USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:31

Jullie zijn raar :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:51

Haha, op welke manier heb jij dan last van een jetlag als je vanuit de VS komt? :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:52

Ik heb moeite om op tijd naar bed te gaan en om vroeg genoeg wakker te worden, blijf teveel in de tijd van daar hangen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:56

Floridian schreef:
..anyway...ik ben nu al weer wakker. Gisteravond zijn we rond 10 uur naar bed gegaan en heb als een blok geslapen. Voel me nu wat 'zweverig' en ik ga zo nog ff op de bank een tukkie doen (het is nu 6 uur). Was om 05.15 uur wakker, omdat ik moest plassen en daarna niet meer kon slapen....Ik wil terug! Het liefst vandaag nog. Ik mis het zwembad, de tuin, de krekels, de warmte, de vochtigheid, de ruimte, de hobbywinkels...Tja, nog 52 weken of zo tot de volgende vakantie. En dan niet eens meer in de USA... S N I K ! Iemand hier nog een koffersjouwer nodig, of een gids?!

Ik had dat gister toen ik op Schiphol was. Zag al die vliegtuigen staan en dacht: Ik wil ooook naar Amerika.... Snel maar weer een nieuwe reis plannen he ;) Ik moet trouwens nog 78 dagen wachten.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:00

Hoi iedereen!
Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben vandaag precies een week terug uit Florida, we zijn 3 weken geweest, Miami-Naples-Orlando (Kissimmee)
Het was mijn eerste keer maar echt helemaal geweldig!!

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:19

Ik ben net terug van 3 maanden USA! Heb het er ontzettend naar m'n zin gehad en denk er eerlijk over na om te gaan emigreren!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:01

Jetlag? Neem melatonine (elke twee uur en bij opstijgen en landen) in de vorm van no-jetlag, hier te koop bij de homeopatische winkels. In NL misschien ook wel te koop. Mij helpt het in elk geval en dat hoor ik van meerdere mensen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:02

Ik wil dat de volgende keer ook eens proberen. Misschien scheelt het iets, heb nogal een vast bioritme wat zich niet makkelijk laat onderbreken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:42

Ik zal het ook zeker achter de hand houden aangezien ik de vorige keer een week of 2,3 aardig van slag geweest ben... ik hoorde ook dat iemand die dan naar het oosten vloog 3 uur sliep en dan weer 3 uur wakker was...
Dit jaar kom ik om 8 uur 's ochtends aan en heb de volgende dag om 11 uur een familiebrunch...

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 02:34

Mariet schreef:
Ik ben net terug van 3 maanden USA! Heb het er ontzettend naar m'n zin gehad en denk er eerlijk over na om te gaan emigreren!

welkom, zo begon het bij ons ook :-) en nu proberen we onze droom waar te maken

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 05:02

Zozo, het is alsof we met z'n allen naar USA gaan.. 8-) Erg leuk om te lezen.

Ik zit nu voor 6 maanden in Canada (omgeving Vancouver,) en ben van plan om in oktober/november een soort van
"roadtrip" te maken door USA of Canada. Ik werk nu vooral, dus heb bijna geen tijd om veel van de omgeving te zien.

Ik heb allemaal tips gekregen van iedereen hier, over waar ik heen moet gaan. En het is allemaal verschillend, thanks guys.. }:0
Toch zijn meer tips altijd welkom. Ook moet ik nog een " travelbuddy " zien te vinden. Iemand interesse :Y) ?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 07:54

Tip: zoek de warmere staten/provincies op in die tijd. Maar dat had je vast zelf al bedacht. Ik woon omgeving Edmonton en tegen die tijd kan het hier toch al echt slecht weer zijn. Hoeft niet maar ik zou het risico persoonlijk niet lopen tenzij je dat juist wilt opzoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:50

Mariet schreef:

Dat klinkt goed!
Hoe ga je dat aanpakken? Het is zo jammer dat het niet makkelijk is om daar te gaan wonen, anders had ik dat ook wel voor een paar jaar willen doen...

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:17

Katja schreef:
Nog 91 :roll:
Wat raar dat je zo vroeg wakker was Floridian je bent toch vanuit het westen gekomen :?

Dat hebben we altijd. Op de heenweg nl. vertrokken we om 10 uur s'ochtends naar Londen Gatwick, om 13.00 uur richting Orlando. Daar kwamen we begin van de avond aan. Je kunt daarna zo je bed in schuiven en de volgende ochtend gewoon lekker laat wakker (rond 9 uur s'ochtends of zo). Terug ga je s'avonds weg, je slaapt niet in het vliegtuig (wij tenminste niet, lukt niet), en als je thuis komt rond het middaguur, ben je gebroken...

Gisteravond, ehm, nacht, werd ik pas om 2.30 uur een beetje moe, daarvoor kon ik gewoonweg niet in slaap komen. Dus ik neem vanavond even een hulpmiddeltje in... %)

En oh, wat ben ik jaloers op diegenen die nu aan het aftellen zijn tot vertrek...maar toch veel plezier gewenst!
+:)+

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:19

balance schreef:
Jetlag? Neem melatonine (elke twee uur en bij opstijgen en landen) in de vorm van no-jetlag, hier te koop bij de homeopatische winkels. In NL misschien ook wel te koop. Mij helpt het in elk geval en dat hoor ik van meerdere mensen.

Wij kregen tijdens opstijg info (je weet wel, zuurstofmasker en reddingsvesten demo) te horen dat je geen slaapmiddelen mag innemen, omdat je tijdens noodsituatie niet wakker te krijgen bent...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:30

Melatonine is iets heel anders dan een slaapmiddel, het is een middel wat in je eigen bioritme gebruikt wordt en door het in te nemen schijnen sommige mensen veel makkelijker om te schakelen.

Floridian schreef:
Dat hebben we altijd. Op de heenweg nl. vertrokken we om 10 uur s'ochtends naar Londen Gatwick, om 13.00 uur richting Orlando. Daar kwamen we begin van de avond aan. Je kunt daarna zo je bed in schuiven en de volgende ochtend gewoon lekker laat wakker (rond 9 uur s'ochtends of zo). Terug ga je s'avonds weg, je slaapt niet in het vliegtuig (wij tenminste niet, lukt niet), en als je thuis komt rond het middaguur, ben je gebroken...

Gisteravond, ehm, nacht, werd ik pas om 2.30 uur een beetje moe, daarvoor kon ik gewoonweg niet in slaap komen. Dus ik neem vanavond even een hulpmiddeltje in...
Dat tot laat wakker blijven is dan wel weer logisch :j

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:28

Katja zegt het al, Floridian. Het is geen slaapmiddel. Ik heb er baat bij. Gebruik het als ik vooruit in de tijd reis, naar NL toe dus. Als ik terug ga naar Canada neem ik het niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:34

Ik heb ook eigenlijk vooral problemen met vooruit reizen. De andere kant op ga ik in het begin wel iets vroeger naar bed en sta ik bijtijds op maar daar heb ik op vakantie sowieso "last" van.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:02

Ach, dat is maar het leed dat ver vakantievieren heet.. hi hi. Tja, dan hoort het er maar bij. Ik slaap wel verder op m'n werk, onder m'n bureau. Of ik zet een zonnebril op...hi hi!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:33

heeft er iemand toevallig ervaring met Oxazepam tijdens het vliegen? :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:39

Niet doen, die Oxazepam. Ik heb ooit een sufmakend middel ingenomen en was inderdaad met geen paard meer wakker te krijgen bij de landing.

Ik zorg gewoon voor hele rustige muziek op mijn MP3 speler. Slapen doe ik weinig, maar ik ontspan wel.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:46

Maar was dat dan ook Oxazepam? Tis nl geen slaapmiddel (kan je er wel voor gebruiken maar is bij mij om me te kalmeren, heb vrij erge vliegangst).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:48

Nee, dat was geen Oxazepam, maar vaak wordt het wel als inslaapmiddel gebruikt. Ik word er in elk geval zo suf als een konijn van ;-)

Het middel wat ik had was een pijnstiller met 'slaapwerking'. Nou, dat wilde wel!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:50

Ik had eens het geluk een zender met ontspanningsoefeningen en kalmerende muziek te vinden op de radio in het vliegtuig. Vind vliegen niet leuk maar ja, zonder kom je nergens.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:52

Haha :D
Ik denk niet dat ik in slaap kom al zou ik dat nog zo graag willen, ook met die pilletjes. Ik heb ze in huis omdat ik 2 maanden geleden in een enorme stress situatie zat en kreeg die pilletjes om te kunnen ontspannen en slapen (want dat kon ik niet meer). Maar zoals ik al zei heb ik erge vliegangst en zou het fijn vinden om me wat rustiger te voelen. Ik ben de hele vlucht 100% alert en dat is zo vermoeiend. :\ Ik ben echt bang om gek te worden :=