Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:45

Ik ben alweer helemaal klaar met de NS en m'n schooljaar is nog niet eens weer begonnen :')
2 weken terug moest ik naar Rotterdam toe ( ik reis veel vaker op dat traject, m'n vriend woont er namelijk ) dus ik vol goeie moed te trein in, op Amersfoort nog even een ouder iemand geholpen met een loodzware koffer etc, allemaal prima. Rijden we Utrecht binnen, worden we afgekoppeld en wachten op dat wij vertrekken. We trekken op, en vervolgens na nog geen 100m valt de trein volledig uit. Dus iedereen zag je al kijken van 'Nou, wat is dit?' en jawel, na 10 minuten werd er omgeroepen dat de trein defect was en niet meer zou rijden. Afijn, dus wij werden die trein uitgezet, rijd er van het spoor ernaast NET een IC richting Rotterdam weg, wat dus voor gevolg had dat wij met z'n alle nog een dikke 30 minuten moesten staan wachten op de volgende IC richting Rotterdam. Werden we naar 4 sporen verder gestuurd ( heerlijk ) en de IC die binnen kwam rijden reed ook nog eens verkeerd om ( Den Haag voor, Rotterdam achter. Wat resulteerde in dat conducteuren ook niet wisten welke kant waarheen ging ) terwijl 't normaal andersom is. Bomvol die trein, en daar mochten wij met z'n alle bij.

Hulde aan de NS :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:13

Inoterry schreef:
[ Video ]

Top filmpje dit!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:57

Nou! Kreeg net de melding van de ns app dat er vanwege het slechte weer vanavond minder treinen rijden, ben benieuwd hoe groot de chaos gaat worden! :p

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:56

Leuk een topic over de NS! }>

Sinds 1 juni reis ik ook minimaal 4x per week 2x per dag met de trein, naar mn werk.

Het is de afgelopen 2 weken maar liefst 3x gebeurd dat de trein gewoon niet meer verder reed. 2x door sein/wissel storing en 1x door blikseminslag. En geloof maar niet dat er bussen reden :7

Naja 3x gedeclareerd, ben benieuwd hoe lang het duurt.

Courses

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:50

Oh gosh, heb ik wéér. Morgen word het minimaal 36 graden en ik 'moet' met de trein naar m'n vriend toe. IC is niet zo'n probleem ( als deze niet vast smelt aan het spoor ) maar het eerste stuk is met een stoptrein. Die dingen zijn echt niet te houden in deze hitte. Dat word echt volop drinken meenemen want als we ergens vast komen te staan verga ik dus ECHT niet van de dorst. Dat lijkt me pas tragisch :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:56

Ik ga maandag met de trein.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 08:59

Inmiddels al een paar keer weer zonder problemen kunnen reizen op het spoor.
Heb nu alleen zo'n zielig jong in de trein zitten, muziek knetter hard.
Heb hem aangesproken dat die best muziek mag luisteren maar vroeg me af waarom die hardcore/style zo hard moest werd.
Keek die me aan of ik Chinees praten, mooie is hij zag de Condecteur uit het stilte gedeelte komen en zet zijn muziek uit.
Condecteur is weg hij kijkt het nog even na en zet vrolijk zijn muziek weer knetter hard wat moet je der toch mee.
Stilte gedeelte zit vol en eigenlijks laat ik me niet graag weg jagen, maar snap wel waarom iedereen in het stilte gedeelte zit ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:21

Het stilte gedeelte is helaas ook vaak niet stil, zeker niet in de vakantie. Ik spreek er best vaak mensen op aan dat het een stiltecoupé is, maar je krijgt de meest botte en vreemde reacties terug. Mensen die zeggen dat de stiltecoupé niet voor ouderen geldt, dat het in het weekend ook niet geldig is, dat ze wel afwachten tot de conducteur komt en dat ze wel eens willen zien of die er wat van zegt (helaas gebeurt dat nauwelijks). En o zo vaak gaan er ouders met jengelende kinderen zitten... Pfff. Ben dol op de stiltecoupé, maar die campagne heeft het niet aangenamer gemaakt :D Heb er tijdens de campagne ook geen conducteur iemand op aan zien spreken, laat staan dreigen met een boete (want het mag beboet worden).

(Dit moest me even van het hart :D )
Laatst bijgewerkt door Szan op 20-08-12 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:22

Vandaag in de intercity. Daar schijnt dus internetverbinding te zijn. :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:23

Nog niet alle IC's hebben internet, maar hoop dat je er eentje treft die het wel heeft :j Heerlijk is dat!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:25

De keren dat ik er in zat was er wel internet verbinding :j
Dus ja ik hoop van wel!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:27

Helemaal eens Szan, kan me er ook rot aan ergeren. :P

Ben sowieso blij dat de kindervakantie bijna voorbij is, al die kinderen met hun ouders ook weer weg. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:30

Ze voeren internet in per treinsoort. De intercity's die tussen Rotterdam/Den Haag en Leeuwarden/Groningen/Enschede rijden (ICMm) hebben dus vrijwel altijd WiFi. Maar de treinen die tussen Maastricht/Heerlen en Amsterdam rijden (VIRM) hebben grotendeels nog geen WiFi. Dus op sommige trajecten heb je ook gewoon meer geluk met internet :j

@ MarrieLeen: het zal zeker schelen dat de vakantie voorbij is :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:37

Ik zit op dat traject idd bijna altijd in een wifi trein, net als nu, ideaal! :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:45

Ik reis van steenwijk- zwolle- deventer- enschede(of holten) en heb vrijwel altijd WiFi.
Komt wel eens voor dat zwolle- deventer, deventer- zwolle geen WiFi heeft.

Heb h uiteindelijk verjaagt, Condecteur kwam later terug en heb hem wel gezegt dat ik niet als enige last van had.
Antwoord. Ja meer mensen hebben het gemeld. Conclusie of er is niks gezegd tegen die jongen of hij trekt zich er weinig van aan.
Denk het laatste ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:43

Kan iemand hier mij vertellen hoe het ookal weer werkt met het activeren van je studenten reis-product op je ov-kaart?

Ik heb hem er al eens op gehad, moest hem alleen wegens tijdelijk beëindigen van studie eraf halen. Maar nu kan ik hem dus weer activeren.

Ik weet dat er 2 soorten apparaten zijn. De kleine die over het algemeen in winkels staan, en de apparaten bij het station zelf, waar je ook kaarten kunt kopen.. Welke van de 2 moet ik hebben?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:49

Die kleine die in de winkels staan als ik het me goed herinner, en dan moet je de keuze van een product ophalen kiezen! :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:38

Klopt, die kleine gele. Moet er ook 1 opzoeken, helaas om m op te zeggen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 19:44

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:18

Jans schreef:
Is dalvoordeel in de zomervakantie eigenljjk ook dalvoordeel of is er een lieve regel die me inde avondspits korting geeft tot half augustus oid? :')

Staat altijd een hele kudde mensen tr wachten tot het tijd is om in te checken voor korting
:=

Misschien late reactie maar, de voorwaarden van de nieuwe abonnementen blijven ongewijzigd tijdens de maanden juli en augustus.
Het geldt alleen voor het oude voordeeluren abbonement.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:00

Het leek lange tijd goed te gaan qua treinen (geen storingen enzo op mijn traject),
maar vanochtend reed mijn trein richting Zwolle niet := (van Putten naar Harderwijk) (geen idee waarom, werd niet vermeld)
volgende trein ging pas half uur later. Gelukkig was ik nog wel op tijd voor stage O:)
En op de terugweg reed de trein naar Zwolle weer niet door technische problemen (vanaf Harderwijk). Gelukkig moest ik toen de andere kant op :P Voor dat klein rot stukje (10 minuutjes, 2 haltes) ben k toch afhankelijk van de trein :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:24

Hmm ik vind het gedoe met die middagspits echt heel onhandig :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:37

Naar Zwolle rijden momenteel als het goed is nog geen treinen ivm de verbouwing aan het station.. Correct me if i'm wrong.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:41

Wat dan Jans?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:44

maroescha schreef:
Naar Zwolle rijden momenteel als het goed is nog geen treinen ivm de verbouwing aan het station.. Correct me if i'm wrong.

Nee dat was 2 weken geleden ofzo ;)
Nu rijden ze wel al een tijd weer. (eerst was het dat de treinen tussen 't Harde en zwolle niet reden, vanaf 't harde moest je NS-bussen nemen)
Maar nu reed zegmaar de trein van 8:02 niet, en ging de volgende pas weer om 8:32. Maar ze rijden dus wel weer gewoon.
Er werd alleen niet bij vermeld waarom ie niet reed :=