USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:54

Wij hebben Wow air :=

oftewel; we moeten voor onze 12 urige reis met een keer overstap al ons eten en drinken zelf meenemen, of mega duur in het vliegtuig kopen.

Geen entertainment aan boord
Geen eten of drinken, zelfs water moet je voor betalen
En mijn vriend en ik zijn gescheiden door een derde persoon kwamen we net met inchecken achter :+ die gaan we dus vet omkopen in het vliegtuig om te wisselen van plaats.

Cheap ass reizen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:16

Ah de Nederlandse TUI dus

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:20

:') whut? Er bestaan nog meer crappy maatschappijen die vanuit Nederland vliegen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:23

Ja je hebt TUI fly. Dat was vroeger ArkeFly. Heb je ook standaard bijna niks op een lange vlucht. En daar moet je bijna overal voor betalen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:48

Valt best mee, purny. Het is niet zo uitgekleed als WoW air iig.
Je krijgt een fatsoenlijke maaltijd en ik dacht iig water onbeperkt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:28

Is dat dan echtgoedkoper? Ik betaal 535 voor een vlucht van ams naar washington naar jacksonville. Terug over Chicago. Met united airlines. Extra koffer 100 dollar enkele reis komt er wel bij, want voormij is 1 niet genoeg. Maar als je aan 23 kg genoeg hebt is die 535 de prijs incl belastingen e.d.
Wow moet dan echt veeeeeel goedkoper zijn wil ik een vlucht boeken waarje nog geen water krijgt. Ik dacht ook dat een maaltijd nog altijd standaard was op lange vluchten. Dus buiten Europa.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:50

Wij hebben ook geen maaltijd bij Icelandair. In ons geval scheelde het bijna €500 p.p. Dan neem ik wel gewoon een zak dropjes mee :Y) Daarbij kunnen we ook nog wat eten op Reykjavik.

Nu waren we €810 kwijt voor AMS - Minneapolis en anders bijna €1300. Dat verschil is mij toch echt te groot.

Bij Icelandair krijg je wel water etc. trouwens. Ook is er gewoon entertainment.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:37

Dropjes mogen gewoon mee Amerika in hoor. Ik nam altijd een kilozak mee voor onze camperreizen. Dit jaar voor het eerst niet gedaan, wel gemist! En as we speak: mijn drop is al een week op en ik ga pas over drie weken naar Nederland. Ik MOET een Nederlandse winkel opzoeken deze week nog!!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:00

Hier zijn we nu voor twee personen retour 1800 kwijt. Dus 450 pp per trip naar San Francisco
Zojuist broodjes en drinken gekocht voor in het vliegtuig, over een uurtje vliegen we richting Ijsland en daar vreten we ons wel vol als basis :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:22

Ik ga met KLM van Amsterdam naar los Angeles. Geen idee wat we krijgen aan boord :)
Moet nog 1,5 maand wachten helaas, heb er al veel zin in :D

Veel plezier Lowara en goede vlucht!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:25

Ah Monique arme jullie. Vriend kan ook niet zonder zijn dropjes :D

Veel plezier Lowara!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:01

Fitzroy schreef:
Valt best mee, purny. Het is niet zo uitgekleed als WoW air iig.
Je krijgt een fatsoenlijke maaltijd en ik dacht iig water onbeperkt.

Vorig jaar helaas niet -O- Tijdens onze reis naar Florida hebben we niks gehad, alleen water.

Dit jaar met Delta naar Boston (die overigens de helft goedkoper is dan onze reis naar Florida) kregen we een maaltijd, onbeperkt nootjes en pretzels, onbeperkt drinken, ijsjes, en een snack.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:06

Ik heb dit jaar nog met TUI gevlogen naar Florida, maaltijd en water was echt inclusief.

900,-, voor een retour SF vind ik eerlijk gezegd best wel duur zonder service. Voor die prijs kun je toch gewoon met KLM die kant op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:06

Selka schreef:
Wij hebben ook geen maaltijd bij Icelandair. In ons geval scheelde het bijna €500 p.p. Dan neem ik wel gewoon een zak dropjes mee :Y) Daarbij kunnen we ook nog wat eten op Reykjavik.

Nu waren we €810 kwijt voor AMS - Minneapolis en anders bijna €1300. Dat verschil is mij toch echt te groot.

Bij Icelandair krijg je wel water etc. trouwens. Ook is er gewoon entertainment.

Is dit per persoon en retour?

Wij zijn het eerste jaar met United Airlines heen naar Las Vegas en Iberia terug vanuit Los Angeles gevlogen voor 670,- pp incl koffer alles. Gewoon eten en drinken aan boord.
Afgelopen jaar zijn we met Tui naar Orlando gevlogen en vanuit Miami terug en we kregen alleen water. Geen snacks, geen entertainment en zelfs voor de koffer moesten we extra betalen. Wilden we langs elkaar zitten moesten we upgraden dus ook extra betalen. In totaal hebben we 780,- pp betaald.
Dit jaar zijn we naar Boston gevlogen met Delta en hebben we 380 pp betaald. Ik heb nog nooit zo luxe gevlogen, heerlijk!

edit: ik zie je reactie nu fitzroy, ik heb er destijds een klacht over ingediend want ik ging daar dus ook vanuit en heb daarom een vergoeding gekregen van €80. Op de terugreis waren we wel voorbereid en had ik dus genoeg eten ingeslagen. Misschien dat het weer aangepast is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:09

Ik betaalde € 399,- voor een ticket AMS - MIA met TUI met de Dreamliner.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:54

Fitzroy schreef:
Ik heb dit jaar nog met TUI gevlogen naar Florida, maaltijd en water was echt inclusief.

900,-, voor een retour SF vind ik eerlijk gezegd best wel duur zonder service. Voor die prijs kun je toch gewoon met KLM die kant op?

Volgens mij zijn wij nog lager geweest die kant op met KLM. Meestal wachten we met boeken tot de Werelddealweken, dan zitten er hele goede deals tussen. Vorig jaar naar Nairobi geweest voor de helft van het geld (week daarna vloog een kennis voor zelfde prijs via Istanbul, 8 uur langer onderweg en aan boord geen service, weet niet meer welke airline het was).

Dus wij wachten altijd op de werelddealweken, want we vinden KLM fijn vliegen :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:13

Ik had verleden jaar in de werelddealweken ook tickets naar LV voor 600,- . Daarom vind ik € 900,- pp naar SF met een kale Airline erg prijzig.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:31

Angela_, ja is per persoon en retour. :)

Nu al stiekem aan het kijken voor AMS - Anchorage maar die prijzen zijn ook niet mis. Toch misschien uitwijken naar een ander vliegveld.

Maar vriend wil pas nadenken over volgend jaar na deze vakantie.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:33

Ik vlieg met Finnair/uitgevoerd door American Airlines, van Manchester naar Philadelphia. Heeft iemand ervaringen met deze maatschappij met wat je aan boord krijgt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:42

xFioon schreef:
Ik ga met KLM van Amsterdam naar los Angeles. Geen idee wat we krijgen aan boord :)
Moet nog 1,5 maand wachten helaas, heb er al veel zin in :D

Veel plezier Lowara en goede vlucht!

2x eten (avondeten en ontbijt), ijs, nootjes en tussendoor kan je ook nog snoep pakken. :D
En drinken zit er ook gewoon bij. Incl. alcohol.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:25

Ik heb dit jaar heen en terug met United gevlogen, eten was prima verzorgd. Terug was avondeten en ontbijt, heen was lunch en diverse snacks. Drinken onbeperkt.

Beste prijzen inderdaad! Afgelopen jaar tussen 800 en 900 gevlogen, weet niet meer exact. Voor volgend jaar zitten de vluchten die we willen boeken rond de 600 (retour en p.p.)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:19

American Airlines is basic maar in orde. Soms kan je online wel opzoeken welke maaltijden je krijgt, maar dat verschilt vaak per vlucht.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:47

Thanks! Ah, ik red me toch wel. Ben niet zo moeilijk als het op eten uitkomt. :) Nog iets meer dan een maand! Net al bij de bank geweest om aan te geven dat ik in september in Amerika zit zodat mijn bankpassen werken en ik geen gedonder krijg. :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:04

Annash schreef:
Thanks! Ah, ik red me toch wel. Ben niet zo moeilijk als het op eten uitkomt. :) Nog iets meer dan een maand! Net al bij de bank geweest om aan te geven dat ik in september in Amerika zit zodat mijn bankpassen werken en ik geen gedonder krijg. :P

De bankpas moet ik ook nog 'aan' zetten. En mijn creditcardlimiet ophogen. Maar dat kan 1 dag voor vertrek nog.

Ik lees hier sterk wisselende prijzen voor vluchten naar de VS. Het maakt misschien nog wel wat uit waar je naartoe vliegt, maar in mijn geval was Orlando net zo duur als Jacksonville. Maar omdat Jacksonville dichter bij de grotten ligt daar voor gekozen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:29

Als je gewoon een medium koffer als ruimbagage meeneemt en een tas als handbagage, zit dat altijd meteen bij de prijs in of kun je op het vliegveld eventueel betalen voor extra bagage ook?