USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:17

Maar wat wil je dan precies gaan doen en zien op de route tussen Orlando en LA? Ik neem aan dat je niet alleen in de auto wil zitten omdat je zo graag van oost naar west wil rijden? Waarom ga je niet bijv (een gedeelte van) Route 66 rijden? Dan heb je ook nog eens veel meer en leukere stops op de route... :)

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:52

Auto rijden is natuurlijk wel een manier om veel te zien onderweg.
Wat we precies willen gaan doen, dat weten we nog niet. Daarom vraag ik ook om tips. We willen sowieso naar New Orleans, maar onze route zou als volgt kunnen zijn:

Orlando, Tallahassee, New Orleans, Houston, Dallas, Albuquerque, Flagstaff (Grand Canyon), Las vegas, Los Angeles (misschien een dagtrip San Diego), San Francisco

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:04

Dat klopt, maar zoals Yasmine al zei, zoveel bijzonders zie je niet vanuit de auto. Vooral veel uitgestrekte (saaie) landschappen waar je geen hond tegen komt.

Ik vond dat we in 3 weken een (groot) rondje Zuidwesten al behoorlijk veel in de auto zaten. Laat staan dat je in 4 weken nog veel meer km's moet maken en dan ook nog iets wil zien... Ik zou het je niet aanraden iig. :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:18

Wij zijn van Miami naar Boston gegaan met de auto. En dan niet in een rechte lijn, omdat we in Florida verschillende plekken hebben bezocht. En we richting Boston de Great Smoky Mountains wilden bezoeken.
En dat deden wij in 12 dagen. Heerlijke vakantie gehad, ontzettend veel gezien en gedaan. Ik zou het zo weer doen.
In Boston zijn we alleen een week gebleven, omdat we mijn broer bezochten.

Ligt er maar net aan wat voor soort vakantieganger je bent en wat je wilt bezoeken. Als je echt een stad wilt bezoeken, leren kennen en alle trekpleisters wilt zien, dan moet je daar inderdaad meer tijd voor maken.
Maar als je daar niks mee hebt, dan kun je met een overnachting prima een aantal dingen doen en de sfeer proeven.

Wij genieten van het onderweg zijn en op deze manier zijn wij al zo vaak op mooie plekken en in mooie dorpen geweest waar je anders overheen vliegt. Voor ons een stuk aantrekkelijker dan verblijven in de (drukke) steden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:55

Ja, vanuit de auto kan je veel zien. Maar de stukken tussen Santa Fe, Texas, New Orleans en Florida zijn echt oersaai. Er ís gewoon niks te zien. Het enige waar je doorheen rijdt is dor landschap, vies bruin gras. Geen bergen, geen koeien of paarden, geen ranches, geen bomen, geen Starbucks, geen benzinestation waar je even naar het toilet kan gaan, en als je 1 auto per 4 uur tegenkomt is het al veel. Kom je dan wél door een dorpje, dan is het er één waar je vaak écht niet wil uitstappen, met vervallen huizen en dubieuze inwoners. Wij hadden toevallig toen we uit Santa Fe vertrokken naar Texas 's ochtends volgetankt, en gelukkig maar want we kwamen pas na 4u een benzinestation tegen.
Dit idee: http://25.media.tumblr.com/hH6yCOx3Nley ... o1_400.jpg

Als je naar Texas gaat zou ik overigens sowieso San Antonio aanraden. Heel gezellig en mooi stadje met veel geschiedenis.

yvonnepuntnl schreef:
@Yasmine: Hoe kun je nu 14 uur doen over een rit van 232 mile?

Ik weet niet waar jij kijkt maar van Santa Fe naar San Antonio is toch echt 700+ miles. Het is dat lange stuk van New Mexico naar Texas dat je op jouw kaart ook kan zien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:42

Kilometers maken vind ik ook echt geen probleem maar je kunt een rechte lijn niet vergelijken met het aantal kilometers wat je tijdens een rondreis in Afrika hebt gemaakt. Daar zal de rechte lijn van begin tot eind ook veel korter zijn geweest. Daarbij heb ik in Zuid-Afrika niet van die onmogelijk lange saaie stukken gezien en dat zal je in de VS wel meemaken op de route die je nu uitgekozen hebt.
De meest gehoorde klacht van die klant en klare routes die je als voorbeeld noemt is dat mensen veel te veel kilometers moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:09

Ik heb een paar jaar geleden met mijn ouders en zusje een "roadtrip" door de VS gedaan.
Afbeelding

Wij zijn van Boston naar Cape Cod (geweldig trouwens, aanrader voor iedereen in die regio), naar een natuurpark in Vermont (White Mountains), naar Canada voor de Niagara Falls, naar Washington, naar Philadelphia en geëindigd in New York, vanuit waar we ook teruggevlogen zijn.

Wij hebben hier 3 weken over gedaan, en in elke stad ongeveer 2/3 dagen doorgebracht. Ik vind dat wij zelfs al veel in de auto gezeten hebben, laat staan als je met een week langer heel Amerika door wilt...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:46

Oke, jullie zijn duidelijk!
Maar om terug te komen op mijn eerste post: hebben jullie tips voor het Zuiden van Amerika. Wat mogen we absoluut niet missen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:48

Zoals ik al zei: San Antonio :) Heel gezellig en zeker met een bootje op de rivier gaan. Austin vond ik allesbehalve boeiend. New Orleans is wel heel erg de moeite, zeker ook interessant om een city tour te doen met een gids die je alles kan vertellen over Katrina en die je rondrijdt door de verwoeste huizen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:51

Yasmine schreef:
yvonnepuntnl schreef:
@Yasmine: Hoe kun je nu 14 uur doen over een rit van 232 mile?

Ik weet niet waar jij kijkt maar van Santa Fe naar San Antonio is toch echt 700+ miles. Het is dat lange stuk van New Mexico naar Texas dat je op jouw kaart ook kan zien.

Gewoon bij Google Maps:

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:54

Santa Fe, New Mexico, niet Santa Fe, Texas :P

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:31

Ooh, duszz :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:15

yvonnepuntnl schreef:
Oke, jullie zijn duidelijk!
Maar om terug te komen op mijn eerste post: hebben jullie tips voor het Zuiden van Amerika. Wat mogen we absoluut niet missen?

Hey, je hebt een medestander die het wel snapt :D
In mijn posts in dit topic is wel terug te vinden wat ik zelf leuk heb gevonden in San Diego en Florida.

Ik vond de zeekoeien in Crystal Rivers bijvoorbeeld geweldig en zou daar nog een keer naar terug willen. Naples en de Everglades vind ik erg mooi, maar liggen misschien teveel uit de route in Florida? In Orlando wil ik graag nog een keer naar Discovery Cove.

Las Vegas is voor ons een gevalletje "leuk om er geweest te zijn", maar ik zou er niet nog een keer heen hoeven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:43

Waarom zou je niet het bekende rondje doen van LA - Grand Canyon - Zion, Bryce, Monument Valley, LV - Death Valley - Yosemite -SF - Highway 1?
Gewoon super mooi en genoeg afwisseling zonder hele lange saaie stukken. Wat trekt jullie zo aan het Zuiden?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:30

Fitzroy schreef:
Waarom zou je niet het bekende rondje doen van LA - Grand Canyon - Zion, Bryce, Monument Valley, LV - Death Valley - Yosemite -SF - Highway 1?
Gewoon super mooi en genoeg afwisseling zonder hele lange saaie stukken. Wat trekt jullie zo aan het Zuiden?

Die heb ik in 2009 gedaan in twee weken en dat was echt top!!! Genoeg te zien en te doen onderweg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:30

Wij maken het rondje Las Vegas, Death Valley. Grand Canyon, Yosemite, Oakland, San Francisco, Highway 1, Los Angeles, San Diego. We zijn bijna 3,5 week onderweg.

NaomixAline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:45

Hier nog een bokker die dit jaar naar amerika gaat! Ik ga met mijn ouders en mijn zusje een goede drie weken naar Amerika, wat er ongeveer zo uit ziet: Las Vegas, LA, Honolulu en Maui (Hawaii), San Francisco en New York. :D (we vliegen overigens alles, behalve van Vegas naar LA)
In NY zijn we al een keer geweest, toen zijn we naar Brooklyn Bridge, Statue of Liberty en Central Park geweest, niet zoveel, maar wel erg leuk!

Nou vroeg ik me af wat écht de dingen zijn die we moeten zien, aangezien ik geen idee heb wat nou écht de leuke plaatsen zijn om heen te gaan. Zijn er mensen met goede tips?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:22

Angela_ schreef:
Wij maken het rondje Las Vegas, Death Valley. Grand Canyon, Yosemite, Oakland, San Francisco, Highway 1, Los Angeles, San Diego. We zijn bijna 3,5 week onderweg.

Ergens op die route zit een ontzettend goed Steak House, Shaws Steak House. nog nooit van mijn leven zo'n lekkere steak gegeten, en ik werk in een slagerij, dus dat zegt wel wat, haha!

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:06

Wij hebben in 2012 ook een stuk van het westen gedaan. Ook heel veel kilometers gemaakt in 14 dagen (5000-6000 km) maar ik zou het zo weer doen, enorm veel mooie plekken gezien en ik vond de natuur heel afwisselend en daarom was het helemaal niet erg om in de auto te zitten.

Afgelopen jaar hebben we een rondreis in Florida gedaan, hier vond ik het veel saaier om te rijden.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:07

Iemand ervaring met route 66? Of het doen van een rondreis met een camper in de U.S.A?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:39

Florida heeft idd een heel ander landschap dan het Zuidwesten. Maar Florida heeft juist weer heel veel andere dingen te bieden wat je in het Zuidwesten weer niet kunt vinden, het is gewoon niet met elkaar te vergelijken...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:25

Dat vind ik ook. Ik vind Florida een heerlijke winterzonbestemming, maar op zomer rondreis krijg je mij er niet naar toe. Wij hadden ook eerst een rondreis in het ZW gemaakt, jaar erop naar Florida in de zomer en dat viel echt zwaar tegen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:23

Precies, als je van te voren denkt dat je er net zulke mooie landschappen zult zien als in het ZW dan kom je een beetje bedrogen uit...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:58

Zo, ik ben ook weer even onder mn steen vandaan gekomen ;)

So far, so good hier.... Tot nu toe valt t me allemaal heel erg mee, de mensen zijn allemaal vriendelijk en we zitten nu nog in het hotel maar als alles goed gaat mogen we morgen al ons app betrekken *\o/*

We hebben gekozen voor een app bij The Paddocks of Saratoga aangezien we niet echt in n stad willen wonen (anders zouden we in Albany zijn gaan wonen) maar toch wel dichtbij mijn man zijn werk willen zitten zodat de reistijd niet al te lang is.

Kwa weer is het hier eigenlijk best goed te doen, sneeuw,sneeuw en nog eens sneeuw maar de laatste dagen zijn echt heel erg mooi dus ik klaag niet *D

Gisteren ben ik wezen wandelen met ons hondje hier rond het hotel en als je dan dit tegenkomt sta je wel even raar te kijken :Y)
Afbeelding

En in 1 van deze app gaan we dus wonen:
Afbeelding

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:01

Ohh wat prachtig CubaLibra <3