Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:37

Desty: Dan had ze zich ook gewoon helemaal buiten dit topic kunnen houden denk ik? Ik weet niet... Ik blijf erbij, en wordt er eigenlijk bijna kwaad van, dat het gewoon heel laag is om dan tegen Sandra haar gelijk te blijven volhouden. Als je wéét wat er nog heeft voorgevallen, als je weet dat er mogelijkheid is dat dit uitkomt, dan is het gewoon heel erg stom te denken dat je het op die manier allemaal kan stoppen en toch nog je gelijk kan halen? 'k weet niet, dat oneindig doorgaan over het waspoeder vind ik hier zo ongelofelijk belachelijk tegenover staan, zelfs als haar man controleert hoe vaak ze op forum iets doet ofzo, dan nog kiest ze er toch zélf voor verder te gaan discussiëren. Ze had ook gewoon haar excuses kunnen aanbieden?

Ik weet het niet, je kan je gewoon niet inleven in zo'n situatie.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:37

Desty schreef:
Ik denk dat dat gecompliceerder ligt. Als zij hier spook verhalen zou gaan neer zetten, mochten deze gebeurt zijn, (die nu wel degelijk naar boven zijn gekomen) zij ook geen patiënten meer zou trekken. Wat zou A hierop zeggen?
Mocht er toch meer achter spelen dan wij denken.

Ehhhh... ze trekt geen patiënten...
Ze trekt gasten, maar creëert daarmee patiënten...

Laten we wachten of er nog een zinnige reactie vanuit Bedouin komt.
Je moet toch wel een hele harde nietsontzienende 'zakenvrouw' zijn, als je willens en wetens mensen blijft werven en bewust blootstelt aan (en alleen laat met) de seksuele lusten van je echtgenoot.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:40

Jazzit schreef:
Ehhhh... ze trekt geen patiënten...
Ze trekt gasten, maar creëert daarmee patiënten...

Laten we wachten of er nog een zinnige reactie vanuit Bedouin komt.
Je moet toch wel een hele harde nietsontzienende 'zakenvrouw' zijn, als je willens en wetens mensen blijft werven en bewust blootstelt aan (en alleen laat met) de seksuele lusten van je echtgenoot.

Je snapt wat ik bedoel, klanten/gasten/'patiënten'. Sorry.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:40

Pff ik ben nu blij dat ik nog nooit de stap heb genomen om de tocht bij bedouin te maken.
Ik weet van mezelf dat ik absoluut niet zomaar mn zegje klaar heb. Een massage die zo opgedrongen wordt zou ik denk ik uit beleefdheid niet durven weigeren, net als een verzoek sterren te kijken in de woestijn, of een drankje op een afgelegen zandduin oid. Ik zou waarschijnlijk mn mond pas open trekken zodra ik denk: dit kan echt niet meer op een andere manier verklaart worden dan dat het de verkeerde kant op aan het gaan is. En dan zou het denk ik al te laat zijn.
Ik denk dat als ik in de situatie van lala terecht zou zijn gekomen dat ik een zwaar groot probleem zou hebben gehad.. (Wat lala nu ook had, maar denk dat ik minder dapper zou zijn en niet eens zou durven schreeuwen oid)..

Pff meid wat heftig zeg, weet verder echt niet wat ik tegen je moet zeggen behalve: heel veel sterkte en bedankt voor het delen van jouw vreselijke ervaring!
(En ik hoop dat je dit kan lezen)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:42

Ik kan hier vreselijk boos om worden, ik lees het topic alle pagina's mee en ik hoopte dat bedouin zelf het een en ander in zou gaan zien, en natuurlijk wil je niet dat een bedrijf de afgrond in geholpen word. We werken allemaal hard voor ons geld en onze dromen in deze tijd maar ik begin steeds bozer te worden.

Ik ben zelf hier in Nederland aangerand door een Tunesiër. Ik werkte voor deze man en kwam even snel sigaretten halen toen hij mij in de keuken wilde masseren en aanraken. Ik stond aan de grond genageld toen en heb het allemaal over me heen laten komen, toen ik weer enigszins besef kreeg heb ik gezegd ik krijg problemen met mijn vriend en ben weggelopen. Politie erbij gehaald. Uiteindelijk hebben zij hem verhoord, en inderdaad: ik lokte het uit, keek hem verleidend in de ogen, ik was op zoek en nog meer van dat soort verklaringen. Ik was een meisje van 16 toentertijd en absoluut niet opzoek naar een man van 43. Bovendien had ik een vriend.

Nu 4 jaar later ondervind ik er niet zo heel veel problemen meer van alleen dat ik eerder geneigd ben om mijn telefoon te pakken als er iemand achter me loopt in het donker en ik schrik nog wel eens als mijn vriend mij onverwachts vastpakt in een positie waarin ik geen kant op kan.

Waar ik nu zo vreselijk pissig om word is dat Bedouin aangeeft dat meerdere vrijwilligsters het zelf uitgelokt hebben, al loopt jou hele team vrijwilligers in hun blote kont over jouw ranch heen dan nog hoort jouw man notabene! Met zijn vingers van al die meiden af te blijven. Iedereen is baas over eigen lijf en dan kan de taalbarriere of de cultuur nog zo groot zijn, je kan mij niet vertellen dat jouw man geen NO of NON snapt. Onzin, klinkklare onzin.

En bovendien, op het moment dat er meerdere meldingen over komen, dan geloof je toch zeker zelf niet dat al die meiden het uitgelokt hebben? En al zouden er meiden zijn die het uitgelokt zouden hebben dan nog is jouw man getrouwd met jou! Mijn vriend geeft ook geen massages aan andere vrouwen of collega's hoor.

Frappant dat je alles zo goed blijft praten, gelukkig zijn alle meiden die een nare ervaring hebben met jouw man vrij nuchter, en ondervinden er allemaal behalve van de schrik op dit moment geen last van, afgezien van lalala. Persoonlijk vind ik dat je je moet schamen bedouin. Diep moet schamen. Het is jouw man en als jij op die manier wil leven, moet je helemaal zelf weten, maar jij kan op deze manier jezelf niet voordoen als een gezond bedrijf met leuk werk terwijl jij weet dat het in de praktijk niet klopt! En al je mail contact kun je mooi verbloemen hoe of wat en je achter de cultuur te verschuilen maar dit kan niet door de beugel.

Verder hoop ik dat je je voordeel doet met de tips van alle boksers, en ik hoop van harte dat je ook zonder je man toch een gezond bedrijf kunt leiden, desnoods met een goede tunesiër als manager. Die vast te vinden zijn. Vraag eens rond zou ik zeggen. En anders zijn er vast veel Nederlanders die je willen helpen. Ik wens je veel wijsheid toe, en ik hoop alsnog dat je je hoofd boven water kunt houden.

Desty

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:47

Fijn dat nog iemand het snapt, kan het zelf maar moeilijk verwoorden! Jij ook dank slimmerik

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:48

Dit topic is in meerdere opzichten heel leerzaam.

Afgelopen twee jaren heb ik twee geweldige periodes werkvakantie op een 'ranche' achter de rug, maar het had inderdaad ook anders kunnen uitpakken. Sta weer even met beide benen op de grond. Wat één man wel niet allemaal kan teweegbrengen, ongelooflijk.

Ook de reacties in dit toch al behoorlijke boekwerk zijn... bijzonder om te lezen. Het internet is ook weer een macht op zich.

@ alle betrokkenen; sterkte!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:48

Dit is wel heel heftig allemaal Bedouin, ik ben heel benieuwd naar jouw reactie hierop. Vooral omdat ik begrijp dat je hier van wist. Als dat zo is begrijp ik jouw hulpvraag niet helemaal, want dan weet je volgens mij dondersgoed waar je aan moet werken.

Ik word in dit topic heen en weer geslingerd tussen alle verhalen. Ik blijf er bij dat ik het ontzettend erg vind voor alle betrokkenen in dit topic. Ik ben één van de mensen die aangegeven heeft Bedouin te willen helpen. Niet omdat ik de slachtoffers niet geloof, absoluut niet. Alleen omdat ik me probeer in te leven in beide partijen en omdat ik nou eenmaal een oplossingsgericht karakter heb. Ik denk ook nog steeds dat ik Bedouin zou kunnen helpen op bepaalde vlakken. Haar man alleen helaas niet, ik kan geen wonderen verrichten. En dan houdt het snel op, aangezien hij de oorzaak van het probleem is.

Lala, en alle andere slachtoffers, denk alsjeblieft niet dat ik, omdat ik Bedouin hulp heb aangeboden, jullie niet geloof of niet geloofd heb. Dat is geen moment het geval geweest.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 07-08-12 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:52

slimmerik schreef:
En hoop dat bokt zich niet langer leent voor haar/hun advertenties.

Vroeg exact 30 pagina's geleden of hier beleid voor was. Kan me indenken dat dat over het hoofd is gezien, maar hoop wel dat dit op de een of andere manier in dit topic door een van de beheerders of mods wordt verduidelijkt.
Laatst bijgewerkt door Sientje op 07-08-12 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:57

Ik dacht ik lees even wat op bokt voor ik ga slapen, maar de afgelopen 2 uur heb ik aan dit topic gekluistert gezetten. Wat een verhalen! Sterkte dames!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:59

Dat is het opvallende aan Bedouin. Zij is ontzettend geslepen in schriftelijke communicatie.
Ik quote mezelf nu even in een PB die ik zojuist aan lalalaaa heb gestuurd:

stukje uit jazzit's PB aan lalalaa schreef:
Met ontzetting heb ik je post gelezen.
Wat ben jij dapper om dat op deze manier neer te zetten.
En wat vind ik het erg dat 'we' dit topic niet eerder zijn gestart.

Ik snap de reden wel: Wenda heeft iets 'speciaals'. Ze kan zichzelf in een soort slachtofferrol manouvreren, waardoor het lijkt alsof ze onze hulp nodig heeft. Ze doet alsof ze open staat voor suggesties, en eenieder is geneigd haar nog een kans te geven. 'Zo'n dappere vrouw'. Achteraf blijkt dat een gevaarlijke beslissing, want kennelijk doet ze niks met alle aanbevelingen die ze in oktober 2011 heeft gekregen (o.a. laat nooit een gast alleen met Abderrahim). En daardoor betaal jij nu de rekening.

Bereid je maar vast mentaal voor: als Bedouin morgen ontwaakt, zal ze op haar geheel eigen (manipulatieve) wijze proberen om jouw ervaringen te bagatelliseren.
Ze zal je proberen af te schilderen als iemand die het zelf uitlokt. Het wordt misschien 'niet leuk' voor je.

Ik kan me niet voorstellen dat ze er deze keer mee wegkomt. En gelukkig zijn er forumgebruikers die meehelpen om de discussies in goede banen te leiden, dus je staat niet alleen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 07-08-12 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote naar verwijderde post weggehaald

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:00

Ik kan maar een ding uitbrengen: W..........T...........F.............. :( Heel veel sterkte Lalala, ik hoop dat je dit een plekje kunt geven!

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 01:16

Hieronder het bericht van Julia & Baukje die samen met mij zijn weggevlucht uit Douz!

juliailuj schreef:
Hallo beste bokkers,

Ook wij hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst, wij kunnen daarom ons bericht niet hier: [BEU] WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin plaatsen. Sandra zal dit bericht daarom quoten in dat topic.

Omdat jullie meerdere malen om onze kant van het verhaal hebben gevraagd hebben wij besloten om een uitleg aan jullie te geven. Ten eerste willen we aangeven dat we met Sa_ndraT alle berichten die zij heeft geplaatst hebben doorgenomen en het op alle vlakken met haar eens zijn.
Wij zijn Julia en Baukje en hebben, samen met Sandra, bij Bedouin vrijwilligerswerk gedaan. De bedoeling was om er een maand naartoe te gaan, maar dit werd na een aantal incidenten flink ingekort.

Als eerst willen we reageren op de houding van Sandra, die was volgens Bedouin erg brutaal en onbeschoft. Ook deze woorden zijn afgevuurd op Baukje. Het valt ons op dat Bedouin alleen Sandra aanvalt op bokt, terwijl dit in Douz ook gerust tegen Baukje werd gezegd. Naar onze mening is Sandra alles behalve dat. Ze is juist erg vriendelijk, bescheiden en aardig. Toen wij de eerste dag mee gingen naar de paarden was het Sandra die ons keer op keer rustig uitlegde hoe alles in z´n werk ging. Bedouin liet dit karwijtje dan ook gerust aan Sandra over.
Baukje heeft inderdaad een 1 op 1 buitenrit met Bedouin gemaakt. Hierbij zijn geen delicate privé zaken besproken. Mocht Bedouin dit wel vinden, dan mag ze gerust bekend maken over welke privé zaken we het hebben gehad.

Daarnaast willen we even uit de wereld helpen dat wij meningsloze ja-knikkers zijn. We zijn beiden geen muurbloempjes en ook wij zeiden gerust wat wij van bepaalde zaken vonden, want (zo had Wenda in haar mail gezet) we konden alles wat we op ons hart hadden met haar bespreken. In het begin hadden we dan ook verwacht dat ze als een volwassen vrouw op onze mening zou reageren. Maar na onze eerste gesprekken kwamen we erachter dat ze zich meteen in een hoek gedreven voelde en direct op een aanvallende toon antwoord gaf. Wij vonden het erg jammer dat onze meningen kwaad werden opgevat, terwijl ze juist goed bedoeld waren. De adviezen die we gaven vielen ook lang niet altijd in de goede aarde, wat erg jammer was aangezien we alleen maar probeerden te helpen.

Tijdens ons verblijf voelden we ons niet veilig in de aanwezigheid van de man van Bedouin, we hadden namelijk al wel wat dingen vernomen over zijn ‘reputatie’. Gelukkig waren wij er met z’n drieën en zorgden we dat we elkaar niet uit het oog verloren. Dit is, gezien het verhaal van lalalaa, ons geluk geweest.

Ook onze manier van vertrek was anders dan we hadden verwacht. Wij hebben vanaf het begin af aan aangegeven onze taxirit zelf te willen regelen, dit wilden we omdat de ruzies zo hevig waren opgelopen. We wilden we per direct vertrekken zonder nog langer afhankelijk van hun te blijven. Want, zeg zelf, als de man des huizes zijn handen niet kan thuis houden en (op dat moment) erg agressief was, zouden jullie toch ook niet bij hem in de auto willen zitten? En dat hij ons alleen rustig achterna zou zijn gelopen is totaal verkeerd uitgedrukt. Want we werden door hem, en zijn vriend, achtervolgd in een auto. Allerminst vriendelijk en erg angstaanjagend, aangezien we bij ons vertrek al een scheldkanonnade over ons heen hebben gekregen en toen wij richting de deur liepen kregen wij er nog een rochel spuug achteraan… Het zal wel aan ons liggen, maar wij vinden het vreemd dat dit wordt verstaan onder goed bedoeld een taxi regelen? Het was gewoon angstaanjagend en zal ons nog lang blijven achtervolgen. In een vreemd land, een grote taalbarrière, ruzie met je ‘gastgezin’, totaal verloren en 400 kilometer vanaf het vliegveld stonden we daar met onze koffers in het zand, totaal bezweet en hulpeloos. Toen we een andere taxi hadden aangehouden kwamen Abderrahim en zijn vriend er opeens aan met de auto. Ze stopten bij de taxichauffeur en opeens ging de ritprijs fors omhoog, nog wat Arabische woorden werden er gesproken en toen zei Abderrahim met een gemene grijns dat deze taxi ons wel naar Djerba zou brengen. We vertrouwden het niet meer (stel dat hij ons midden in de woestijn zou droppen?!) en trokken bang onze koffers bij de taxi vandaan en we zeiden dat we het zelf wilden regelen. Hij keek kwaad naar ons en stapte weer in de auto. Weer kwamen ze langs ons heen gesjeesd en terwijl het stof langzaam weer daalde kwam er een nieuwe auto in zicht. Een vriendelijk uitziende man, met een kindje naast zich, stopte en vroeg of hij ons kon helpen. Toen wij hakkelend hadden uitgelegd dat wij zo snel mogelijk naar de toeristische zone wilden bood hij aan ons te brengen. Nog even twijfelend, maar toch snel onze kans grijpend gooiden we zowat onze koffers bij hem achterin de auto. Toen de man ons, al rijdend, vroeg waar we hadden verbleven in Douz, deden we alsof we hem niet begrepen om maar niet te hoeven zeggen dat we bij Bedouin en haar man hadden doorgebracht (wie weet waren ze vrienden en zou hij per direct omkeren en ons naar hun huis terug brengen…). Eenmaal bij de Zone Touristique aangekomen liepen we zo snel mogelijk naar het grote hotel wat daar gevestigd was. Daar hebben we ons verhaal gedaan over de ruzie en Abderrahim. De man knikte een paar keer en had toen binnen tien minuten een taxi voor ons geregeld. Pas toen we al een paar uur onderweg waren stopte ons hart met keihard bonken en konden we eindelijk weer ontspannen. Wat begon als een leuke vakantie, eindigde in een angstaanjagende vlucht.

Wij zijn beiden ernstig geschokt van de verhalen die allen zijn losgekomen door dit topic, we willen al deze mensen sterkte en kracht toewensen bij het herstellen van deze traumatische ervaringen. Deze grijpgrage man verdient geen nieuwe kans op ‘vers vlees’. Wees daarom allen gewaarschuwd en denk nog drie keer na voordat je naar deze paardenranch gaat!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:17

Ik vindt een aantal reacties in dit topic veeeel te ver gaan, wat ik echter nog verschrikkelijker vindt is dat Bedouin zeer erge dingen weg probeert te wuiven.
Ik zou zeggen wees gelukkig met je man daar, maar sleep andere mensen niet mee in je naiviteit dat handtastelijkheid etc nou eenmaal iets van die cultuur is.
Dat jij dat zelf goed vindt en normaal moet je helemaal zelf weten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:45

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:52

Krijg gewoon kippenvel van het verhaal van lalala. Respect dat je het hebt willen vertellen.
Echt vreselijk wat je daar hebt moeten doorstaan.
Wens je veel sterkte!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:52

Ik had het ook al in het andere topic gepost, maar hier zet ik het voor de zekerheid ook nog even neer (handig twee topics over hetzelfde onderwerp :P snap wel dat het niet anders kon hoor)

Ik zie dat op de website van trailfinders de tekst bij haar tocht weg is gehaald (alleen de foto's staan er nog). Ik vraag me af of dat door dit/deze topic(s) komt, of dat dat al zo was. In ieder geval ben ik blij dat ze de tekst daar weg hebben gehaald!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:53

Meiden, meiden wat hebben jullie een vreselijk trip achter de rug :n . Ben erg benieuwd naar een nieuwe verklaring van Bedouin.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 02:06

Ik heb zojuist het hele topic gelezen en de rillingen lopen over mijn lijf bij het lezen van de traumatische ervaringen van betrokkenen en de bagatelliserende reakties van Bedouin.

Heel veel sterkte lieve meiden!
Ik vind jullie dapper en het delen van jullie verhalen zal een waarschuwing zijn voor velen.

Bedouin, onderneem alsjeblieft aktie waar mogelijk!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 03:28

- Sommige zeggen dat Bedouin haar arme man als hulpverlenings project ziet.
- Vervolgens zien sommige bokkers arme Bedouin zelf weer als een hulpverlenings project.
Maar dat de TS en de anderen gedupeerden juist degene zijn die op wel wat meeleven kunnen rekenen ontgaat sommigen.
(Zelfde principe van vrouwen die gaan 'brievenschrijven' met moordenaars die levenslang zitten. Ik zou zeggen: ga lekker brievenschrijven met de nabestaanden van degenen die ze omgebracht hebben... Maar goed, ieder zijn "hobby".)

Is verder weinig relevant wat persoon 497 ver weg vanachter een keyboard nu weer van de situatie vind. Daarom breng ik liever enkele quotes van Jazzit weer onder de aandacht aangezien zij dicht bij het vuur gezeten heeft. Respect voor haar en al haar posts in dit topic! Goede woordkeus, goed onder woorden gebracht zonder langdradig te zijn en met scherpe observaties.

Jazzit schreef:
Ik ben trouwens zeer onder de indruk van je tactiek en manipulatieve manier van schrijven: je ontwijkt, bagatelliseert, praat mensen naar de mond. Schriftelijke communicatie is je op het lijf geschreven. Weet je zeker dat je het beste voor hebt met al die 'lastige gasten' die geld in het laatje brengen?

Met flink wat gasten was wel iets mis. Te stil, te nerd, te brutaal, te onaangepast, te lui, te provocerend, etc. Het is toch wat, al die nare provocerende mensen op je toeristische commerciële 4 paards-stal. Wat hebben ze jou nou echt misdaan?! Hebben ze op je gespuugd? Hebben ze je geslagen? Hebben ze objecten naar je gegooid? En wat dan nog?! Ik begreep uit je posts dat het allemaal heus wel meevalt als dat gebeurd. Dus ik snap niet waarom je de oorzaken zonder schaamte zo bij anderen neerlegt. En dan niet komen met 'Ow, ja, ik kan misschien ook wel een beetje misschien wat veranderen, eventueel'. Als zulke wederkerende verhalen over je bedrijf de ronde doen, zou ik toch wel met iets oprechters/daadkrachtigers komen.

Als begenadigd schrijfster + in liefdesrelatie met haar man + 'verkoopster' van haar eigen bedrijf zal ze het nog voor mekaar krijgen om met het juiste praatje een zak zand in de woestijn te verkopen. Denken sommigen nou echt dat ze alles hier toe gaat geven? Weg bedrijf en wordt de waarheid opeens wel erg haar realiteit. Dus redden wat er te redden valt, wat zou jij schrijven als je Bedouin was?
En Bedouin was er (in de meeste gevallen) zelf ook niet bij, dus uit eerste hand zijn haar 'situatie verklaringen' niet.

Jazzit schreef:
Je ontwijkt diverse malen vakkundig de essentie van postings die je nota bene quote, door te antwoorden op minder relevante zaken.
Enkele mensen die hier posten merken dit op en plaatsen een kritische noot. Maar de meesten hebben het niet eens in de gaten.

Scherp! _/-\o_
Buckler en de pelsdierenindustrie zouden Bedouin zo een baan aanbieden. (Tip)
Gebruik dit talent om een oprecht stukje te schrijven waarin wat meer de hand in eigen boezem gestoken wordt. Hoeft niet eens op bokt, maar voor jezelf.

Jazzit schreef:
Het komt op mij over als een slimme manier om mensen in te pakken, terwijl je nog steeds niet tot de essentie komt:
Je blijft vingers wijzen naar gasten en je maakt geen excuus...

Jazzit schreef:
Ik heb dus vooralsnog niet het idee dat je de klachten serieus oppakt, het komt op mij steeds sterker over alsof je door mooie woorden de schade fictief aan het beperken bent, om inkomen veilig te stellen. Maar dat er in werkelijkheid niet veel gaat gebeuren. Je wimpelt adviezen eenvoudig weg omdat 'het niet mogelijk is'.

Jazzit schreef:
In ca. 85% van de trektochten/stages gebeurt er niets, volgens de cijfers van Bedouin

Het is duidelijk (en in mijn opinie begrijpelijk) dat niet iedereen meteen bij Bedouin aan de bel trekt. Zou je zelf de man die agressieve kantjes heeft (wat volgens mij niet door Bedouin ontkracht is), en zijn goedgelovige vrouw ermee confronteren terwijl je in zijn eigen huis moet slapen.
En wat we in dit topic te horen hebben gekregen zijn van mensen die Nederlands kunnen/uit Nederland komen + op bokt zitten + dit topic gevonden hebben + ook nog eens hun verhaal durven doen terwijl de TS nog net niet door het slijk gehaald word/werd. Hoe groot is statistisch de kans dat dit precies alleen die unieke groep van 15% betreft die "een klacht" had? :n

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 07:44

xx_Horsiex schreef:
Arabesk schreef:
Ik heb haar eenmaal ontmoet, meer niet. Ben daar ook nooit geweest en zal er ook nooit komen (vliegangst).

Maar heb een hekel aan boktrellen en al helemaal als bepaalde bokkers er als vliegen op stront op af gaan en smullen van de stront die gesmeten wordt.

HAHAHAHAHA. Hier moest ik toch even op reageren, jij een hekel aan boktrellen?

Verder lijkt het me duidelijk dat alle verhalen hier geen aangedikte drama's zij, maar echte meiden die iets verschrikkelijks meegemaakt hebben!

Inderdaad @Horsie,daardoor is het beter aan dit soort bokkers geen aandacht te geven en steeds hun posts te quote,destesneller zijn ze verdwenen uit een topic omdat ze dan geen aansluiting en dus geen aandacht krijgen,negatieve aandacht is immer ook aandacht!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:02

Jiwa schreef:
Ik ben nog erg benieuwd wat bokt hier achter de schermen mee doet..

In ieder geval bespreken of het mogelijk is iets aan de advertenties te doen - want dat doen we normaalgesproken niet.

Verder hebben we dit topic juist vanwege de ernst open gelaten en ook omdat er over het algemeen heel netje wordt gediscussieerd. Nogmaals hulde daarvoor. Dit topic had inderdaad ook heel makkelijk kunnen escaleren, maar er is heel netjes door vrijwel iedereen bijgestuurd.

Moderatoropmerking:
Ik heb uiteraard een aantal off-topics reacties, te vergaande reacties en pogingen tot sfeer verpesten verwijderd. Dat waren de uitzonderingen...

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:13

jeetje...... heb in 1 ruk het hele topic doorgelezen ben er stil van maar ook ontzettend kwaad.

Hoe kan zo'n bedrijf nog bestaan???? ik heb alle respect voor degene die hun verhaal hebben gedaan in het topic maar aan de reacties van B blijkt dat ze er niet teveel aan wil doen en haar gelijk wil halen

De huptroepen aan B kunnen denk ik een eigen topic starten om het hier "schoon" te houden dit topic gaat niet over hoe we B uit de oliebol kunnen helpen maar over de ervaringen van de slachtoffers.

Ik weet wel dat ik nooit maar dan ook nooit een trektocht of werkvakantie daar zal boeken.

Ik hoop dat de meiden die iets vreselijks hebben meegemaakt het snel een plekje kunnen geven en door kunnen gaan met hun leven als normaal persoon.

Nogmaals ik ben zo kwaad op het feit dat B er vanaf wist en er niks maar dan ook niks aan gedaan heeft, ze kan wel zeggen van wel maar wat doet haar man dan met een fles drank omdat het dan weer uit de hand gaat lopen. En waarom laat ze haar man alleen met de meiden op pad gaan als je weet dat je man zo'n reputatie heeft die zijn handen niet kan thuishouden en nogal een vreselijk kort lontje heeft?

en om het dan af te schepen als ze hebben het zelf uitgelokt?????? WTF je bent en blijft altijd baas van je eigen lichaam dat is hier maar dat is ook daar zeker als je westerse meiden over de vloer haalt zou de man van B daar wat meer wijsheid in moeten hebben zeker na al die jaren dat er westerse meiden over de vloer hebben gehad. Je zou denken dat als je zon bedrijf hebt dat je je personeel wat scholing geeft over het hoe en wat van onze normen en waarden. Ik kan begrijpen dat een vrouw daar in tunesie de "mindere" is maar er komen WESTERSE meiden die ook behandeld moeten worden volgens de normen en waarden van een westers land.

Mijn post is misschien wat onduidelijk maar ik wil zoveel onmacht en woede uiten dat het bijna onmogelijk is om een samenhangend verhaal te maken alvast excuses ervoor

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:00

ben tot pagina 21 gekomen,
wat een verhalen joh.
bedouin, je moet maar eens heel diep gaan nadenken wat je hier mee gaat doen ;)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 09:01

Tjonge het wordt steeds erger en daar was ik eigelijk al bang voor. Ik heb al eerder gezegt dat een jager blijft jagen zolang hij maar af en toe een prooi vangt. TS ik had je al een mail gestuurd maar de rest van de mensen die dit aan den Eigen lijven hebben moeten ondervinden sterkte.ik heb al eerder gezegt dat niemand voor een ander kan beslissen of iets als shockend wordt ervaren maar voor mij zouden deze verhalen shockend genoeg zijn om nachtmerrie van te krijgen. En het idee dat mijn dochter dit zou moeten mee maken is genoeg om moordneigingen te krijgen.
Er was nog wat discussie over het slaapkamer incident, over het wel of niet per ongeluk de verkeerde kamer in lopen. Nou de verkeerde kamer inlopen kan maar niet in je onderbroek. Ik denk dat de meeste van ons al niet in onderbroek door het huis gaan lopen als er gasten in huis zijn, maar in Tunesië is dat helemaal not done. Mijn zus woont al bijna 30 jaar in Tunesië en ik weet dat Tunesiërs zeer preuts zijn opgevoed.ook hebben mijn zus en zwager een bakkerij en ik weet uit eerste hand dat ook tijdens de ramadan gewoon brood wordt gebakken. Misschien wel minder, maar er zijn vele mensen die geen ramadan hoeven te houden denk hierbij aan kinderen, bejaarden, zwangere vrouwen, en zieke. Daarbij komt dat de meeste bakkers ook brood leveren aan de hotels in de omgeving dus vers brood was echt wel te vinden.