Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desty schreef:Ik denk dat dat gecompliceerder ligt. Als zij hier spook verhalen zou gaan neer zetten, mochten deze gebeurt zijn, (die nu wel degelijk naar boven zijn gekomen) zij ook geen patiënten meer zou trekken. Wat zou A hierop zeggen?
Mocht er toch meer achter spelen dan wij denken.
Jazzit schreef:Ehhhh... ze trekt geen patiënten...
Ze trekt gasten, maar creëert daarmee patiënten...
Laten we wachten of er nog een zinnige reactie vanuit Bedouin komt.
Je moet toch wel een hele harde nietsontzienende 'zakenvrouw' zijn, als je willens en wetens mensen blijft werven en bewust blootstelt aan (en alleen laat met) de seksuele lusten van je echtgenoot.
slimmerik schreef:En hoop dat bokt zich niet langer leent voor haar/hun advertenties.
stukje uit jazzit's PB aan lalalaa schreef:Met ontzetting heb ik je post gelezen.
Wat ben jij dapper om dat op deze manier neer te zetten.
En wat vind ik het erg dat 'we' dit topic niet eerder zijn gestart.
Ik snap de reden wel: Wenda heeft iets 'speciaals'. Ze kan zichzelf in een soort slachtofferrol manouvreren, waardoor het lijkt alsof ze onze hulp nodig heeft. Ze doet alsof ze open staat voor suggesties, en eenieder is geneigd haar nog een kans te geven. 'Zo'n dappere vrouw'. Achteraf blijkt dat een gevaarlijke beslissing, want kennelijk doet ze niks met alle aanbevelingen die ze in oktober 2011 heeft gekregen (o.a. laat nooit een gast alleen met Abderrahim). En daardoor betaal jij nu de rekening.
Bereid je maar vast mentaal voor: als Bedouin morgen ontwaakt, zal ze op haar geheel eigen (manipulatieve) wijze proberen om jouw ervaringen te bagatelliseren.
Ze zal je proberen af te schilderen als iemand die het zelf uitlokt. Het wordt misschien 'niet leuk' voor je.
Ik kan me niet voorstellen dat ze er deze keer mee wegkomt. En gelukkig zijn er forumgebruikers die meehelpen om de discussies in goede banen te leiden, dus je staat niet alleen.
juliailuj schreef:Hallo beste bokkers,
Ook wij hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst, wij kunnen daarom ons bericht niet hier: [BEU] WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin plaatsen. Sandra zal dit bericht daarom quoten in dat topic.
Omdat jullie meerdere malen om onze kant van het verhaal hebben gevraagd hebben wij besloten om een uitleg aan jullie te geven. Ten eerste willen we aangeven dat we met Sa_ndraT alle berichten die zij heeft geplaatst hebben doorgenomen en het op alle vlakken met haar eens zijn.
Wij zijn Julia en Baukje en hebben, samen met Sandra, bij Bedouin vrijwilligerswerk gedaan. De bedoeling was om er een maand naartoe te gaan, maar dit werd na een aantal incidenten flink ingekort.
Als eerst willen we reageren op de houding van Sandra, die was volgens Bedouin erg brutaal en onbeschoft. Ook deze woorden zijn afgevuurd op Baukje. Het valt ons op dat Bedouin alleen Sandra aanvalt op bokt, terwijl dit in Douz ook gerust tegen Baukje werd gezegd. Naar onze mening is Sandra alles behalve dat. Ze is juist erg vriendelijk, bescheiden en aardig. Toen wij de eerste dag mee gingen naar de paarden was het Sandra die ons keer op keer rustig uitlegde hoe alles in z´n werk ging. Bedouin liet dit karwijtje dan ook gerust aan Sandra over.
Baukje heeft inderdaad een 1 op 1 buitenrit met Bedouin gemaakt. Hierbij zijn geen delicate privé zaken besproken. Mocht Bedouin dit wel vinden, dan mag ze gerust bekend maken over welke privé zaken we het hebben gehad.
Daarnaast willen we even uit de wereld helpen dat wij meningsloze ja-knikkers zijn. We zijn beiden geen muurbloempjes en ook wij zeiden gerust wat wij van bepaalde zaken vonden, want (zo had Wenda in haar mail gezet) we konden alles wat we op ons hart hadden met haar bespreken. In het begin hadden we dan ook verwacht dat ze als een volwassen vrouw op onze mening zou reageren. Maar na onze eerste gesprekken kwamen we erachter dat ze zich meteen in een hoek gedreven voelde en direct op een aanvallende toon antwoord gaf. Wij vonden het erg jammer dat onze meningen kwaad werden opgevat, terwijl ze juist goed bedoeld waren. De adviezen die we gaven vielen ook lang niet altijd in de goede aarde, wat erg jammer was aangezien we alleen maar probeerden te helpen.
Tijdens ons verblijf voelden we ons niet veilig in de aanwezigheid van de man van Bedouin, we hadden namelijk al wel wat dingen vernomen over zijn ‘reputatie’. Gelukkig waren wij er met z’n drieën en zorgden we dat we elkaar niet uit het oog verloren. Dit is, gezien het verhaal van lalalaa, ons geluk geweest.
Ook onze manier van vertrek was anders dan we hadden verwacht. Wij hebben vanaf het begin af aan aangegeven onze taxirit zelf te willen regelen, dit wilden we omdat de ruzies zo hevig waren opgelopen. We wilden we per direct vertrekken zonder nog langer afhankelijk van hun te blijven. Want, zeg zelf, als de man des huizes zijn handen niet kan thuis houden en (op dat moment) erg agressief was, zouden jullie toch ook niet bij hem in de auto willen zitten? En dat hij ons alleen rustig achterna zou zijn gelopen is totaal verkeerd uitgedrukt. Want we werden door hem, en zijn vriend, achtervolgd in een auto. Allerminst vriendelijk en erg angstaanjagend, aangezien we bij ons vertrek al een scheldkanonnade over ons heen hebben gekregen en toen wij richting de deur liepen kregen wij er nog een rochel spuug achteraan… Het zal wel aan ons liggen, maar wij vinden het vreemd dat dit wordt verstaan onder goed bedoeld een taxi regelen? Het was gewoon angstaanjagend en zal ons nog lang blijven achtervolgen. In een vreemd land, een grote taalbarrière, ruzie met je ‘gastgezin’, totaal verloren en 400 kilometer vanaf het vliegveld stonden we daar met onze koffers in het zand, totaal bezweet en hulpeloos. Toen we een andere taxi hadden aangehouden kwamen Abderrahim en zijn vriend er opeens aan met de auto. Ze stopten bij de taxichauffeur en opeens ging de ritprijs fors omhoog, nog wat Arabische woorden werden er gesproken en toen zei Abderrahim met een gemene grijns dat deze taxi ons wel naar Djerba zou brengen. We vertrouwden het niet meer (stel dat hij ons midden in de woestijn zou droppen?!) en trokken bang onze koffers bij de taxi vandaan en we zeiden dat we het zelf wilden regelen. Hij keek kwaad naar ons en stapte weer in de auto. Weer kwamen ze langs ons heen gesjeesd en terwijl het stof langzaam weer daalde kwam er een nieuwe auto in zicht. Een vriendelijk uitziende man, met een kindje naast zich, stopte en vroeg of hij ons kon helpen. Toen wij hakkelend hadden uitgelegd dat wij zo snel mogelijk naar de toeristische zone wilden bood hij aan ons te brengen. Nog even twijfelend, maar toch snel onze kans grijpend gooiden we zowat onze koffers bij hem achterin de auto. Toen de man ons, al rijdend, vroeg waar we hadden verbleven in Douz, deden we alsof we hem niet begrepen om maar niet te hoeven zeggen dat we bij Bedouin en haar man hadden doorgebracht (wie weet waren ze vrienden en zou hij per direct omkeren en ons naar hun huis terug brengen…). Eenmaal bij de Zone Touristique aangekomen liepen we zo snel mogelijk naar het grote hotel wat daar gevestigd was. Daar hebben we ons verhaal gedaan over de ruzie en Abderrahim. De man knikte een paar keer en had toen binnen tien minuten een taxi voor ons geregeld. Pas toen we al een paar uur onderweg waren stopte ons hart met keihard bonken en konden we eindelijk weer ontspannen. Wat begon als een leuke vakantie, eindigde in een angstaanjagende vlucht.
Wij zijn beiden ernstig geschokt van de verhalen die allen zijn losgekomen door dit topic, we willen al deze mensen sterkte en kracht toewensen bij het herstellen van deze traumatische ervaringen. Deze grijpgrage man verdient geen nieuwe kans op ‘vers vlees’. Wees daarom allen gewaarschuwd en denk nog drie keer na voordat je naar deze paardenranch gaat!
Jazzit schreef:Ik ben trouwens zeer onder de indruk van je tactiek en manipulatieve manier van schrijven: je ontwijkt, bagatelliseert, praat mensen naar de mond. Schriftelijke communicatie is je op het lijf geschreven. Weet je zeker dat je het beste voor hebt met al die 'lastige gasten' die geld in het laatje brengen?
Jazzit schreef:Je ontwijkt diverse malen vakkundig de essentie van postings die je nota bene quote, door te antwoorden op minder relevante zaken.
Enkele mensen die hier posten merken dit op en plaatsen een kritische noot. Maar de meesten hebben het niet eens in de gaten.
Jazzit schreef:Het komt op mij over als een slimme manier om mensen in te pakken, terwijl je nog steeds niet tot de essentie komt:
Je blijft vingers wijzen naar gasten en je maakt geen excuus...
Jazzit schreef:Ik heb dus vooralsnog niet het idee dat je de klachten serieus oppakt, het komt op mij steeds sterker over alsof je door mooie woorden de schade fictief aan het beperken bent, om inkomen veilig te stellen. Maar dat er in werkelijkheid niet veel gaat gebeuren. Je wimpelt adviezen eenvoudig weg omdat 'het niet mogelijk is'.
Jazzit schreef:In ca. 85% van de trektochten/stages gebeurt er niets, volgens de cijfers van Bedouin
xx_Horsiex schreef:Arabesk schreef:Ik heb haar eenmaal ontmoet, meer niet. Ben daar ook nooit geweest en zal er ook nooit komen (vliegangst).
Maar heb een hekel aan boktrellen en al helemaal als bepaalde bokkers er als vliegen op stront op af gaan en smullen van de stront die gesmeten wordt.
HAHAHAHAHA. Hier moest ik toch even op reageren, jij een hekel aan boktrellen?
Verder lijkt het me duidelijk dat alle verhalen hier geen aangedikte drama's zij, maar echte meiden die iets verschrikkelijks meegemaakt hebben!
Jiwa schreef:Ik ben nog erg benieuwd wat bokt hier achter de schermen mee doet..