USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:22

Douraque, ik weet wel 2 motels in Fort lauderdale met een keuken, of wil je echt perse naar Miami?

wat betreft douane stress. gewoon antwoorde geven ,meestal zijn ze heel aardig. Ze hebben alleen niet altijd gevoel voor humor, dus geen flauwe grapjes maken :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:27

Wij hadden vorig jaar wel (inderdaad wel met grote uitzondering :)) ) een hilarische customs agent :D Die begon spontaan wat gebroken Nederlands te spreken en nog wat andere opmerkingen, heb me echt rot gelachen met hem _O- "You're going to Lancaster? Why would you do that?? It's just trees."

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:11

HCRanch schreef:
Douraque, ik weet wel 2 motels in Fort lauderdale met een keuken, of wil je echt perse naar Miami?

wat betreft douane stress. gewoon antwoorde geven ,meestal zijn ze heel aardig. Ze hebben alleen niet altijd gevoel voor humor, dus geen flauwe grapjes maken :+

Fort Lauderdale vind ik persoonlijk niet zo, dus dat is eigenlijk geen optie. We gaan het liefst naar Miami, daar voelen wij ons het prettigst, maar misschien gaan we naar Orlando (daar kunnen we via exit reizen voor 50euro een villa met privé zwembad huren). Maar mijn 1e keus is Miami, en als ik niets vind dan wijken we uit naar Orlando

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:53

Hi everyone :wave:.
Douraque, over een paar weekjes zit ik in Miami en ik kan best even een blik werpen op de locatie die je noemde als je wilt? Als ik er toevallig in de buurt kom, want het is bij de 41e straat en dat is een stuk noordelijker dan waar ik verblijf.
Er zijn nog wel meer mogelijkheden volgens mij, deze iets voor je? http://www.letsbookhotel.com/nl/usa/mia ... beach.aspx of als dat te duur is: http://www.royalsouthbeach.com/amenities.html .

Weet iemand hier toevallig of je op Miami airport ook je bagage kan laten sealen? Op de website heb ik er niks over kunnen vinden namelijk.

Twaalf

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 06:54

Aangekomen op Schiphol, was iets fout ingevoerd in systeem voor Esta formulier.
Dus hoefde niet gecontroleerd te worden :))

Debbie ook heel veel plezier! :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 07:59

Hey Lov, tof dat je naar Miami gaat! 8-)

Urselin, wat was er verkeerd ingevuld dan? En had je ondanks de fout wel toestemming van het systeem gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:02

Ja tof he, ik ben er 15 jaar niet geweest en ben heel benieuwd hoe het er nu is. In het najaar wil ik langer of naar Hawaii, ben ik nog over aan het nadenken.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:16

:j
Ze hadden een O ingevuld in plaats van een 0.
Ik had al toestemming ontvangen van Esta, maar stond dus bij KLM verkeerd in het systeem :))
Maar dat is nu gewoon aangepast!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 09:30

Hawaii moet je zeker doen Lov! :j

Fijn dat het geregeld is Urselin! Dat soort fouten komen idd vaker voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:33

Hawaii lijkt me ook echt leuk om heen te gaan. Ik kan alleen nog niet echt kiezen welke eilanden ik wil zien :D. Luxe probleem heet dat geloof ik.

Irritant trouwens dat je moet betalen voor je esta tegenwoordig. In een oud paspoort heb ik nog een onbeperkt visum voor de US, misschien moet ik toch eens bij het consulaat navragen of ik daar nog gewoon mee mag reizen. Indefinitely is indefinitely zou je denken, maar je weet maar nooit met die yanks.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:27

Wij zitten even in de stress, iemand een idee?

Citaat:
Wij zitten even met een probleem. Al weken geleden hebben wij beide onze ESTA aangevraagd.
Ook beide application numbers opgeschreven en toegang gekregen.

Nu gaan we morgen weg en wou ik even kijken of we ook nog iets uit konden printen vanaf de esta site.
Als ik mijn aanvraag opvraag krijg ik alleen maar weer de vakjes waarbij ik alles in moet vullen. Dus niet te 'toegelaten' die ik eerder kreeg en uit kon printen.

Vriendin van mij krijgt echter het bericht: Application not found. Niet wanneer we haar application nummer invoeren en ook niet als we het application
number op proberen te vragen via haar naam en gegevens. We weten wel zeker dat namen en alles goed is ingevuld toentertijd. Alles 78x gecheckt.

Wat is nu wijsheid? Opnieuw aanvragen? We vliegen al morgen om kwart over 1. Of vertrouwen dat het toch nog ergens goed in het systeem staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:11

Bel anders even met de airline, er zijn ook nog formuliertjes die je in het vliegtuig kan invullen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:21

De airline waar we de heenweg mee vliegen United airlines (uitgevoerd door American Airlines) ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:42

Op het vliegtuig kan je ook altijd nog ESTA formuliertjes invullen.

Lovely, zelfde probleem hier met Hawaii :D Ik ga in januari na afloop van mijn semester in Canada maar ik kan ook niet beslissen hoe lang en welke eilanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:34

3 weken lijkt me wel mooi, maar ik wil ook niet steeds van hot naar her hoeven crossen. Als ik terug ben uit MIA zal ik eens voor elk eiland bekijken wat ik er het leukste aan vind en zo een lijstje proberen te fabriceren.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:28

Leuk! Wij gaan deze winter waarschijnlijk ook naar Hawaii. Ik heb er nu al zin in! *\o/*

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:06

Hawaii lijkt me heel gaaf :j Ik ga mijn laatste 5 dagen hier naar een vriendin in Utah, ben ik ook heel benieuwd naar! Vorige week lag er nog sneeuw, een schril contrast met de droge hitte hier!

Ik ben hier vandaag al 4 weken, de tijd gaat ongelooflijk hard. Ondertussen al twee wildfires, water shortage en een ratelslang in mijn garage ervaren :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:07

Bij mij zal het iets van een 10 dagen worden, want ik heb maar 1 maand om alles te zien wat ik wil zien. En ik wil ook nog een weekje Seattle/Victoria Bay en een week St. Louis. Hawaii wordt de grote afsluiter van mijn reis :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:15

Seattle, StLouis, is er een speciale reden dat je die twee plaatsen aandoet?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:53

Justy schreef:
Hawaii lijkt me heel gaaf :j Ik ga mijn laatste 5 dagen hier naar een vriendin in Utah, ben ik ook heel benieuwd naar! Vorige week lag er nog sneeuw, een schril contrast met de droge hitte hier!

Ik ben hier vandaag al 4 weken, de tijd gaat ongelooflijk hard. Ondertussen al twee wildfires, water shortage en een ratelslang in mijn garage ervaren :+

Zoals een Amerikaan afgelopen zomer tegen mij zei 'Utah is different'. En dat is ook echt zo... Ik vond het prachtig!!

Klinkt als een gezellige boel in jouw garage :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:30

Lovely schreef:
Bel anders even met de airline, er zijn ook nog formuliertjes die je in het vliegtuig kan invullen.
Je krijgt in het vliegtuig alleen nog een formuliertje voor de douane maar zonder Esta kom je het vliegtuig niet meer in.

Je moet met je paspoortnummer ook je Esta kunnen vinden misschien kun je dat even proberen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:39

Lovely schreef:
Seattle, StLouis, is er een speciale reden dat je die twee plaatsen aandoet?

Seattle is vlakbij waar ik ga studeren (Vancouver) en vond ik de laatste keer een ontzettend leuke stad. En Saint Louis omdat ik er geboren ben en mijn familie daar nog woont, dus daar ga ik waarschijnlijk heen met Kerst :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:36

Katja schreef:
Lovely schreef:
Je krijgt in het vliegtuig alleen nog een formuliertje voor de douane maar zonder Esta kom je het vliegtuig niet meer in.

Je moet met je paspoortnummer ook je Esta kunnen vinden misschien kun je dat even proberen?

Als we aanvraag nummer proberen op te vragen zegt ie nog steeds: Aplication not found.
We zijn er 100% zeker van dat alle gegevens goed zijn ingevoerd, we hebben 'toestemming' gekregen en er is betaald.

Zelf kan ik op de een of andere manier niet op de esta site komen. Erg irritant. Dus ze moet het allemaal zelf wat uitzoeken :o

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:15

Je kunt ook zoeken zonder dat je dat je aanvraagnummer invult.Dus alleen je paspoortgegevens.
Dat is (denk ik) wat Katja ook bedoelt.
Af en toe wel waardeloos dat gedoe met die Esta.En je moet het hebben om een instapkaart te krijgen.
Heb je nooit een printje gemaakt van je aanvraag?Dat raad ik altijd iedereen aan om dat in hun paspoort te bewaren.En anders idd opnieuw aanvragen als je het echt niet voor elkaar krijgt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:28

Kan je ook niet via een link in een mail oid op die site terecht komen?