USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:41

Beste mede-bokkers :D

Mijn zus en ik willen gaan kijken voor een vakantie in Amerika waarbij je kunt paardrijden(zo'n ranch idee)
alleen via welke sites kun je dat het beste bekijken, en hebben jullie ervaring met zo'n vakantie? hoeveel ben je er ongeveer voor kwijt?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen:D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:59

Kan ik trouwens wel mijn telefoon gebruiken in Amerika? Ik heb een Blackberry met abbonement bij Vodafone.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:20

Ja, dat gaat, maar het gaat je wel flink wat geld kosten. In Amerika heb je wel op veel plaatsen gratis wifi :)

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:23

_Linn_ schreef:
Kan ik trouwens wel mijn telefoon gebruiken in Amerika? Ik heb een Blackberry met abbonement bij Vodafone.

Telefonie gaat nog wel, maar data moet je mee oppassen. Meeste providers hebben wel een buitelandbundel of iets vergelijkbaars, waar je wat goedkoper mee uit bent.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:24

Of een simkaart in Amerika kopen of je gehele data uitzetten en gebruik maken van de gratis WIFI

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:36

Oke maar ik kan dus wel mijn moeder gewoon 1 smsje sturen dat ik veilig ben aangekomen? Verder zal ik hem toch waarschijnlijk nauwelijks gebruiken. Data zet ik gewoon helemaal uit en die gebruik ik dan ook echt niet.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:15

Online inchecken lukt niet? Ik vlieg morgenochtend met British Airways via London naar LA, je kan dus 24 uur van te voren inchecken, nu dus, maar hij doet het niet? Later nog maar een keer proberen dan....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:29

Amerika heeft jammer genoeg geen voordeelbundel. Je zult dus net als ik de volle mep moeten neerleggen wil je even laten weten dat je veilig aangekomen bent. Internetten doe ik via de Public Library maar bel wel even kort naar huis om te laten weten dat ik er ben...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:36

purny schreef:
Amerika heeft jammer genoeg geen voordeelbundel. Je zult dus net als ik de volle mep moeten neerleggen wil je even laten weten dat je veilig aangekomen bent. Internetten doe ik via de Public Library maar bel wel even kort naar huis om te laten weten dat ik er ben...

Ja ik sms dus enkel even mijn moeder om te laten weten dat ik er ben, meer waarschijnlijk zal ik er niet mee doen.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:59

Volgens mij kan je eventueel ook nog wel een internationale simkaart kopen in het vliegtuig of op het vliegveld, maar dat is alleen handig als je veel daar moet zijn. Verder valt 1 smsje en verder wifi in kosten echt wel mee!

Zelf is hier de inpakstress begonnen hoor := ik weet zooo zeker dat ik dingen ga vergeten :') En zit ook nog even in de dubio of ik heel hard ga proppen en alles in 1 koffer doe (als dat uberhaupt past) of er gewoon maar twee mee ga nemen. Verder heb ik morgen ook nog een examen dus even rustig voorbereiden op mijn reis zit er echt niet in, vlieg dinsdag om 8 uur 's ochtends al.. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:17

Menn ik wil echt snel naar New York! Waarom gaan die weken zo langzaam?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:20

Ik weet er alles van, zit ook af te tellen totdat ik weer naar Miami kan

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:25

_Linn_ schreef:
Online inchecken lukt niet? Ik vlieg morgenochtend met British Airways via London naar LA, je kan dus 24 uur van te voren inchecken, nu dus, maar hij doet het niet? Later nog maar een keer proberen dan....

Vergeet het tijdsverschil niet ;-)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:39

_Anneke_ schreef:
Volgens mij kan je eventueel ook nog wel een internationale simkaart kopen in het vliegtuig of op het vliegveld, maar dat is alleen handig als je veel daar moet zijn. Verder valt 1 smsje en verder wifi in kosten echt wel mee!

Zelf is hier de inpakstress begonnen hoor := ik weet zooo zeker dat ik dingen ga vergeten :') En zit ook nog even in de dubio of ik heel hard ga proppen en alles in 1 koffer doe (als dat uberhaupt past) of er gewoon maar twee mee ga nemen. Verder heb ik morgen ook nog een examen dus even rustig voorbereiden op mijn reis zit er echt niet in, vlieg dinsdag om 8 uur 's ochtends al.. :+

Wat grappig, ik vlieg ook rond 8 uur dinsdag! Maar dan vanaf Dusseldorf, ben dan om 09:15 op Schiphol.
Mijn koffer is al twee dagen ingepakt, zit op bijna 22 kilo. Ik zou gewoon kijken of het in 1 koffer past, scheelt je handenvol geld.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:43

MissCharlie schreef:
_Anneke_ schreef:

Wat grappig, ik vlieg ook rond 8 uur dinsdag! Maar dan vanaf Dusseldorf, ben dan om 09:15 op Schiphol.
Mijn koffer is al twee dagen ingepakt, zit op bijna 22 kilo. Ik zou gewoon kijken of het in 1 koffer past, scheelt je handenvol geld.

Mn pa vliegt mee, die moet er voor zaken zijn en hij is platinum elite, dus de extra koffer kost geen geld :) Het is meer het slepen enzo, maargoed aangezien ik die 7 maanden vast ook wel ga winkelen ga ik denk ik toch maar voor de 2 koffers :=
Waarom ga eigenlijk je vanaf Dusseldorf? Woon je in Duitsland, of was het via die manier goedkoper?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:47

Wauw, dan inderdaad twee koffers. Wel onhandig als je ook nog een handbagage koffertje hebt, dan heb je eigenlijk een hand te weinig.

Scheelt me 200 euro, daar heb ik wel een paar uur extra reistijd voor over. Voor mij is Dusseldorf net zo ver rijden als Schiphol :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:55

Charles schreef:
_Linn_ schreef:

Vergeet het tijdsverschil niet ;-)

Als ik 'inlog' op de site van BA dan staat dat het check-in now open is, dus dan neem ik aan dat ik wel al in kan checken! Maar helaas doet die het nog steeds niet.... maar ik probeer het gewoon nog een paar keer vanavond. Check liever nu in namelijk, dan hoef dat morgen op schiphol niet meer, scheelt weer tijd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:19

Ik had ook 2 koffers toen ik op uitwisseling vertrok. Gewoon doen, zeker als het geen geld kost, dan ben je wat geruster en moet je niet kledij voor een half jaar in één koffer proppen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:27

Ja enne, je MOET daar toch zeker ook nog shoppen dus dan heb je die extra koffer zeker nodig! O:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:46

_Linn_ schreef:
Als ik 'inlog' op de site van BA dan staat dat het check-in now open is, dus dan neem ik aan dat ik wel al in kan checken! Maar helaas doet die het nog steeds niet.... maar ik probeer het gewoon nog een paar keer vanavond. Check liever nu in namelijk, dan hoef dat morgen op schiphol niet meer, scheelt weer tijd.
Wij hadden hetzelfde probleem, gebeld met cheaptickets, maar die kregen het niet opgelost. We hebben uiteindelijk op het vliegveld in moeten checken, kost niet heel veel meer tijd als je toch je koffer gaat inleveren. Wel moest er daar ook nog eerst wat goed gezet worden in het systeem. En je kan nu nog geen stoel reserveren.

We hebben gekozen voor een amerikaanse pre-paid simkaart van 35 dollar (t-mobile). We hebben er vooral profijt van gehad dat we tijdens het reizen hotels konden boeken. We zijn veel onderweg geweest en dan is het gemakkelijk als je zeker weet waar je wilt overnachten, je dan ook pas boekt. Online een goede deal afsluiten en 15 minuten later naar binnen lopen en inchecken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:50

Twee koffers meenemen en voor een gedeelte kleding waar je wel afscheid van wilt nemen.

Even een vlugge zwaai uit NY! Is top weer vandaag. Weer eens iets anders dan een orkaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:09

Leuk Katja! Ging de vluxcht goed? En wat hebben jullie allemaal gedaan vandaag?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:45

Even een andere vraag. Ik zou graag op mijn vlucht heen een stoel willen boeken met extra beenruimte. Omdat ik natuurlijk pas 3 maanden van te voren mijn stoel kan reserveren zou ik het eigenlijk al eerder willen doen. Is dit nu al mogelijk ook als ik een pakket via het reisbureau heb geboekt?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:30

Ik vlieg met Airberlin en heb geboekt bij ebookers. Op de bevestiging van ebookers stond het reserveringsnummer van Airberlin en zo kon ik op de site van Airberlin inloggen en de stoelen alvast vastleggen. Wij reserveren altijd de stoelen net achter de wc, dan kun je lekker met je benen omhoog zitten, heerlijk! Kost bij Airberlin 15 euro per enkele reis pp extra maar we hebben het er graag voor over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:07

Is dat langer dan drie maanden van te voren geweest?