Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 14:41

Hahaha ja veel schoolreisjes gister. Zeker wel van 6 scholen denk ik. Het was druk maar ik vond het nog wel mee vallen eigenlijk, heb weleens erger gezien. Omdat ik niet vaak naar de Efteling ga wil ik toch even vertellen in wat ik ben geweest enzo.

1. Vliegende Hollander, wachtrij duurde ongeveer een half uurtje maar het was te doen ook met alle mooie bekleding eromheen. En echt superleuk! Het engste moment was wel in het donker dat die achtbaan ineens omhoog gaat.

2. Joris en de draak. Hier wilden we eigenlijk als eerste in maar de wachtrij van vliegende Hollander was toen een kwartier lang. Echt geweldige achtbaan en de stoelen zaten heel lekker :')

3. Phython, nou ja. Eigenlijk had ik er geen zin in dus gegeten en gewacht op m’n vrienden.

4. Vogelrok. GEWELDIG ZOALS ALTIJD!!! En de wachtrij was best kort.

5. Carnaval festival. Wachtrij duurde immens lang en de rit leek zeer kort. Eigenlijk een beetje onder mijn verwachtingen dus :')

6. Villa volta. Wachtrij was maar een kwartier dus hup in die handel. Het verhaal was niet zo vond ik maar zo goed geluisterd heb ik ook niet :') attractie zelf was erg interessant. Ik werd er tot mijn verbazing niet misselijk van, misschien ook omdat ik had uitgevonden hoe het werkte terwijl ik erin zat.

7. Symbolica. Wachtrij buiten duurde hooguit een kwartier en binnen ging het al vrij vlot. Het was ook rond 5u, dus de tijd dat mensen wilde gaan eten. We hebben de schatten tour gedaan met wat andere kinderen. Waarvan 1 “what the dog doing” zei terwijl we werden weggeblazen door de vlinders.

8. Fata morgana. Wachtrij was nog niet eens 5 minuten maar de tijd tikte en het was echt vijf voor zes. Ook weer leuk zoals altijd en ik werd er minder bang van dan voorgaande jaren.

Eerste week van school is de Efteling meestal wel rustig aangezien veel ouders hun kind dan niet gaan ziekmelden.

djinnie

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:42

Wij gaan over een ruime twee weken voor het eerst een midweek naar de Efteling. We zitten dan in een huisje in het Loonsche Land. Super veel zin in.

Drukke periode uiteraard, dus we zijn ingesteld op veel wachttijden, al hopen we dat het relatief gezien meevalt, omdat midden en noord nog geen vakantie hebben. Zelfs dan zal het flink druk zijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:45

Djinnie, ik kan je 1 advies geven, ga direct bij opening het park in! je mag ook een uurtje eerder denk ik? Tot een uur of 11 vallen de rijen echt heel erg mee en kun je best veel doen.
Dan kun je daarna altijd zeggen ik ga even terug om te lunchen ofzo maar dan heb je er maar vast een paar gehad :j

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:53

We mogen een half uur eerder het park in, dus dat stond inderdaad in de planning. En het park is tot 22 uur open, ik vermoed dat gezinnen met jonge kinderen dat niet redden, dus na het avondeten nog even door de Efteling struinen is nu het plan. Dank je voor de tip. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:15

Het scheelt vaak ook wanneer je juist rond lunchtijd een aantal druk bezochte attracties doet.
Veel mensen gaan dan toch eten en dan is het meestal een stukje rustiger.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:31

Het is soms zo voorspelbaar :') . In elk geval niet beginnen met de fata morgana, Max en Morritz en al zeker niet met de Symbolica. Daar loopt iedereen bij binnenkomst tegenaan en veel beginnen daar.
Mijn plan is meestal als ik met de kinderen ben en rond openingstijd: direct naar de droomvlucht. Reizenrijk blijft ook relatief lang rustig maar ik vermijd de Carnaval Festival :') :') :') .

Piranha gaat binnenkort ook weer open toch? Niks gemist met deze ‘lente’.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 02:12

's ochtends begin ik inderdaad het liefst zo ver mogelijk achteraan, in ons geval met de Oude Tufferbaan :') .

Dan vallen de rijen achteraan wel mee terwijl ze inderdaad vooraan onnodig lang zijn (al blijft Symbolica vaker druk).

Vervolgens zie je rond half 6/6 uur al echt een dip ontstaan bij veel attracties, dan probeer ik nog een keer de drukste dingen te doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:33

Wij doen Symbolica altijd in de single rider dan ben je veel sneller aan de beurt en 9 vd 10 keer zit je alsnog samen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 08:01

Volgend jaar nieuw sprookje in de Efteling. Prinses op de Erwt!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 12:55

Ja ik zag het ook! Ik ben benieuwd *\o/* *\o/*

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 20:59

Haha dat filmpje om dumpert.. ik moest er wel om grinniken.

Ik was een van de begeleiders op een schoolreisje die dag en ik snap die mevrouw wel. Het waren er zooo veel. Ik zag dat de beveiliging ook nog een aantal keren moest ingrijpen. Weinig toezicht, veel middelbare scholieren die zich toch minder goed gedragen dan wanneer ze met familie zijn. Ik had er als normale bezoeker ook niet tussen willen lopen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 23:34

Dat laatste zie je toch vaker inderdaad. Loslopende jongeren die zich niet gedragen.

Begin ook altijd bij de droomvlucht, en na 15u zijn de schoolreisjes wel weer richting huis.

Vanaf 1 juli heeft België vakantie ...maar in de zomervakantie zien ze mij toch niet in de Efteling.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:50

Neeeeeeee!! Niet op 1 juli al. Ik ga 2 juli en dan zijn er dus waarschijnlijk ook schoolreisjes ;( maar goed die gaan toch meestal niet heel de dag blijven. Hoop ik tenminste

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:05

ElfBeau_067 schreef:
Neeeeeeee!! Niet op 1 juli al. Ik ga 2 juli en dan zijn er dus waarschijnlijk ook schoolreisjes ;( maar goed die gaan toch meestal niet heel de dag blijven. Hoop ik tenminste

Vaak niet inderdaad. Daarnaast speelt het Nederlands elftal om 18:00 uur dus als je daar niet naar wil kijken en je kunt lang blijven zou ik dat zeker doen!

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 13:03

Ohh dat is even fijn! Rond etenstijd is het meestal toch minder druk bij attracties maar dat zal nu dan nog rustiger zijn denk ik. Ik kijk inderdaad geen voetbal dus dat komt dan toch mooi uit!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:17

Wij hebben zojuist voor het eerst een nachtje in het hotel geboekt *\o/*

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:29

Leuk Pablo!!

En ik kon het niet laten. Heb toch twee nieuwe abbos gekocht :=

Dochter mocht EINDELIJK in de Max en Moritz ze was met schoenen 99,2CM. Maar van deze meneer kreeg ze eindelijk een bandje.

Ben je bijna 4,5 mag je er eindelijk in :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:45

Wat fijn dat ze er eindelijk in mag!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 11:18

Ze heeft alleen wel pech als ik alleen ben met de twee dames. Want de jongste mag er de komende 3,5 jaar nog niet in vrees ik :')

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 12:32

En 31 oktober opent Danse Macabre *\o/*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 13:33

Saul schreef:
Ze heeft alleen wel pech als ik alleen ben met de twee dames. Want de jongste mag er de komende 3,5 jaar nog niet in vrees ik :')

Ja dat hebben we hier ook, maar nu we allemaal vakantie hebben gaan we of met z’n vieren of een van ons gaat speciaal met haar even. Is vaak wel leuk even met haar alleen.

Ik ben heel erg benieuwd naar de Dance Macabre! Ik vind het toneelstukje dat ze er nu doen ook erg leuk. Sowieso altijd goed acteurs.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 16:59

Saul schreef:
Leuk Pablo!!

En ik kon het niet laten. Heb toch twee nieuwe abbos gekocht :=

Dochter mocht EINDELIJK in de Max en Moritz ze was met schoenen 99,2CM. Maar van deze meneer kreeg ze eindelijk een bandje.

Ben je bijna 4,5 mag je er eindelijk in :')

Kom ik aan met die van mij van 2.5 :+ ... alleen hier geen nieuwe aboo. Mis het enorm maar goed.

Heel benieuwd naar dance macabre!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:36

Mijn dochter tikt bijna de 1.10 aan en wordt na de zomer 4. Ze vindt het prachtig om te kijken naar de achtbanen en de Max en morritz helemaal leuk, maar al mee in Joris en de Draak lijkt me toch wat teveel van het goede, die gaat toch wel een tikje harder :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:42

Hahaha hier een (net) 3 jarige die heel stoer er al inging, maar was toch wel erg spannend :+

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 21:51

Begin augustus ga ik met een clubje naar de Efteling, jeeej! Zijn er nog ergens kortingsacties? Het bedrag loopt wel snel op als je met een stuk of 8 volwassenen gaat.