USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:45

Fitzroy schreef:
Ik las van de week dat mensen die er 2 uur van tevoren waren hun vliegtuig gemist hadden en het was geen Delta ;)

Dit jaar vanuit Dusseldorf gevlogen, en we waren er 2 uur van te voren. Ik heb rustig kunnen ontbijten en me niet hoeven haasten. Was wel al ingecheckt en hoefde alleen nog maar mijn bagage af te geven. Op de stopover in Parijs hadden we 2 uur, dat was ook ruim voldoende.

Op de terugweg vanuit Boston kon ik ineens niet meer online inchecken van te voren. Nou ja, prima dacht ik nog zal wel aan mij liggen. Daar aangekomen op 2,5 uur van te voren bleek dat dus niet aan mij te liggen. Iedereen met een niet USA paspoort moest bij de service desk inchecken. Via de automaten werkte het namelijk ook niet. Een gigarij, en ook bij de paspoortcontrole ook een rij. Ik heb nergens tijd voor gehad en moest flink doorstappen om op tijd bij de gate te zijn. Dit was een vlucht naar Parijs, overigens. Van daar vlogen we door naar Dusseldorf. Dit was overigens wel met Delta.

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:48

Delta had vandeweek een fikse storing. Maar ik denk dat jij daar niet tussenzat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:53

Nee, ik had het net even opgezocht en toen waren wij al thuis. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:05

Was wel een drama zeg...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:45

Iemand nog een tip waar ik goedkoop een koffer kan kopen die voldoet aan de maximaal maat van 158cm? het moet wel een hardschalen zijn, mag met zo'n rits zijn, maar ik wil niet een stoffen zeg maar. Ook niet die ouderwetse hardschalen koffers. Gewicht maximaal 4.5kg, liefst minder natuurlijk.

Ik heb op de heenreis in Washington een stopover van 2.15 uur. Volgens het reisbureau waar ik geboekt heb is dit ruim genoeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:50

Tenzij je pech hebt en er 3 boeings tegelijk door immigrations moeten en het druk is :+
Hebben op Newark 1.5 uur moeten wachten voor immigrations. Dan ben je veel te laat voor je volgende vlucht :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:59

Pfff na een reis van 28 uur eindelijk in SF beland. Vliegreizen met cheap ass WOW air zijn trouwens erg goed bevallen! alleen dat lange gedie met customs, controles etc in san fransisco, finaal gaar ervan. Nu lekker na een nacht slapen downtown SF in! Onze coole huurauto blijft vandaag even staan :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:01

@Angela, ik had het over Schiphol niet over Düsseldorf. Ik zou nu zeker 3 uur van tevoren proberen aanwezig te zijn met alle maatregelen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:08

Leuke foto's Lowara! Veel plezier!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:21

germie schreef:
Iemand nog een tip waar ik goedkoop een koffer kan kopen die voldoet aan de maximaal maat van 158cm? het moet wel een hardschalen zijn, mag met zo'n rits zijn, maar ik wil niet een stoffen zeg maar. Ook niet die ouderwetse hardschalen koffers. Gewicht maximaal 4.5kg, liefst minder natuurlijk.

Ik heb op de heenreis in Washington een stopover van 2.15 uur. Volgens het reisbureau waar ik geboekt heb is dit ruim genoeg.

Ik hoop dat je geen vertraging krijgt. Je moet namelijk ook nog je koffer ophalen en eerst door de douane. Waar heb je je overstap?

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:03

*Na lang meelezen kom ik me ook even een vraag stellen*

Ik weet dat het al een aantal keer besproken is in het topic maar ik kan het niet terugvinden :Y)

Welke maatschappij raden jullie aan voor een helicoptervlucht boven NY? Op internet vind ik de mogelijkheid voor een helicoptervlucht gecombineerd met boottocht, wat neerkomt op dezelfde prijs als bij een andere maatschappij met alleen een helicoptervlucht.
Nu vraag ik me af of dit betrouwbaar is en de moeite waard. :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:22

purny schreef:
germie schreef:

Ik hoop dat je geen vertraging krijgt. Je moet namelijk ook nog je koffer ophalen en eerst door de douane. Waar heb je je overstap?

Washington. Ik heb specifiek geboekt bij een reisbureau, D-reizen, omdat ik juist alles goed geregeld wilde hebben, ook wegens mijn extra koffers e.d.
Zij zeiden dat dit prima kon. En er tijd zat is. Als dat niet zo blijkt te zijn mogen zij voor alle kosten opdraaien, incl. vergoeding van mijn opgenomen vakantiedagen.
Mijn vlucht werd trouwens op alle boekingssites als mogelijke vlucht getoond, dus dan lijkt het mij een logische verbinding.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:33

Toen ik ging boeken voor san Francisco kreeg het reisbureau ook vluchten te zien met een uur overstap en dat was niet voldoende. Ik had uiteindelijk iets van 2 uur overstap maar omdat ik al met vertraging uit Amsterdam vertrok had ik net m'n aansluitende vlucht gehaald. Maar ik moest wel m'n benen uit m'n lijf rennen.
Maar ik vind je redenatie van dat zij wel voor de vakantiedagen mogen opdraaien wel een beetje bizar. Gewoon blijven ademen hoor, je klinkt nu al gestrest. Als je je vlucht mist en je vliegt met dezelfde maatschappij word je op de volgende vlucht geboekt. Ook even aangeven dat je een overstap hebt bij het personeel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:40

Ik heb bij 1 maatschappij geboekt en de 2e vlucht wordt welliswaar uitgevoerd door een zuster, maar het is natuurlijk 1 maatschappij:

Amsterdam, NL (AMS) to Washington, DC, US (IAD - Dulles)
12:00 - 14:50 (8h 50m)
UA 947 | Boeing 767-300

Long layover

2h 15m connection
Washington, DC, US (IAD - Dulles) to Jacksonville, FL, US (JAX)
17:05 - 19:12 (2h 7m)
UA 6270 | Canadair Regional Jet 700
Operated By Mesa Airlines dba United Express

Long Layover staat er ook nog. Dan zal het wel goedkomen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:42

2 uur en 15 minuten een long layover? Dat valt toch wel mee. :D Kan je uiteindelijk vast gebruiken, die tijd. :)

Ik had vorig jaar op Detroit 8 uur... pfoe. Dat vond ik wel weer genoeg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:42

Annash schreef:
2 uur en 15 minuten een long layover? Dat valt toch wel mee. :D Kan je uiteindelijk vast gebruiken, die tijd. :)

M'n zus op Manila. 23,5 uur

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:49

purny schreef:
Annash schreef:

M'n zus op Manila. 23,5 uur

Dan ga je de stad in lijkt me, dat is weer beter dan 6 uur moeten wachten. 6 uur is heel lang, meer dan 20 uur betekent dat je je kunt vermaken. Mijn langste tijd wachten was 8 uur, dat was ook echt lang. Het was midden in de nacht, dus we konden ook niet even naar Hongkong zelf. We zaten op een vliegveld waar alle winkels ook nog eens dicht waren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:30

Washington Dulles is een heel klein vliegveld. Het is zeker haalbaar.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:07

Germie, Detroit waren ook geen leuke winkels.

Bij twintig uur zou ik of een hotelletje boeken of de stad in inderdaad. Beetje afhankelijk van het tijdstip.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:17

Je kwam niet zomaar achter de douane vandaan. Je moest namelijk betalen om dan weer terug te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:43

Fitzroy schreef:
@Angela, ik had het over Schiphol niet over Düsseldorf. Ik zou nu zeker 3 uur van tevoren proberen aanwezig te zijn met alle maatregelen.

De veiligheidsmaatregelen zijn op alle luchthavens in Europa aangescherpt. Ik dacht dat er misschien ook mensen vanuit Dusseldorf zouden vliegen, en deze info nuttig zouden vinden. Het was een aanvulling, geen aanval.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:00

Ik werd zelfs 2 weken geleden op Berlijn op explosieven gecheckt. Voelde wel heel border security aan :+
Met zo'n stripje over m'n rugzak en broekband en toen in zo'n apparaatje

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 09:15

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:03

Lowara, super leuk! Veel plezier :)

Nu op de drukste dag is het nog steeds 1 uur en kwartier voor mij rijden. Ga gewoon uit van 2 uur reistijd :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:38

Er was vroeger een site waar je de wachttijde van Immigrations kon bekijken. Maar zie die nergens meer :)