USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:33

Ligt aan de maatschappij hoeveel je mag meenemen. Ik zou nooit ter plekke gaan bijbetalen dan betaal je de hoofdprijs. Met welke maatschappij vlieg je?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 07:09

Gucci_ schreef:
Als je gewoon een medium koffer als ruimbagage meeneemt en een tas als handbagage, zit dat altijd meteen bij de prijs in of kun je op het vliegveld eventueel betalen voor extra bagage ook?

In mijn geval was dit een zeer belangrijke vraag. Ik weet namelijk dat ik het met 1 koffer niet ga redden (mogelijk zelfs niet met 2). Dan ga ik dus voor het boeken opzoeken of navragen wat een extra koffer kost. Bij United is dat 100 dollar enkele reis voor 23 kg. Ik kan dit pas op het vliegveld aangeven. Zonder die extra koffer hoef ik namelijk niet te gaan, dus het is voor mij heel belangrijk.
KLM vraagt 68 dollar per extra koffer. Ik wilde of met KLM, of met United vliegen. Uiteindelijk is het United geworden wegens een gunstiger vertrektijd (12 uur t.o.v. 10 uur) zodat ik niet de dag ervoor al een hotel hoef te pakken, maar gewoon 's morgens met de trein kan komen.
En volgens mij heeft KLM een limiet aan gewicht op je handbagage, dat heb ik nu niet.

Airmalta (vliegt niet naar Amerika) is heel gunstig met een extra duikkoffer. Voor vertrek boeken, 30 euro enkele reis en dan mag je 32 kg meenemen, en heb je geen limiet qua grootte van de koffer.
Want daar zit ik nu mee. De LxBxH mag namelijk niet meer zijn dan 158cm en dus moet ik nieuwe koffers gaan aanschaffen omdat 1 van mijn andere koffers nu ineens te groot is (en de andere is kleiner, maar ik moet dus 2 keer op maximale grootte gaan zitten om mee te krijgen wat mee moet). Ik vind dat overigens wel heel erg klein hoor. Je moet immers je spullen ook nog goed inpakken zodat ze een val van 1 hoog kunnen overleven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:31

Ik denk dat je beter had kunnen informeren of je spullen als vracht mee zouden kunnen, of als 'odd size luggage'. Of ter plekke huren? De meeste mensen kunnen prima uit de voeten met de geldende regels en koffermaten, maar jij vormt zelf de uitzondering door je duikhobby.

Wij zijn ook zo, door ons forse postuur vliegen we business class en ja, dat zijn dure tickets, daarom gaan we ook niet meer elk jaar. Maar dat is ons probleem en we zeuren dan ook niet over de prijs. Het grote voordeel is wel dat we per persoon gewoon 64 kg mee mogen nemen en ruimere handbagae van 18 kg. Per persoon. Maar ook onze koffers mogen niet groter zijn dan die 156 cm.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:04

Ik neem een grote koffer mee voor in het ruim en een kleine koffer als handbagage.
Kun je de spullen niet ter plekke huren germie? Ik heb zelf geen verstand van duiken

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:16

Past er in een koffer 64 kg, wat neem je dan mee goud :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:17

64 kg op de terugweg zou wel tof zijn :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:29

Zijn waarschijnlijk 2 koffers van 32 kg :) Zo mogen wij ook 2x 23 kg. meenemen, 1x 10kg handbagage en 1x tas per persoon. Ga ik dus zeker gebruik van maken. Lekker shoppen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:31

Ik bewaar meestal een hele rits kranten en boekjes enzo. Dan zit ik al gauw aan de hogere kilo's. Wil dit jaar ook new Yorks monopolie kopen. Dat is dan m'n ascesoire.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:41

MoniqueT schreef:
Ik denk dat je beter had kunnen informeren of je spullen als vracht mee zouden kunnen, of als 'odd size luggage'. Of ter plekke huren? De meeste mensen kunnen prima uit de voeten met de geldende regels en koffermaten, maar jij vormt zelf de uitzondering door je duikhobby.

Wij zijn ook zo, door ons forse postuur vliegen we business class en ja, dat zijn dure tickets, daarom gaan we ook niet meer elk jaar. Maar dat is ons probleem en we zeuren dan ook niet over de prijs. Het grote voordeel is wel dat we per persoon gewoon 64 kg mee mogen nemen en ruimere handbagae van 18 kg. Per persoon. Maar ook onze koffers mogen niet groter zijn dan die 156 cm.

Ik zeur toch nergens? ik zoek gewoon een vlucht waar ik mijn spullen mee kan nemen.
En als vracht versturen, dat gaat niet, het zijn spullen die ik een dag voor vertrek nog gebruik en een dag na thuiskomst ook weer. Ik weet dat ik moet bijbetalen en doe dat dus. Ik heb ook gekeken naar business class, maar dat was me echt te duur.

Ik heb overigens geen limiet aan handbagage qua gewicht, alleen qua grootte.

Ik zeur dus nergens, en ja, ik weet dat de meeste mensen geen duikspullen meenemen, maar in mijn geval gaat huren niet (droogpak is maatpak, rebreather huren kan vaak niet, flessen moet ik zowieso al huren).
Maar een koffermaat heb ik dus nog nooit eerder meegemaakt. Ik ben naar Thailand geweest, naar Malta, naar Vietnam, naar Indonesie, en daar werd alleen een maximum gewicht aangegeven.
Het zal dus ook per maatschappij verschillen. Voor mij was in dit geval United de beste optie op papier, en een volgende keer kan dat wel weer KLM zijn.

Voor mij is extra koffer mee kunnen nemen dus een eis, evenals het met het ov naar Schiphol kunnen komen. Ik heb dus het liefst een vlucht van 12 uur of later. Want ik moet vanuit Groningen komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:42

Er zijn ook hotels rond Schiphol

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:45

Ben zo blij dat we ongeveer op de startbaan wonen :) worden altijd door familie afgezet en opgehaald.

Vliegen om 08.45 dus moeten er rond 05.00 wel naar toe. Lekker vroeg :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:47

Ga jij 3 1/2 uur van te voren al? Wij altijd maar 2 uur en nog nooit problemen gehad.

Weet iemand hoe het zit met de extra beveiliging rondom Schiphol? Zorgt dit nog steeds voor vertragingen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:49

Wij zaten in april met beide koffers net over het limiet. Hoefden niet bij te betalen gelukkig. We hadden onze eigen kampeerspullen mee en dat leverde twee zware koffers op. En weinig ruimte om spul mee terug te nemen -O- we hebben ook veel bij de Walmart gekocht (stoeltjes, gasstel, extra dekens etc.) Maar we zagen al dat je daar werkelijk alles kunt kopen... dus volgend jaar daar maar de kampergear ter plekke kopen en aan het eind van de reis weer doneren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:50

Ja wij gaan altijd ruim op tijd :) houden niet van stress als het niet loopt zoals het zou moeten lopen :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 09:56

Ik probeer er 3 uur van te voren te zijn.
En ja, er zijn ook hotels rond Schiphol, maar als ik die extra kosten niet hoef te maken, dan liever niet. Als ik dus de keuze heb gewoon liever een latere vlucht.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:03

Voor mn verhuizing van/naar NYC had ik ook gekozen voor KLM omdat je dan voor kleiner bedrag extra koffer mee kon nemen. Op de terugweg was één van de koffers net iets te zwaar en kreeg een label "heavy", maar gelukkig niet bij hoeven betalen.

Ik woon op makkelijke reisafstand met ov van Schiphol, kan er in 20/30 minuten zijn (vanaf het werk in 15). Toch heb ik nooit zo heel veel vertrouwen in de NS en ben ik meestal redelijk op tijd op het vliegveld :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:05

Nu met de nieuwe veiligheidsmaatregelen is het ook wel belangrijk om vroeg op voorhand te zijn. Maar goed, ik reis wel altijd vanaf Zaventem, dus het is ook wel begrijpelijk dat de controles daar veel strenger zijn. Laatst vloog ik naar China en toen was mijn vlucht om 11u, om 7u30 was ik op de luchthaven aangekomen en ik was nét op tijd door alle controles om mijn vlucht te halen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:11

Ik moet om 13.30 vliegen en word door m'n ouders afgezet. M'n paps wil altijd voor de files uitrijden dus ik denk dat we rond 7 uur weggaan. Ik vind het heerlijk om rustig op Schiphol te struinen dus dat komt wel goed

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:22

Grappig, ik kom juist liever een half uurtje later om de drukte te vermijden. Misschien dit keer niet verstandig, weet niet hoe het zit met extra controles op Schiphol.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:54

Met een vlucht binnen Europa kun je rustig wat later zijn, dan is het rustiger. Geen idee hoe het naar Amerika gaat, daarom ben ik vroeg. Dan zo snel mogelijk de koffers zien in te checken en daarna rustig aan door de douane en dan wat drinken en wachten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:01

Wij zijn altijd binnen 30 minuten overal doorheen naar de VS. Maar ik weet dus niet wat voor invloed de veiligheidsmaatregelen hebben. Vandaar dat wij nu 2 uur hebben ingecalculeerd. Gaan gewoon lekker ontbijten op de luchthaven.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:50

Ik ben er altijd een kwartier voor je kunt beginnen met inchecken :') Hou inderdaad niet van haasten, maar dan kan ik na het droppen ook nog rustig wat eten/drinken met ouders en daarna rustig de winkeltjes afstruinen. Vorige maand was ik naar Turkije en moest ik er ivm medische hulpmiddelen en assistance een uur voor start inchecken zijn, en alsnog maar net het boarden gehaald. Plus, ik weet dan altijd dat ik de beste kans heb die ik zelf kan maken dat mijn koffers het vliegtuig halen, jup doemdenker

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:55

Ik las van de week dat mensen die er 2 uur van tevoren waren hun vliegtuig gemist hadden en het was geen Delta ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:05

Ik ben er volgende maand braaf drie uur van te voren, wellicht vroeger. Om een of andere reden loopt het nooit soepel als ik vanaf Manchester vlieg, en ik ga dat risico niet nemen. Dan wacht ik liever wat langer. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:18

En ik ben er dit jaar ook eerder omdat ik bij de douane braaf m'n opiaatjes ga aangeven