nog extra baggage check, was geen pretje. Netjes op de dag dat ik naar huis zou gaan naar huis gegaan, en waarschijnlijk heeft dat me deze keer een ondervraging ontnomen!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:14

Ben zojuist terug uit Calgary, naar de Stampede geweest. Was erg leuk en aan te raden. Park Banf ook prachtig!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 03:54

Ik ben van zaterdag tot maandag naar de stampede geweest. M'n trainer deed mee met de extreme cowboy race. Echt geweldig onderdeel! Ik had dus een speciale pas met gratis entree voor alles en mocht komen op plekken waar de "normale" gast niet mag komen, dat was dus wel gaaf. Maar de stampede opzich vond ik niet veel aan, gewoon een grote kermis met veeeeeel mensen. Een rodeo is natuurlijk wel altijd gaaf om te zien (was zelfs een vrouw bij de broncoriding), maar hoef je natuurlijk niet per se naar de calgary stampede te gaan. Verder is de chuckwagons ook gaaf, en grandstand show was ook een goede show. Maar een keertje gezien, dan heb je het wel gezien denk ik.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:26

Wat leuk Linda! Vond zelf de Stampede geweldig. De heavy horse show en de rodeo show heel leuk om te zien. Had dat nog nooit gezien dus vond het echt super gaaf. De kermis heb ik ook links laten liggen, werd misselijk van al die donutluchten :D

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:56

Jullie hebben toch wel corndogs gehad he? Dat is wel echt een aanrader hoor :D Of deepfried Oreo's or deepfried strawberry shortcake :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:14

Oepf, Corndogs, daar heb ik mij toen echt helemaal misselijk aan gegeten. Gut wat is dat lekker!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:23

Corndogs? ik heb ze wel gezien, maar stelde mij er een krokante hot dog bij voor. Wat is het??

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:01

strawberry cheesecake en Angus Beef, geweldig!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:19

Wij komen tijdens onze vakantie door een plaatsje in Amerika, waar dan net een rodeo is.
Zoals ik het lees, is het dus wel de moeite om een show mee te pakken?
Zou met name het broncriding wel eens willen zien, en zoveel cowboys bij elkaar is ook wel apart denk ik!
Het plaatsje heet trouwens Omak.