Ik ben vannacht teruggekomen van 2 weken Kreta (Rethymno). Was nog nooit in Griekenland of op 1 van de Griekse eilanden geweest, maar wow wat mooi! Het weer was heerlijk (35-40 graden en zon) en we hebben veel van het eiland gezien dankzij de auto die we gehuurd hebben. De 'snelwegen' waren van goede kwaliteit, maar de rest was soms ronduit levensgevaarlijk. Dit werd bewezen door de talloze herdenkingshuisjes (Ikonostasie) welke naast de wegen stonden (zo'n huisje is ter nagedachtenis aan een -meestal overleden- verkeersslachtoffer).
Dat de wegen in Griekenland gevaarlijk zijn is wel algemeen bekend, Gaby. Overal gaten in de weg en er wordt als gekken gereden en ingehaald op de meest gevaarlijke plekken.
Dribbelkont, succes met je herstel!
Natasja, het zit er zeker bijna op dat je al in de golf van Korinthe was?
Dat de wegen in Griekenland gevaarlijk zijn is wel algemeen bekend, Gaby. Overal gaten in de weg en er wordt als gekken gereden en ingehaald op de meest gevaarlijke plekken.
Dat was mij nog niet bekend voordat ik erheen ging Ik was ook niet de chauffeuse
Fitzroy
Geplaatst: 10-08-12 17:37
manzano schreef:
Wij gaan niet meer dit jaar
Volgend jaar weer?
Wij hebben deze extra gepland, want eigenlijk zouden we naar de USA gaan. Door omstandigheden dus nu maar 2 x naar Griekenland.
ik had gelukkig een helm op. zijn inderdaad vele zonder helm.
ik heb een humerus breuk en ben de eerste 10 weken zoet er mee. snachts veel moeite met slapen doordat ik geen houding kan vinden. overdag gaat steeds beter maar oho die gipsbace zit vreselijk. arm is gelukkig aan het slinken maar heeft alle kleure van de regenboog. lang leve de pijnstillers.
NatasjavE
Geplaatst: 11-08-12 22:54
Het zit erop. Zit nu thuis op de bank. Best raar na een maand in Griekenland "wonen". Volgend jaar nog maar eens.
De poezen waren bang dat we hongerig thuis zouden komen want er lag een dode, half vergane, muis in de keuken. Kan ook wraak geweest zijn voorveen maand afwezig zijn....
Ik kom ook maar even inbreken , wij vertrekken 18 september voor een weekje naar rhodos en we zitten in Electra palas. voor ons de eerste keer griekenland maar heb er zin in. Iemand ervaring met dit hotel ? want de ene side zegt dit en een andere weer wat anders wat de all inn betreft.
Er staan niet voor niks honderden kastjes langs de weg van verongelukte mensen. Dan voornamelijk in de bochten, vrij hoog en dan zonder vangrail. Wel balen zeg dribbelkont!